Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 10:45
Gothic
Gothic is offline
We gaan misschien naar sharm el sheikh met oud & nieuw. Nu wilde we misschien naar de piramides, maar vroegen ons af hoe lang dat is met de bus of dat het betaalbaar is met een binnenlandse vlucht? Iemand ervaring daarmee?
Oud 16-10-2006, 19:37
nivava
nivava is offline
ik ben zo'n 5 jaar geleden naar Sharm el Sheik geweest..
mijn ouders hebben toen een busreis gemaakt naar Cairo o.a. voor de piramides.
Ik kan me nog herinneren ze een dag en een nacht wegwaren. Het is wel een aantal uren rijden met de bus. Je gaat 's nachts weg..in ieder geval destijds!

Mijn moeder vond de busreis wel heel erg eng...ze rijden er hard..en rijden voor jou gevoel net langs de afgrond van een berg..het is aan de ene kant maar goed dat t donker is!

volgens mij kun je ook een binnenlandse vlucht maken, maar dan ben je natuurlijk veel duurder uit..en ik weet niet hoeveel geld je er voorover hebt...
Oud 16-10-2006, 20:25
Sherco
Sherco is offline
Ik ben ook in Egypte geweest, ik ben vanaf Hurghada naar Cairo gegaan, maar het zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Je gaat inderdaad midden in de nacht weg, wij rond een uur of 4, wat op zich wel prettig is, want dan is het nog donker en reis je redelijk koel. In Cairo kijk je dan rond (meestal pikken ze ter plekke een gids op die je alles uitlegd) en dan reis je weer terug.
Ik vond het in elk geval goed te doen. Je zit wel lang in een bus, maar op de heenreis heb ik gewoon liggen slapen, en op de terugreis ben je zo moe van alle warmte en drukte dat je er toch niet heel veel meer van mee krijgt.
Oud 20-10-2006, 13:03
Gothic
Gothic is offline
tnx...

en iemand idee hoe het met Luxor zit?

En hoe is het met de prijzen? Is het daar duurder, goedkoper?
Oud 22-10-2006, 21:19
Verwijderd
ik ben afgelopen zomer vanaf hurghada naar luxor gegaan. wij zaten in het eerste hotel, en moesten dus het langste reizen omdat we nog langs 20 andere hotels 'in de buurt' moesten, iets van 6 uur in de bus per keer dus. vanaf sharm el sheik zal het dus wel nog veel langer zijn.

luxor zelf is veel warmer dan waar wij zaten, want ja, veel zuidelijker, maar in de winter zal de hitte wel wat meer meevallen. luxor is heel interessant als je van architectuur en geschiedenis houdt, verder is er namelijk weinig te doen. ik vond het wel heel erg leuk.

dingen zijn daar behoorlijk goedkoop, voor E7 hadden we een maaltijd voor 2 personen incl drinken. wel oppassen waar en wat je eet (groenten alleen bij goede restaurants etc) en geen kraanwater drinken.

verder schijnen de pyramides nogal tegen te vallen, maar ik ben er zelf niet geweest helaas.
Oud 27-10-2006, 20:54
Bloem
Bloem is offline
Mijn moeder heeft een rondreis gedaan door Egypte en vond Luxor een hele mooie stad, mooier dan Caïro. Ik ben vorig jaar een weekje in Sharm el Sheik geweest en wilde toen graag nog iets meer van Egypte zien, maar de lange reistijden hebben me toen toch tegengehouden. Ik vond het voor een weekje uitrusten en relaxen te lang om 6 uur heen en 6 uur terug in een bus te zitten.
Oud 27-10-2006, 22:16
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-10-2006 @ 21:54 :
Ik vond het voor een weekje uitrusten en relaxen te lang om 6 uur heen en 6 uur terug in een bus te zitten.
Watje

Regels voor berichten