|
|
Bekijk resultaten poll: Hoe verder met de 100% controles? | |||
100% controles voor iedereen. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 39.13% |
100% controles, behalve voor diplomaten. |
10 | 21.74% |
Alleen verdachten extra streng controleren. |
18 | 39.13% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
![]() |
Na aanleiding van het volgende bericht:
Nieuw protest Suriname wegens behandeling minister Geplaatst op maandag, oktober 30th, 2006 om 12:00 am in Nieuws uit Nederland, Overheid De Surinaamse regering is opnieuw zeer ontstemd over de behandeling die een minister op de luchthaven Schiphol ten deel viel. Minister Lygia Kraag-Keteldijk van Buitenlandse Zaken heeft de Nederlandse ambassadeur in Paramaribo, Tanya van Gool, ontboden om haar een protestnota voor de regering in Den Haag te overhandigen. De ambassadeur moet zich maandag melden op het ministerie. Tijdens een veiligheidscontrole op Schiphol, vorige week zondag, zou minister van Arbeid, Technologische Ontwikkeling en Milieu, Joyce Amarello-Williams, op onbetamelijke wijze zijn behandeld. Luchthavenpersoneel had geen oor voor het protest van medewerkers van de Surinaamse ambassade die zeiden dat het om een minister ging. Amarello was vanuit China op doorreis naar Suriname. In maart onderging haar collega Alice Amafo van Transport, Communicatie en Toerisme hetzelfde lot. Kraag sprak toen van een ,,onacceptabele situatie, omdat er afspraken zijn over hoe met hoogwaardigheidsbekleders om te gaan'’. Toen kwamen verontschuldigingen van Schiphol over een ,,onjuiste behandeling'’ van Amafo. Bron: www.waterkant.net (Daar staan ook reacties van mensen uit Suriname) Wat vinden jullie van de 100% controlles? Ik vind wel dat er gecontroleerd moet worden, maar niet meer op de manier waarop het nu gaat. Ik vind dat alleen mensen die verdacht worden extra gecontroleerd mogen worden. Voor de rest gewone controlles zoals je van iedere andere vlucht komt. Het controleren van een Surinaamse minister op deze manier kan natuurlijk niet. Waarvoor bestaat er anders nog een diplomatiek paspoort. Nederland zou woudend zijn als dit bij een van hun ministers gebeurde. Laatst gewijzigd op 01-11-2006 om 06:32. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Suriname overweegt stappen tegen Nederland
Geplaatst op dinsdag, oktober 31st, 2006 om 12:51 am in Nieuws uit Suriname, Overheid PARAMARIBO, 31 okt – De Surinaamse regering beraadt zich op te nemen stappen tegen Nederlandse ambtsdragers die op de Surinaamse luchthaven Zanderij aankomen. Dit zei minister Lygia Kraag-Keteldijk van Buitenlandse Zaken maandag tegen het ANP in Paramaribo. Ze heeft een scherpe protestnota aan de Nederlandse ambassadeur Tanya van Gool overhandigd naar aanleiding van de behandeling van Arbeidsminister Joyce Amarello-Williams, vorige week zondag op Schiphol. De behandeling van Amarello was een vernedering, aldus haar collega. Ze is in het openbaar gefouilleerd terwijl een ambassadefunctionaris had doorgegeven dat het om een minister ging. Volgens Kraag-Keteldijk is de Koninklijke Marechaussee ,,voorbij de grens'’ gegaan meldt het ANP. Bron: www.waterkant.net Zou de regering van Suriname dan eindelijk is iets doen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast : een minister heeft een voorbeeldfunctie, en staat niet boven de wet. Als een minister dit nou gewoon zou ondergaan, zou dat een signaal afgeven. "Kijk, ik werk mee, want ik wil ook dat er geen drugs naar Nederland gesmokkeld word. Werken jullie brave Surinamers nou ook mee, oke." maar neeeeeeeee, de minister gaat zeiken over het feit dat Nederland probeert een probleem op te lossen. Lekker constuctief bezig joh.
