Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2006, 22:22
Verwijderd
Hallo medescholieren.

Ik ben voor school bezig met een werkstuk over McDonald’s. Hier zou ik jullie hulp goed bij kunnen gebruiken dus het zou fijn zijn als jullie deze vraag even willen beantwoorden. Het hoeven geen grote verhalen te worden, maar dat mag wel natuurlijk, maar als je iets neerzet kan ik er misschien al iets mee.

Wat is nou voor jullie hét ultieme McDonald’s gevoel, wat gaat er door je heen bij het eten van een BigMac, hoe voel je je bij het drinken van die halve liter cola, of wat denk je als je alwéér 6 kipnuggets wegwerkt?

Als je dit allemaal maar onzin vindt hoef je ook niet te reageren, want dingen als “Waar slaat dit op waarom zou ik dat nou weer gaan vertellen.” daar kan ik toch vrij weinig mee.

Brand maar los mensen, alvast bedankt.

Olaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2006, 23:26
Lyne
Lyne is offline
Als ik McDonalds eet voel ik me niet verzadigd. Ik zit vol, omdat je met een broodje al ongeveer 500 kcal naar binnen werkt, maar ik heb nog steeds trek, omdat ik bijna niets heb gegeten. Het is ook niet het beste eten ter wereld, gefrituurde troep allemaal. Daarom vermijd ik de McDonalds (en andere fastfoodketens) zoveel mogelijk (heel af en toe, een keer in de paar maanden, heb ik er toch weer trek in).

Ik weet niet of je hier wat aan hebt? Ik voel me niet schuldig als ik McDonalds heb gegeten, want ik kom er bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 23:31
Verwijderd
Zoals bij elke fastfoodtent is "Ah, eten!" het enige dat door mij heen gaat als ik bij de Mac eet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 23:49
Roos
Roos is offline
Ik eet niet vaak bij MacDonalds, dus als ik er eet, heb ik er ook écht trek in, en dan smaakt 't meestal wel. Ik eet er wel eens in een tentamenweek met vriendinnen, dan zijn we allang blij dat we het eten op de universiteit ontvluchten, en even niet met studeren bezig zijn.
Ookal is het voedsel zelf nooit echt heel lekker

Wat bedoel je met: alwéér 6 kipnuggets wegwerken? Als je alleen op zoek bent naar mensen die heel vaak bij de Mac eten, moet je dat duidelijker zeggen.
Oud 25-10-2006, 06:00
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik eet bijna nooit bij mcDonalds. 1x in het half jaar wil ik het toch weer even proberen, en bij de eerste hap weet ik meteen weer waarom ik er nooit eet. Het is superdroog, smaakt nep en je zit er niet vol van. het is gewoon smerig.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 08:49
Miracle
Miracle is offline
Ik proefde een keer een heel klein hapje met alleen vlees. Dat smaakte gewoon naar niks, omdat het vlees niet gekruid is/wordt. Dat was dus niet voor herhaling vatbaar.

Verder eet ik eigenlijk bijna nooit bij de Mac. Soms als ik aan het shoppen ben en echt trek heb in iets van een broodje. De Mac is dan handig omdat het snel en goedkoop is.
Eigenlijk koop ik er bijna nooit een echte maaltijd, maar alleen een broodje oid. Een halve liter cola koop ik ook nóóit. (ik neem meestal een vruchtensapje)
De laatste keer dat ik er een maaltijd wilde eten, nam ik ipv patat die salade. Dat is ook niet voor herhaling vatbaar. Veel groen, smerige saus en wel geteld één cherry tomaat.
Oud 25-10-2006, 09:33
Lollige
Lollige is offline
Aah morgen maar weer een balancedag nemen.
Oud 25-10-2006, 14:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bij de mac hier smaakt t best lekker. moet je niet te vaak doen, maar even snel tussendoor als ik wat haast heb is t ideaal.

