Ik ben op zoek naar een monnikspij. De dingen die je in de feestwinkel koopt zijn veels te dun en ik moet er een hebben van redelijk zware stof. (Oftewel, moet warm, stevig en liefst van bijv grove wol zijn).
Wie kan me helpen? Weet je iemand die zo'n ding verkoopt?
Ik ben een kluns met naald en draad dus zelf iets naaien zit er niet in...
In de larpwereld kun je zoiets waarschijnlijk makkelijker vinden. En anders kun je een oproepje doen of iemand het voor jou wil maken. Bedenk dat het wel prijzig zal worden, wol is meestal niet het goedkoopste.
Ik ben best bereid er een redelijke (Ik zeg redelijke, ik ben ook niet rijk ) prijs voor te betalen. Als ik hem vaker dan een keer draag haal ik dat geld er toch wel uit.
Liever iets duurs wat lang meegaat dan iets wat na een keer compleet aan gort is.
Ik weet niet of dit een goed idee is, maar misschien kun je ook gewoon bij een klooster langsgaan. Die monniken die nog in een pij rondlopen zijn volgens mij aan het uitsterven. Misschien hebben ze er nog wel één liggen?!
Verder heb ik wel eens iets gelezen over Fantasy Fairs (???). Daar lopen de mensen ook rond in wat middeleeuws-achtige kleding, wie weet hebben ze wel kledingwinkels waar je je pij kunt kopen.