Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 19:40
mystery86
mystery86 is offline
Goedeavond allemaal!

Ik heb net een gigantische discussie gehad met me vriend over het feit dat ik vroeg: bel je me nog even voor het slapen gaan? en hij zei dat hij dat niet wilde.

We hebben elkaar de hele dag niet gezien en dus vond hij het niet nodig om ook nog te gaan bellen, dan had ie het idee alsof ie me alsnog de hele dag om zich heen heeft gehad. (we hebben vanmiddag rond 4 uur misschien 2 minuten gebeld en na het eten eventjes..... toen begon de discussie.) Ik vind het gewoon fijn even weltrusten te zeggen.

Nu is mijn vraag dus eigenlijk:

wat vinden jullie van het bellen voor het slapen gaan?
Doen jullie dit ook met je vriend of vriendin of vinden jullie het onzin?
Oud 23-10-2006, 19:42
juno
juno is offline
Nee, nooit gedaan. We spraken elkaar wel ergens overdag of eerder op de avond, maar overdrijven is ook een vak.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:42
Verwijderd
niet dat ik een vriendin heb( helaas )
maar ik zou het wel fijn vinde om nog ff welterusten te zegge enzo voordat je gaat slape
xbram
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:45
Zwoek
Zwoek is offline
Ik zou het af en toe wel leuk vinden. Elke keer hoeft niet.
Oud 23-10-2006, 19:46
Nuck
Nuck is offline
De tijdstippen dat we bellen staan niet vast: de ene keer is dat 's middags, dan na het eten of voor het slapen gaan. Het is dus niet zo dat ik pas ga bellen als ik in m'n bed lig.
Oud 23-10-2006, 19:48
Lorelei
Lorelei is offline
Het "voor het slapen gaan" gedeelte is wel schattig maar hoeft niet per se. Maar elkaar elke dag toch even echt spreken is wel fijn
Oud 23-10-2006, 19:50
Neiu
Neiu is offline
Wat een enthousiaste vriend heb je zeg. 'Het idee hebben alsof je al de hele dag om me heen hangt'.
Drie keer op een dag bellen omdat je de ander mist vind ik vaak. Zelf bel ik soms wel soms niet voor het slapen gaan. Dat hangt er vanaf of ik hem die dag gesproken heb, of ik eraan denk en of het gelegen zou komen voor hem. Als hij op een feestje is dan ga ik hem niet storen.
Oud 23-10-2006, 20:05
Crimson
Crimson is offline
Vind het ook wat vaak, maar ik weet zeker dat mijn vriend het zou doen als ik het zou vragen.

Wij smsen elkaar altijd voor 't slapen gaan, vind ik veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:11
Gothic
Gothic is offline
Ik zou ook nee zeggen, als ik m'n vriend al 2x aan de telefoon heb gehad... beetje overdreven om 3x te bellen...
Oud 23-10-2006, 20:15
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-10-2006 @ 21:11 :
Ik zou ook nee zeggen, als ik m'n vriend al 2x aan de telefoon heb gehad... beetje overdreven om 3x te bellen...
Nouja, die opmerking van hem is wel ontzettend lomp zeg..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:17
WolterB
WolterB is offline
Af en toe is leuk, altijd wordt overdaad en zoals t spreekworrd het zegt, schaadt dat
Oud 23-10-2006, 20:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Crimson schreef op 23-10-2006 @ 21:15 :
Nouja, die opmerking van hem is wel ontzettend lomp zeg..
Ik zou erg blij zijn dat hij gewoon eerlijk is. Kennelijk heeft hij af en toe wat vrijheid nodig en vindt hij 2x bellen op het randje. Gaat ze nog meer contact zoeken, voelt hij dat vermoedelijk als claimen en dan jaag je hem alleen maar weg...
Oud 23-10-2006, 20:19
mystery86
mystery86 is offline
Ja oke, te vaak bellen is niet goed maar heb hem maar 2x 2 minuutjes gesproken over een hele dag.... als ik hem nou 20 min aan de lijn hou is het wat anders denk ik maar gewoon ff als je in bed ligt elkaar weltrusten wensen vind ik toch wel wat hebben.

Maar meningen zijn verdeeld merk ik.
Oud 23-10-2006, 20:21
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
mystery86 schreef op 23-10-2006 @ 21:19 :
Ja oke, te vaak bellen is niet goed maar heb hem maar 2x 2 minuutjes gesproken over een hele dag.... als ik hem nou 20 min aan de lijn hou is het wat anders denk ik maar gewoon ff als je in bed ligt elkaar weltrusten wensen vind ik toch wel wat hebben.

