Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2007, 16:33
Verwijderd
Eet jij vaak soep? Ben je iemand die zijn eigen soepen maakt door een stuk vlees te laten koken en er vervolgens allerlei groentes enzo bij gooien? Of ben je dol op soep uit blik? Eet je het alleen als tussendoortje of is soep voor jou ook wel een hoofdgerecht? Ben je dol op oerhollandse erwtensoep of ben je verslaafd aan exotische kerrietahoe soepjes?

Ik ben zelf een echt soepmens, van de simpele cup a soepjes als ik me een beetje slapjes voel tot echte zelfgemaakte kippensoep.
Kippensoep is duidelijk mijn favoriet en de minst lekkere vind ik champignonnen soep want daar moet ik van kotsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2007, 16:38
dennis018
dennis018 is offline
Zelf moet ik helemaal niks van soep hebben, vind het totaal niet lekker

Ik eet liever wat ''stevigs'' als rijst/pasta.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn ouders eten iedere dag soep, maar sinds ik niet meer bij hen woon, eet ik ongeveer eens in de twee weken cup a soup. Heel af en toe eten we soep uit blik met brood als maaltijd. Zelf soep maken doe ik niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:19
belli
belli is offline
mijn moeder maakt 1x in de twee weken ene pan soep. eigelijk vind ik al haar soepen wel heel lekker! maar mosterd en uiensoepmetkaas zijn toch wel mijn favorieten.
uiensoep zelfgemaakt.
mosterd soep uit een zak van unox. lovely.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:24
AlopiA
AlopiA is offline
ik maak zelf graag soep, ik hou van soep. Maar ik laat nooit vlees uitkoken, want sommige stukken zien er echt heel smerig uit
Ik maak ook vaak soepen waarvoor dat niet nodig is.
Pindasoep, broccolisoep, uiensoep, mosterdsoep
ik heb zelfs een keer knoflooksoep gemaakt
Oud 06-02-2007, 17:31
Konijn
Konijn is offline
Ik vind soep heerlijk, maar zelf maken komt er eigenlijk nooit van.
We eten sowieso nooit soep vooraf als extraatje. Wel eens op zondag een blik soep (al dan niet met zelf wat toegevoegde ingredienten) met broodjes.
Zelfgemaakte soep krijgen we af en toe als we bij mijn ouders of zijn ouders gaan eten.
Cup a soup heb ik periodes van dat ik het maandenlang elke dag neem, en dan weer maanden niet.
Oud 06-02-2007, 17:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 06-02-2007 @ 17:33 :
Eet jij vaak soep?
Regelmatig, ja.

Citaat:
Ben je iemand die zijn eigen soepen maakt door een stuk vlees te laten koken en er vervolgens allerlei groentes enzo bij gooien?
Bij voorkeur wel ja, vooral groente- en tomatensoep

Maar ik heb dit weekend ook heel lekkere kerriesoep gemaakt en dat gaat er ook zeker in

Ik eet verder ook regelmatig Cup-a-Soup. Toch zeker drie keer per week. En ik heb natuurlijk ook de mokken besteld

Laatst gewijzigd op 06-02-2007 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 19:15
MTpower
MTpower is offline
Ik eet soep eigenlijk alleen maar als hoofdmaaltijd, die cup-a-soup enzo ben ik niet zo'n fan van.
Soep uit blik vind ik ook maar goor. Gewoon zelfgemaakt is het beste
Snert vind ik heerlijk.. en dan zo dik dat je lepel er recht in blijft staan met flinke stukken vlees en worst
Kippensoep vind ik ook erg lekker, maar vult niet zo goed.
Champignonnensoep was vroeger altijd favoriet, maar de laatste tijd niet zo meer... beetje saai om te eten
Oud 06-02-2007, 19:21
Verwijderd
Zo af en toe is een gevulde soep wel lekker, en dan ook nog stokbrood met kruidenboter erbij. Ik maak het nooit zelf maar uit een blik of een Unox zak. Soms ook een poederzakje maar dan krijg je meteen 6 borden soep en dat is me iets teveel. Mijn moeder maakte altijd wel lekkere tomatensoep met witte bonen en rijst erdoor, klinkt vaag maar is erg lekker. Soort van milde chili soep.