nou heb ik wel lichtelijk de indruk dat er verschil zit tussen de ene mac en de andere.
Oud 25-10-2006, 15:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als ik bij de mac kom, en dat is nooit uit eigen beweging, eet ik vast friet en milkshake. ik heb een hekel aan fastfood en de milkshake is ook niet eten daar, dus vandaar dat ik er nooit kom .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-10-2006 @ 16:39 :
milkshake is ook niet eten daar
Je moet hem ook drinken
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 17:15
sdekivit
sdekivit is offline
ahum, vlees bij de mac ? gooi die burger in een pan en hij lost zo op
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 17:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
superduck schreef op 25-10-2006 @ 17:13 :
Je moet hem ook drinken
komt omdat ik niet 'niet te zuipen' wilde zeggen .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:15
Verwijderd
Ik eet er niet vaak, echt zélden zelfs. Maar als ik er eet, geniet ik van de frietjes met frietsaus en zit ik na een Happy Meal echt propvol. Ik haal er af en toe 's zomers een milkshake en die vind ik altijd erg lekker, vooral chocolade

Ik vind je vragen overigens érg raar gesteld. Vooral dat 'als je alwéér 6 kipnuggets wegwerkt' komt erg vervelend over. Ik vind dat je niet jouw eigen mening naar voren moet laten komen als je wil dat andere mensen eerlijk antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 11:06
Verwijderd
Weltschmerz, dat voel ik bij de Mac.

En ik ga met Andijvie mee, beetje jammer als je een opiniepeiling doet en je anderen het gewenste al in de mond legt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 11:36
RodeKrab
RodeKrab is offline
Als ik alleen al aan de MAC Chickenburger denk, krijg ik al trek..
Nee serieus, ik vind dat samen met de ijsjes het enige lekkere bij de MAC
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 12:30
JumperOne
JumperOne is offline
De Mac: Ik kom er misschien vier keer per jaar, en dan is het altijd als ik op stap ben met vrienden of in een buitenlandse stad ben. Je moet er inderdaad niet te vaak eten, maar op het moment dat ik er eet vind ik het zalig, hoewel ik later er altijd een beetje misselijk van word.

Nog niet zo heel lang geleden is trouwens de documentaire Super Size Me op Ned3 geweest, waarin de regisseur een maand lang alleen maar McDonalds at. Ik weet niet of je die gezien hebt?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 12:56
Verwijderd
Ik voel me schuldig als ik bij de mac eet. Eigenlijk bestel ik er alleen een milshake banaan, die vind ik helaas heel lekker, maar het voelt nooit echt goed. Ja op het moment zelf vind ik het heerlijk, maar het schuldgevoel knaagt. Goed, ik weet het niet zeker want ik heb het zelf nooit gezien of wat dan ook, maar het schijnt dat de mac niet zo goed omgaat met dieren en milieu en dat stoort mij gigantisch, ik ben alleen af en toe te zwak om die milshake te weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 13:07
RodeKrab
RodeKrab is offline
Citaat:
JumperOne schreef op 26-10-2006 @ 13:30 :

