![]() |
|
![]() |
Hallo beste scholieren
Ik heb dinsdag een examen in wiskunde A maar ben tegen een erg groot probleem aangelopen. De normale verdeling. Het probleem is dat ik er niets van snap en ook nog nooit uitgelegd heb gekregen (Ik heb vorig jaar wiskunde B gehad) Nu kwam ik dit onderwerp tegen in mijn Samengevat van wiskunde maar ik kan het er niet beter door begrijpen. Ik heb tal van websites en boekengebruikt (www.math4all.nl, wiswijzer, wiskundebijles.nl, scholieren.com) om erachter te komen hoe het nou werkt. Ik heb het wiskunde boek van vorig jaar niet, en probeer daar nu aan te komen. Maar ik ben bang dat dat niet lukt voor het weekend. Uiteindelijk heb ik hier nog de zoek functie gebruikt maar de vragen over de normale verdeling waren te gedetailleerd. Waar ik dus tegenaanloop is als volgt ; - De functie op mijn GR (ti 84+) is normalcdf(linkergrens,rechtergrens,gemiddeld,standaardafwijking. Het invullen snap ik en hoe ik de grensen moet gebruiken ook. Maar om hem toe te passen niet. Waarvoor gebruik ik de formule, ja een percentage, maar wat betekend deze ? - Wat moet ik doen als de grenswaarden onbekend zijn? - Wat moet ik doen als de grenzen tussen 2 vaste grenzen liggen? dus niet linkergrens = -10^99 maar een getal in de polygoon. - En wat is invnorm ? Komt er eigenlijk opneer dat ik de bedoeling en het gebruik ervan niet snap En algemene 'Nederlands' uitleg is altijd welkom. Alvast bedankt voor de hulp, Thomas |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk maar eens op http://www.wiswijzer.nl/pagina.asp?nummer=72
|
![]() |
|
|