Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2006, 19:35
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo,

Ik ben ondertussen al een tijdje ( 3 jaar) samen met mijn vriend en eerlijk gezegd is hij nooit echt heel romantisch geweest maar ik vind dat het de laatste maanden toch een dieptepunt heeft bereikt jammergenoeg. Ik trek me dat nogal aan aangezien ik zelf toch wel redelijk romantisch en dromerig ben ingesteld. Zo heb ik hem al een boekje gegeven waarin ik bepaalde speciale momenten tussen ons ( zoals onze eerste ontmoeting enz. ) heb opgeschreven en dingetjes in plak enz. Hij vond het heel lief maar weigert er zelf iets in te schrijven of te plakken.

De dingen die ik lief vind, of wat me onttroeren of wat ik toch een beetje belangrijk vind trekt hij constant in het belachelijke. Misschien een dom voorbeeldje maar ik was naar tv aant kijken naar een programma waar een man zijn vriendin ten huwelijk vroeg en die man was aant huilen. Ik vond dat schattig maar hij begon dat natuurlijk in het belachelijke te trekken.

Nu weet ik wel dat zo'n eigenschap als romantisch zijn in je zit, je kan het er jammergenoeg in z'n oren induwen maar een beetje moeite doen zou toch wel leuk zijn. En ik heb hem dat ook gevraagd maar hij zegt dat hij niet weet hoe dat moet en dat 80% van de mannen/jongens niet romantisch is.

Heeft hij nu echt gelijk en vraag ik te veel van hem en ervaren jullie dat ook zo? Of is mijn vriend echt onromantisch?

Alvast bedankt
Oud 24-10-2006, 19:40
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik heb dat ook wel met mijn vriend hoor. Hij trekt het dan wel niet in het belachelijke, maar ik hoor hem wel denken. Als ik bijv. "tot de dood ons scheidt" kijk, of zo.
Ik vind dat wel komisch. Verwacht niet teveel, dan kan het nooit tegenvallen.
Oud 24-10-2006, 19:59
drukknoopje
drukknoopje is offline
Tja... Hij is kennelijk niet echt romantisch, nee. Maar je zou wel tegen hem kunnen zeggen dat je dat niet zo leuk vind en dat je het leuk vind om verrast te worden etc. Mijn vriendje is ook niet echt romantisch maar zo af en toe doet hij een keertje iets en dan is het extra leuk! En áls hij dan een keertje wat doet, duidelijk laten merken dat je het heel erg super mega leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 20:45
Verwijderd
Vriendlief is op zijn manier romantisch - eh, dat wil zeggen, ik beschouw de leuke dingen die hij voor/met mij doet als romantisch. Een bos bloemen voor me plukken uit allerlei tuinen bijvoorbeeld, of iets liefs kopen voor me als we samen iets leuk vinden (in dit geval volgens mij een plantje), of een lief smsje sturen, of bedenken dat we 's nachts aan de Seine wijn moeten gaan drinken omdat we nou eenmaal in Parijs zijn, of om 's morgens vroeg voor college nog even langs te komen om te ontbijten en Gilmore Girls te kijken...

Het is meestal niet romantisch als in de film, maar als het voor mij is en lief bedoeld, vind ik het toch wel romantisch.. of in ieder geval leuk. Als het maar iets tussen ons twee is, speciaal voor ons twee. Oh, en we hebben of 22 maand iets, of 4
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 21:03
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Wat is precies romantiek? Diner bij kaarslicht? Bloemen krijgen? Misschien ben ik te nuchter ervoor...
Oud 24-10-2006, 21:38
Tiño
Tiño is offline
tja, iedereen heeft wel een beetje romantiek in zich denk ik,maar bij niet iedereen komt het er uit.
Oud 24-10-2006, 22:33
Optima
Optima is offline
het ligt er gewoon aan wat je definitie van romantiek is.

Mijn vriend staat niet iedere keer als ik hem zie met bloemen klaar, hij geeft me geen serenades, hij legt geen rozeblaadjes op bed met een dozijn kaarsen erbij, maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet romantisch vind.