Maar meningen zijn verdeeld merk ik.

Waarom 2x2? Wilde hij ophangen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:23
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
mystery86 schreef op 23-10-2006 @ 21:19 :
Ja oke, te vaak bellen is niet goed maar heb hem maar 2x 2 minuutjes gesproken over een hele dag....
Boehoe, er zijn zat mensen die hun vriend(in) alleen in de weekenden spreken. Het klinkt alsof jullie elkaar normaal gesproken elke dag zien, en als je er dan niet tegen kunt dat je elkaar 1 dagje wat weinig spreekt dan moet je misschien eens gaan bedenken hoeveel leven je nog hebt buiten je relatie...

Om je vraag te beantwoorden; ik spreek mijn vriend liever face to face als we allebei tijd voor elkaar hebben, dan tijdens een ritueel telefoongesprek dat draait om een moment ipv een reden om te bellen.
Oud 23-10-2006, 20:25
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Ik vind het heerlijk om even zijn stem te horen voor 't slapen gaan. En hij heeft weinig moeite met 's avonds nog even bellen, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ming-Xia schreef op 23-10-2006 @ 21:25 :
Ik vind het heerlijk om even zijn stem te horen voor 't slapen gaan. En hij heeft weinig moeite met 's avonds nog even bellen, gelukkig.
Tuurlijk, als hij het leuk vindt, maar zij gaat er nog een discussie over voeren, en ze straft hem voor eerlijk zijn. Volgende keer durft ie dat echt niet meer t ezeggen, omdat ie geen zin heeft in week een discussie...
Oud 23-10-2006, 20:33
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Als m'n vriend en ik elkaar niet zien gaan we echt niet 's middags bellen, en dan na het eten weer, en dan nóg een keer voor het slapen gaan... Ik moet er niet aan denken zeg, beetje overdreven. Maar ik houd dan ook niet van bellen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:34
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Sherco schreef op 23-10-2006 @ 21:23 :
Boehoe, er zijn zat mensen die hun vriend(in) alleen in de weekenden spreken. Het klinkt alsof jullie elkaar normaal gesproken elke dag zien, en als je er dan niet tegen kunt dat je elkaar 1 dagje wat weinig spreekt dan moet je misschien eens gaan bedenken hoeveel leven je nog hebt buiten je relatie...

Om je vraag te beantwoorden; ik spreek mijn vriend liever face to face als we allebei tijd voor elkaar hebben, dan tijdens een ritueel telefoongesprek dat draait om een moment ipv een reden om te bellen.

Die mensen die hun vriend of vriendin alleen in het weekend spreken kiezen daar waarschijnlijk voor want je kan best even bellen, zoveel kost dat niet en zoveel moeite is het ook niet, als je tenminste van elkaar houdt.

Ik heb een prima leven naast me relatie en nee ik zie hem niet elke dag.

En als laatste... wij spreken een telefoongesprek ook niet af, we bellen gewoon wanneer 1 van de 2 daar zin in heeft en dat is een reden lijkt mij zo, en nee dat is niet altijd van mijn kant!

Dit was gewoon een vraag van mijn kant omdat het mij leuk vond als hij even belde vanavond en dat gebeurt niet elke keer dus volgende keer niet meteen zulke conclusies trekken.
Oud 23-10-2006, 20:34
adon1s
adon1s is offline
LOL ja hoor je ken toch wel eventjes zonder hem. Niet zo moeilijk doen
Oud 23-10-2006, 20:37
mystery86
mystery86 is offline
mensen begrijp ff dat ik best zonder hem kan en dit alleen ging om zijn reactie op een vraag of hij me nog bellen.... dit is GEEN ritueel wat hij altijd moet doen als we elkaar een dag niet zien.... dit was een eenmalig iets.... Ik straf hem nergens voor ik vond alleen zijn reactie een beetje bot na een simpele vraag en daar ging de discussie over... meer niet
Oud 23-10-2006, 20:46
Muchacha
Muchacha is offline
Toen mijn ex in het leger zat, zagen we mekaar enkel in het weekend. Hij belde echter bijna elke dag als ie ging slapen om slaapwel te zeggen en ik vond het geweldig. Zelf nu zou ik zo'n kleinigheidje apprecieren, 't is gewoon een teken dat je aan mekaar denkt als je gaat slapen. Sms'en kan trouwens ook. Dus ik vind het bot van je vriend.
Oud 23-10-2006, 20:56
Chimera
Chimera is offline
Dus je hebt al 2 keer gebeld, en wil dan 's avonds een 3e keer? Ik zou ook zo iets hebben van 'ff niet'.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:58
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-10-2006 @ 21:56 :
Dus je hebt al 2 keer gebeld, en wil dan 's avonds een 3e keer? Ik zou ook zo iets hebben van 'ff niet'.
Nee... hij heeft mij 2x gebeld
Oud 23-10-2006, 20:59
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
mystery86 schreef op 23-10-2006 @ 21:58 :

