Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2006, 15:59
Mystina
Mystina is offline
(Ik heb nu bijna 20 maanden een relatie.)
Ik en mijn vriend kunnen elkaar alleen in het weekend zien. Nu heeft hij een aantal projecten. Je zou zeggen dat daar dan doordeweeks (in de avonden) aan gewerkt kan worden. Maar, mijn vriend heeft elke avond bezit met vrienden etc. Wat erop neer komt dat hij alles in het weekend doet en heel weinig aandacht heeft voor mij. Als ik bij hem ben, gaan we meestal uit. Hij heeft dan ook maar weinig aandacht voor me, en soms lijkt het (vanuit mijn ogen) zelfs alsof hij me negeerd.
ik heb nu dus heel erg het gevoel alsof ik absoluut niet belangrijk voor hem ben, alsof ik op bijna de laatste plaats kom.

Nu heb ik verschillende vragen:
1. wat moet ik hier nu mee?
2. hoor je als vriendin op de eerste plaats te staan? (zo niet, waar dan ongeveer?)

en alles wat je ernog meer over wilt zeggen is welkom!

Bedankt voor jullie hulp alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2006, 16:00
Bloem
Bloem is offline
Praten met hem, zeggen dat je begrijpt dat hij het druk heeft maar dat als hij tijd heeft voor zijn vrienden hij voor jou ook wel iets meer tijd kan maken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:04
Verwijderd
1. wat moet ik hier nu mee?
- Zeuren om meer aandacht, daar ben je tenslotte vrouw voor.
2. hoor je als vriendin op de eerste plaats te staan? (zo niet, waar dan ongeveer?)
- Dat is niet relevant, en als het dat wel is, dan is het nog te vaag wat dat precies inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:05
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je niet echt belangrijk voor hem bent en dat alle andere dingen voorgaan. Zo komt het namelijk op mij ook over. Ik zou zelf iig geen genoegen nemen met de tijd die hij voor jou vrijmaakt. Of die hij eigenlijk niet voor jou vrijmaakt... Denk dat hij er een beetje op uitgekeken is. Een weekendrelatie van 20 maanden op deze leeftijd komt ook niet vaak voor en ik vind het dan ook niet vreemd als het stuk zou lopen.

Maar goed, even antwoord op jou vragen. Wat je hier nu mee moet? Als je niet tevreden bent met hoe het gaat, moet je hier met hem over praten en aangeven wat je anders wil zien. Wil hij dat niet veranderen of blijkt na verloop van tijd dat het niet veranerd ondanks dat hij dat wel gezegd heeft, dan moet je goed na gaan denken of jij het nog wil zo. En zo niet, kies dan lekker voor jezelf en stap uit deze relatie waarin je niet gelukkig bent.

En nee, ik vind niet dat je partner altijd op de eerste plaats moet staan, op de eerste plaats sta jijzelf. En bij mij komt dan wel mijn partner, maar dat is natuurlijk voor iedereen ook weer anders.
Oud 06-12-2006, 16:19
Mystina
Mystina is offline
nou, als ik 1 ding niet wil is dat het uitmaken, want hij houd nog wel van me, ik denk meer dat hij doordeweeks wat meer tijd moet vrijmaken voorzichzelf zodat ik in t weekend ook wat aan hem heb.. is dat een idee?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:30
Verwijderd
Bij mij gaan altijd mijn vrienden en vriendinnen voor mijn partner.

Vriendschappen zijn namelijk vaak blijvender dan relaties. Gelukkig dachten al mijn ex-en ook zo

Maar ik vind wel dat hij weinig tijd voor je vrijmaakt.

Praat er over.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:40
Mystina
Mystina is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 06-12-2006 @ 17:05 :
Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je niet echt belangrijk voor hem bent en dat alle andere dingen voorgaan. Zo komt het namelijk op mij ook over. Ik zou zelf iig geen genoegen nemen met de tijd die hij voor jou vrijmaakt. Of die hij eigenlijk niet voor jou vrijmaakt... Denk dat hij er een beetje op uitgekeken is. Een weekendrelatie van 20 maanden op deze leeftijd komt ook niet vaak voor en ik vind het dan ook niet vreemd als het stuk zou lopen.

let wel dat mijn vriend 22 is, en ik ook wat volwassener dan m'n leeftijd enzo..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:41
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Vriendschap, liefde en elke andere vorm van relaties moeten van 2 kanten komen!

