Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 13:33
Ui
Ui is offline
Dit is eigenlijk een vervolg van mijn vorige post. Hierin stond vermeld over de vele tekortkomingen van mijn huurbaas. ik heb hem inmiddels een tweede aangetekende brief gestuurd aangezien ik nog steeds niet in contact met hem kan komen.

Als hij hier niet op reageert (wat waarschijnijk is) wil ik mijn contract ontbinden. het zal dan een eenzijdige ontbinding worden buiten de rechter om. Is de makelaar hier niet mee eens kan hij zelf een rechtzaak beginnen om mijn ontbinding nietig te verklaren.

Ik vraag me af of iemand ervaring of een beetje verstand heeft, van het eenzijdig ontbinden van contracten, zonder dat er een rechtzaak hoeft te komen.

Ik heb al een voorbeeld brief geschreven die ik kan sturen, ik hoop dat er iemand is die er een beetje verstand van heeft, zodat ik feedback kan krijgen op de brief of over mijn aanpak in dit verhaal.

alvast bedankt
Oud 02-11-2006, 15:37
Fingon
Fingon is offline
Als je de brief dan misschie zou kunnen posten?
Anders is het moeilijk feedback geven
Oud 02-11-2006, 16:12
June bug
June bug is offline
Ik had in je vorige topic gereageerd met de tip om eens op kamernet.nl te kijken onder 'verhuren'. Weet niet of je dat gelezen had, zo niet: bij deze
Oud 02-11-2006, 16:24
Luminon
Luminon is offline
Ontbinden zonder tussenkomst van de rechter kan aleen in een uitzonderingsgeval waar hier geen sprake van is (art. 7:231 jo. 7:210 lid 2 BW). Ik raad je aan om de gebreken zelf te verhelpen en dan de verhuurder aan te spreken voor de kosten op grond van art. 7:206 lid 3 BW.
Oud 02-11-2006, 21:13
Ui
Ui is offline
Citaat:
Luminon schreef op 02-11-2006 @ 17:24 :
Ontbinden zonder tussenkomst van de rechter kan aleen in een uitzonderingsgeval waar hier geen sprake van is (art. 7:231 jo. 7:210 lid 2 BW). Ik raad je aan om de gebreken zelf te verhelpen en dan de verhuurder aan te spreken voor de kosten op grond van art. 7:206 lid 3 BW.

mm, wat mijn plan is, is om een voorstel te doen aan de makelaar om zo het contract te ontbinden wil hij hier niet op in gaan, dan moet het wel via de rechter.
het gaan niet alleen om de technische gebreken maar ook om mijn buurjongen, hij maakt het wonen in dit pand voor mij onmogelijk. ik heb in mijn kamer nu zelfs last van ongedierte dankzij hem.
Oud 02-11-2006, 21:19
Ui
Ui is offline
dit is de aangetekende brief die ik wil versturen

Geachte directie,

Tot mijn spijt heeft u niet gereageerd op mijn aangetekende brief van 2 november 2006. Hierin stond aangegeven dat als u niet voor 8 November zou reageren ik me zal beraden op nader te nemen stappen. Dit heb ik dan ook gedaan.

Ik heb u op vele manieren proberen te bereiken om een oplossing te vinden voor de problemen. Zowel telefonisch als met aangetekende brieven krijg ik geen reactie van u. Ik krijg het idee dat u mij niet meer te woord wilt staan, ik probeer het immers al maanden zonder resultaat.
Ik zit nu al 6 maanden met vele technische gebreken, en ook wacht ik al geruime tijd over het te proberen vinden van een oplossingen met mijn buurjongen, maar er gebeurt helemaal niks.

Hieruit kan ik niet anders dan concluderen dat ik u ingebreke moet stellen omdat mijn woongenot wordt aangetast wegens wanprestatie van de verhuurder op grond van:

- het niet nakomen van zowel mondelinge als schriftelijke overeenkomsten
- Niet aan de verplichting te voldoen het huis technisch in orde te maken
- Geen actie ondernemen met betrekking tot de huuroverlast van mijn buurjongen

De problemen in het huis zijn voor mij zo groot van aard dat ik er niet meer kan blijven wonen. Ik heb u meerdere malen een verzoek gedaan om de problemen op te lossen maar helaas blijft zelfs een reactie achterwegen.
Ik heb in uw organisatie geen vertrouwen meer. Ik kan mijn contract wettelijk gezien ontbinden, dit is ook wat ik doe op grond van wanprestatie van de verhuurder en aantasting van het woongenot door de verhuurder.
Aangezien ik heb laten uitzoeken en weet dat ik in mijn recht sta wil ik dit buiten de rechtzaak afhandelen om op die manier voor zo min mogelijk verkeerde publiciteit voor u te zorgen, en zodat dit proces snel achter de rug is, dit is voor beide partijen het beste.

Ik ontbind mijn contract zelf per 1 december 2006. Mocht ik voor 13 November 2006 niets van u vernemen ga ik ervan uit dat ik de goedkeuring van u heb om het contract te ontbinden. Ik verwacht voor 25 November mijn borg terug gestort op mijn rekening. Mocht ik op 25 November mijn borg niet terug hebben gekregen blijf ik de maand December nog op de Paulusstraat 180A wonen, zonder de huur te betalen. Dan ontbindt ik mijn contract per 1 januari 2007.

Bent u het er niet mee eens dat ik mijn contract ontbind, dan zult u zelf de verdere stappen moeten ondernemen om mijn ontbinding nietig proberen te verklaren. Ik voel me dan genoodzaakt het contact te laten lopen via mijn advocaat.