Een grote kom Noodlesoup bij de Wagamama met lekkere verse groenten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 19:59
Roosje
Roosje is offline
Ik eet altijd Unox tomatencrèmesoep en de laatste tijd al helemaal vaak want het is a. lekker b. makkelijk c. ik heb altijd honger en als ik tomatensoep met veel brood eet tijdelijk niet meer.
Oud 06-02-2007, 20:01
Miracle
Miracle is offline
Ik ben gek op soep.

Het lekkerste zijn de soepen van m'n moeder, oma of andere familieleden.

Ook soep uit een zakje vind ik wel lekker, het liefste met wat extra ingrediënten. Cup a Soup drink ik ook wel eens, maar de laatste tijd wat minder. Ook bouillon lust ik graag.
Oud 06-02-2007, 20:10
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben vrij verknocht aan de tomatensoep van de Aldi, en mijn moeders soepjes eah.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 20:39
blurred
blurred is offline
Men neme een pan met vrij weinig water. Gooi er een bouillionblokje bij en in stukjes gesneden groenten. Even laten koken (tot de groenten zacht zijn) en dan met de staafmixer pureren tot een stevige, gladde soep. Op smaak brengen met allerlei kruiden, specerijen en zooi.

Mijn favorieten op deze manier zijn paprikasoep, courgettesoep en aardappel-knoflooksoep. Heerlijk, er gaat niets boven een zelf gemaakt soepje!!
Oud 06-02-2007, 21:15
Bloem
Bloem is offline
Ik eet het regelmatig als avondeten, lekker. Wel vooral in de winter.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 21:55
Verwijderd
Ik eet het niet super vaak maar het is wel makkelijk als ik toch even thuis wil eten en toch weer snel weg moet. Ik eet het meestal als voorgerecht in combinatie met een turks stokbrood met tomatenpuree, kaas, vlees/groente naar keuze. Functioneel want je kan de helft van het stokbrood bij de soep gebruiken en het ander stuk voor de 'pizza'.

Verder vind ik tomatensoep met extra tomaten, kippensoep met extra stukjes kipfilet en erwtensoep lekker. Groentesoep eet ik alleen als mijn moeder die maakt want ik kan die niet evenaren <3
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 23:21
Verwijderd
Ja, lekker

Soep in zak (mosterdsoep met spekjes)

Tomatensoep uit blik, met balletjes

En ik wil steeds soep als zoep schrijven?

Wat ik me nog afvroeg: hoe gezond is soep eigenlijk? Niet die je zelf maakt maar soep uit blik of uit een zak?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 08:59
Miracle
Miracle is offline
Ik geloof dat het een nadeel is dat het zo zout is. Dat is dan vooral bij die snel klaar zakjes.
Oud 07-02-2007, 09:06
Kali
Kali is offline
In de winter vaak zelfgemaakte champignon soep, preisoep ( witloofsoep eet ik niet graag, hoewel dat hier thuis ook vaak is); uiensoep enz

In de zomer looksoep (zalig lekker) en aardappelsoep (koude soep ) en gaspacho

Eten dus vrij vaak zelfgemaakte soep ...
Oud 07-02-2007, 09:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
mijn moeder maakt hele goede tomatensoep, met vaak eigen tomaten, veel groente, kwaliteitsvlees en heel licht. groentesoep vind ik van cupasoup wel oke. en erwtensoep van unox natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:52
amor
amor is offline
Ik ben echt een soepmens. Maar dan wel het liefst zelf gemaakte soep. Zelf maak ik regelmaig tomatensoep en bij mijn moeder krijg ik regelmatig kippensoep en in deze tijd van het jaar erwtensoep. Bij mijn tante krijg ik regelmatig cazuelo, een soort soep met bv een stuk kip, aardappels en maiskolf erin. Echt heel lekker helaas is het een virj moeilijk recept dus ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 13:20
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Wij eten vrij vaak soep, vaak uit een pakje en dan zelf nog een stapel ingrediënten erbij.

Cup-a-soup vind ik niet zo lekker..

En de vraag is natuurlijk, hoe maak je zelf een lekkere, simpele soep zonder pakjes/zakjes?
Oud 07-02-2007, 16:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet zelden soep als avondeten, alleen als ik echt geen tijd heb om iets anders klaar te maken of geen inspiratie heb. Dan eigenlijk altijd champignonsoep en dan vaak met extra hamblokjes of champignons en een stokbroodje ofzo. Als ik soep eet dan gewoon uit blik, zelf maken doe ik nooit.

Cup a soup at ik vaak als ik een hele dag school had tussen de middag. Thuis eet ik het met vlagen heel veel en dan weer helemaal niet.
Oud 11-02-2007, 13:08
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik hou van soep, vooral in de winter!
Elk weekend maak ik samen met mijn moeder een soepje. Met veel groenten!
Ook op school pak ik wel eens een kop soep.
Lekkerste soep vind ik pittige tomatensoep met kip erin.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 14:06
Erbenda
Erbenda is offline
Door mijn moeder zelfgemaakte erwten- of bruine bonensoep . Groentesoep vind ik ook wel lekker. Daarbij moet voor mij de soep juist zo dik mogelijk zijn. Dus gewoon de groente, balletjes, vermicelli (veel) etc. er gewoon zo grof in. Dan zijn het natuurlijk wel echte maaltijdsoepen.
Verder vind ik broccolisoep, kaassoep en tomatensoep erg lekker. Voor in de zomer cup-a-soup (tomaat) met courgette en tortellini
Oud 11-02-2007, 15:27
Verwijderd
Van die hele stevige maaltijdsoepen kan ik écht genieten, een dun soepje vind ik vrij saai. Zelf maak ik zelden soep (@Krummeltje: ik schreef ook zoep ), moet ik eigenlijk wel vaker gaan doen.

Ik hou denk ik het meest van mijn moeders pompoensoep, die is heel smaakvol en stevig, zo lekker heb ik hem nog nergens anders gegeten. En haar lentesoep is ook heel lekker, met prei en lenteui, heel romig ook. Mjam!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2007, 15:30
zeep007
zeep007 is offline
Soep is lekker!

Alleen wel zelfgemaakte soep. Soep uit blik, zakje etc. vind ik niet te pruimen. Lekkere verse soep, neem ik dan ook de tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 16:19
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik vind champignon soep uit blik/pakje altijd tegenvallen.. weet iemand een lekker recept om het zelf te maken?
Oud 11-02-2007, 16:34
Kali
Kali is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 11-02-2007 @ 17:19 :
Ik vind champignon soep uit blik/pakje altijd tegenvallen.. weet iemand een lekker recept om het zelf te maken?

2 x wit van prei laten stoven in pan, daar lepel bloem over , dan halve kilo champgnons, dan 2 liter water + grountebouillonblokjes
laten inkoken enz, mixen en dan room toevoegen
Oud 11-02-2007, 18:44
Bongalientje
Bongalientje is offline
het mooiste moment van de dag: soep

..

ik hou van soep maar kan/kon het niet zelf maken!
ga nu wel wat proberen denk ik
Oud 11-02-2007, 20:46
capibara
capibara is offline
Hmm soep. Of groentesoep met een shitload een verschillende groentes (boontjes, wortel, prei, ui, spruiten etc). Of tomatensoep met pasta. Of mosterd/uiensoep.
Oud 12-02-2007, 06:42
Nebel
Nebel is offline
Ik hou heel erg van soep, en maak het ook vaak zelf. Courgettesoep, wortelsoep, avocadosoep, tomatensoep, kerriesoep, van alles eigenlijk .
Cup a soup drink ik eigenlijk nooit meer, wel vaak als ik thuis kom een kopje bouillon.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 08:41
Henkje
Henkje is offline
Ik vind soep wel lekker, vooral in de winter. Ik eet het alleen als avondeten als ik geen inspiratie heb en dan in combi met pannenkoeken.
Cup a soup vind ik wel lekker tussen de middag, als ik het koud heb.
Mijn favo soepen zijn tomaten, champignon en zelfgemaakte kervelsoep van mijn mama.
Oud 12-02-2007, 09:04
Verwijderd
Wij eten echt nóóit soep.
Vroeger lustte ik het eigenlijk niet, maar op een gegeven moment at ik wel de kippensoep van mijn moeder met stukjes chorizo (de Portugeze)<33333. Inmiddels ben ik vegetariër en lust ik wel groentesoep maar eet het nog steeds zeer zelden. Ik weet niet, zou het opzich wel vaker willen eten, maar, ik weet eigenlijk niet waarom we dat niet doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 09:44
Verwijderd
Ik eet heel af en toe champignonnensoep (poeder waar je water bij moet doen - geen cup a soup) met brood 'er door heen' en dat is ook meteen de enige soep die ik (zo nu en dan) lust en dan ook nog alleen maar met brood (een wit pistoletje ofzo).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 11:30
Verwijderd
Ik maak af en toe een keer mosterdsoep. Dat smaakt wel erg goed en verder ook zo nu en dan soep uit blik. Ben niet echt een uitgesproken liefhebber van soepen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 12:29
hellebel
hellebel is offline
Ik hou van soep, ik maak het altijd zelf en dan genoeg voor meerdere dagen, paprikasoep bijvoorbeeld. of pompoen.
Oud 12-02-2007, 19:00
Lilything
Lilything is offline
Ik eet echt heel vaak soep, ik lust best wel veel soorten soep en vind het echt heel lekker ik hoop vaak een blikje of zakje en gooi er dan allerlei dingetjes bij in

het enige nadeel is dat het wat lastig eten is en je er vrij snel mee knoeit
Oud 12-02-2007, 19:56
Nuck
Nuck is offline
Ik houd echt van soep , vooral mosterd of champignon...en aspergesoep.
Oud 12-02-2007, 23:07
sicilion
sicilion is offline
vandaag naar aanleiding van dit topic geexperimenteerd met 'mexicaanse' soep en ik moet zeggen dat hij erg geslaagd was!
Oud 13-02-2007, 09:55
Verwijderd
Wat ook handig is, is kliekjes opsparen en die samen met aardappels tot een aardappelsoep maken. Heerlijke maaltijdsoep heb je dan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 14:21
flyaway
flyaway is offline
Ik houd vooral van stevige soep, niet zo'n opgewarmde tomatensoep met vermicelli en prei ofzo.
En vooral niet gepureerd.
Linzensoep is dan heerlijk! Of bonensoep, of iets met bloemkool enzo dr in.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 17:08
Lilmissy
Lilmissy is offline
Ik eet elke week wel soep...Mijn ouders maken altijd zelf soep...vind ik harstikke lekker...Ik kan zelf ook kippensoep maken en groentesoep Mijn favoriet is goulashsoep vroeger vond ik erwtensoep harstikke lekker, maar nu vind het niet meer zo lekker haha
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 19:54
ekki
ekki is offline
Ik ga niet soep laten trekken met vlees enzo. Weet ook niet zo goed hoe dat moet. Ik doe wel verse groenten en wat bouillonblokjes. En meestal gehaktballen erin en heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel tellitelli (oftewel vermicelli). Lekker!
Reageren

Regels voor berichten