Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2007, 11:19
Silverwolf
Silverwolf is offline
Hoi allemaal, deze kreeg ik net in m'n inbox, misschien kunnen we helpen:

------------------------------------------------------------------------------------

HELP AJB. MEE!!

Beste allemaal

Hartelijk dank voor het lezen van de mail.

We hebben nog 6000 "Handtekeningen" nodig voor eind januari. De dieren uit Korea moeten uit de kookpot gered worden!
Alstublieft overal verspreiden als dat mogelijk is, het is dus zeer kort dag!!!

PETITIE:
Help alstublieft de Koreaanse Kookpothonden !!
OIPA HEEFT MINSTENS 10.000 Handtekeningen nodig!!
Tot nu toe hebben we er iets meer dan 4000, de Petitie sluit op 31 januari 2007.
Teken ALSTUBLIEFT !! Gebruik alle emailcontacten die je hebt!
En laat hun deze Petitie ook weer doorsturen. Zet hem op een Forum of Website!
Op die manier redden we het misschien nog op tijd! Help alstublieft de Koreaanse Kookpothonden !!

http://www.oipa.org/public/dogmeat/petition.php

Na het invullen van je gegevens moet je op " invia" klikken.

Op onderstaande links vindt u 2 FOTO'S van deze dieren zoals ze vervoerd worden op weg naar de SLACHTER:

http://animals.or.kr/en/images/mor_dmj.jpg
http://animals.or.kr/en/images/dog2.jpg
Oud 28-01-2007, 11:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Getekend voor 14 mensen.
Oud 28-01-2007, 11:57
Verwijderd
red de kreeften
red de varkens in hokjes van 1 bij 1
red de honden die gefokt worden tot ze eraan doodbloeden

etc
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 12:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Tsja och, je blijft toch wel bezig. En sommige van die organisaties gaan wel heel erg ver... Desalniettemin trek ik me dergelijk dierenleed wel enorm aan en neem ik over het algemeen wel de moeite om te tekenen. Liever onderneem ik zelf actie, in welke vorm dan ook.
Oud 28-01-2007, 13:47
Dexter_M
Dexter_M is offline
Net of ze dan zullen stoppen in korea als er 10.000 handtekeningen zijn verzameld. Tegen iets wat ze al jaren eten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 14:09
Trass
Trass is offline
Getekend
Citaat:
This petition has been signed by 23435 people
Dan hebben ze er nu al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
puta_madre schreef op 28-01-2007 @ 14:47 :
Net of ze dan zullen stoppen in korea als er 10.000 handtekeningen zijn verzameld. Tegen iets wat ze al jaren eten
Net als dat de bioindustrie niet keihard zal afnemen omdat 20% van de mensen geen vlees meer eet. Eigenlijk zijn dit soort dingen hopeloos
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 17:21
wolvin_26
wolvin_26 is offline
De manier waarop die honden worden gehouden en afgemaakt in korea is walgelijk. Maar dat ze honden eten....wij eten hier varkens (hebben een hoger IQ dan honden) en die worden soms ook in erbarmelijke omstandigheden gehouden.
Oud 28-01-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 28-01-2007 @ 16:01 :
Net als dat de bioindustrie niet keihard zal afnemen omdat 20% van de mensen geen vlees meer eet. Eigenlijk zijn dit soort dingen hopeloos
Wellicht, maar niets doen is nog hopelozer. Zo laat je tenminste weten dat je er geen zin in hebt. Zwijgen is toestemmen, hm?

[edit] Getekend, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 18:23 :
Wellicht, maar niets doen is nog hopelozer. Zo laat je tenminste weten dat je er geen zin in hebt. Zwijgen is toestemmen, hm?

[edit] Getekend, trouwens.
Weet ik, daarom teken ik ook en blijf ik dit soort dingen tekenen. Alleen als je er realistisch naar kijkt kom je er achter dat het allemaal maar weinig uitmaakt, behalve als de hele mensheid herprogrammeerd zou worden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 28-01-2007 @ 18:26 :
Weet ik, daarom teken ik ook en blijf ik dit soort dingen tekenen. Alleen als je er realistisch naar kijkt kom je er achter dat het allemaal maar weinig uitmaakt, behalve als de hele mensheid herprogrammeerd zou worden.
Dan zijn we het eens.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 23:23
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-01-2007 @ 09:26 :
Als ik er realistisch naar kijk, hoop ik dat Koreanen een petitie starten over koeien, varkens en kippen. lekker hypocriet bezig hier... het is gewoon de cultuur daarzo. Kun je niet makkelijk veranderen. Zker niet met een simpele petitie. Bovendien, hier eten we ander vlees. Als je dat best vindt, vind ik dat een hypocriet standpunt. Vindt je dat niet best, kun je je beter daar op richten. (Uiteraard is het nog triester dat men gelooft dat vlees gezond is. Of noodzakelijk.)
Oud 29-01-2007, 00:20
Supreme Dutch
Sterf linkse hond!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 09:22
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 29-01-2007 @ 00:23 :
Als ik er realistisch naar kijk, hoop ik dat Koreanen een petitie starten over koeien, varkens en kippen. lekker hypocriet bezig hier... het is gewoon de cultuur daarzo. Kun je niet makkelijk veranderen. Zker niet met een simpele petitie. Bovendien, hier eten we ander vlees. Als je dat best vindt, vind ik dat een hypocriet standpunt. Vindt je dat niet best, kun je je beter daar op richten. (Uiteraard is het nog triester dat men gelooft dat vlees gezond is. Of noodzakelijk.)
Persoonlijk ben ik niet noodzakelijk tégen het eten van hondenvlees, hoewel ik het wel een vervelend idee vind. Ik ben tegen de manier waarop dat gebeurt.
Oud 29-01-2007, 18:04
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 29-01-2007 @ 01:20 :
Sterf linkse hond!
LOLLLLLL
Oud 29-01-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 29-01-2007 @ 00:23 :
Misschien moet je mijn reacties nóg eens een keer lezen en dan pas je gat open trekken
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:39
Verwijderd
wtf gaan we moeilijk doen over mensen die honden en katten eten! Weet je hoe lief varkens kunnen zijn? In India verachten ze ons omdat we koeienvlees eten. Donder op met dat gezeur zeg en ga bomen knuffelen of iets nuttigs doen. Pfew
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 29-01-2007 @ 10:22 :
Persoonlijk ben ik niet noodzakelijk tégen het eten van hondenvlees, hoewel ik het wel een vervelend idee vind. Ik ben tegen de manier waarop dat gebeurt.
Als jij vlees eet dat in nederland geproduceerd is, ben jij hypocriet, anders heb ik nix gezegd
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 08:00
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
10.000 handtekeningen en korea voelt zich wel zwaar belaagd en genoodzaakt tot wetswijziging . hahaha.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 12:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-01-2007 @ 21:40 :
Als jij vlees eet dat in nederland geproduceerd is, ben jij hypocriet, anders heb ik nix gezegd
Ik ben net als AlopiA niet tegen het eten van hondenvlees, al zou ik het zelf nooit eten puur omdat ik het zie als lieve huisdieren, maar wel tegen de manier waarop deze dieren hun leven moeten 'lijden'. Evenals dat ik ook fel tegen de bio-industrie ben, en liever geen vlees of hooguit biologisch vlees op mijn bord zie.