Zoals Morgan al zei: hij is romantisch op zijn manier, hij belt me nadat ik een vervelende afspraak heb gehad om te vragen hoe het met me gaat, hij doet altijd zijn best als ik bij hem kom eten om iets lekkers te maken, hij geeft me een zelf in elkaar gezet fotoalbum cadeau voor mijn verjaardag, en nog een hele boel kleine dingen.

Tuurlijk zou het romantischer kunnen, als ik de boeketreeksboekjes moet geloven, maar mannen zijn mannen. Probeer ens te kijken wat hij op zijn manier voor jou doet. Doet hij echt niks...tja....dan is hij gewoon een zak aardappels.
Oud 24-10-2006, 22:43
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 24-10-2006 @ 20:59 :
Tja... Maar je zou wel tegen hem kunnen zeggen dat je dat niet zo leuk vind en dat je het leuk vind om verrast te worden etc. ...

En áls hij dan een keertje wat doet, duidelijk laten merken dat je het heel erg super mega leuk vindt.
Dat eerste, daar heb ik het toch moeilijk mee. Op zich mag je zoiets wel vragen, maar dat kan heel gemakkelijk heel verkeerd overkomen. Als een terechtwijzing, of als hem aanzetten om zich te veranderen. Ik zou het in elk geval niet leuk vinden als ik van haar in verdekte termen de boodschap krijg dat ik niet genoeg moeite voor haar doe, zeker als ik weet dat ik op mijn manier net wel veel moeite doe.

+-+-+

In het algemeen: ik ken niet veel jongens/mannen die die bloemetjes- en kaarsjesromantiek in zich dragen.

En dat voorbeeld dat je geeft van dat tv-programma. Dat lijkt me überhaubt een belachelijk stukje show; ik vind er weinig schattigs aan om op televisie met de privé van anderen geconfronteerd te worden. LIjkt me niet zo raar.
Oud 24-10-2006, 23:55
Verwijderd
Ik denk dat het in het echte leven niet mogelijk is om altijd romantisch te zijn. Als je samen bent moeten ook bepaalde dingen gebeuren, zoals schoonmaken en eten koken (ik zeg maar wat) en je kan nu eenmaal niet overal een romantische twist aan geven. Het kan natuurlijk zijn dat jouw vriend wel heel erg onromantisch is. Maar mijn ervaring is dat je in relaties niet te veel onbesproken moet laten als je je ergens aan ergert. Anders hoopt het zich alleen maar op en maak je een keer in een boze bui het uit of ga je dingen zeggen die je eigenlijk helemaal niet meent. Dus zeg het hem gewoon een keer. Zeg het op zo'n manier dat hij het niet hard aan voelt komen.
Maar er is nog iets: was hij aan het begin van jullie relatie wel romantisch? Zo nee, dan kan het zijn dat hij gewoon niet romantisch is. Zo wel, dan zou je kunnen zeggen dat je terug verlangt naar die tijd.

Trouwens, ik vind het heel romantisch als iemand komt met een zelfgeplukte bos bloemen!
En je moet onthouden dat romantiek ook snel gaat vervelen als het altijd aanwezig is. Het moet speciaal blijven
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 01:24
Verwijderd
Kijk, je kunt je afvragen of een man wel zo dromerig WILT zijn. Misschien voelt 'ie zich beschaamd, tegenover zichzelf.

Of hij is zoals ik, mijn vriendin schrijft/schreef ook altijd zulke boekjes en dingetjes, en dan moest ik er ook in schrijven, maar ik kán dat gewoon niet. Het wordt nooit zo mooi zoals zij/jij in dit geval, het opschrijft. Vrouwen hebben daar gewoon een extra stuk hersenen voor.

Ik denk niet dat je je vriend kunt veranderen. Je kan wel iets minder van hem verwachten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 09:10
Jones
Citaat:
Blackeyed schreef op 24-10-2006 @ 20:35 :
Hallo,

Heeft hij nu echt gelijk en vraag ik te veel van hem en ervaren jullie dat ook zo? Of is mijn vriend echt onromantisch?