again: waarom maar 2x 2 minuten?

en daarbij idd die reactie is super lomp al had ie je al 100x gebeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 21:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
mystery86 schreef op 23-10-2006 @ 21:58 :
Ik bedoel dat jullie al 2 keer contact gehad hebben, wie wie belt is niet erg relevant.

Maargoed. Ik kan me d'r wel wat bij voorstellen, ik zou 't ook een beetje benauwend vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:00
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-10-2006 @ 21:56 :
Ik denk dat dat ook wel de reden voor hem is geweest om niet te bellen. Omdat het dan al de 3e keer zou zijn, niet dat hij niet voor het slapengaan wilt bellen.
Oud 23-10-2006, 21:01
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 23-10-2006 @ 21:59 :
again: waarom maar 2x 2 minuten?

en daarbij idd die reactie is super lomp al had ie je al 100x gebeld.
ongeveer 2 min. en de eerste keer omdat ie weer moet beginnen op zijn werk. (hij had pauze) en de tweede keer was wel iets langer... misschien 4 minuten ofzo en toen ophangen omdat we dus discussie hadden en ik zei: laat maar, als je niet wil dan bel je niet het was maar een vraag en toen zei ie: nou ik zie wel. en toen gingen we maar ophangen.
Oud 23-10-2006, 21:09
anoniempjelover
anoniempjelover is offline
Haihai,

Tja, ik zie dat het in veel verschillende relaties anders gaat maar zo gaat het in de mijne:

We spreken elkaar gemiddeld denk ik zo'n vier keer op een dag. soms tijdens de pauze, na school/werk, soms vroeg in de avond, wat later in de avond, voor het slapen gaan.

Waarom? we vinden het gewoon heel fijn om elkaars stem vaak te horen. We zien elkaar ongeveer eens per week en missen elkaar de rest van de tijd.

Mensen kunnen dit overdreven vinden en/of irritant, maar ja, ieder zo zijn eigen manier!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:10
anoniempjelover
anoniempjelover is offline
O ja, we hebben dit nu al bijna anderhalf jaar zo gedaan,
en hoewel het standaard is, is het geen sleur geworden ofzo.
Gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:50
Magican
Magican is offline
Onzin
Oud 23-10-2006, 23:05
Verwijderd
Ik zou niet op het idee komen, geloof ik, en het ook nogal overdreven vinden om elkaar 3x op een dag te gaan bellen als je elkaar een dagje niet ziet. Tegen de tijd dat je ouders je niet meer 's avonds instoppen met een teddybeer en een liedje voor je zingen, kun je ook écht wel gaan slapen zonder je vriend nog per se weltrusten te wensen.

Aan de andere kant kan me niet voorstellen dat vriendlief een dergelijke botte opmerking zou maken als ik 't van hem zou vragen. Eerder: "..waarom?" En dan zeg ik: "is leuk joh, moet je eens proberen," en dan doet ie het vast wel. Maar op een dergelijk ritueel zit hij echt niet te wachten, en ik dus ook niet. Dat vergeet ik gegarandeerd, en dan ga je nog mopperen op elkaar ook omdat je blijkbaar niet genoeg aan de ander denkt als je eigenlijk gewoon wil slapen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:23
Optima
Optima is offline
ik kreeg net een sms van mn lief dat hij in bed lag en aan me dacht

