Over het laatste deel van je eerste post, wat voor moois er overblijft, een aantal opties:
Creative heeft vrij stootvaste harde schijf spelers, mijn creative zen touch is een flink aantal keren uit mijn jas-, broek- en truizakken gevallen, maar heeft er nog nooit blijvende afspeel mankementen aan over gehouden. Krasjes natuurlijk wel, maar het display is nog heel en het was mijn eigen onwetendheid die het ding uiteindelijk ruim 1,5 jaar na aankoop de das om deed. Hij speelt nog steeds af, maar de audioplug is stuk. Creative is dus wel lekker robuust en de garantie is puik. Op dit moment ben ik prettig gehuwd met een creative zen sleek, een kleiner beestje, wel 20 gb en voor slechts 100 euro (dumpprijs) mijn nieuwe lover. Hij werkt zelfs op de mac, maar volgens mij heb je daar geen boodschap aan.
Dan ga ik over naar Sony, de nieuwe generatie hdd spelers is daar bijzonder goed van. Blinkt uit in batterij/accugebruik en er cute uitzien. Mijn broer heeft sinds enige tijd een dergelijke sony, 30 gb en hij is er erg tevreden mee. Hoe het zit met de stuiterkwaliteiten weet ik echter niet. De software die erbij komt is bout, maar er is een alternatief. Als je de sony hdd speler neemt, moet je maar een pm sturen, dan vraag ik even aan hem wat hij gebruikt.
Qua auto-detect en schrijven zonder software is het slecht gesteld met beide merken, hoewel de creative een optie heeft om zichzelf te splitsen in MP3 en harde schijf modus, maar dan kan je dus geen instand plug, drag, drop en play zonder software gebruiken, alleen maar plug, drag en keep.
Wat flashspelers betreft is mijn kennis vrij beperkt en kan ik je weinig aan- of afraden, behalve dan Apple's Ipod, maar dat is mijn persoonlijke afkeur. Wat je ook doet, neem geen philips hdd speler, die zijn ontzettend traag. Wel cute.
Wat USB poorten betreft, uninstall de drivers eens, reboot dan en installeer vervolgens de drivers weer eens? Dit wil meestal erg veel helpen.
|