Alvast bedankt
Hij heeft echt gelijk, het gros van de mannen is gewoon niet romantisch op de manier waarop vrouwen dat graag zouden willen zien. (even generaliseren)

Jij vraagt in dat opzicht in dat geval inderdaad teveel van hem. Je kan niet dingen van hem verwachten die hij niet kan/die niet in hem zitten. Ik ervaar dat inderdaad ook zo. Je vriend is dus echt onromantisch.

Je moet je alleen afvragen hoe erg je dit moet vinden. Zoals Morgan al zei, probeer in andere dingen die hij doet romantiek te vinden. Ik neem aan dat hij niet 100% van de tijd alleen maar dingen belachelijk aan het maken is.

Dat een man gaat huilen tijdens een huwelijksaanzoek heeft natuurlijk niks te maken met romantiek, alleen maar met emotie. Misschien moet je zelf maar eens afvragen wat je onder romantiek verstaat.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 09:16
Gothic
Gothic is offline
het is niet zoals in de films...
Oud 25-10-2006, 09:22
Sherco
Sherco is offline
Ik ken maar 1 jongen die echt zwaar romantisch is met bloemen en kaartjes en weet ik wat, en hij heeft nog nooit een vaste vriendin gehad omdat de meeste meisjes afgeschrikt worden door zoveel aandacht

Zoals al gezegd is; wees blij met wat je hebt, en als je dat niet kunt, stel je eisen bij...
Oud 25-10-2006, 09:27
Verwijderd
Dat hij niet op jouw manier romantisch is, hoeft niet erg te zijn. Misschien doet hij toch wel dingen voor je die hij vooral doet om jou gelukkig te maken, en die dus romantisch zijjn, maar ben jij zo gefocust op de standaard theelichtenromantiek dat je die over het hoofd ziet?

Dat hij de programma's waar jij graag naar kijkt belachelijk maakt vind ik dan wel weer wat flauw.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 09:43
Verwijderd
Ik heb redelijk veel geluk met mn vriend. Hij is best romantisch, niet dat zwijmelachtige, maar hij vindt het ook leuk om af en toe een keer te eten met kaarsjes erbij, hij geeft me regelmatig kaartjes en verrast me ook best vaak. tuurlijk, af en toe is hij een botte lompe hark, maar ik heb ook leren zien dat wat ík romantisch/lief/attent vind, niet altijd is wat hij romantisch/lief/attent vindt. leer ook waarderen wat hij wel voor je doet, omdat hij je lief vindt, ipv focussen op wat je per se wil.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 10:01
zeep007
zeep007 is offline
Ik herken je probleem een beetje.
Het probleem zit hem misschien niet zo in dat je vriend niet romantisch is, maar dat jij het TE bent.
Je geeft zelf aan dat je dromerig en romantisch ingesteld bent, bij dat dromerige komen natuurlijk allerlei verwachtingen naar boven drijven, die je aan vriend stelt.
Je vriend kan hier nooit aan voldoen, want die ZIET dat niet. EN als hij al romantisch is, in zijn doen, zie jij dat niet. Want het is niet jouw definitie van romantiek.

Ik herken het omdat ik ook zo'n dromer/romanticus ben, en in mijn gedachten heeft mijn vriend me op alle romantische manieren getrakteerd. Hij daarentegen ziet dat niet, is absoluut niet spontaan etc. Maar als hij dan eens wat doet, kan ik tranen in mijn ogen krijgen omdat ie wel degelijk romantisch is in zijn manier, en alles voor me zou doen.

