Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2006, 17:24
Esther92
Esther92 is offline
Hallo iedereen,

ik zal even uitleggen waarom ik oude boeken of oude losse kaften van boeken zoek;

ik heb laatst in een knutselboekje een heel leuk idee gezien, over 'boekdozen'. Dat zijn boeken waar allerlei tafereeltjes, of verhaaltjes in zijn 'verstopt'. Nou stond er in dat knutselboekje dat je de boekdozen zèlf, dus het omhulsel van dat tafereeltje enz. zelf kon maken met bepaalde materialen.
Het leek mij wel leuk om zo'n boekdoos te maken, maar het idee van mij was om daar dan èchte kaften van echte boeken voor te gebruiken, en ze dan bijv. op de boekenplank te zetten, als echte boeken. Het liefst heb ik voor de kaften een beetje oude, versleten boeken, die een mooie kaft hebben en redelijk dik zijn (zodat ik er veel in kwijt kan). Waar het boek over gaat maakt mij niet uit, dat leek me juist de grap. Ik heb eigenlijk het liefst dat het hele boek nog intact is (ev. bladzijdes eruitgescheurd maakt niet uit) zodat ik de bladzijdes aan de zijkant voor een gedeelte kan laten zitten, voor een wat 'echter' effect.
En het moeten geen paperbacks zijn, natuurlijk. (dus wel één met een harde kaft)

Ik ben best bereid om voor de boeken te betalen, maar omdat het me niet om de inhoud gaat, liever niet meer dan bijv. 2 euro. (hangt ook van de grootte van het boek af.. )
Als ze gratis zijn, is dat ook niet erg

Ik woon in Almere (Flevoland) en ben best bereid de boeken op te halen. 'k Heb alleen geen rijbewijs.. Anyway, als je een oud boek hebt, of een boek dat er gewoon oud en versleten oud ziet, dan ben ik geïnteresseerd!

Laatst gewijzigd op 27-10-2006 om 17:27.
Advertentie
Oud 27-10-2006, 17:28
Elmoo
Elmoo is offline
Wat een leuk idee!
Ikzelf heb helaas geen oude boekenkaften...
Succes in ieder geval
Oud 27-10-2006, 17:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ga eens langs bij de Slegte of een tweedehandse boekwinkel. Zoek daar een saai boek met harde kaft. Waarschijnlijk zijn die wel dik. En verragte dingen kosten niet veel.
Oud 27-10-2006, 17:43
Esther92
Esther92 is offline
Ja daar heb ik al aan gedacht, ja, maar ik wist niet goed hoe duur die oude boeken daar waren.. en ik dacht, als er mensen zijn die ze gratis en voor nix kwijt willen..
maar 'k zal eens kijken, bedankt

Laatst gewijzigd op 27-10-2006 om 18:12.
Oud 27-10-2006, 20:16
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Misschien gewoon eens kijken bij de lokale bibiotheek. Het is bij ons namelijk vaak zo dat er oude boeken te koop worden aangeboden voor bijna niets.
Oud 28-10-2006, 14:19
Esther92
Esther92 is offline
Citaat:
Poor twisted me schreef op 27-10-2006 @ 21:16 :
Misschien gewoon eens kijken bij de lokale bibiotheek. Het is bij ons namelijk vaak zo dat er oude boeken te koop worden aangeboden voor bijna niets.
Owja, da's wel een goeie. Weet je toevallig ook of dat voor de Openbare Bieb in Almere (Stad) geldt?..
Anders ga ik er wel even langs de eerstvolgende x dat ik in de stad ben ofzo..
Oud 30-10-2006, 13:48
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Esther92 schreef op 28-10-2006 @ 15:19 :
Owja, da's wel een goeie. Weet je toevallig ook of dat voor de Openbare Bieb in Almere (Stad) geldt?..
naar mijn weten hebben alle bibliotheken wel zoiets, dat ze oude, verouderde, niet vaak genoeg gehuurde en kapotte/beschadigde boeken verkopen. hier in middelburg iig eens per 6 maanden ofzo
Oud 30-10-2006, 14:46
Esther92
Esther92 is offline
Okee.. ik zal er 's naar informeren, óf ze dat doen en wanneer dan. Dankjullie!

Laatst gewijzigd op 30-10-2006 om 14:49.
Oud 31-10-2006, 21:11
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Esther92 schreef op 28-10-2006 @ 15:19 :
in almere stad, helemaal bovenin hebben ze vaak boeken te koop die afgeschreven zijn.
Oud 01-11-2006, 15:23
Esther92
Esther92 is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 31-10-2006 @ 22:11 :
in almere stad, helemaal bovenin hebben ze vaak boeken te koop die afgeschreven zijn.
cool

Woon je in Almere ofzo?.. of heb je dat op de site kunnen vinden..
Oud 01-11-2006, 16:33
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Esther92 schreef op 01-11-2006 @ 16:23 :
cool

Woon je in Almere ofzo?.. of heb je dat op de site kunnen vinden..
ik woon in almere
Oud 01-11-2006, 16:41
Esther92
Esther92 is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 01-11-2006 @ 17:33 :
ik woon in almere
okee
Advertentie

Regels voor berichten