Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Hoe verder met de 100% controles?
100% controles voor iedereen. 18 39.13%
100% controles, behalve voor diplomaten. 10 21.74%
Alleen verdachten extra streng controleren. 18 39.13%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 21:51
Supersuri
Supersuri is offline
Na aanleiding van het volgende bericht:

Nieuw protest Suriname wegens behandeling minister
Geplaatst op maandag, oktober 30th, 2006 om 12:00 am in Nieuws uit Nederland, Overheid

De Surinaamse regering is opnieuw zeer ontstemd over de behandeling die een minister op de luchthaven Schiphol ten deel viel. Minister Lygia Kraag-Keteldijk van Buitenlandse Zaken heeft de Nederlandse ambassadeur in Paramaribo, Tanya van Gool, ontboden om haar een protestnota voor de regering in Den Haag te overhandigen. De ambassadeur moet zich maandag melden op het ministerie.

Tijdens een veiligheidscontrole op Schiphol, vorige week zondag, zou minister van Arbeid, Technologische Ontwikkeling en Milieu, Joyce Amarello-Williams, op onbetamelijke wijze zijn behandeld. Luchthavenpersoneel had geen oor voor het protest van medewerkers van de Surinaamse ambassade die zeiden dat het om een minister ging. Amarello was vanuit China op doorreis naar Suriname.

In maart onderging haar collega Alice Amafo van Transport, Communicatie en Toerisme hetzelfde lot. Kraag sprak toen van een ,,onacceptabele situatie, omdat er afspraken zijn over hoe met hoogwaardigheidsbekleders om te gaan'’. Toen kwamen verontschuldigingen van Schiphol over een ,,onjuiste behandeling'’ van Amafo.

Bron: www.waterkant.net (Daar staan ook reacties van mensen uit Suriname)

Wat vinden jullie van de 100% controlles?

Ik vind wel dat er gecontroleerd moet worden, maar niet meer op de manier waarop het nu gaat. Ik vind dat alleen mensen die verdacht worden extra gecontroleerd mogen worden. Voor de rest gewone controlles zoals je van iedere andere vlucht komt.

Het controleren van een Surinaamse minister op deze manier kan natuurlijk niet. Waarvoor bestaat er anders nog een diplomatiek paspoort. Nederland zou woudend zijn als dit bij een van hun ministers gebeurde.

Laatst gewijzigd op 01-11-2006 om 06:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2006, 22:45
hookee
hookee is offline
Tsja.. we hadden onlangs in Londen ook zo'n gevalletje. Moet je dan iedereen vloeistoffen in de handbagage verbieden of alleen degenen met een baard, slippers en een jurk?
Gelijke behandeling trekt in ieder geval geen scheve gezichten: "zij niet!, waarom ik wel?". "Omdat u er nou eenmaal verdacht dik uitziet mevrouw". Dat gaat niet werken weet je?

Voor diplomaten zou je een uitzondering kunnen maken inderdaad. Die krijgen al zoveel smeergeld, die hoeven geen bolletjes te transporteren
En ach.. in Nederland wordt ook wel eens een minister niet herkend
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 23:20
T_ID
T_ID is offline
Het heet een 100% controle met een reden lijkt me, er is al eerder gelazer geweest met diplomatieke onschendbaarheid (ik geloof iemand rond de Libysche ambasadeur die men niks kon maken ondanks dat hij zich misdroeg) dus niet echt een reden om daar opeens veel aan te gaan hechten.

Een minister of een koning(in) gaat geen drugs smokkelen, maar alles onder de mensen waarvan het absoluut uitgesloten is, dus ook medewerkers van uitzonderingsgevallen, moeten er gewoon aan geloven lijkt me.
Oud 31-10-2006, 07:38
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 00:20 :
Het heet een 100% controle met een reden lijkt me, er is al eerder gelazer geweest met diplomatieke onschendbaarheid (ik geloof iemand rond de Libysche ambasadeur die men niks kon maken ondanks dat hij zich misdroeg) dus niet echt een reden om daar opeens veel aan te gaan hechten.