Conclusie uit eigen ervaring is dan ook dat je lekker moet blijven dromen, en hou het daarbij. Ga die dromen niet verwachten van je vriend, want dat is gewoon oneerlijk. En zet je oogkleppen af, voor wat hij misschien wel doet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 10:16
Iduna
Iduna is offline
Ik denk dat je teveel van hem verwacht, misschien doet hij wel veel dingen voor je, maar beschouw je dat niet als romantisch.
Voorbeeldje: Iemand is van nature niet spontaan. Maar toch wil diegene zich wel heel graag meer openstellen voor mensen, ook als hij/zij ze nog niet goed kent. Probeer maar tegen jezelf te zeggen 'doe nou spontaan'. Als je erbij na moet denken, dan is het alles behalve spontaan en wordt het zo'n verplichting.
'Oh, zijn we al 4 maanden samen? Dan moet ik even snel langs de bloemenzaak.'

Dus ik zou niet bij hem gaan lopen 'zeuren', dan voelt hij zich misschien schuldig (terwijl dat niet hoeft) of werkt het juist averechts.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 10:33
bladertje
bladertje is offline
Mijn vriend is niet echt romantisch, nee. Vroeger gaven we elkaar bij elke maand dat we bij elkaar waren een kaartje, maar nu vergeet hij dat volgens mij . Bovendien is het niet heel romantisch als het een soort verplichting wordt. Ik vind het wel jammer dat hij niet zo vaak met originele ideeën komt (filmpje, concertje, etentje ofzo), hierdoor ben ik ook minder van de verrassingen geworden (anders komt het altijd maar van één kant). Toch is het geen groot probleem, want ik weet dat hij wel vaak ideeën heeft, en hij vertelt ook vaak wat hij allemaal nog met mij wil doen. Bovendien is hij verder superlief en denkt hij heel goed om mij. De momenten samen worden vanzelf wel romantisch, zeg maar
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 24-10-2006 @ 23:33 :
Doet hij echt niks...tja....dan is hij gewoon een zak aardappels.

Ik heb geen vriendje die romantisch voor me zou kunnen zijn. Maar ik weet wel dat sommige jongens gewoon niet houden van dat 'kleffe gedoe' om bjivoorbeeld in een boekje te schrijven. Bij mijn ex bijvoorbeeld, had ik wel alle eerste smsjes en dingen bewaard, maar ik heb daar niet iets mee gedaan, dat was meer voor mezelf. Hij heeft waarschijnlijk zijn eigen manieren om je te laten weten dat hij je lief vindt, zonder dat daar bloemen, boekjes, weet ik wat aan te pas komen. maar misschien is hij wel een zak aardappels zoals Optima zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 11:12
Qimm
Qimm is offline
Mijn vriendje doet wel vaak lieve dingen, maar niet enorm romantisch met bloemblaadjes en kaarsjes enzo. Dat vind ik niet heel erg want ik hou niet zo van op die manier romantisch doen...
Oud 25-10-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 25-10-2006 @ 12:12 :
Mijn vriendje doet wel vaak lieve dingen, maar niet enorm romantisch met bloemblaadjes en kaarsjes enzo. Dat vind ik niet heel erg want ik hou niet zo van op die manier romantisch doen...
Nee, want het is helemaal niet romantisch als je vriendje je zomaar af komt halen van je werk om je heel lekker mee uit eten te nemen...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:24
juno
juno is offline
De mijne is op zijn manier romantisch. Hij plakt mijn fietsband bijvoorbeeld, zonder dat ik erom gevraagd heb. En van bloemblaadjes en kaarsjes zou ik zelf ook over mijn nek gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 15:24
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-10-2006 @ 12:14 :
Nee, want het is helemaal niet romantisch als je vriendje je zomaar af komt halen van je werk om je heel lekker mee uit eten te nemen...
\