||
![]() |
Citaat:
En anders moet je maar ff op www.waterkant.net zoeken na articlen dat Suriname wel degelijk iets doet aan drugsbestrijding. Ik kom er iedere week wel 1 of 2 tegen. Maar dit neemt nog steeds niet weg dat Nederland dus geen rekening houd met diplomatieke status en een minister voor gek zet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind best dat iedereen gecontroleerd mag worden, in de zin van bagage controleren (met o.a. speurhonden), mensen fouilleren en metaaldetectors gebruiken. Het langdurig ondervragen en vasthouden van mensen zonder enig bewijs vind ik ontoelaatbaar vooral voor gewone burgers (zonder strafblad), waaronder ook politici. Staatshoofden moeten ook gecontroleerd worden, ookal zullen ze hoogstwaarschijnlijk niets verkeerd doen. |
![]() |
||
Citaat:
Je bent overigens naief als je denkt dat het mogelijk is met bestrijding de vraag naar drugs omlaag te brengen, dat hebben ze in de VS geprobeerd, waar zowat levenslang staat op het bezit van een enkele joint, en Singapore, waar ze alles met verdovende middelen op zak zonder al te veel proces ophangen, en het werkt nergens.
||
![]() |
Citaat:
En jij bent naief als je denkt dat dit wel werkt het aanbod te stoppen, want dat heeft ook nog nooit gewerkt. (Het heeft alleen tijdelijk in Afganistan gewerkt onder Taliban regime) Het enige wat drugshandel voorkomt is het legaliseren, maar of dat nou goed is? En al vind je die 100% controles nodig, neemt dat nog niet weg dat Nederland internationale afspraken schend wat betreft diplomatieke status. En dat is eigenlijk schandalig voor een land als Nederland. Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 17:21. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mocht dit niet het geval zijn is het natuurlijk logisch dat de surinaamse regering haar beklag doet. Wat betreft die 100% controles, die zijn terecht. Maar het is zekers niet zo dat de Surinaamse regering niks doet, de straffen zijn hoog in Suriname betreffende drugshandel en op het vliegveld wordt naar behoren gecontroleerd. Helaas is Suriname in principe een ontwikkelingsland, waar armoede is heb je corruptie. Ambtenaren zijn omkoopbaar, het is daarom erg lastig om drugshandel te bestrijden. (ik stem voor 100% controles, behalve diplomaten). Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 19:12. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar doet men dat niet en gaat men te werk alsof men god op doorreis naar China is, tja, dan gaat de douane terecht steigeren en wil iedereen onderzoeken. Het heet namelijk geen 100% controle omdat ze uitzonderingen maken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
100% controlle is misschien wel 100% controlle maar er zijn afspraken gemaakt zowel bilatiraal als internationaal over het omgaan met mensen met diplomatieke status en daar houdt Nederland zich dus gewoon niet aan. En dat staat los van dat je vind dat mensen met diplomatieke status ook gecontroleerd moeten worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Moeten wij dan alles betalen ? Citaat:
maar goed, je kan er als minister natuurlijk voor kiezen om je ongelofelijk aanstellerig te gedragen en lekker wat publiciteit te genereren - je bent immers een Surinaamse minister, dus die vuile Nederlanders, daar moeten we zo op reageren - of je gedragen als een volwassen mens. Net wat je zelf het waardigste vind, denk ik dan. De enige die zich hier belachelijk maakt is de minister zelf.