het is geen gewoonte, maar meestal spreken we elkaar op msn voor het slapen gaan, maar om nu te zeggen dat ik WIL dat hij belt, nee, ik vind het altijd een verrassing
Oud 23-10-2006, 23:45
Verwijderd
Ik vind dat je vriend wel wat overdreven reageerde. Maar aan de andere kant, jij kan hem niet 'bevelen' jou te bellen. Neem de volgende keer zelf het heft in handen en verras hem 's avonds met een welterusten-belletje.
Ikzelf vind welterusten-telefoontjes wel leuk, maar een lief smsje is net zo goed. Hoeft ook niet, maar het is wel fijn om te weten dat hij aan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:49
Verwijderd
Toen we nog niet bij elkaar woonden deden we het ook altijd. Sterker nog, nu ik eraan denk; zelfs voor we iets hadden kreeg ik iedere avond wel even een sms'je van hem, zelfs al hadden we die dag elkaar al minstens 8 keer gesproken.

Nu we bij elkaar wonen bellen we elkaar uiteraard niet meer, maar het komt nogal eens voor dat ik of hij een slaapdienst heeft. Dan bellen we even zodra de mensen in bed liggen en vaak ook nog voor we slapen gaan.
Ik vind het dan altijd erg fijn om gewoon te bespreken wat je gedaan hebt, even van je af te praten enzo. Ik slaap dan ook een stuk beter.

Ik denk dat het er ook maar net aan ligt hoe je in elkaar steekt. Je ziet sommige mensen hier die er niet aan moeten denken, en anderen (zoals ik dus ) vinden dat erg fijn.

Maar of het nou wel of niet een vaste gewoonte is, ik kan me wel voorstellen dat je de reactie bot vond.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 00:27
DusterBoy
DusterBoy is offline
Ik heb hier nog een topic over gestart, genaamd: laat me met rust! Misschien zegt dat genoeg?
Oud 24-10-2006, 00:28
Juanes.
Juanes. is offline
Ik vind het een erg botte reactie van je vriend, al begrijp ik best dat hij er een beetje kriegel van wordt om NOG een keer te bellen. Al kan ik mij hier persoonlijk weinig van voorstellen, gezien mijn eigen situatie.

Mijn vriendlief en ik hangen zeer regelmatig (lang) met elkaar aan de telefoon, 5 keer per dag 5 minuten toch zeker wel. Maar dat is er meer in geslopen toen we door kregen dat wij dat beide erg plezant vinden om zo nu en dan elkaars stem even te horen. Dat dit doorsloeg naar het extreme och ja, het is niet voor niets dat mijn moeder het tijd vind worden dat ik bij hem ga wonen, haha.
Oud 24-10-2006, 08:18
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2006 @ 20:50 :
Wat een enthousiaste vriend heb je zeg. 'Het idee hebben alsof je al de hele dag om me heen hangt'.

Spontaan bellen is verder toch veel leuker?
Oud 24-10-2006, 09:32
Verwijderd
Citaat:
mystery86 schreef op 23-10-2006 @ 21:34 :
Die mensen die hun vriend of vriendin alleen in het weekend spreken kiezen daar waarschijnlijk voor want je kan best even bellen, zoveel kost dat niet en zoveel moeite is het ook niet, als je tenminste van elkaar houdt.
Ehm.
Over conclusies trekken gesproken...

Mijn ex en ik woonden 3 uur rijden (auto) uit elkaar. En we belden elkaar bijna nooit omdat er een landsgrens tussen zit. Ooit kosten moeten betalen voor telefoontjes tussen België en Nederland? Dus we hielden het bij msn, maar dat deden we dan ook vrijwel wel elke dag.

Maar voor de rest snap ik je wel. Ik vind het een kutreactie van hem en sowieso, als je hem vraagt om je dan en dan even te bellen is het toch duidelijk dat je er behoefte aan hebt, ik snap niet dat hij dan zo reageert.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 09:35
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-10-2006 @ 10:32 :

Maar voor de rest snap ik je wel. Ik vind het een kutreactie van hem en sowieso, als je hem vraagt om je dan en dan even te bellen is het toch duidelijk dat je er behoefte aan hebt, ik snap niet dat hij dan zo reageert.
Ja het is bot, maar wel begrijpelijk. Drie keer bellen, dan zou ik ook niet zoveel meer te vertellen hebben. En trouwens, wat mij wel irritant lijkt is de vráág "wil je me bellen"? Stuur dan als je gaat slapen een SMSje als je die behoefte voelt.
Oud 24-10-2006, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 24-10-2006 @ 10:35 :
Ja het is bot, maar wel begrijpelijk. Drie keer bellen, dan zou ik ook niet zoveel meer te vertellen hebben. En trouwens, wat mij wel irritant lijkt is de vráág "wil je me bellen"? Stuur dan als je gaat slapen een SMSje als je die behoefte voelt.
Ja maar in bed zou ik sowieso niet veel vertellen. Meer van : Hey lief, ik heb aan je gedacht, slaap lekker.