Praat met hem over wat je dwars zit!
Oud 06-12-2006, 16:44
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Zeg voor de lol eens dat je zaterdag uit gaat met een jongen, misschien gaat ie dan beter zn best doen voor je.

Of hij gaat je natuurlijk slaan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:46
Anika
Citaat:
Inflammae schreef op 06-12-2006 @ 17:30 :

Vriendschappen zijn namelijk vaak blijvender dan relaties. Gelukkig dachten al mijn ex-en ook zo
Op jouw leeftijd wel ja, maar als je wat ouder bent en een paar jaar een relatie hebt zit er volgens mij iets niet helemaal goed als je vrienden voor je partner gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Inflammae schreef op 06-12-2006 @ 17:30 :

Maar ik vind wel dat hij weinig tijd voor je vrijmaakt.

Praat er over.
een volwassen relatie is vaak blijvender dan een vriendschap. tenminste, dat zou wel zo moeten zijn. niet voor niks zijn het allemaal exen van je, nooit gedacht dat dat aan jezelf zou kunnen liggen ? (nou ben je 16, dat scheelt, maar de vriend in kwestie is kennelijk 22.)

OT : praat er met hem over. hou daarbij in gedachten dat hij die projecten misschien ook wel erg vervelend vindt; maak er geen 'dit is allemaal jouw schuld' vrouwen-zeur-verhaal van.
Oud 06-12-2006, 16:48
Mystina
Mystina is offline
Citaat:
Anika schreef op 06-12-2006 @ 17:46 :
Op jouw leeftijd wel ja, maar als je wat ouder bent en een paar jaar een relatie hebt zit er volgens mij iets niet helemaal goed als je vrienden voor je partner gaan.
en vanaf hoe oud en vanaf een hoelange relatie zit het dan niet goed?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:50
Anika
Citaat:
Mystina schreef op 06-12-2006 @ 17:48 :
en vanaf hoe oud en vanaf een hoelange relatie zit het dan niet goed?
Dat verschilt natuurlijk per relatie en hoe serieus je je relatie neemt. Misschien neemt hij het niet zó serieus dat jij belangrijker bent dan z'n vrienden omdat jij nog vrij jong bent en omdat jullie alleen een weekendrelatie hebben?
Maar daar kun je alleen achter komen door erover te praten.

Laatst gewijzigd op 06-12-2006 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:01
Crimson
Crimson is offline
Ik kan mijn vriend eigenlijk ook bijna alleen maar in het weekend zien vanwege de afstand. Mijn drie beste vriendinnen wonen allemaal ook ver weg door studies enzo, zijn deze zomer verhuisd. Voor mij komt in het weekend mijn vriend op de eerste plek. Je vrienden blijven toch wel vrienden, wat er ook gebeurd. En dat is voor mij de reden om het weekend iig voor m'n vriendje open te houden. Overigens ben ik wel blij dat we over een paar maanden in dezelfde stad wonen, zodat ik dan mn vriendinnen weer in het weekend kan opzoeken!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-12-2006 @ 17:47 :
een volwassen relatie is vaak blijvender dan een vriendschap. tenminste, dat zou wel zo moeten zijn. niet voor niks zijn het allemaal exen van je, nooit gedacht dat dat aan jezelf zou kunnen liggen ? (nou ben je 16, dat scheelt, maar de vriend in kwestie is kennelijk 22.)

OT : praat er met hem over. hou daarbij in gedachten dat hij die projecten misschien ook wel erg vervelend vindt; maak er geen 'dit is allemaal jouw schuld' vrouwen-zeur-verhaal van.
TS hier is 15. Op die leeftijd zijn over het algemeen vriendschappen blijvender dan relaties.

22 vind ik nog geen volwassen relatie en ook op deze leeftijd zijn vriendschappen vaak langer dan relaties.

Verder zou het zeker aan mij kunnen liggen dat het allemaal exen zijn. Maar met vrienden en vriendinnen heb ik dingen meegemaakt die een erg hechte band hebben opgeleverd en die dingen heb ik met geen van mijn exen meegemaakt. Daarmee niet bedoelend dat ik geen leuke herinneringen heb daaraan maar dat is toch wat anders.

Maar nu weer OT:

Praten is, zoals al vaak gezegd, het belangrijkste. Kies een rustig moment e.d. uit en ga niet zeuren, gewoon alleen praten en vragen.

Veel succes
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:15
Mystina
Mystina is offline
Hartelijk dank voor jullie reacties!

ik denk dat het me wel geholpen heeft enzo
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:16
Anika
Citaat:
Inflammae schreef op 06-12-2006 @ 18:07 :
22 vind ik nog geen volwassen relatie en ook op deze leeftijd zijn vriendschappen vaak langer dan relaties.
Daar kun je toch helemaal niks over zeggen? Ik ben bijvoorbeeld nog maar 19 (nouja 20 over een weekje) en ik woon samen met m'n vriend. Ik denk dat hij het heel vreemd zou vinden als ik vrienden belangrijker zou vinden.
Er zijn inderdaad genoeg mensen die nog geen "volwassen" relaties hebben op hun 22e, maar TS heeft al bijna twee jaar wat met hem.. Dan mag ze toch wel verwachten dat hij z'n vrienden niet altijd voor laat gaan vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:08
Clumsy
Clumsy is offline
Probeer het te relativeren. Hij heeft het nu heel druk maar die projecten zijn vast een keer afgelopen, dan kan hij wat meer tijd voor je vrijmaken. Ik denk dat je met zijn vrienden op een gedeelde eerste plaats hoort te staan. Praat erover en vraag hem zijn tijd wat beter te verdelen tussen zijn vrienden en jou. Misschien ziet hij het zelf niet in.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:10
Mystina
Mystina is offline
Doordat hij het ook zo druk heeft met zijn vrienden maak ik me ene beetje zorgen fo ie wel genoeg rust neemt enzo.
Is dat ook een beetje mijn zorg of moet ik me daar volledig buiten houden?

Laatst gewijzigd op 06-12-2006 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:30
Kaa
Kaa is offline
Dus zij was 13 en hij 20? Brr.