Zoals ik al zei, niet romantisch met bloemblaadjes en kaarsjes Maar wel heel lief. Ook zoals mijn favo eten koken en dat alles klaar staat voor me als ik terug kom van mijn werk...
Oud 25-10-2006, 15:56
Li
Li is offline
Mijn vriendje is op zijn manier wel lekker romantisch. Hij neemt me heel vaak onverwacht mee uit eten, of als we aan het winkelen zijn en hij ziet iets moois voor me dan wil hij het altijd gelijk voor me kopen Of lief belletje of smsje als ik een belangrijk tentamen of wedstrijd heb, dat soort dingetjes.
Ikzelf ben romantischer dan m'n vriendje, koop altijd leuke kleine cadeautjes voor hem, stuur kaartjes, steek gezellig kaarsjes aan als hij een film bij mij komt kijken, kom hem onverwachts ophalen van z'n werk, etc.
Hij vindt dat heel erg lief en ik vind de manier waarop hij dingetjes voor mij doet ook helemaal goed, dus ja ben wel tevreden
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:35
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
juno schreef op 25-10-2006 @ 13:24 :
De mijne is op zijn manier romantisch. Hij plakt mijn fietsband bijvoorbeeld, zonder dat ik erom gevraagd heb. En van bloemblaadjes en kaarsjes zou ik zelf ook over mijn nek gaan.
dat is iets waar ik ook van kan smelten, mannen die mijn fiets repareren zonder dat ik 't vraag

Romantiek heeft ook iets te maken met het gevoel krijgen dat je erg bijzonder mooi en belangrijk bent. Als mijn vriendje mij dat gevoel niet zou geven zou 't een stuk minder tof zijn. Maar dat hoeft niet op de standaard zwijmel manier te gebeuren.

wat mensen vaak vergeten is dat je in vriendschappen ook best een romantisch mag zijn.
Oud 25-10-2006, 21:28
Verwijderd
Weinig romantiek hier...

Maar ook niks voor mij, kaarslicht, rozenblaadjes, nee. Mijn vriend is natuurlijk wel lief, maar (gelukkig) niet op een slijmerige, vieze "romantische manier".

TS: ik denk dat het dus wel normaal is wat er bij jullie gebeurt, en ik denk niet dat je echt een onromantische vriend hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 21:39
Verwijderd
Hij kwam laatst thuis en zei:'Ik had bijna een bos bloemen voor je gekocht!' maar dus net niet Zo romantisch is hij

Maar ik ben ook niet zo van die kaarsjes-aan-bloemetje-geven-rozenblaadjes-in-je-bed-romantiek. Ik ga veel liever uiteten, naar de bioscoop met z'n tweetjes, daarna samen lekker nog wat drinken en kletsen. 't Hoeft van mij niet zo uit hem te komen, als we 't samen doen vind ik het ook príma.

Ik vind eigenlijk niet dat je iemand kan dwingen iets romantisch voor je te doen. Maar als jij gewoon wat meer romantische tijd wil met je vriend, regel dat dan zelf, en ga niet over de top want dat vindt hij misschien niet leuk. Ga gewoon eens samen lekker uiteten bijvoorbeeld. Of een weekendje weg. Geniet van hem en ga niet dromen over dingen die hij toch niet leuk vindt en dus ook niet zal gaan doen, want dan mis je alles wat hij wel doet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 25-10-2006 @ 20:35 :
Romantiek heeft ook iets te maken met het gevoel krijgen dat je erg bijzonder mooi en belangrijk bent.
Absoluut!

Mijn vriend heeft veel verschillende soorten romantiek. Inderdaad met de kaarsjes, de bossen rozen, bloemblaadjes, zwijmelmuziekje enzo. * denkt terug aan het aanzoek *
Vaak een onverwacht cadeautje en iedere dag lieve sms'jes, voicemails, telefoontjes en briefjes die ik ergens vind. Maar ook helemaal het huis schoon hebben als ik thuis kom van het werk en helemaal fijn is het als hij gekookt heeft. Juist omdat ik weet dat hij een hekel heeft aan koken We gaan er regelmatig met z'n tweetjes een dagje of meer tussen uit of lekker uitgebreid uit eten.
Ik ben wel iemand die heel erg kan vallen voor romantiek
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 22:49
Verwijderd
Ik heb een hekel aan rozen en rozeblaadjes en dat soort spul. Van een gedicht ga ik waarschijnlijk lachen. Ik zie meer romantiek in samen afwassen, broodjes smeren, en achterop de fiets. En ik steek zo nu en dan wat kaarsjes aan.