Een minister of een koning(in) gaat geen drugs smokkelen, maar alles onder de mensen waarvan het absoluut uitgesloten is, dus ook medewerkers van uitzonderingsgevallen, moeten er gewoon aan geloven lijkt me.
Is het dan niet gewoon beter om de diplomatieke status af te schaffen? Dat verkomt dit soort ellende. Want het is natuurlijk best vernederend voor een land als je ministers als crimineel behandelt worden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:09
Supersuri
Supersuri is offline
Suriname overweegt stappen tegen Nederland
Geplaatst op dinsdag, oktober 31st, 2006 om 12:51 am in Nieuws uit Suriname, Overheid

PARAMARIBO, 31 okt – De Surinaamse regering beraadt zich op te nemen stappen tegen Nederlandse ambtsdragers die op de Surinaamse luchthaven Zanderij aankomen. Dit zei minister Lygia Kraag-Keteldijk van Buitenlandse Zaken maandag tegen het ANP in Paramaribo.

Ze heeft een scherpe protestnota aan de Nederlandse ambassadeur Tanya van Gool overhandigd naar aanleiding van de behandeling van Arbeidsminister Joyce Amarello-Williams, vorige week zondag op Schiphol. De behandeling van Amarello was een vernedering, aldus haar collega.

Ze is in het openbaar gefouilleerd terwijl een ambassadefunctionaris had doorgegeven dat het om een minister ging. Volgens Kraag-Keteldijk is de Koninklijke Marechaussee ,,voorbij de grens'’ gegaan meldt het ANP.

Bron: www.waterkant.net

Zou de regering van Suriname dan eindelijk is iets doen?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:55
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Blanke mensen niet, zwarte mensen wel.
Ik zeg: Controleer alleen verdachten. Beetje onzinnig om iedereen dan wel niemand te controleren. Het erste kost te veel, het tweede levert te weinig op.
Oud 31-10-2006, 09:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Suriname, is dat niet dat landje dat onafhankelijk wil zijn maar leeft op onze centjes ?
Oud 31-10-2006, 10:47
T_ID
T_ID is offline
Ze overwegen stapppen tegen Nederlandse ambtenaren. Kinderachtig terugpesten dus. Ondertussen doen ze uiteraard niets aan de bestrijding van drugstoevoer...
Oud 31-10-2006, 10:59
Verwijderd
Tuurlijk moeten ze doorgaan met die 100% controles. En juist de ministers en ambtenaren moeten het goede voorbeeld geven. Zij hebben de voorbeeldfunctie en moeten geen commentaar leveren wanneer zij net zoals de rest gecontroleerd worden. Het zijn niet altijd de simpele zielen die misstappen begaan en bijvoorbeeld drugs smokkelen ...

Dat diplomatieke paspoort is onder andere bedoeld om deze situaties te voorkomen, dus de vraag is wel hoe heeft dit tot 2x toe kunnen gebeuren. Bevonden de minister en ambtenaar zich in een privésituatie of niet ?!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 12:45
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 11:47 :
Ze overwegen stapppen tegen Nederlandse ambtenaren. Kinderachtig terugpesten dus. Ondertussen doen ze uiteraard niets aan de bestrijding van drugstoevoer...
Ja kom nou, als de Amerikanen pakweg Ben Bot ineens op de no-fly list zouden zetten en hem dan de hele dag op het vliegveld zouden ondervragen zouden we ook pissig worden. Dat kan ik hen echt niet kwalijk nemen.
Oud 31-10-2006, 12:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 31-10-2006 @ 13:45 :
Ja kom nou, als de Amerikanen pakweg Ben Bot ineens op de no-fly list zouden zetten en hem dan de hele dag op het vliegveld zouden ondervragen zouden we ook pissig worden. Dat kan ik hen echt niet kwalijk nemen.
Het is meer dat ze het probleem ontkennen en het niet oplossen, terwijl ze wel luidkeels protesteren tegen de logische gevolgen van hun problemen.
Oud 31-10-2006, 13:29
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 11:47 :
Zorg nou maar eerst dat je goed op de hoogte bent van de situatie voordat je reageert. Suriname doet wel degelijk wat aan drugsbestrijding.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 31-10-2006 @ 14:29 :
Zorg nou maar eerst dat je goed op de hoogte bent van de situatie voordat je reageert. Suriname doet wel degelijk wat aan drugsbestrijding.
hij heeft anders wel gelijk. Suriname doet bijzonder weinig aan het drugsbestrijding.

