Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 09:59
Bambi44
Bambi44 is offline
Ik zit in voor de tweede maal in het HBO derde jaar.
Ik heb vorig jaar door omstandigheden niet al mijn vakken behaald. Ik doubleer vrijwillig het hele jaar en wil me beperken tot de vakken waarvoor ik mijn studiepunten niet behaald heb. School wil me echter ook laten deelnemen aan een aantal praktijklessen en me daarop ook beoordelen: dat kunnen ze me toch niet verplichten? Ik heb die studiepunten toch al behaald?
Ben ik gek of zetten zij me ten onrechte onder druk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2006, 12:13
Saycheese
Saycheese is offline
Of dit mag staat in het Onderwijs en Examenreglement, of hoe dat bij jou ook mag heten. Zoek op wat daar instaat over doubleren en vrijstellingen die daarbij horen.
Oud 29-10-2006, 13:05
Mori
Mori is offline
Bij de meeste opleidingen krijg je sowieso vrijstellingen voor Eerder/Elders(?) Verworven Compenties en als jij die vakken vorig jaar voldoende hebt afgesloten, dan beheers je dus die gevraagde competenties en zou je in principe het vak niet nog eens hoeven te doen.
Maar EVC's & vrijstellingen zijn ter beoordeling van je opleiding, alhoewel het natuurlijk wel vreemd zou zijn als ze het zouden afkeuren terwijl je ze eigenlijk gewoon op de opleiding hebt gehaald.

Maar zoals saycheese al zegt, dat staat allemaal in de OER uitgelegd.
Waarschijnlijk zul je een brief naar de examencommissie moeten schrijven om te vragen voor die vrijstellingen.
Oud 29-10-2006, 13:15
light fighter
light fighter is offline
bij mijn weten is het het bepalen van studiepunten voldoende om een vak niet meer te hoeven volgen. Mag ik vragen om wat voor vakken het gaan? zijn het bijvoorbeeld vaardigheden die je moet onderhouden? Is de inhoud van die vakken veranderd ten op zichte van het vorige studiejaar?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 14:01
Verwijderd
Als die praktijkonderdelen horen bij een theoretisch tentamen waarvan je de punten nog niet hebt gehaald dan moet je ze uiteraard opnieuw doen. Is het een op zichzelf staand onderdeel dan lijkt het me dat je ze niet opnieuw zou hoeven doen, maar dat staat allemaal in de documentatie van je school, daar kunnen wij geen uitspraken over doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten