Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2006, 17:09
it is anoli
it is anoli is offline
Misschien beetje stom maar vroeg me af hoe jullie erover denken. Ik ben verliefd op iemand die beetje bekend staat als vaag. Zelf vond ik dat altijd al wel meevallen (ken hem al langer), maar ik vind het nu moeilijk om er met iemand over te praten. Snappen jullie het probleem (weet niet zo goed hoe ik het precies duidelijk moet maken)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2006, 17:18
Verwijderd
dus je bent bang hoe mensen erop reageren? Kan ik me wel voorstellen, maar ik zou me er niet door laten tegenhouden als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:24
Thee Muts
Thee Muts is offline
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe 'vreemd' hij is, maar als je alleen bang bent voor reacties van anderen en zelf geen last hebt van het feit dat hij vreemd is, zou het zonde zijn om er niks mee te doen. Maar dan moet je jezelf dus wel afvragen hoe hard het voor jou meetelt dat andere mensen wellicht vervelend op jullie relatie gaan reageren.
Oud 05-11-2006, 17:31
stout!
stout! is offline
Waarom staat hij bekend als vreemd?

Vreemd/onbetrouwbaar of vreemd/verstrooid etc?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:44
Poepkind
Poepkind is offline
Ik kan me erg goed voorstellen dat je het vervelend vind als je allemaal nare reacties krijgt/ buiten gaat vallen vanwege vreemde vriend.
Oud 05-11-2006, 18:06
it is anoli
it is anoli is offline
vreemd in de zin van apart/verstrooid.
Het komt er idd op neer dat ik bang ben voor reacties van andere mensen. Lijkt me nogal vervelend en het gevoel dat je dan je relatie moet gaan verdedigen enzo. Hoe reageer je op negatieve reacties?
Dat hij zo bekend staat telt niet mee voor wel of geen relatie, ik kan weinig anders als ik er verliefd op ben . Ik weet alleen niet hoe ik het anderen zou moeten vertellen en ermee om moet gaan e.d.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 18:24
Verwijderd
Als je verliefd op hem bent, vind je hem toch zeker leuk? Als iemand dan zegt: "Maar die gozer is wel vaag, zeg," zeg jij gewoon: "Maar hij heeft een fantastisch gevoel voor humor," of "Moet je 'm eens muziek horen maken, hij is keigoed," of wat er dan ook maar leuk aan hem is. Je hoeft hem heus niet altijd te verdedigen, maar het lijkt me toch ook geen punt om af en toe aan anderen duidelijk te maken wat je leuk aan hem vindt?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:03
Sherco
Sherco is offline
Ik ken het helemaal, en ik heb uit angst om belachelijk gevonden te worden mijn mond gehouden. Had ik dat nou maar niet gedaan, want een paar maanden later had hij wat met mijn beste vriendin, iedereen reageerde leuk en normaal, en ik ben (waarschijnlijk) een leuke relatie met een leuke jongen misgelopen.
Moraal van mijn verhaal; gewoon voor gaan!
Oud 05-11-2006, 19:11
it is anoli
it is anoli is offline
Ja dat bedoel ik. Wil er ook wel voor gaan. Pas had ik tegen een vriendin gezegd dat hij mij leuk vind en dat ik het niet precies wist (dat wist ik toen ook nog niet). Toen moest ze keihard lachen.. vond ik niet zo grappig. Maar wat moet je dan zeggen? Wat Morgan zegt kan wel en is wel goed, maar als je dat continu moet doen is ook niet echt leuk, het kwetst als een ander iets vervelends over hem zegt (klinkt misschien wat melodramatischer dan het is maar goed).
iig bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:44
Anika
Waarschijnlijk is het zo dat je alleen op het begin rare reacties krijgt, na een tijdje zijn de mensen in je omgeving er echt wel aan gewend. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:47
I C U
I C U is offline
Ach, mensen hebben altijd wel commentaar, altijd wel een probleem met het een of het ander. Het gaat erom hoeveel jij je daarvan gaat aantrekken. Als ik jou was, zou ik dat gewoon naast me neerleggen. Zeker je relatie niet continu gaan verdedigen (dat gaat onwijs irriteren) maar gewoon zoals al gezegd is wijzen op zijn positieve punten.
Oud 05-11-2006, 21:30
Poepkind
Poepkind is offline
Het komt me ook wel bekend voor dat je bang bent om belachelijk gemaakt te worden vanwege een mogelijke vriendje. In een wel heel grijs verleden (echt diepgrijs) had ik een soortgelijke situatie, toen heb ik niks gedaan. Mischien jammer, maar ik kan er nu niet echt mee zitten. Toen was het wel lastig. Ik was ook wel jonger dan jij en dan maakt de mening van de mensen om je heen wel meer uit. Ik denk dat je vrienden het wel zullen begrijpen als ze merken dat je serieus bent. Niet vrienden boeien geen fuck. Want welke omgeving bedoel je? Studiegenoten, collega's ,mischien familie?
Oud 06-11-2006, 07:48
it is anoli
it is anoli is offline
Wijzen op positieve punten voelt beetje hetzelfde als verdedigen (voor mij dan). En dat gaat idd onwijs irriteren..
Familie en studiegenoten kennen hem niet. Ik bedoel vooral vrienden, kennissen, mensen die uit mijn woonplaats komen van mijn leeftijd. Ik denk niet dat vrienden stomme reacties zullen uiten, het zijn toch vrienden . Maar ze zullen het wel denken misschien en niet zo enthousiast zijn enzo. En de rest zal misschien wel een stomme opmerking laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 09:01
juno
juno is offline
Boeie. Ze wennen vanzelf wel aan hem. Ik bedoel: hij is misschien een beetje vreemd, maar je komt toch niet met het Monster van Loch Ness aanzetten?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:08
Verwijderd
Als je je zorgen maakt om wat anderen van 'm vinden, ben je vast niet echt verliefd.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:21
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-11-2006 @ 11:08 :
Als je je zorgen maakt om wat anderen van 'm vinden, ben je vast niet echt verliefd.
ik bedoel meer hoe ik met die reacties moet omgaan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
it is anoli schreef op 06-11-2006 @ 11:21 :
Negeren, wat anders?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 06-11-2006 @ 11:21 :
bij jezelf eens nagaan waarom jij de mening van anderen zo belangrijk vind.

mij zou het namelijk geen **** kunnen schelen.
Oud 06-11-2006, 10:47
Verwijderd
Lekker belangrijk wat andere mensen van hem vinden. Het gaat er toch om wat jij van hem vind?
Die andere mensen hebben toch geen relatie met hem en kunnen dus helemaal niet weten hoe hij is..
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een beetje een verkeerd beeld van hem. Want als hij echt zo vreemd en raar enzo is dan had jij ook niet verliefd op hem geworden.
En de reacties die je krijgt moet je gewoon negeren, je eigen leven/mening staat voorop!

succes
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:52
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
Chalyneoin schreef op 06-11-2006 @ 11:47 :
Lekker belangrijk wat andere mensen van hem vinden. Het gaat er toch om wat jij van hem vind?
Die andere mensen hebben toch geen relatie met hem en kunnen dus helemaal niet weten hoe hij is..
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een beetje een verkeerd beeld van hem. Want als hij echt zo vreemd en raar enzo is dan had jij ook niet verliefd op hem geworden.
En de reacties die je krijgt moet je gewoon negeren, je eigen leven/mening staat voorop!

succes
dankje
Citaat:
bij jezelf eens nagaan waarom jij de mening van anderen zo belangrijk vind
Het is niet leuk om negatieve dingen te horen over iemand om wie je geeft.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:48
Estar
Estar is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 06-11-2006 @ 11:52 :
dankje

Het is niet leuk om negatieve dingen te horen over iemand om wie je geeft.
Lekker boeiend, jij weet de waarheid toch.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:23
Verwijderd
joh als je vrienden/dinnen echte vriend/innen zijn dan zullen ze hem accepteren omdat jullie verliefd zijn enzow..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:20
it is anoli
it is anoli is offline
Ja das waar
Maar toch is het niet echt leuk natuurlijk. Een ander vertelt enthousiaste verhalen enzo waar dan enthousiast mee meegedaan wordt en ik zou dat dan niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:35
Anika
Citaat:
it is anoli schreef op 06-11-2006 @ 16:20 :
Ja das waar
Maar toch is het niet echt leuk natuurlijk. Een ander vertelt enthousiaste verhalen enzo waar dan enthousiast mee meegedaan wordt en ik zou dat dan niet kunnen.
Denk je niet dat dat een heel klein beetje overdreven is? Ik neem aan dat de mensen in je omgeving niet steeds maar blijven zeggen dat ie zo raar is hoor, als ze dat überhaupt al gaan doen.
Waarom zou je geen enthousiaste verhalen over hem kunnen vertellen? Zien ze meteen dat ie helemaal niet raar is en een heleboel goede kanten heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:49
it is anoli
it is anoli is offline
zo had ik het nog niet helemaal bekeken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 18:33
mara18
mara18 is offline
Ik heb ook eens in zo'n situatie gezeten en uiteindelijk toch een jaar een relatie gehad. (Ik kon hem zelf eerst niet uitstaan )

Door onze relatie is de omgeving hem meer gaan accepteren, ze vonden ons zelfs een heel mooi koppel uiteindelijk.
Ik heb er dus geen spijt van, ook al is de relatie niet blijven duren
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:39
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
mara18 schreef op 06-11-2006 @ 19:33 :
Ik heb ook eens in zo'n situatie gezeten en uiteindelijk toch een jaar een relatie gehad. (Ik kon hem zelf eerst niet uitstaan )

Door onze relatie is de omgeving hem meer gaan accepteren, ze vonden ons zelfs een heel mooi koppel uiteindelijk.
Ik heb er dus geen spijt van, ook al is de relatie niet blijven duren
fijn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:09
Verwijderd
Je moet maar ns met mn vriendin gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 13:53
Hartje
Hartje is offline
Citaat:
Anika schreef op 06-11-2006 @ 18:35 :
Denk je niet dat dat een heel klein beetje overdreven is? Ik neem aan dat de mensen in je omgeving niet steeds maar blijven zeggen dat ie zo raar is hoor, als ze dat überhaupt al gaan doen.
Waarom zou je geen enthousiaste verhalen over hem kunnen vertellen? Zien ze meteen dat ie helemaal niet raar is en een heleboel goede kanten heeft.
true
ik denk dat je vooral voor je eigen gevoel moet gaan. je vrienden zullen blij voor je zijn en de situatie accepteren.
tuurlijk, er zullen altijd wel mensen zijn die commentaar op jullie hebben. maar hé, ook al ga je met de populairste jongen van de school, dan zijn er nog van die mensen.
zoals Anika zegt: vertel gewoon enthousiaste verhalen over hem, zodat mensen zijn positieve kanten ook gaan zien.
Oud 07-11-2006, 15:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Boeiend!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:04
madelief21
madelief21 is offline
Ik val altijd op jongens die een béétje anders zijn ik vind dat wel leuk juist.
Zo ieder zijn smaak, trek je maar niet zoveel aan van wat andere vinden oké! Dat is namelijk niet zo belangrijk voor jouw levensgeluk. ( "ookal weet ik dat ik mezelf nu heel erg tegenspreek")
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 23:09
Poepkind
Poepkind is offline
Naja, t lijkt me niet dat je heel erg buiten de groep gaat vallen zegmaar. Als je op de middelbare in de brugklas ofzow met die vage gast bent, zal je veel sneller volledig worden buitengesloten. Dan is het natuurlijk wel erg rot, nu zullen mensen hooguit iets denken van hmmmz nouja moet ze zelf weten. Dat hele kuddegedoe is tozh minder, dus ga er dan gewoon voor. Ik zou me niet zo druk maken over je omgeving, komt later wel
Reageren

Regels voor berichten