Maar ik hoef geen bold & the beautiful toestanden. Iehk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 07:24
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-10-2006 @ 22:39 :
Hij kwam laatst thuis en zei:'Ik had bijna een bos bloemen voor je gekocht!' maar dus net niet Zo romantisch is hij
Mijn vriend zei gisteren toen hij thuiskwam en ik zei dat ik voor zijn ouders, voor de hulp bij het verhuizen, een bosje bloemen wil gaan kopen: "oh, vergeten, ik had op de terugweg naar huis een bosje bloemen voor je willen kopen!". Ook net niet dus

"Vroeger" kreeg ik af en toe een lief smsje van hem, maar hij 'vergat' dat meestal naar eigen zeggen (en had dus zijn sms-bundel altijd over). Ik zelf was meer van het af en toe een kaartje geven, hij heeft dat ook een paar keer gedaan. Bij het verhuizen kwam ik in een doos van hem 4 kaarten tegen, die hij gekocht had om eens aan mij te geven... Ook vergeten.
Ik vind het dan wel weer lief dat hij in mijn herfstvakantie een dag vrij neemt van zijn werk zodat we samen naar de dierentuin konden gaan. Ik hoef, net als een aantal anderen hier, niet per se de roosjes en dergelijke....
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 17:25
KiMZz
KiMZz is offline
Wat is een doorsnee relatie.. Elke relatie is anders!
Bij mij persoonlijk vind ik ook dat er te weinig romantiek is. Mijn vriend is super lief en staat altijd voor me klaar, wil alles voor me doen. Maar echt een romantisch avondje ofzo hebben we nooit (meer). Met een zwijmelfilm als Notting Hill of welke film dan ook waar Hugh Grant in speelt (want die speelt echt in alle romantische komedies en dat zijn typische zwijmelfilms om met z'n tweeen te kijken) hoef ik echt niet bij hem aan te komen en dat vind ik soms wel jammer.
In onze relatie gaat alles wel z'n gangetje en ben echt super blij met hem maar echt sprake van romantiek is er niet meer.. Vroeger weleens geweest maar misschien zijn we daarvoor al te lang samen.. (20 maanden..)
Oud 26-10-2006, 19:54
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 25-10-2006 @ 23:49 :
Ik heb een hekel aan rozen en rozeblaadjes en dat soort spul. Van een gedicht ga ik waarschijnlijk lachen. Ik zie meer romantiek in samen afwassen, broodjes smeren, en achterop de fiets. En ik steek zo nu en dan wat kaarsjes aan.
Als ze de elektriciteit hebben afgesloten, of wanneer steek je je kaarsjes aan?

Achterop de fiets is trouwens leuk, maar de romantiek in het samen afwassen moet ik nog ontdekken. Bij mijn vorige relatie (allez, die daarvoor eigenlijk) eindigde afwassen eerder in het smijten van borden en kopjes naar elkaars hoofd.

En, vooroordelen de gekste, zowel jij als je vriend zag er niet erg romantisch uit, of het moest al van een onbeholpen vorm van romatiek zijn.
Oud 26-10-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 26-10-2006 @ 20:54 :
(...)
Hahahaha.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:

Achterop de fiets is trouwens leuk, maar de romantiek in het samen afwassen moet ik nog ontdekken. Bij mijn vorige relatie (allez, die daarvoor eigenlijk) eindigde afwassen eerder in het smijten van borden en kopjes naar elkaars hoofd.

En, vooroordelen de gekste, zowel jij als je vriend zag er niet erg romantisch uit, of het moest al van een onbeholpen vorm van romatiek zijn.

ik moest lachen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-10-2006 @ 22:39 :
Haha, die van mij doet dat ook. Ik had deelde hem grinnikkend mee dat ik zoiets op het forum had gezegd en hij legde uit dat hij dan gewoon een leuke verrassing voor me had bedacht, maar dat dat door omstandigheden niet door was gegaan (winkel dicht/trein gemist/domweg vergeten) en dat hij dan toch wilde laten weten dat hij het wél bedacht had

Maar hij bedenkt en doet genoeg lieve dingen, hoor; ik zou hem alleen maar verbaasd aankijken en vervolgens uitlachen als hij aan kwam zetten met hartjes en bloemblaadjes.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 16:19
Verwijderd
mijn vriend is zo romantisch als een zak hooi. pasgeleden gingen we in bad, kaarsjes aan. deed hij de kaarsjes uit, want hij was bang dat er dingen in de fik zouden vliegen.

eigenlijk vind ik het niet zo erg, want ik ben ook niet zo romantisch enzo, dusja
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 16:39
Scatterheart
Scatterheart is offline
Als mijn vriend ergens kaarsjes neerzet, het liefst in de slaapkamer doet hij dat wel 'ns, ben ik als de dood dat alles in de fik vliegt.
Oud 27-10-2006, 17:24
Verwijderd
Mijn vriendje gaf me laatst een nieuwe kaasschaaf cadeau nadat hij weken had lopen kankeren dat mijn kaasschaaf te bot was. En dat was het meest romatische cadeau dat hij me ooit gegeven heeft

En verdomme wat ben ik gek op hem.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 25-10-2006 @ 02:24 :
Kijk, je kunt je afvragen of een man wel zo dromerig WILT zijn. Misschien voelt 'ie zich beschaamd, tegenover zichzelf.

Of hij is zoals ik, mijn vriendin schrijft/schreef ook altijd zulke boekjes en dingetjes, en dan moest ik er ook in schrijven, maar ik kán dat gewoon niet. Het wordt nooit zo mooi zoals zij/jij in dit geval, het opschrijft. Vrouwen hebben daar gewoon een extra stuk hersenen voor.

Ik denk niet dat je je vriend kunt veranderen. Je kan wel iets minder van hem verwachten.
Zelfs als jouw stukje nooit zo mooi wordt als dat van haar, dan zal ze het waarschijnlijk toch waarderen dat je het geprobeerd hebt.
Misschien dat je er later, als ze je meest gehate ex is, er spijt van zal hebben. Maar als je relatie nog goed loopt kan je er sowieso punten mee scoren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 13:09
Verwijderd
Ohja ik heb trouwens een 'dagboek' samen met m'n vriend. We hebben dat ongeveer om de week. Bedoeling is dat degene die 'm heeft er elke dag iets in schrijft/tekent/plakt, maar in de praktijk doe ik dat ongeveer 5/7 dagen en hij ongeveer 3/7 dagen. Is ook niet erg.
Maar daarin schrijven we niet per se dingen om ze maar zo mooi en romantisch mogelijk te schrijven ofzo, we schrijven gewoon dingen die we willen vertellen en plakken er dingen zoals bioscoopkaartjes in en maken onzin-tekeningen. Is heel leuk, we zijn nu halverwege ons vierde boekje maar als het allemaal per sé lief en romantisch zou moeten zijn wat erin staat, dan had ik het zelf ook al na een week opgegeven, dat hou je toch niet vol.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 18:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-10-2006 @ 13:09 :
Ohja ik heb trouwens een 'dagboek' samen met m'n vriend. We hebben dat ongeveer om de week. Bedoeling is dat degene die 'm heeft er elke dag iets in schrijft/tekent/plakt, maar in de praktijk doe ik dat ongeveer 5/7 dagen en hij ongeveer 3/7 dagen. Is ook niet erg.
Maar daarin schrijven we niet per se dingen om ze maar zo mooi en romantisch mogelijk te schrijven ofzo, we schrijven gewoon dingen die we willen vertellen en plakken er dingen zoals bioscoopkaartjes in en maken onzin-tekeningen. Is heel leuk, we zijn nu halverwege ons vierde boekje maar als het allemaal per sé lief en romantisch zou moeten zijn wat erin staat, dan had ik het zelf ook al na een week opgegeven, dat hou je toch niet vol.
Das best heel leuk
Wij plakken wel al onze bios kaartjes in.
Oud 28-10-2006, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Jadis schreef op 27-10-2006 @ 21:20 :
Zelfs als jouw stukje nooit zo mooi wordt als dat van haar, dan zal ze het waarschijnlijk toch waarderen dat je het geprobeerd hebt.
Misschien dat je er later, als ze je meest gehate ex is, er spijt van zal hebben. Maar als je relatie nog goed loopt kan je er sowieso punten mee scoren.
Extra punten? Het is geen wedstrijd ffs. Numcamas oid begrijpt me, kaasschaven zijn uberromantisch
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 20:32
Verwijderd
Bioscoopkaartjes bewaar ik ook altijd, zeker van festivals enzo Hij niet, dus ik moet altijd direct in de zaal vragen of ik z'n kaartje mag, want anders is hij al verdwenen