Een petitie haalt meestal niets uit, maar ik denk dat het nooit geen kwaad kan dergelijke landen op de standpunten en meningen van velen in het buitenland te wijzen.
Het is nu eenmaal een feit dat er in dergelijke landen heel anders wordt gedacht over dieren, en dat heeft inderdaad ook alles te maken met cultuur verschillen. Je hoeft dierenleed niet ver te zoeken, je vind het hier in Nederland immers al... Ook in Griekenland en Spanje heb ik helaas voor veel dieren door het vuur moeten gaan. Dat is dan ook de reden dat ik ALTIJD voor zulke dingen teken... Aan mij hebben dergelijke landen hoe dan ook al een toerist minder.
Oud 30-01-2007, 12:40
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-01-2007 @ 21:40 :
Ik eet biologisch vlees

En verder lijkt het me handig als we dit topic gebruiken om te discussieren over het eten van/produceren van vlees en niet of de petitie nut heeft of niet.

Met reacties als
Citaat:
=zwart wit= schreef op 30-01-2007 @ 09:00 :
10.000 handtekeningen en korea voelt zich wel zwaar belaagd en genoodzaakt tot wetswijziging . hahaha.
kunnen we niet veel.
Oud 01-02-2007, 10:03
Skilly
Skilly is offline
Ik vind dit hopeloos laat die Koreanen hun honden eten. Wij eten toch ook vlees en kom mij niet vertellen dat de besten daar een prettig leven hebben.

Jij ziet het messchien als huisdieren hun als eten. Ik eet geiten anderen zien het als schattige boerderijdier.

Als de dieren niet bedreigd zijn van bestaan zoals schildpadden zou ik niet weten waarom je het dan zou verbieden.

Je ziet de hindoes in India toch ook niet massaal protesteren omdat we hier koeien eten?

-niet getekend-
Oud 01-02-2007, 10:03
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 28-01-2007 @ 14:47 :
Of niet, helemaal mee eens
Oud 01-02-2007, 20:29
forxeverx
forxeverx is offline
k heb getekend
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 22:40
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 30-01-2007 @ 13:40 :
Ik eet biologisch vlees

En verder lijkt het me handig als we dit topic gebruiken om te discussieren over het eten van/produceren van vlees en niet of de petitie nut heeft of niet.

Met reacties als
Oke ik eet gewoon producten waar vlees in zit. Dus ook vlees (duh). Ik koop alleen scharreleieren en als het meezit ook bioloische eieren die zijn lekkerder naar mijn iedee . Verder probeer ik zoveel mogelijke producten te vermijden waar legbatterijen eieren in zijn verwerkt.

Ik wil wel overwegen om over te gaan naar bioloisch vlees. Maar ik vind het zo duur. Om 3,50 euro te gaan betalen voor 1 stukje kipfile. ik duur gaan terwijl je 4 stukken kan krijgen voor 3 euro en 1 voor 1 euro nogwat.

Verder zie ik wel die vales ook staan, heb het nooit geproeft wil het wel gaan proberen maar omdat ik dan de enige ben die het dan eet wil ik wel weten hoe het smaak anders vind ik het geldverspilling als ik alles weer weggooi.
Oud 04-02-2007, 19:07
Verwijderd
En door het tekenen van een petitie denken veel mensen wel weer hun goede daad tegen dierenleed te hebben gedaan. Die petities helpen volgens mij uberhaupt geen fuck, en als je echt iets wil doen, ga dan in Nederland protesteren tegen de bioindustrie of stuur hier brieven of organiseer petities. Mensen zijn er wel tegen, als ze er maar niets voor hoeven te doen. Ja laat dan maar.

(Edit: de mensen die wel tekenen maar hier ook actie ondernemen, moeten zich natuurlijk niet aangesproken voelen. Lmd.)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 09:34
Skilly
Skilly is offline
Ik ben het helemaal mee eens met Morgan.
Reageren

Regels voor berichten