Daarnaast : een minister heeft een voorbeeldfunctie, en staat niet boven de wet. Als een minister dit nou gewoon zou ondergaan, zou dat een signaal afgeven. "Kijk, ik werk mee, want ik wil ook dat er geen drugs naar Nederland gesmokkeld word. Werken jullie brave Surinamers nou ook mee, oke."

maar neeeeeeeee, de minister gaat zeiken over het feit dat Nederland probeert een probleem op te lossen. Lekker constuctief bezig joh.
Oud 31-10-2006, 15:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
jah verdonk is een voorbeeldfunctie en staat niet boven de wet
Oud 31-10-2006, 15:27
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 13:47 :
Het is meer dat ze het probleem ontkennen en het niet oplossen, terwijl ze wel luidkeels protesteren tegen de logische gevolgen van hun problemen.
Hoezo is het een Surinaams probleem? Die drugs komen er toch voor Nederlanders? Dus is het net zo goed hun probleem hier. Als Nederland ook maar iets zou doen aan mensen die gebruiken en dat zwaarder straffen ofzo zou het probleem minder groot zijn. Het blijft toch vraag en aanbod.

En anders moet je maar ff op www.waterkant.net zoeken na articlen dat Suriname wel degelijk iets doet aan drugsbestrijding. Ik kom er iedere week wel 1 of 2 tegen.

Maar dit neemt nog steeds niet weg dat Nederland dus geen rekening houd met diplomatieke status en een minister voor gek zet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:29
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 31-10-2006 @ 08:38 :
Is het dan niet gewoon beter om de diplomatieke status af te schaffen? Dat verkomt dit soort ellende. Want het is natuurlijk best vernederend voor een land als je ministers als crimineel behandelt worden.
100% controle is toch wat anders dan als crimineel behandelen.

Ik vind best dat iedereen gecontroleerd mag worden, in de zin van bagage controleren (met o.a. speurhonden), mensen fouilleren en metaaldetectors gebruiken. Het langdurig ondervragen en vasthouden van mensen zonder enig bewijs vind ik ontoelaatbaar vooral voor gewone burgers (zonder strafblad), waaronder ook politici. Staatshoofden moeten ook gecontroleerd worden, ookal zullen ze hoogstwaarschijnlijk niets verkeerd doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus? Het is duidelijk niet genoeg. Het is een Surinaams probleem omdat de smokkel vanaf daar plaats vind. Willen ze van die 100% controles af dan zou het slim zijn daadwerkelijk de drugskartels eens aan te pakken.

Je bent overigens naief als je denkt dat het mogelijk is met bestrijding de vraag naar drugs omlaag te brengen, dat hebben ze in de VS geprobeerd, waar zowat levenslang staat op het bezit van een enkele joint, en Singapore, waar ze alles met verdovende middelen op zak zonder al te veel proces ophangen, en het werkt nergens.
Oud 31-10-2006, 17:17
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 17:53 :
Dus? Het is duidelijk niet genoeg. Het is een Surinaams probleem omdat de smokkel vanaf daar plaats vind. Willen ze van die 100% controles af dan zou het slim zijn daadwerkelijk de drugskartels eens aan te pakken.

Je bent overigens naief als je denkt dat het mogelijk is met bestrijding de vraag naar drugs omlaag te brengen, dat hebben ze in de VS geprobeerd, waar zowat levenslang staat op het bezit van een enkele joint, en Singapore, waar ze alles met verdovende middelen op zak zonder al te veel proces ophangen, en het werkt nergens.
Dat het niet genoeg is betekent dus niet dat er niets gebeurd he zoals jij eerst beweerd. Maar daarvoor heeft Suriname veel geld nodig en dat hebben ze niet. Er zijn daar andere dingen belangrijker. Maar er zijn wel degelijk goede controlles op Zanderij.

En jij bent naief als je denkt dat dit wel werkt het aanbod te stoppen, want dat heeft ook nog nooit gewerkt. (Het heeft alleen tijdelijk in Afganistan gewerkt onder Taliban regime) Het enige wat drugshandel voorkomt is het legaliseren, maar of dat nou goed is?

En al vind je die 100% controles nodig, neemt dat nog niet weg dat Nederland internationale afspraken schend wat betreft diplomatieke status. En dat is eigenlijk schandalig voor een land als Nederland.

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:29
Blood Fire Rage
Als Suriname echt slim was, gingen ze die drugskartels niet aanpakken maar belasten
Oud 31-10-2006, 18:02
mepsteen
mepsteen is offline
alles met een tulband om afknallen [\sacrasme]

OT: dat boeit mij dus echt niks
Oud 31-10-2006, 18:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 31-10-2006 @ 18:17 :
Dat het niet genoeg is betekent dus niet dat er niets gebeurd he zoals jij eerst beweerd.
Nou.. het spijt me dat ik het verschil tussen 99,8% falen en totaal falen niet zo snel opmerk.
Citaat:
Maar daarvoor heeft Suriname veel geld nodig en dat hebben ze niet.
Nou, dan lijkt het erop dat de 100% controles nog een tijdje blijven en dat ze niet echt recht van kritiek daarop hebben.
Citaat:
En al vind je die 100% controles nodig, neemt dat nog niet weg dat Nederland internationale afspraken schend wat betreft diplomatieke status. En dat is eigenlijk schandalig voor een land als Nederland.
Moet de Surinaamse ambasade hun papierwerk maar in orde hebben. Eigen stomme schuld heet dat.
Oud 31-10-2006, 19:03
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 19:09 :

Moet de Surinaamse ambasade hun papierwerk maar in orde hebben. Eigen stomme schuld heet dat.
Lol Suriname kennende kan dit heel goed kloppen. Ik kan me idd niet voorstellen dat ze een minister gaan controleren als die schriftelijk kan aantonen dat ze een minister is. Mocht dit het geval zijn geweest moet de surinaamse regering niet zeuren.
Mocht dit niet het geval zijn is het natuurlijk logisch dat de surinaamse regering haar beklag doet.

Wat betreft die 100% controles, die zijn terecht.

Maar het is zekers niet zo dat de Surinaamse regering niks doet, de straffen zijn hoog in Suriname betreffende drugshandel en op het vliegveld wordt naar behoren gecontroleerd.
Helaas is Suriname in principe een ontwikkelingsland, waar armoede is heb je corruptie. Ambtenaren zijn omkoopbaar,
het is daarom erg lastig om drugshandel te bestrijden.

(ik stem voor 100% controles, behalve diplomaten).

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:47
Verwijderd
Tsja, totdat bekend wordt dat één of andere ambassadeur met wat shizzle in zijn zakken aan boord stapt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 08:51
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 19:09 :
Jij bent duidelijk zo bevooroodeelt dat je het bericht niet eens leest. Je gaat er al bij voorbaat van uit dat het de fout van Suriname is.

Citaat:
Ze is in het openbaar gefouilleerd terwijl een ambassadefunctionaris had doorgegeven dat het om een minister ging
Misschien moet je eerst berichten lezen en je erin verdiepen voordat je weer iets zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 11:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 01-11-2006 @ 09:51 :
Jij bent duidelijk zo bevooroodeelt dat je het bericht niet eens leest. Je gaat er al bij voorbaat van uit dat het de fout van Suriname is.
Anders waren ze op de luchthaven zonder enige twijfel op de hoogte gesteld van het bezoek en waren er regelingen getroffen die drugssmokkel uitsloten.

Maar doet men dat niet en gaat men te werk alsof men god op doorreis naar China is, tja, dan gaat de douane terecht steigeren en wil iedereen onderzoeken. Het heet namelijk geen 100% controle omdat ze uitzonderingen maken.
Oud 01-11-2006, 12:19
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2006 @ 12:11 :
Anders waren ze op de luchthaven zonder enige twijfel op de hoogte gesteld van het bezoek en waren er regelingen getroffen die drugssmokkel uitsloten.

Maar doet men dat niet en gaat men te werk alsof men god op doorreis naar China is, tja, dan gaat de douane terecht steigeren en wil iedereen onderzoeken. Het heet namelijk geen 100% controle omdat ze uitzonderingen maken.
Nogmaals, de luchthaven was op de hoogte gestelt. Was ook de vorige keer zo toen een minister gefoullierd werd, blijkt ook uit later onderzoek en het excuses dat Nederland gemaakt heeft.

100% controlle is misschien wel 100% controlle maar er zijn afspraken gemaakt zowel bilatiraal als internationaal over het omgaan met mensen met diplomatieke status en daar houdt Nederland zich dus gewoon niet aan.

En dat staat los van dat je vind dat mensen met diplomatieke status ook gecontroleerd moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 12:24
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2006 @ 20:47 :
Tsja, totdat bekend wordt dat één of andere ambassadeur met wat shizzle in zijn zakken aan boord stapt.
dat vind ik dus ook en verder: het zijn ook maar gewoon mensen
Oud 01-11-2006, 12:33
Donald Duck
Donald Duck is offline
Alleen controleren als er echt verdenkingen zijn. Niet zomaar omdat er een 100% controle beleid is.

Simpel!!!
Oud 01-11-2006, 13:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind het zwaar vernederend dat een minister van een land wordt gecontroleerd, als was hij een bolletjesslikker. Dit kun je tegen normale burgers maken, maar tegen een minister kan dat echt niet.

Aan de andere kant moeten Nederlandse politici ( die de opdracht tot controles van o.a. ministers hebben gegeven) de Nederlandse belangen dienen. Als daarin past dat ministers van andere landen vernederd moeten worden, omdat dat een bepaald doel dient, moet je dat ook doen. Met morele argumenten dat zoiets ongepast, onfatsoenlijk, of weet ik veel wat is, schiet je jezelf (op bestuurlijk niveau) in de voet.

Bij deze wil ik ook ff zeggen dat Akzo Nicolai, die de verhouding tussen vormalige kolonien in m-amerika en Nederland vaststelt, er gevaarlijk intelligent uitziet. Als ik zijn kop zie, met die alles doorgrondende ogen, en zijn altijd cynische blik, zo van 'ik lust jullie allemaal rauw, (grrr), maar ben slim genoeg om dat niet te laten blijken' word ik gewoon bang.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 14:15
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 01-11-2006 @ 13:19 :
Nogmaals, de luchthaven was op de hoogte gestelt. Was ook de vorige keer zo toen een minister gefoullierd werd, blijkt ook uit later onderzoek en het excuses dat Nederland gemaakt heeft.

100% controlle is misschien wel 100% controlle maar er zijn afspraken gemaakt zowel bilatiraal als internationaal over het omgaan met mensen met diplomatieke status en daar houdt Nederland zich dus gewoon niet aan.

En dat staat los van dat je vind dat mensen met diplomatieke status ook gecontroleerd moeten worden.
Helemaal mee eens. Als die afspraak er is dient Nederland zich eraan te houden, zo simpel is het.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Maar daarvoor heeft Suriname veel geld nodig en dat hebben ze niet.

Moeten wij dan alles betalen ?

Citaat:
[/b]
En al vind je die 100% controles nodig, neemt dat nog niet weg dat Nederland internationale afspraken schend wat betreft diplomatieke status. En dat is eigenlijk schandalig voor een land als Nederland. [/B]
We schenden helemaal geen internationale afspraken. Daarnaast, die minister had ook gewoon even als een volwassen mens kunnen reageren en meewerken aan een 100% controle die voor ALLE reizigers op die lijn geldt, in plaats van heel kinderachtig moord en brand te schreeuwen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

maar goed, je kan er als minister natuurlijk voor kiezen om je ongelofelijk aanstellerig te gedragen en lekker wat publiciteit te genereren - je bent immers een Surinaamse minister, dus die vuile Nederlanders, daar moeten we zo op reageren - of je gedragen als een volwassen mens. Net wat je zelf het waardigste vind, denk ik dan. De enige die zich hier belachelijk maakt is de minister zelf.
Oud 02-11-2006, 16:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ze doen wel wat? Jeuj! D'r staat 1 boze supersuri op het vliegveld om potentiele koeriers af te schrikken?

De reden dat er zo streng gecontroleerd wordt HIER is omdat er slecht gecontroleerd werd, ook na herhaaldelijk aandringen. Je kunt niet ontkennen dat er iets aan de hand is.

Citaat:
Donald Duck schreef op 01-11-2006 @ 13:33 :
Alleen controleren als er echt verdenkingen zijn. Niet zomaar omdat er een 100% controle beleid is.

Simpel!!!
Wat is volgens jou 'verdenking'? Het hele probleem met die bolletjesslikkers is dat in princiepe vrijwel iedereen verdacht is, en dat de baten nogal opwegen tegen de risico's. De voornaamste reden van het 100% beleid is om te zorgen dat de baten een stuk kleiner worden, de kans is erg groot dat je de drugs kwijtraakt nl.

Citaat:
Supersuri schreef op 01-11-2006 @ 13:19 :
Nogmaals, de luchthaven was op de hoogte gestelt.
Kofschip.

Verder; het artikel meldt verder niet of de minister ook een diplomatiek paspoort had. Zo niet; controle. Een telefonische melding zegt niks, criminelen zijn daar creatief genoeg voor.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-11-2006 @ 13:24 :

Moeten wij dan alles betalen ?
Wat mij betreft betalen we helemaal niks meer. Ze willen zelfstandig zijn? Prima, dan kunnen ze wat mij betreft in het standaard ontwikkelingshulp clubje.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 17:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:

Moeten wij dan alles betalen
Dat beweert Supersuri nergens.

Citaat:

We schenden helemaal geen internationale afspraken. Daarnaast, die minister had ook gewoon even als een volwassen mens kunnen reageren en meewerken aan een 100% controle die voor ALLE reizigers op die lijn geldt, in plaats van heel kinderachtig moord en brand te schreeuwen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.
Als het internationaal vaststaat (weet niet of dat zo is) dat een minister niet hoeft deel te nemen aan dergelijke controles, schendt Nederland of liever gezegd de medewerkers van schiphol wel degelijk internationale afspraken. Dat een minister haar ongenoegen uit is dan logisch en begrijpelijk, zij had dan immers recht op een andere behandeling. Als je het er niet mee eens bent moet je gaan klagen bij het internationaal gerechtshof of hoe je dat noemt .

Citaat:

maar goed, je kan er als minister natuurlijk voor kiezen om je ongelofelijk aanstellerig te gedragen en lekker wat publiciteit te genereren - je bent immers een Surinaamse minister, dus die vuile Nederlanders, daar moeten we zo op reageren - of je gedragen als een volwassen mens. Net wat je zelf het waardigste vind, denk ik dan. De enige die zich hier belachelijk maakt is de minister zelf.
Ho ho , nu impliceer je dat die minister haar ongenoegen heeft geuit puur om Nederland te bekritiseren, vind dat een beetje opmerkelijke beschuldiging aangezien je niet precies weet wat zich precies heeft voorgedaan en in hoeverre deze minister in haar recht staat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 17:27
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-11-2006 @ 17:31 :

Kofschip.
Ooh wat flauw .

Citaat:

Verder; het artikel meldt verder niet of de minister ook een diplomatiek paspoort had. Zo niet; controle. Een telefonische melding zegt niks, criminelen zijn daar creatief genoeg voor.
Ik vraag me ook af of ze een dimplomatiek paspoort bij zich had, zoniet is het begrijpelijk dat ze werd gecontroleerd.

Citaat:

Wat mij betreft betalen we helemaal niks meer. Ze willen zelfstandig zijn? Prima, dan kunnen ze wat mij betreft in het standaard ontwikkelingshulp clubje.
Er zijn in het verleden wat afspraken gemaakt. Nederland heeft als 1 van de weinige landen haar ex-kolonie (Suriname) een soort gouden handdruk gegeven bij onafhankelijkheid. In principe hoefte Nederland dit niet te doen, opzich een mooi gebaar dus. Echter is Nederland nog niet alle financien die zij hadden beloofd nagekomen, maar ze hebben wel het grootste deel al betaald. Als ik me niet vergis wou Nederland het laatste beetje niet direct aan de surinaamse regering betalen, omdat ze vonden dat Suriname het niet goed bestede, wat ik niet helemaal onbegrijpelijk vind.
Zover ik weet betaald Nederland direct niks meer aan Suriname. Bij die laatste "natuurramp" had nederland nog wel een bedrag overgemaakt geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:35
Supersuri
Supersuri is offline
Chimera hoe kom jij erbij dat Suriname onafhankelijk wilde zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:37
Blood Fire Rage
Citaat:
Supersuri schreef op 02-11-2006 @ 20:35 :
Chimera hoe kom jij erbij dat Suriname onafhankelijk wilde zijn?
Ja, hoe zou hij daar bijkomen?
Oud 02-11-2006, 19:47
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 02-11-2006 @ 20:37 :
Ja, hoe zou hij daar bijkomen?
Verkeerd geinformeerd waarschijnlijk. Het was Nederland dat juist wilde dat Suriname onafhankelijk werd. De onafhankelijkheid is door Nederland gepusht. In Suriname waren de verhoudingen ongeveer 50% voor, 50% tegen.

Ik vind het geschiedenis onderwijs over het kolonialisme hier sowieso slecht en gebrekkig. (Maar dat zijn wel meer dingen aan het onderwijs).
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 02-11-2006 @ 20:47 :
Verkeerd geinformeerd waarschijnlijk. Het was Nederland dat juist wilde dat Suriname onafhankelijk werd. De onafhankelijkheid is door Nederland gepusht. In Suriname waren de verhoudingen ongeveer 50% voor, 50% tegen.

Ik vind het geschiedenis onderwijs over het kolonialisme hier sowieso slecht en gebrekkig. (Maar dat zijn wel meer dingen aan het onderwijs).
heel de geschiedenis is hier gebrekkig en ik vind die controles fucked up, en aan de ene kant: een minister is ook een mens, maar aan de andere kant, mwoh opzich mogen ze ook wel ontzien worden op zulke momenten...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 08:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 02-11-2006 @ 18:07 :
Als het internationaal vaststaat (weet niet of dat zo is) dat een minister niet hoeft deel te nemen aan dergelijke controles, schendt Nederland of liever gezegd de medewerkers van schiphol wel degelijk internationale afspraken. Dat een minister haar ongenoegen uit is dan logisch en begrijpelijk, zij had dan immers recht op een andere behandeling. Als je het er niet mee eens bent moet je gaan klagen bij het internationaal gerechtshof of hoe je dat noemt .

kunnen we kort over zijn, dat staat helemaal niet vast.

Citaat:

Ho ho , nu impliceer je dat die minister haar ongenoegen heeft geuit puur om Nederland te bekritiseren, vind dat een beetje opmerkelijke beschuldiging aangezien je niet precies weet wat zich precies heeft voorgedaan en in hoeverre deze minister in haar recht staat.
ach kom, alsof je alleen maar kritiek mag hebben als je toevallig op dat tijdstip op die plek op het vliegveld zou zijn geweest.
Oud 03-11-2006, 08:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 02-11-2006 @ 20:47 :

het komt niet bij jou op dat wellicht de surinaamse visie op het hele onafhankelijkheidsgebeuren ook nogal gekleurd is ?

of heb jij de illusie dat alles wat jij denkt te weten ontsproten is aan het brein van de denkbeeldige onbevooroordeelde objectieveling ?
Oud 03-11-2006, 09:44
arPos
arPos is offline
iedereen

diplomaten moeten juist blij zijn dat er goed gecontrolleerd word
Oud 03-11-2006, 10:33
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-11-2006 @ 09:37 :

ach kom, alsof je alleen maar kritiek mag hebben als je toevallig op dat tijdstip op die plek op het vliegveld zou zijn geweest.
Dat niet perse, maar ik vind je beschuldiging erg frapant.
Je kan zeggen dat je het niet met haar eens bent, maar je plaatst een kantekening dat ze een anti-nederlandse houding heeft om te scoren bij het surinaamse publiek. Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:00
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-11-2006 @ 09:38 :
het komt niet bij jou op dat wellicht de surinaamse visie op het hele onafhankelijkheidsgebeuren ook nogal gekleurd is ?

of heb jij de illusie dat alles wat jij denkt te weten ontsproten is aan het brein van de denkbeeldige onbevooroordeelde objectieveling ?
De Nederlandse versie op het hele gebeuren lijkt me ook nogal gekleurd.

Maar zeg is eerlijk hoeveel heb jij gehad met geschiedenis over het kolonialisme? Wij kregen er namelijk erg weinig over op de middelbare school, en de meeste informatie verkijg je dan alleen door je erin te verdiepen op internet.

Ik vond dat wat ik zei nog best objectief was over de onafhankelijkheid. En zo erg vinden ze het niet in Suriname, het is tenslotte een nationale feestdag.

[sarcastisch] de niet objectieve versie zou zijn: Nederland plundert een land leeg om het vervolgens in de steek te laten [/sarcastisch]

En hoe kom jij erbij dat er geen internationale afspraken bestaan wat betreft diplomatieke status?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:44
Supersuri
Supersuri is offline
Minister Amarello: Suriname respectvol behandelen
Geplaatst op donderdag, november 2nd, 2006 om 1:33 pm in Nieuws uit Suriname, Politiek

PARAMARIBO, 2 nov – Nederland zal Suriname met meer respect moeten bejegenen. Dit zegt minister Joyce Amarello-Williams van Arbeid Technologische Ontwikkeling & Milieu, ATM. De bejegening die haar ten deel is gevallen op de Nederlandse luchthaven Schiphol is het zoveelste bewijs dat er weinig waarde wordt gehecht aan protocol.

Als afgesproken is dat Surinaamse ambtsdragers geen drugscontrole hoeven te ondergaan op Schiphol, mag worden aangenomen dat het niet gebeurt. Toch doen zich regelmatig incidenten voor. Dat mag zo niet blijven doorgaan. “Suriname maakt afspraken met Nederland en ndaar moet Nederland zich aan houden”, zegt Amarello-Williams. Ze heeft formeel om opheldering gevraagd van Den Haag.

Wat vooral grieft is de fouillering in bijzijn van andere passagiers, protest van Surinaams ambassadepersoneel ten spijt. “We moeten met respect behandeld worden. Iedere keer is het weer hetzelfde”, aldus Amarello-Williams. Het onthaal viel haar ten beurt bij terugkeer van een milieuconferentie in China. Eerder dit jaar moest onder meer minister Alice Amafo van Transport Communicatie & Toerisme eraan geloven.

Bron: www.waterkant.net
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:07
T_ID
T_ID is offline
Ik denk eerder dat de regering van Suriname zijn mond mag gaan spoelen en Nederland met wat meer respect mag behandelen. Als ze vallen over drugscontroles die bestaan omdat zij falen moeten ze niet vervolgens als een stel kleuters Nederlandse diplomaten met veel bombarie gaan controleren en als klap op de vuurpijl na zulk kinderlijk gedrag ook nog eens respect gaan opeisen. Het gezegde dat respect verdient moet worden en niet zomaar een gegeven is geldt hier meer dan ooit.
Oud 03-11-2006, 12:43
Verwijderd
Ik word een beetje moe van die extra controles hoor. Ik heb er zelf geen last van, maar vriendinnen van me die het er constant over hebben (en terecht). Tering, een studente die vaak reist omdat ze haar zieke moeder in Suriname vaak bezoekt, betasten ze wel erg euhh overdreven. :/
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-11-2006 @ 13:43 :
Tering, een studente die vaak reist omdat ze haar zieke moeder in Suriname vaak bezoekt, betasten ze wel erg euhh overdreven. :/
Vind je het gek, het is het enige lichtpuntje in een rotbaan als douanier.
Oud 03-11-2006, 13:13
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 03-11-2006 @ 13:43 :
Ik word een beetje moe van die extra controles hoor. Ik heb er zelf geen last van, maar vriendinnen van me die het er constant over hebben (en terecht). Tering, een studente die vaak reist omdat ze haar zieke moeder in Suriname vaak bezoekt, betasten ze wel erg euhh overdreven. :/
Je hebt hier wel gelijk in. Ik ben zelf gewoon blank enzo dus ik ondervind geen problemen maar mijn vriendin heeft dus een negroide uiterlijk en is dus heel erg donker en zij wordt bijvoorbeeld in winkels extra in de gaten gehouden door het personeel. Laatst werd ze in een winkel zelfs aangehouden omdat er volgens het personeel iets was gestolen en moest ze al haar zakken en haar tas legen. Ik heb daar toen wel even een stokje voor gestoken en gezegd dat we daar dus niet mee akkoord gingen en nodigde de verkoper uit om de politie te bellen en de confrontatie aan te gaan. Het domme verkopertje was blijkbaar nogal geschrokken en liet ons gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:17
Blood Fire Rage
Citaat:
ijscoman schreef op 03-11-2006 @ 14:13 :
Je hebt hier wel gelijk in. Ik ben zelf gewoon blank enzo dus ik ondervind geen problemen maar mijn vriendin heeft dus een negroide uiterlijk en is dus heel erg donker en zij wordt bijvoorbeeld in winkels extra in de gaten gehouden door het personeel. Laatst werd ze in een winkel zelfs aangehouden omdat er volgens het personeel iets was gestolen en moest ze al haar zakken en haar tas legen. Ik heb daar toen wel even een stokje voor gestoken en gezegd dat we daar dus niet mee akkoord gingen en nodigde de verkoper uit om de politie te bellen en de confrontatie aan te gaan. Het domme verkopertje was blijkbaar nogal geschrokken en liet ons gaan.
Ja, negers stelen nou eenmaal shit. Jeweettogg!
Oud 03-11-2006, 13:26
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-11-2006 @ 14:17 :
Ja, negers stelen nou eenmaal shit. Jeweettogg!
Tja blijkbaar. Het mooiste van alles is nog dat haar ABN veel beter was dan dat van het domme verkopertje die het verschil tussen dan en als niet eens begrijpt. Erg vervelend dat soort vooroordelen.

Maar goed om even OT te komen:
Een diplomaten status is er niet voor niets. Nederland heeft afspraken met Suriname en Nederland en Suriname behoren daarom elkaars diplomaten te respecteren. Hier is het dus gewoon simpelweg fout gegaan.
Had overigens ook met een diplomaat uit een ander land kunnen gebeuren.

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 13:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten