![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo,
Het volgende probleem dient zich aan: Ik heb een Speedtouch 706 adsl modem met ingebouwde switch functie. (2 ethernet ports) Omdat er 2 poorten opzitten, wil ik graag de E-tech RTBR03 router er tussen hangen, zo kan ik 4 pc's op het netwerk plaatsen. De Speedtouch is via het web te benaderen op http://192.168.1.254 Deze is ingesteld als DHCP server. Hang ik nu de E-tech router aan de Speedtouch, dan krijg ik het maar niet voor elkaar om op Internet te komen. De E-tech router krijgt het ip adres: 192.168.1.66. DHCP staat op de router uit. Hij krijgt automatisch het ip van de Speedtouch. Heeft iemand een idee wat hier fout gaat? (Het is trouwens een Speedlinq abo) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Die E-tech router, gebruik je daar ook de WAN-poort van?
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Specificaties (o.a.): • 1x RJ-11 poort voor PSTN connectie (FXO) • 1x RJ-11 poorten voor VoIP gesprekken (FXS) • Tot 24 Mbps downstream en 3 Mbps upstream • Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem • Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Geïntegreerde firewall • Universal Plug and Play (UPnP) • Ondersteunt PPPoA, PPPoE, IPoA, CIP, ETHoA-DNS server en relay, DHCP server en relay • Ondersteuning VPN passthrough Oja, ik kan 2 pc's op de RJ-45 poorten aansluiten, die hebben dan allebei een Internetverbinding. Maar ik wil er graag 4 op aansluiten... ![]() Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 18:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het idee dat hij niet goed samen kan werken met de Speedtouch. Inmiddels een WRT54G uit de kast getrokken.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Speedtouch modem router is gelocked op 192.168.1.254. Dat is iets wat ik niet via de webinterface kan veranderen, maar dat geeft niet. Ik vermoed dat de Speedlinq cd-rom die settings aanmaakt. Saillant detail is dat ik natuurlijk na dagen gekloot nu net het boekje vind van de E-tech router in het Nederlands met extra uitleg over settings voor ADSL netwerken binnen Nederland. Ook daar legt men uit dat die router het beste op DHCP staat met als ip 10.0.0.138. :-) Nu nog proberen telefonie uit die Speedtouch te trekken, dat gaat ook lastig worden geloof ik als ik zie hoeveel mensen er problemen mee ondervinden. |
![]() |
|||
Citaat:
Een ideale oplossing vind ik het echter niet. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast heb ik alsnog toegang tot beide webinterfaces. Via 192.168.1.254 is de Speedtouch te benaderen en via 10.0.0.138 is de E-tech router te benaderen. Morgen zal ik eens een PDFje plaatsen met de instellingen van mijn Speedtouch en E-tech router. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogmaals dank. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|