Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 23:48
Verwijderd
Hallo!

Is mijn Creative MuVo V200 dood? Ik probeerde nieuwe firmware te installeren en sindsdien doet hij heel vreemd.

- Hij doet niets meer als hij aangesloten is op batterij, hoelang ik ook op de playknop druk.
- Als ik hem aan de computer hang, wordt hij meestal niet herkent. Als hij wel wordt herkent, kan ik er weinig meer (lees verder) en meent mijn computer tegelijk ook een floppydrive te herkennen, die ik niet heb. Maar dat laatste is vast iets anders.
- Als ik hem in de 'Recovery mode' aan mijn computer hang herkent hij hem soms als 'Recovery Media Player', of wat dan ook. Hoe dan ook, die herkenning is niet nodig, want ook als hij hem niet ziet en ik de firmware upgrade draait, springt hij kennelijk opeens tot leven. De firmware upgrade zegt dat het firmware versie 0.00.00 op staat en dat hij er wel eens even een nieuwe op zal knallen. Maar zodra hij een halve minuut bezig is, en bij het 'allocating file table' is, krijg ik opeens een boodschap in de geest van 'operating system reported an error: a device attached to the system is not functioning', waarna de boel in elkaar donder en ik weer terug bij af ben. Dit gebeurt bij de nieuwste firmware, maar ook bij de op één na nieuwste.

Is dit gewoon het definitieve, hardware-matige einde van mijn lieve, lieve MP3-speler die ik inmiddels hardgrondig haat?

Tussen neus en lippen door: ik kocht destijds deze 1 GB mp3-speler omdat hij klein was en ik liever Flash had dan een HDD, omdat die na één onvoorziene stuiterpartij verrot kunen zijn, naar mijn idee. Is die angst gegrond, of zou ik dit keer gewoon, met een gerust hard naar een HDD speler kunnen kijken? Zo ja; welk merk raden jullie aan? Creative heb ik een beetje gehad nu, ook al zijn ze op zich wel goed, en Apple vind ik te duur en te gay. Wat blijft er dan nog voor moois over op deze wereld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2006, 13:21
J-roenn
J-roenn is offline
sowieso, HD is zwaarder, groter en sneller kapot dan flash, dat blijf je houden.

over je huidige speler, ik geef m weinig kans, waarschijnlijk staat er nu een halve firmware op, en tsjah, dan doet ie weinig.
je zou nog kunnen proberen even een mailtje/belletje naar de fabrikant te wagen.

deed hij het trouwens al slecht ofzow omdat je er nieuwe firmware opgooide ?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:34
Verwijderd
Nee, hij heeft alleen een barst in de ruit, naar aanleiding van een confrontatie met een winkelwagen, maar verder was hij nog ok. Hij IS zelfs weer helemaal ok, want op mijn werk kreeg ik het voor elkaar om via een acht jaar oude laptop de firmware wel te installeren.

Halve firmware hoefde op zich geen probleem te zijn, omdat die dingen van Creative altijd een 'recovery mode' hebben. Die had ik thuis ook al geprobeerd, maar hij bleef die gekke foutmelding geven, elke keer als ik de firmware opnieuw erop wilde zetten. Op die oude laptop gaf hij die foutmelding niet en nu doet hij het weer, met nieuwr firmware. Echt heel seksy.

Alleen vraag ik me nu af wat er mis is met de USB-poorten van mijn computer, maar dat zien we dan wel weer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 09:57
Verwijderd
Over het laatste deel van je eerste post, wat voor moois er overblijft, een aantal opties:
Creative heeft vrij stootvaste harde schijf spelers, mijn creative zen touch is een flink aantal keren uit mijn jas-, broek- en truizakken gevallen, maar heeft er nog nooit blijvende afspeel mankementen aan over gehouden. Krasjes natuurlijk wel, maar het display is nog heel en het was mijn eigen onwetendheid die het ding uiteindelijk ruim 1,5 jaar na aankoop de das om deed. Hij speelt nog steeds af, maar de audioplug is stuk. Creative is dus wel lekker robuust en de garantie is puik. Op dit moment ben ik prettig gehuwd met een creative zen sleek, een kleiner beestje, wel 20 gb en voor slechts 100 euro (dumpprijs) mijn nieuwe lover. Hij werkt zelfs op de mac, maar volgens mij heb je daar geen boodschap aan.
Dan ga ik over naar Sony, de nieuwe generatie hdd spelers is daar bijzonder goed van. Blinkt uit in batterij/accugebruik en er cute uitzien. Mijn broer heeft sinds enige tijd een dergelijke sony, 30 gb en hij is er erg tevreden mee. Hoe het zit met de stuiterkwaliteiten weet ik echter niet. De software die erbij komt is bout, maar er is een alternatief. Als je de sony hdd speler neemt, moet je maar een pm sturen, dan vraag ik even aan hem wat hij gebruikt.
Qua auto-detect en schrijven zonder software is het slecht gesteld met beide merken, hoewel de creative een optie heeft om zichzelf te splitsen in MP3 en harde schijf modus, maar dan kan je dus geen instand plug, drag, drop en play zonder software gebruiken, alleen maar plug, drag en keep.

Wat flashspelers betreft is mijn kennis vrij beperkt en kan ik je weinig aan- of afraden, behalve dan Apple's Ipod, maar dat is mijn persoonlijke afkeur. Wat je ook doet, neem geen philips hdd speler, die zijn ontzettend traag. Wel cute.

Wat USB poorten betreft, uninstall de drivers eens, reboot dan en installeer vervolgens de drivers weer eens? Dit wil meestal erg veel helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 17:54
Verwijderd
Ik deel die persoonlijke afkeur en bedankt voor je wijsheid. Creative Zen Sleek ziet er goed uit dus als deze kapotgaat, is dat een goede kanshebber. Ik ben ook weer van mijn angst voor Creative af, aangezien het dit gewoon niet daaraan lag.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:43
Verwijderd
Ik weet dat het niet bij jou in de buurt is, maar de Paradigit in Arnhem heeft mij zo'n ding verkocht voor 100 euro, omdat ze hier teveel concurrentie hebben. Paradigit is imho chill met garantie en ze willen gewoon van de sleekjes af. Hij is dan wel zonder foto-optie, maar speelt wel mp3's af.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 20:03
Verwijderd
Bah, aan foto-optie heb ik toch geen hol. Maar Arnhem valt op zich wel mee. Linda woont in Nijmegen en dan kom ik met de trein langs Arnhem. Valt te doen.

Denk je dat ze die dingen nog lang hebben daar, of is het echt één landing die ze kwijt willen? Oh, en ik zit nu op die site, maar ze doen zeker niet echt aan versturen, zo te zien? Ik heb niet zoveel rondgekeken, maar 100 euro is wel poepgoedkoop.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 08:58
Verwijderd
Ik vraag het vanmiddag even voor je.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:12
Verwijderd
Vergeten te upadten! Hij's uitverkocht. :/
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:03
Verwijderd
Jammer, maar goed. Dat flash-ding van me doet het nu toch weer en hij ziet er robuuster dan ooit uit. Ik weet zeker dat hij het nog wel tien jaar volhoudt!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 13:05
Verwijderd
Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten