Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat heb je zelf geprobeerd? Ken je de formule voor de opp van een cirkel? "het soortelijk gewicht is 7.9kg" Er staat beslist meer ... dan alleen kg, er moet iets staan zoals kg/... ! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je moet je eens voorstellen dat je een blok roestvrij staal hebt van één kubieke meter. Met hoeveel mannen zou je dat kunnen optillen? Verder merk ik, dat je niet op je eenheden let! De straal r van die cirkel is 3 mm. Dus de opp wordt 28,27 ...? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
7,9.10³ kg/m³. Laten we maar uitgaan van 7,9 kg/dm³! (een dm³ is een liter) Dan is het verder verstandig om alle lengte-eenheden gelijk te kiezen. Wat wil jij kiezen? Alles in mm, cm of dm ... en wat worden dan de maten? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarna moet je nagaan wat die ... mm³ in dm³wordt? Maw hoeveel hoeveel mm gaan er in één dm, dus hoeveel mm³ gaan er in één dm³? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoeveel mm gaan er in één dm, dus hoeveel mm³ gaan er in één dm³? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens houd je nu ook geen rekening met significantie. Het eindantwoord hoor je af te ronden en niet die 28, ..... van je tussen berekeining |
![]() |
||
Citaat:
mm --> cm --> dm (telkens factor 10 kleiner), dus 100 mm = 10 cm = 1 dm mm2 --> cm2 --> dm2 (telkens factor 100 kleiner), dus 10.000 mm2 = 100 cm2 = 1 dm2 mm3 --> cm3 --> dm3 (telkens factor 1000 kleiner), dus 1.000.000 mm3 = 1000 cm3 = 1 dm3 5040 mm3 is dus 5040/1.000.000 dm3 = 0.005040 dm3 (of 5.040*10-3 dm3) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu heb je 5040 mm³ en 1 000 000 mm³=1 dm³, dus wat moet je doen? 5040 mm³=... dm³ |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
en ja dat heeft scs ook al gepost.. maar ik snap het nu wel tot zover. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus hoeveel kg weegt de staaf? En hoeveel gram is dat? En lijkt je dat wel te kloppen? |
![]() |
||
Citaat:
100^-3 = 1/100^3 = 1/1.000.000 Ik keek er ff raar tegen aan, maar ik snap nu wat je bedoeld
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het gewicht blijkt ongeveer 40 gram te zijn iets minder dan een half ons. Heel aannemelijk! |
![]() |
|
|