Verder zou ik maar eens een hartig woordje gaan spreken met je vriendje als ik jou was.
Als je 22 bent mag je toch hopen dat je rekening weet te houden met mensen, zeker met je vriendin, en dat je je tijd een beetje fatsoenlijk in kan delen. besides. als je het naast elkaar zet, spendeert hij dus 5 dagen de middag en/of avond met zijn vrienden. en maar twee dagen met jou...
En dat hij meer dan 1 vriend heeft is ook n slechte smoes natuurlijk, je kan met meerderen iets gaan doen.
waardeloos voor je
Oud 07-12-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 06-12-2006 @ 18:16 :
Daar kun je toch helemaal niks over zeggen? Ik ben bijvoorbeeld nog maar 19 (nouja 20 over een weekje) en ik woon samen met m'n vriend. Ik denk dat hij het heel vreemd zou vinden als ik vrienden belangrijker zou vinden.
Er zijn inderdaad genoeg mensen die nog geen "volwassen" relaties hebben op hun 22e, maar TS heeft al bijna twee jaar wat met hem.. Dan mag ze toch wel verwachten dat hij z'n vrienden niet altijd voor laat gaan vind ik.
't Is toch belangrijk op een heel andere manier? Ik wil mijn vriendje niet missen, maar mijn vrienden ook zeker niet. Ik zou ook niet kunnen zeggen wie er belangrijker is, mijn beste vriendinnen of vriendlief. Ik heb voor hen alledrie veel over en probeer ze regelmatig te zien, want ik wil ze alle drie in m'n leven. En dan heb ik het nog niet eens over m'n ietsminderclose vrienden, voor wie ik natuurlijk ook tijd vrijmaak...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 12:56
Verwijderd
Ja inderdaad - je maakt toch niet alleen tijd vrij voor de dingen die je het allermeest belangrijk vindt? Je maakt tijd voor alles wat je een beetje belangrijk vindt, en dan schik je dat zo dat je overal tijd voor overhoudt. Als je je vrienden belangrijker vindt dan je vriendin, dan kan dat best, maar dat hoeft niet te betekenen dat je vriendin helemaal níet belangrijk is. En als je helemaal geen tijd voor haar over houdt, komt dat toch wel zo over.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 06-12-2006 @ 18:01 :
Je vrienden blijven toch wel vrienden, wat er ook gebeurd.
wrong!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 13:34
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 07-12-2006 @ 14:21 :
wrong!
Hangt natuurlijk van de vriendschap af, maar ik heb 3 beste vriendinnen waarvan ik er twee al heel lang ken, de één sinds groep zeven ken en de ander sinds klas één, en soms zien we elkaar een maandje niet, maar als we elkaar dan wel weer zien, is het weer als vanouds. Dus voor mij gaat het zeker wel op.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 16:38
Anika
Citaat:
Morgan schreef op 07-12-2006 @ 13:30 :
't Is toch belangrijk op een heel andere manier? Ik wil mijn vriendje niet missen, maar mijn vrienden ook zeker niet. Ik zou ook niet kunnen zeggen wie er belangrijker is, mijn beste vriendinnen of vriendlief. Ik heb voor hen alledrie veel over en probeer ze regelmatig te zien, want ik wil ze alle drie in m'n leven. En dan heb ik het nog niet eens over m'n ietsminderclose vrienden, voor wie ik natuurlijk ook tijd vrijmaak...
Ja inderdaad belangrijk op een andere manier, dat bedoelde ik ook wel een beetje, maar ik heb het niet zo goed verwoord geloof ik..
Het is gewoon de bedoeling dat je voor allebei tijd maakt denk ik, niet zoals de vriend van de TS alléén voor z'n vrienden en niet voor haar. Er is ook een middenweg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2006, 18:38
Mystina
Mystina is offline
hoe vind ej het juiste moment om te praten?
Oud 09-12-2006, 18:42
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Mystina schreef op 09-12-2006 @ 19:38 :
hoe vind ej het juiste moment om te praten?
Je moet er een moment voor maken, anders blijf je het uitstellen. Als je ergens mee zit, moet je dat wel zo snel mogelijk uitspreken. (ok, ligt eraan wat het precies is.)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 11:56
Verwijderd
Ik zou het voorleggen aan je vriend..
Misschien dat hij het kan afwisselen. Iets leuks met jou doen en dan wat met zijn vrienden. Hij heeft het nu druk met projecten, maar als hij tijd heeft voor zijn vrienden, waarom dan niet voor jou? Maar voor de meeste jongens zijn hun vrienden zeer belangrijk ook al heb je al een lange relatie..
Praat er even over met hem
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 12:00
Mystina
Mystina is offline
Gister is t niet gelukt om te praten, maar vandaag ga ik t echt proberen
Ik weet nu iig dat ie niet zoo boos zal worden dat ie bij me weggaat.
Ik laat jullie nog wel horen hoe het gegaan is.

-xXx-

Mystina
Oud 10-12-2006, 16:40
Mystina
Mystina is offline
Goed, ik heb het eruit gegooid. Er gaat niet echt wat veranderen. Maar meneer weet nu in ieder geval hoe ik erover denk. Ik ga proberne weer wat liever te zijn om m als t ware weer meer naar me toe te trekken. Mocht het over een tijd nog niet beter gaan. Zet ik er een punt achter.
Maar ik zie wel weer een lichtpuntje in eht dal verschijnen
Hij was dit weekend ook al wel wat liever voro me enzo.

Bedankt voor jullie hulp!!

Mystina
Oud 14-12-2006, 00:04
smuidra
smuidra is offline
Hey Hey,

Iig heel goed dat je er met hem over hebt gesproken en dat hij nu al liever doet. Als het nog steeds iets minder gaat kan je hem bijvoorbeeld voorstellen bijv. 1x in de week niet met zijn vrienden af te spreken en wat aan het project doen. Ik zou het iig erg k*t vinden als mijn vriend zo weinig aandacht aan me geeft en zou er zeker met hem over praten en hem eventueel voorleggen wat ik net zei (ligt eraan wat er van hem zelf uitkomt). Hoop te lezen hoe het verder afloopt.

Nogmaals Sterkte
Reageren

Regels voor berichten