Nog niet zo heel lang geleden is trouwens de documentaire Super Size Me op Ned3 geweest, waarin de regisseur een maand lang alleen maar McDonalds at. Ik weet niet of je die gezien hebt?
Er was ook een keer iemand van het AD die dat een maand deed (misschien dezelfde?). In ieder geval viel hij er wel van af.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
RodeKrab schreef op 26-10-2006 @ 14:07 :
Er was ook een keer iemand van het AD die dat een maand deed (misschien dezelfde?). In ieder geval viel hij er wel van af.
Ja, maar dat is omdat menu's in de VS vééél groter zijn dan hier. Ik heb eens foto's gezien van het grootste menu hier naast het grootste menu daar, dat is echt een groot verschil. En sowieso verschillen de ingredienten wel iets. Wij houden hier kennelijk van meer sla op 't brood, in de VS houden ze van meer saus. Ik geloof dat de McDonalds in de VS onlangs z'n grootste beker heeft verkleind, dat is wel beter.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 13:40
Verwijderd
De eetcultuur is totaal anders, daar komt het op neer. In Nederland hebben we nog een restje geweten (één burger zonder frietjes en cola kan om de paar weken wel), in Amerika zit dat calvinistische er helaas niet in.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 13:54
Verwijderd
Die vent die het hier in Nederland deed at ook alleen gezonde (voor zover mogelijk uiteraard) dingen bij McDonalds, ie salades en water...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 14:01
Verwijderd
Oh ja, maar dat maakt het een ander experiment, want de andere persoon ging voor de grootste en vettigste menu's ofzo. Wel een enorme verrassing dat je daar dan van aan gaat komen. Had ik níet verwacht
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 14:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 26-10-2006 @ 13:56 :
Ik voel me schuldig als ik bij de mac eet. Eigenlijk bestel ik er alleen een milshake banaan, die vind ik helaas heel lekker, maar het voelt nooit echt goed. Ja op het moment zelf vind ik het heerlijk, maar het schuldgevoel knaagt. Goed, ik weet het niet zeker want ik heb het zelf nooit gezien of wat dan ook, maar het schijnt dat de mac niet zo goed omgaat met dieren en milieu en dat stoort mij gigantisch, ik ben alleen af en toe te zwak om die milshake te weerstaan.
Alsof andere bedrijven beter zijn, dat geloof je toch zelf niet ?

overigens snap ik al helemaal niet wat dieren met je milkshake banaan te maken hebben. Of die milkshake moet wel erg rare ingredienten hebben...
Oud 26-10-2006, 14:15
Verwijderd
Gemalen koetjes in je milkshake Want hoe krijg je anders die melk eruit?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 15:09
JumperOne
JumperOne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2006 @ 15:01 :
Oh ja, maar dat maakt het een ander experiment, want de andere persoon ging voor de grootste en vettigste menu's ofzo.
Er waren twee regels: hij moest alles wat de Mac had tenminste één keer gegeten hebben, en als hem Super Size aan werd geboden mocht hij dat niet afslaan. Je had in Amerika de maten small, medium en large, en daarboven stond de Super Size - in Nederland onbekend. Dankzij deze documentaire is die afgeschaft in Amerika.
Ik dacht dat die filmmaker in een maand tijd iets van 14 kilo was aangekomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2006, 15:27
Verwijderd
We hebben toch ook Super Size? Alleen was dat niet zo groot als in de VS.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2006 @ 16:27 :
We hebben toch ook Super Size? Alleen was dat niet zo groot als in de VS.
Kan je hier in de MacDo een SuperSize halen? Wist ik helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:10
Verwijderd
Volgens mij wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:50
Miracle
Miracle is offline
Wat is een supersize dan? Drinken of burger, of?
Oud 26-10-2006, 16:52
Miracle
Miracle is offline
Ehm, ik was even vergeten dat dit topic niet op E&D staat.

Mochten jullie er nog verder over willen praten, dan splits ik het topic wel eventjes.
Oud 27-10-2006, 14:51
jessicaa90
jessicaa90 is offline
HET IS GEWOON LEKKER ETENNN
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 01:50
stefan87
stefan87 is offline
Citaat:
Olaf90 schreef op 24-10-2006 @ 23:22 :Wat is nou voor jullie hét ultieme McDonald’s gevoel, wat gaat er door je heen bij het eten van een BigMac, hoe voel je je bij het drinken van die halve liter cola, of wat denk je als je alwéér 6 kipnuggets wegwerkt?
McDonalds gevoel is snel ff wat binnen te hebben, maar er daarna meteen eigenlijk al weer spijt van te krijgen. zo'n vies gevoel...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 08:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lollige schreef op 25-10-2006 @ 10:33 :
Aah morgen maar weer een balancedag nemen.
Reageren

Regels voor berichten