En ik zie niet echt in hoe een, bel je me straks even, nu echt zo'n vervelende vraag kan zijn. Daarentegen had ie natuurlijk al 2 keer gebeld, dus misschien was hij chagrijnig dat híj alweer moest bellen ^^. Maar zo was zijn reactie dus niet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 09:48
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-10-2006 @ 10:40 :
Ja maar in bed zou ik sowieso niet veel vertellen. Meer van : Hey lief, ik heb aan je gedacht, slaap lekker.

En ik zie niet echt in hoe een, bel je me straks even, nu echt zo'n vervelende vraag kan zijn. Daarentegen had ie natuurlijk al 2 keer gebeld, dus misschien was hij chagrijnig dat híj alweer moest bellen ^^. Maar zo was zijn reactie dus niet.
Ik word kriegel van mensen zonder initatief. Bel dan zelf, als je me wilt spreken, dat idee.
Oud 24-10-2006, 11:58
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Mijn vriend en ik bellen best veel.
Eerst waren het tientallen smsjes op een dag, nu is dat wat minder en bellen we veel. MAar niet van ik mis je en dergelijke, maar we kletsen gewoon wat af, soms duurd een gesprek langer dan het andere.
We zijn heel erg vaak samen, en dan slapen we ook samen.
Als we dat niet zijn wordt er meestal wel gebeld voor het slapengaan, of een smsje.
Das gewoon lief en fijn.

Ik vind het heel raar dat je vriend dat niet wil omdat hij dan nog het gevoel heeft je heel de dag om zich heen heeft gehad.. beetje vreemd. vind je zelf niet?

Oh en heel wat mensen zeggen hier dat het overdreven is om 3x op een dag te bellen. Dat is toch niet relevant voor deze topic, het gaat erom dat hij haar niet wil bellen voor het slapen gaan, en zijn reactie.

Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 12:28
gurl19
gurl19 is offline
Mijn vriend belt elke dag wel een of een paar keer. Meestal niet zulke hele lange gesprekken. Maar als hij of ik gaat slapen smsen we ook altijd nog..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 12:41
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ect pure onzin als je elkaar eerder al even hebt gesproken dan hoef je toch niet nog een keer te bellen alleen voor eht welterusten zeggen.
Maarja sommige mensen hebben dr meer behoefte aan dan een ander.
Oud 24-10-2006, 13:01
Anaïs
Anaïs is offline
Waarom wil je hem drie maal per dag bellen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:08
Verwijderd
Soms is het gewoon even nodig om welterusten te zeggen.. andere keer niet. Na een lange moeilijke vervelende dag is het wel lekker een lieve stem te horen, maar het zou geen verplichting moeten zijn.

Ik ben sowieso tegen dat soort verplichtingen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:11
Verwijderd
Mijn ex zag ik ook alleen in het weekend, aangezien hij vrachtwagenchauffeur was en doordeweeks gewoon bijna nooit thuis was. We belden sowieso elke dag wel even. In het begin was het meer dan later, want de rekeningen werden echt te hoog (zeg maar, een half uurtje bellen tussen Frankrijk en Nederland). We smsten heel erg veel, en als ik dan smste dat ik ging slapen, omdat ik moe was blablabla, dan belde hij vaak nog. Het was vaak niet meer dan twee minuten, maar we belden wel nog. Niet altijd, maar meestal wel. Vooral als hij een nacht door moest rijden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:12
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 24-10-2006 @ 14:01 :
Waarom wil je hem drie maal per dag bellen?
Ik heb hem niet gebeld!!! hij belde mij!!
Ik vroeg alleen heel simpel zonder verplichtingen; bel je me nog even voor het slapen gaan?
Meer niet...

Mijn vraag verder was alleen in het algemeen bedoeld: Wie doet dat ook en wie heeft er geen behoefte aan. Punt.
Oud 24-10-2006, 13:19
zoef de haas
zoef de haas is offline
wat ik dan niet snap als je die vraag stelde zonder verplichtingen, waarom krijg je er dan in godsnaam een gigantische discussie over
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten