Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 13:17
Doodle!
Doodle! is offline
Hey allemaal,

Morgen ga ik in de studio portret foto's maken van mijn neefje (5) en z'n zusje van 9 maanden.

Gelukkig is het meisje van 9 maanden best ver wat betreft zelf blijven zitten, vrolijk zijn, lachen, stil zitten, etc. En ik heb ook geen problemen met m'n neefje want die doet ook gewoon wat 'ie moet doen.

Het enige punt is dit;

Hebben jullie nog tips voor de composities die wat verder gaan de standaard broer en zus schoolfoto's. Nu weet ik natuurlijk al wel zelf wat dingen, maar wat extra creatieve inbreng is nooit slecht.

Als je nog andere tip, hints of gewoon advies wilt mee geven. Post 't ook maar. Alles is welkom.
Oud 08-11-2006, 13:23
luchtloper
luchtloper is offline
Ok, hier even wat tips van mij:

1. Als je buiten gaat fotograferen is bewolkt weer wel handig, want dan heb je zacht licht en krijg je mooie zachte schaduwen. Schijnt de zon, dan krijg je fel licht met veel contrastverschil en harde schaduwen, waarbij de schaduwen meestal veel te donker zijn.

2. Maak nooit portretfoto's van dichtbij met een groothoekstand (uitgezoomd). dan heb je namelijk veel kans op misvormde gezichten die een beetje bol in het midden worden. zoom dus in met een minimum van ong. 60 mm.

ik hoop dat je mooie foto's zult maken
Oud 08-11-2006, 13:34
Doodle!
Doodle! is offline
Bedankt lucht loper, maar de basis zoals dat besef ik maar al te goed Het is natuurlijk altijd handig om het nog even te herhalen. Dus bedankt!!
Oud 08-11-2006, 17:19
Porcelain
Porcelain is offline
Wat zijn de voorwaarden voor een portretfoto? Ik kan namelijk wel heel leuk creatieve poses bedenken, maar als ze bijvoorbeeld persé in de lens moeten kijken houdt er een boel op.

Maargoed, misschien heb je hulp nodig van ervaren mensen en die weten dat natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:50
hmhm
hmhm is offline
Met dit herfstlicht kun je érg mooie foto's maken, als het niet regent of heel erg koud is kun je misschien naar de speeltuin of naar het bos of wat anders doen waar ze zich op hun gemak bij voelen zodat je foto's zo natuurlijk mogelijk overkomen.
Oud 08-11-2006, 21:28
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 08-11-2006 @ 18:19 :
Wat zijn de voorwaarden voor een portretfoto? Ik kan namelijk wel heel leuk creatieve poses bedenken, maar als ze bijvoorbeeld persé in de lens moeten kijken houdt er een boel op.
Dat hoeft niet Daarom kan ik zelf ook genoeg leuke en creatieve dingen bedenken, en natuurlijk helemaal zometeen on the fly. Als we daar bezig zijn.
Oud 09-11-2006, 00:50
Al Murphy
Al Murphy is offline
Wat een vage vraag.

Met wat ik weet zou ik zeker géén buitenopnames maken.
-> controle over licht en achtergrond
-> de beste buitenlocaties gaan te veel lopen met visuele aandacht die alleen maar op je onderwerp zou mogen liggen.

Binnenlocatie met enkele artificiële lichtbronnen (warmte creëren) + scherp natuurlijk tegenlicht.

Verder ziet een goede portretfoto er vooral uit alsof het allemaal vanzelf zo tot stand is gekomen, en niet té doordacht is. En hier kruipt natuurlijk keihard werk in.
Oud 09-11-2006, 18:12
Doodle!
Doodle! is offline

Vol bekijken natuurlijk

Een kleine selectie, bedankt iedereen voor het advies en de hulp. Het ging vandaag allemaal soepel en gesmeerd! ^^
Reageren

Regels voor berichten