In de bijlage kunt u mijn eerdere verzonden brieven vinden en kunt u foto’s vinden van mijn woning met verschillende gebreken en vuilnis en ongedierte van mijn buurjongen.
Oud 02-11-2006, 21:22
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Ui schreef op 02-11-2006 @ 22:13 :
mm, wat mijn plan is, is om een voorstel te doen aan de makelaar om zo het contract te ontbinden wil hij hier niet op in gaan, dan moet het wel via de rechter.
het gaan niet alleen om de technische gebreken maar ook om mijn buurjongen, hij maakt het wonen in dit pand voor mij onmogelijk. ik heb in mijn kamer nu zelfs last van ongedierte dankzij hem.
Je hebt het in je posts over een makelaar en een verhuurder, is dit dezelfde persoon? Want je hebt waarschijnlijk maar met één partij je huurovereenkomst. Maar overleggen om een gang naar de rechter te voorkomen is altijd een goed idee.
Oud 02-11-2006, 22:37
June bug
June bug is offline
Goeie brief is dat Laat hem alleen wel ff nalezen en controleren door iemand want er staan nog wat spelfouten e.d. in.
Oud 02-11-2006, 22:55
Danny
Danny is offline
Erg van belang lijkt me wat er in de overeenkomst staat.

Je kunt vaak inderdaad niet zomaar "ontbinden" zonder rechtelijke tussenkomst. Ik zie hier vooralsnog geen reden waarom dat in dit geval zou kunnen (zie een eerdere verwijzing naar het Burgelijk Wetboek).

Wellicht dat een bepaling in het contract of bijbehorende voorwaarden wel mogelijkheden biedt, maar daarvoor moeten we die wel in kunnen zien natuurlijk :-)

Succes iig!
Oud 03-11-2006, 06:03
Ui
Ui is offline
Citaat:
Danny schreef op 02-11-2006 @ 23:55 :
Erg van belang lijkt me wat er in de overeenkomst staat.

Je kunt vaak inderdaad niet zomaar "ontbinden" zonder rechtelijke tussenkomst. Ik zie hier vooralsnog geen reden waarom dat in dit geval zou kunnen (zie een eerdere verwijzing naar het Burgelijk Wetboek).

Wellicht dat een bepaling in het contract of bijbehorende voorwaarden wel mogelijkheden biedt, maar daarvoor moeten we die wel in kunnen zien natuurlijk :-)

Succes iig!
nee in het contract staat dat ik het minimaal een jaar moet huren zonder dat ik het kan opzeggen.
maar als beide partijen akkoord gaan, moet het dan als nog via de rechter?

De servicekosten waar ik maandelijks voor betaal worden niet na gekomen. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar hij houdt zich niet aan het contract.

De verhuurder en de makelaar zijn het zelfde sorry.

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 06:08.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 06:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ui schreef op 02-11-2006 @ 22:19 :
zonder de huur te betalen. Dan ontbindt ik mijn contract per 1 januari 2007.
Pas dit iig even aan...
Oud 03-11-2006, 11:14
elledc
elledc is offline
Hoeveel bedraagt de waarborg die je terug moet krijgen?
Als dat slechts 1 maand huur is dan kan je inderdaad een maand langer blijven wonen zonder de huur te betalen.

Verder vind ik dit een goede brief, netjes en duidelijk. Als hij nu geen stappen onderneemt dan is er wel iets vreemds aan de hand. Je moet toch wel durven als verhuurder of eigenaar van een pand om niets van zich te laten horen terwijl er zulke problemen zijn.
Best vervelend voor jou kan ik me inbeelden...
Betaal je eigenlijk veel per maand?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:36
Ui
Ui is offline
dankjewel, spelling is helaas niet mijn sterktse kant.

nee ik betaal erg niet veel als ik de huurprijs vergelijk met andere kamerbewoners.
De borg is inderdaad precies een maand, dus dat komt dan mooi uit.
Oud 04-11-2006, 11:09
Danny
Danny is offline
Citaat:
Ui schreef op 03-11-2006 @ 07:03 :
Nee, in dat geval niet.

Maar vraag je af wat je af wilt dwingen: ontbinding van het contract, of verbeterde leefomstandigheden (ik weet hoe lastig het is om een woning te vinden ).

Afhankelijk van je doel heb je diverse tactieken die je kunt hanteren..
Oud 04-11-2006, 15:46
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Ui schreef op 03-11-2006 @ 07:03 :
nee in het contract staat dat ik het minimaal een jaar moet huren zonder dat ik het kan opzeggen.

De servicekosten waar ik maandelijks voor betaal worden niet na gekomen. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar hij houdt zich niet aan het contract.

De verhuurder en de makelaar zijn het zelfde sorry.
Wat jij wil is dat beide partijen overeenkomen het contract niet verder te handhaven, dat is een prima oplossing.
Als dat niet lukt is een gang naarr de rechter je laatste optie, ontbinding wegens niet-nakomen slaagt hier zonder twijfel.
Oud 04-11-2006, 16:03
Ui
Ui is offline
Citaat:
Danny schreef op 04-11-2006 @ 12:09 :
Nee, in dat geval niet.

Maar vraag je af wat je af wilt dwingen: ontbinding van het contract, of verbeterde leefomstandigheden (ik weet hoe lastig het is om een woning te vinden ).

Afhankelijk van je doel heb je diverse tactieken die je kunt hanteren..
dat is het hem nu precies, ik heb een woning gevonden per half december daarom wil ik zo snel mogelijk mijn contract ontbinden. Als ik dit via de rechter zou proberen gaat er weer heel veel tijd overheen, en heb ik de kans dat ik zonder woning zit.
Reageren

Regels voor berichten