Hij heeft in het begin een soort boekje gemaakt waarin hij al mijn sms'jes opschreef Best een lief idee, hij wilde ze echt niet wegdoen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 09:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Achterop de fiets is trouwens leuk, maar de romantiek in het samen afwassen moet ik nog ontdekken.
Heb je toevallig de film 'Catch me if you can' gezien? Daar zit een scene in dat de vader en moeder van die Leonardo di Caprio samen afwassen.
Dat vind ik wel degelijk romantisch. Er staat mooie muziek op, ze staan tegen elkaar aan en schommelen langzaam heen en weer op de muziek.

Misschien is het niet romantisch, maar wel intiem... is misschien een beter beschrijving.

Ik vond 't wel een mooie scene, als je zelfs zo enorm kan genieten van 'samen afwassen', doe je toch iets goed in je relatie
Oud 29-10-2006, 10:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-10-2006 @ 20:32 :
Hij heeft in het begin een soort boekje gemaakt waarin hij al mijn sms'jes opschreef Best een lief idee, hij wilde ze echt niet wegdoen
Allemaal? Hoi, hoe laat kom je vanavond langs? Kus [naam]
Oke, de hele lieve smsjes opschrijven is 1 ding, maar álles...
Oud 29-10-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-10-2006 @ 10:18 :
Heb je toevallig de film 'Catch me if you can' gezien? Daar zit een scene in dat de vader en moeder van die Leonardo di Caprio samen afwassen.
Het zijn de moeder en de vader van de verloofde van Leo in die film.
Citaat:
Qimm schreef op 29-10-2006 @ 11:09 :
Allemaal? Hoi, hoe laat kom je vanavond langs? Kus [naam]
Oke, de hele lieve smsjes opschrijven is 1 ding, maar álles...
Mijn ex heeft dus echt alle smsjes die ik haar in drie jaar relatie stuurde op deze manier opgeschreven in boekjes. Ook de duizenden zonder (interessante/romantische) inhoud
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 10:15
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik heb ook jaren geleden (dus toen er nog geen kabeltjes waren om over te zetten) alle SMSjes in een Word-bestand uitgetypt.
Of je levensmoe bent.
Oud 29-10-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-10-2006 @ 11:15 :
Ik heb ook jaren geleden (dus toen er nog geen kabeltjes waren om over te zetten) alle SMSjes in een Word-bestand uitgetypt.
Of je levensmoe bent.
Ja, bij mij speelde dat ook nog in het tijdperk dat mobiele telefoons nog niet zó handig en slim waren.

Maar ze hield het gewoon iedere dag bij, dan is het niet zoveel werk.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 10:28
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Ertur schreef op 29-10-2006 @ 11:22 :
Ja, bij mij speelde dat ook nog in het tijdperk dat mobiele telefoons nog niet zó handig en slim waren.

Maar ze hield het gewoon iedere dag bij, dan is het niet zoveel werk.
Ja en dan zit je met die boekjes/bestanden (ik had er uiteindelijk drie) als het uit is.
Oud 29-10-2006, 10:36
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-10-2006 @ 11:28 :
Ja en dan zit je met die boekjes/bestanden (ik had er uiteindelijk drie) als het uit is.
Die kan je ritueel verbranden dan?
Reageren

Regels voor berichten