Ik heb zelf in Berkeley gestudeerd
Elke ochtend haalde ik een coffee-to-go in de
brewed awakenings , in dit tentje zie je veel studenten hetzelfde doen...en weer anderen gaan hier met een laptop huiswerk maken en studeren.
Midden op de campus heb je een cafe'tje genaamd Free Speech Movement Cafe. Heeft dezelfde functie als de brewed awakenings.
Vlakbij de campus heb je een bar genaamd 'Blakes'. Heel gezellig op donderdagavond.
Verder raad ik aan om niet teveel rond het International House rond te hangen. Daar zijn namelijk niet echt veel Amerikanen. Ga vooral een kamer zoeken in 1 van de studentenhuizen. Zo maak je vele feesten mee, en de Amerikanen nemen je naar plekjes rond SF waar je anders nooit zal komen. Alpha Phi is een gezellig dameshuis, ik leerde daar een aantal dames kennen en je kunt binnen ook prima studeren.
Ook goed voor sociale contacten is om mee te doen met een sport. Amerikanen zijn daar heel fanatiek in en je leert snel nieuwe mensen kennen. Ikzelf speelde hockey, en had bijvoorbeeld ook competitiwedstrijden tegen de concurent Stanford University. Erg lollig met al die cheerleaders
De campus van Berkeley is erg mooi, het is heerlijk om daarop te wonen en met je boek onder je arm naar colleges wandelen. Zucht...als ik er weer aan denk zou ik toch wel weer terug willen

. Veel plezier daar, je zal er een fantastische tijd hebben!