|||||
Citaat:
De reden dat er zo streng gecontroleerd wordt HIER is omdat er slecht gecontroleerd werd, ook na herhaaldelijk aandringen. Je kunt niet ontkennen dat er iets aan de hand is. Citaat:
Citaat:
Verder; het artikel meldt verder niet of de minister ook een diplomatiek paspoort had. Zo niet; controle. Een telefonische melding zegt niks, criminelen zijn daar creatief genoeg voor. Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 16:37. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Zover ik weet betaald Nederland direct niks meer aan Suriname. Bij die laatste "natuurramp" had nederland nog wel een bedrag overgemaakt geloof ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het geschiedenis onderwijs over het kolonialisme hier sowieso slecht en gebrekkig. (Maar dat zijn wel meer dingen aan het onderwijs). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
kunnen we kort over zijn, dat staat helemaal niet vast. Citaat:
||
Citaat:
of heb jij de illusie dat alles wat jij denkt te weten ontsproten is aan het brein van de denkbeeldige onbevooroordeelde objectieveling ?
||
![]() |
Citaat:
Je kan zeggen dat je het niet met haar eens bent, maar je plaatst een kantekening dat ze een anti-nederlandse houding heeft om te scoren bij het surinaamse publiek. Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zeg is eerlijk hoeveel heb jij gehad met geschiedenis over het kolonialisme? Wij kregen er namelijk erg weinig over op de middelbare school, en de meeste informatie verkijg je dan alleen door je erin te verdiepen op internet. Ik vond dat wat ik zei nog best objectief was over de onafhankelijkheid. En zo erg vinden ze het niet in Suriname, het is tenslotte een nationale feestdag. [sarcastisch] de niet objectieve versie zou zijn: Nederland plundert een land leeg om het vervolgens in de steek te laten [/sarcastisch] En hoe kom jij erbij dat er geen internationale afspraken bestaan wat betreft diplomatieke status? |
![]() |
|
![]() |
Minister Amarello: Suriname respectvol behandelen
Geplaatst op donderdag, november 2nd, 2006 om 1:33 pm in Nieuws uit Suriname, Politiek PARAMARIBO, 2 nov – Nederland zal Suriname met meer respect moeten bejegenen. Dit zegt minister Joyce Amarello-Williams van Arbeid Technologische Ontwikkeling & Milieu, ATM. De bejegening die haar ten deel is gevallen op de Nederlandse luchthaven Schiphol is het zoveelste bewijs dat er weinig waarde wordt gehecht aan protocol. Als afgesproken is dat Surinaamse ambtsdragers geen drugscontrole hoeven te ondergaan op Schiphol, mag worden aangenomen dat het niet gebeurt. Toch doen zich regelmatig incidenten voor. Dat mag zo niet blijven doorgaan. “Suriname maakt afspraken met Nederland en ndaar moet Nederland zich aan houden”, zegt Amarello-Williams. Ze heeft formeel om opheldering gevraagd van Den Haag. Wat vooral grieft is de fouillering in bijzijn van andere passagiers, protest van Surinaams ambassadepersoneel ten spijt. “We moeten met respect behandeld worden. Iedere keer is het weer hetzelfde”, aldus Amarello-Williams. Het onthaal viel haar ten beurt bij terugkeer van een milieuconferentie in China. Eerder dit jaar moest onder meer minister Alice Amafo van Transport Communicatie & Toerisme eraan geloven. Bron: www.waterkant.net |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed om even OT te komen: Een diplomaten status is er niet voor niets. Nederland heeft afspraken met Suriname en Nederland en Suriname behoren daarom elkaars diplomaten te respecteren. Hier is het dus gewoon simpelweg fout gegaan. Had overigens ook met een diplomaat uit een ander land kunnen gebeuren. Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 13:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Nicotine in je aderen Inanis | 30 | 05-12-2007 23:26 | |
Flora & Fauna |
Partij voor de Dieren Verwijderd | 74 | 07-12-2006 10:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Suriname Supersuri | 250 | 18-05-2006 10:46 | |
Seksualiteit |
Beheersbaar? Papillonne | 37 | 16-05-2006 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Mark Almighty | 501 | 27-03-2006 13:10 | |
Drugs & Alcohol |
Needlefreak Griller | 125 | 27-09-2004 11:42 |