Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2006, 15:10
Fantôme
Fantôme is offline
Goeiemidag!

Ik heb een vraag.
Ik werk in een franchise albert heijn. Nu is het zo dat mijn baas de winkel heeft verkocht aan iemand anders. Deze nieuwe franchisenemer heeft nu 2 winkels in dezelfde stad. één is nu nog een Edah maar wordt omgebouwd tot Albert Heijn. Er komen dan dus twee Albert Heijnen van één franchisenemer. Hij was al eigenaar van de Edah en het personeel verdiende daar toen meer dan het personeel van de Albert Heijn verdiende. Hij neemt onze Albert Heijn over incl. al het personeel. Mijn vraag is; mogen deze verschillen in loon (door overname) blijven bestaan of moet hij ons loon opwaarderen?

groetjes, fantome

als het onduidelijk is, vraag gerust
Oud 24-10-2006, 15:15
Go
Go is offline
Ik zie het als twee verschillende ondernemingen en daarom zie ik niet in waarom het loon gelijk zou moeten zijn. De omstandigheden zullen vast ook niet exact hetzelfde zijn. En anders kun je altijd solliciteren bij de andere vestiging.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 15:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
gerwin schreef op 24-10-2006 @ 16:15 :
Ik zie het als twee verschillende ondernemingen en daarom zie ik niet in waarom het loon gelijk zou moeten zijn. De omstandigheden zullen vast ook niet exact hetzelfde zijn. En anders kun je altijd solliciteren bij de andere vestiging.
de werkzaamheden worden hetzelfde, het is eenzelfde winkel (allebei ah) en we krijgen dus dezelfde baas, maar dat maakt dus niets uit? in welk geval moet hij volgens jou wel onze lonen opwaarderen dan?
en als ik mee zou gaan naar zijn nieuwe ah-filiaal (voormalige edah) wordt mijn loon dan wel opgewaardeerd?
Oud 24-10-2006, 16:09
Go
Go is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-10-2006 @ 16:17 :
de werkzaamheden worden hetzelfde, het is eenzelfde winkel (allebei ah) en we krijgen dus dezelfde baas, maar dat maakt dus niets uit? in welk geval moet hij volgens jou wel onze lonen opwaarderen dan?
en als ik mee zou gaan naar zijn nieuwe ah-filiaal (voormalige edah) wordt mijn loon dan wel opgewaardeerd?
Tsja, het is volgens mij de vraag of je met twee verschillende ondernemingen te maken hebt of met een onderneming met twee vestigingen. Maar je baas zal altijd wel iets kunnen verzinnen waarom de oud-Edah-medewerkers iets meer moeten verdienen. Bijvoorbeeld dat zij de omvorming naar de AH moeten hebben ondergaan en dat zal ook niet altijd even gemakkelijk zijn (geweest). Of dat je bij het ene filiaal in verhouding meer klanten hebt per medewerker en daarom de werkdruk hoger is.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 17:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
In princiepe mag er verschil in loon zijn, deeen kan beter onder handelen dan de ander etc.

Wanneer het discriminatie is is het natuurlijk wat anders b.v. mannen verdienen meer dan vrouwen.

I.i.g. hij is niet verplicht om het loon op te waarderen, maar je kan altijd om loonsverhoging vragen natuurlijk.
Oud 24-10-2006, 22:14
June bug
June bug is offline
Ik werkte een tijdje geleden bij een Plusmarkt, die daarvoor een Edah was geweest. Toen het van een Edah naar een Plusmarkt ging veranderde het ook van eigenaar/bedrijfsleider. Mensen die bij die Edah werkten bleven er wel gewoon werken, en ook daar zat een loonsverschil in want de mensen van de Edah verdienden ietsje meer. Die lonen bleven gewoon hetzelfde en de lonen van de mensen die er kwamen werken nadat het een Plusmarkt werd waren dus iets lager. Denk dus dat dat wel gewoon mogelijk is, dat verschil in loon.
Oud 25-10-2006, 16:36
Fantôme
Fantôme is offline
bedankt voor de reacties.
wel erg jammer dat dat zo kan
maar ik ga denk toch binnenkort even proberen bij meneer Boonstra
Reageren

Regels voor berichten