Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 15:27
Juanes.
Juanes. is offline
Ik heb gisteravond ontdekt dat mijn hamster een snel groeiend gezwel/abces op zijn buikje heeft zitten. Hij is al bijna 2 jaar en ik weet dus niet of het nuttig is om met hem naar de dierenarts te gaan... Ik ben er met wat googlen wel achter gekomen dat de dierenarts hem eventueel kan opereren, maarja uhm... Heeft iemand enig idee wat dit ongeveer zou kosten?

Ik wil hem opzich wel laten helpen, maar zit momenteel zeer krap bij kas helaas. Hij is nog zeer actief, lijkt nergens last van te hebben enz. Dus eigenlijk nog best de moeite waard..

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt, Juanes.
Oud 25-10-2006, 15:33
AlopiA
AlopiA is offline
Kreeg mijn dwerghamster ook, bleek kanker te zijn. Natuurlijk kun je het wel weg laten halen, maar de vraag is: wil je je hamster dat nog aan doen. Twee is al bejaard voor zo'n beestje en de vraag is of je hem er wel mee helpt.
Je kunt naar de dierenarts gaan, die kan je vertellen of het gewoon vet is, een abces of kanker. Een abces kan hij leeg laten lopen, bij kanker kun je hem beter in laten slapen en bij een vetknobbel is het altijd lastig. Als hij echt snel groeit, is het misschien ook beter om hem in te laten slapen.
Oud 25-10-2006, 15:48
Juanes.
Juanes. is offline
Ja, want daar ben ik straks dus bang voor; Dat hij pijn krijgt, zoals bij mijn kat gebeurde die ze niet meer konden helpen 'Hij houdt het nog wel even vol' om vervolgens s'avonds met stuiptrekkingen in mijn armen en gierend van de pijn zijn laatste adem uit te blazen. Jakkes, toen voelde ik me zo machteloos!

Weet je toevallig hoeveel het kost om een dwergje in te laten slapen?

Hij is nu nog meer dan fit, maar zijn ademhaling wordt steeds zwaarder, vandaar dat ik denk dat er toch wel haast bij is.

Bedankt voor je snelle reply!
Oud 25-10-2006, 16:08
Bloem
Bloem is offline
Bij mijn rat kostte het ooit eens 5 euro om hem in te laten slapen. Ook zou je de situatie van je geldgebrek even aan je dierenarts uit kunnen leggen, lijkt me stug dat ze je zo weer naar huis sturen zonder iets te doen als ze echt zien dat je beestje pijn heeft ed.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:06
Stefanie
Stefanie is offline
Operaties zijn gruwelijk duur. Boven de vijftig euro kom je zeker, vooral als hij onder narcose moet en allerlei prikjes krijgt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 11:11
Juanes.
Juanes. is offline
Ik heb vanavond om 6 uur een afspraak bij de dierenarts. Hamster of niet, ik zie wel hoe ik aan het geld kom!

Ik vind het belangrijk dat er eventjes naar gekeken word, om te zien of ze er eventueel nog iets aan kunnen doen. En zoniet, wat hun advies dan is aangezien hij nog enorm fit is en voorlopig nog best een normaal en 'gezond' hamsterleventje kan leiden. Ik vind het dus 'zonde' om hem nu al in te laten slapen, want pijn lijkt hij niet te hebben.

Misschien dat ik alsnog langs ga bij de dierenarts die tevens mijn sportpaarden behandeld, die wil nog wel eens aan sponsoring doen. Ik ga straks dus eventjes heen-en weer bellen.

Bedankt voor jullie reacties!
Oud 26-10-2006, 13:39
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb mijn dwerghamster toen in laten slapen voor 3 euro oid, minder dan 5 euro iig.
Succes vanavond!
Oud 26-10-2006, 18:54
Juanes.
Juanes. is offline
Mijn eigen dierenarts kon niet ivm een spoedgeval, dus ik ben naar een ander geweest.

Hij is er behoorlijk ernstig aantoe, en is niet meer te helpen. Hij heeft last van opgezette melkklieren, maar heeft geen pijn. Vandaar dat ze hem ook nog niet uit zijn lijden wilde verlossen: Hij mag nog even genieten voor zolang als dat het duren mag, en dan pas sturen we hem naar de hamsterhemel.

Kostenplaatje: 25 euro. Mwoah daar heb ik 4 nieuwe voor maar ik ben blij dat er toch iemand (voor de zekerheid) naar heeft gekeken.
Oud 26-10-2006, 21:28
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Juanes. schreef op 26-10-2006 @ 19:54 :
Kostenplaatje: 25 euro. Mwoah daar heb ik 4 nieuwe voor
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 22:50
Juanes.
Juanes. is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 26-10-2006 @ 22:28 :
Het is ook maar net hoe je het opvat hea. Het was meer een geinende opmerking richting de vele mensen die mij zonodig een PM moesten sturen om mij voor gek te verklaren dat ik met een hamstertje naar de dierenarts ging. En daarnaast als indicatie voor een vriendin van mij die in precies hetzelfde schuitje zit.
Oud 27-10-2006, 19:46
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Juanes. schreef op 26-10-2006 @ 23:50 :
Het is ook maar net hoe je het opvat hea. Het was meer een geinende opmerking richting de vele mensen die mij zonodig een PM moesten sturen om mij voor gek te verklaren dat ik met een hamstertje naar de dierenarts ging. En daarnaast als indicatie voor een vriendin van mij die in precies hetzelfde schuitje zit.
dan slaan die oogjes op de mensen die je zo'n pm hebben gestuurd
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 20:52
Juanes.
Juanes. is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 27-10-2006 @ 20:46 :
dan slaan die oogjes op de mensen die je zo'n pm hebben gestuurd
Nee, oke.
Oud 28-10-2006, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Juanes. schreef op 26-10-2006 @ 19:54 :
Mijn eigen dierenarts kon niet ivm een spoedgeval, dus ik ben naar een ander geweest.

Hij is er behoorlijk ernstig aantoe, en is niet meer te helpen. Hij heeft last van opgezette melkklieren, maar heeft geen pijn. Vandaar dat ze hem ook nog niet uit zijn lijden wilde verlossen: Hij mag nog even genieten voor zolang als dat het duren mag, en dan pas sturen we hem naar de hamsterhemel.

Kostenplaatje: 25 euro. Mwoah daar heb ik 4 nieuwe voor maar ik ben blij dat er toch iemand (voor de zekerheid) naar heeft gekeken.
Ehm. opgezette melkklieren? Wat is dat?
Heeft 'ie abcesjes, melkkliertumoren, vetbultjes?

Ik snap dat je een hamster van twee niet meer laat opereren, maar ik vind dit echt diagnose van niks
Heeft die dierenarts serieus gezegd 'opgezette melkklieren'? Daar zou ik dan maar nooit meer heengaan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 11:49
Juanes.
Juanes. is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 28-10-2006 @ 10:21 :
Ehm. opgezette melkklieren? Wat is dat?
Heeft 'ie abcesjes, melkkliertumoren, vetbultjes?

Ik snap dat je een hamster van twee niet meer laat opereren, maar ik vind dit echt diagnose van niks
Heeft die dierenarts serieus gezegd 'opgezette melkklieren'? Daar zou ik dan maar nooit meer heengaan.
Ja, hij had het serieus over opgezette melkklieren en hij deed er nogal laconiek over. Op dat moment was ook het enige wat ik kon denken 'Jezus, ben ik even blij dat ik hier geen vaste klant aan huis ben'. Met een beetje doorvragen kwam er ook weinig zinnigs uit:

> Ja dat zijn opgezette melkklieren.
< Dat vermoeden had ik al, is daar nog iets tegen te doen?
> Neuh, komt wel vaker voor.
< Oke, maargoed wat is nu dan wijsheid? Ik vind hem immers nog fit genoeg om hem in te laten slapen.
> Dat hij fit is, zie ik zelf ook nog wel
< Dus toch wel?
> Jawel, jawel. Smeer die plekken elke dag maar in met een beetje jodium en voer hem pinda's e.d. om hem op krachten te houden.
< Oke, en dan kom ik terug tegen de tijd dat hij achteruit gaat?
> Ja, doe dat maar. Ik zal even een potje jodium pakken.
< Hmm, ok maar ik neem aan dat dit geen ander soort jodium betreft dan dat ik in huis heb?
> Nee, vast niet
< Och nouja zoveel zal het niet kosten...
[...]
> Dat wordt dan 20 euro voor een klein huisdierenconsult, en 5,25 euro voor de medicatie

Werkelijkwaar een belachelijke vent. Misschien dat ik morgen nog even een bezoekje breng aan mijn eigen dierenarts, die rekent geen consultkosten en geeft me over het algemeen behoorlijk wat korting op eventuele gemaakte kosten. Misschien dat hij wel iets zinnigs uit weet te kramen.
Oud 28-10-2006, 16:40
Verwijderd
What the hell?!
Heb je daar serieus voor betaald?
Die jodium hoef je echt niet te smeren, daar schiet je geen bal mee op.

Heeft hij er in geknepen of gevoel of iets dergelijks, je voelt dan namelijk heel snel of het een abces is, al is het logischer om te denken dat het melkliertumoren zijn.
Maar ik zou het wel vreemd vinden als bij alle tepels een tumor zou zitten.

Pinda's zou ik ook niet zo gaan geven, sowieso geen gezouten en ook de ongezouten pinda's zijn super vet en dus niet echt heel erg gezond.

Ik zou hier geen genoegen mee nemen en inderdaad nog maar even naar je eigen dierenarts gaan.
Dat het een oud en klein beestje betreft, betekent niet dat het niet de beste zorg verdient.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 23:25
Juanes.
Juanes. is offline
Hij heeft hem in zijn nekvelletje opgetild 'Goh, dat zijn opgezette melkklieren', denk hierbij wel aan melkklieren ter grote van een knikker (x2). Het is overigens een hamstertje van het mannelijk geslacht... Geen idee of dat iets uit mag maken.

Hij heeft er niet aangezeten, maar trok gelijk zijn conclusie. Ook toen ik verder vroeg werd er geen 'actie' ondernomen; Zoals hij zei, zo was het. En gek genoeg denk ik dan; Tsja jij zal het wel weten, ik heb er immers niet voor geleerd. Hij moest volgens hem juist pinda's krijgen om hem op lichaamsgewicht te houden, omdat zo'n zwelling lichamelijke energie vreet. En hij hierdoor dus bizar snel afvalt...

Ik ga maandagochtend even bellen met mijn eigen dierenarts, want nu ben ik toch wel erg benieuwd.
Reageren

Regels voor berichten