Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 11:38
Yos
Yos is offline
He,

Wist echt niet waar ik het kwijtmoest, dus dan maar hier.

Ik studeer in Amsterdam, 1e jaars, en ben ongeveer een half jaar bezig om een kamer te vinden. Inmiddels ben ik erg gaan twijfelen of ik niet gewoon in Rotterdam wil blijven wonen, waar ik nu dus al thuis woon, en ben ook hier dus op zoek gegaan naar een kamer.

Gister kreeg ik te horen dat ik een kamer heb (in Rotterdam) , alleen nu weet ik niet meer of ik dit wel wil. De voornaamste reden is eigenlijk dat ik het thuis over het algemeen prima naar mn zin heb, en me niet zou kunnen voorstellen om niet meer deze mensen continu om me heen te hebben... (Aangezien ik goed met ze op kan schieten)... Zodra het nu dus dichtbij komt weet ik t niet meer...

Niet dat iemand dit voor me kan beslissen.. toch hoor ik graag jullie reactie.. misschien mensen die dezelfde situatie hebben gehad...

groet!
Oud 15-11-2006, 11:41
Verwijderd
Als het geen meerwaarde heeft - bijvoorbeeld dat je minder moet reizen - dan zou ik het niet doen. Je blijft in Amsterdam studeren? Blijf daar dan ook naar een kamer zoeken, want daar heb je meer aan dan een kamer in Rotterdam. En als je in Amsterdam een kamer vindt, dan kan je altijd nog beslissen om toch maar thuis te blijven wonen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:46
Verwijderd
als het geen effect heeft op de reistijd en je vindt het fijner om thuis te wonen, is er geen enkele reden om die kamer te nemen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:55
Yos
Yos is offline
Die gedachte speelt idd ook heel erg.. alleen vind het ook leuk om eens wat nieuws te doen a la op je zelf wonen, en alles wat daar bij komt kijken... dat is eigenlijk t enige pluspunt..

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:14
Roxy
Roxy is offline
Niet iedereen heeft op zn 18de meteen de behoefte om weg te gaan thuis. Het is denk ik afhankelijk van je band met je ouders en in hoeverre je thuis ook vrij kunt zijn om te doen en laten wat je wilt. Ik heb pas sinds een jaar ongeveer de behoefte om weg te gaan thuis, alleen nu het financiele plaatje nog rond krijgen.
Oud 15-11-2006, 12:53
Femic
Femic is offline
Op kamers wonen is best duur, dus als je toch 'iets nieuws' wil, kun je beter meteen in A'dam gaan wonen, zodat het ook zinvol is m.b.t. je reistijd.
Oud 15-11-2006, 12:59
Verwijderd
Ik zou zowiezo geen kamer nemen in Rotterdam. Blijf lekker in Amsterdam naar een kamer zoeken, misschien dat je dadelijk wel op jezelf wilt wonen. Bovendien kun je altijd naar je ouders als je zin hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 13:20
Miracle
Miracle is offline
Ik zou het niet doen als ik jou was. Op kamers gaan kan altijd nog en hoe langer je thuis blijft wonen, hoe goedkoper. Bovendien is verhuizen ook niet echt makkelijk, helemaal niet als je nog veel aan je nieuwe kamer moet doen, dus dat zou ik tot een minimum beperken.
Oud 15-11-2006, 13:24
Verwijderd
Ik ben ook alleen maar op kamers gaan wonen om iets nieuws te doen. Ja en het scheelt omdat mijn ouders in een klein dorp wonen waar niks te beleven valt. Maar verder heb ik ook een goede band met mijn ouders. Toch vind ik het wel prettig om op kamers te wonen. Je wordt zelfstandiger en, ja, het is gewoon leuk om zelf te kunnen bepalen wat en wanneer je iets doet. Toch zou ik in jou geval misschien kiezen om te blijven zoeken naar een kamer in Amsterdam. Dat kun je natuurlijk ook doen als je al op kamers woont, maar ik weet niet hoe makkelijk jij je huur kunt opzeggen en het is natuurlijk een gedoe om weer te moeten verhuizen.
Nouja, heel veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten