Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2006, 11:01
Verwijderd
Ik heb wat vraagjes over jaartickets. Ik ben nu aan het kijken op bijv. de site van Travel Active, waar ze tickets naar Australië aanbieden, inclusief stop-over op terugreis in verschillende plaatsen in Azië, en een retourvlucht Australië-NieuwZeeland.

Op veel van zulke sites staat dat je reisdata (bijna) kosteloos kunt wijzigen, maar dat de route wijzigen wel geld kost.
Betekent dit dan dat je zodra je zo'n ticket aanschaft, je al de data en volgorde van reizen moet vast zetten?

En zo'n stop-over, mag die zolang duren als je wil, zolang je maar binnen een jaar na vertrek weer terug in Nederland bent?

Op de sites en ook in de brochures van verschillende organisaties kan ik daar niet echt wat over vinden, en ik ben echt een leek op het gebied van vliegen en tickets enzo.
Advertentie
Oud 28-10-2006, 14:56
bamiPoep
bamiPoep is offline
je mag 1x gratis data wijzigen. route wijzigen kost wel geld neem ik aan

ik zou de data gewoon een beetje ruim nemen. dus als je eerder terug wilt dat je dan gratis kan wijzigen.

stopover mag, lijkt mij wel zo lang duren als je wilt, als je mar met hetzeflde maatschappij terugvliegt naar nederland.
Oud 16-11-2006, 18:56
Porcelain
Porcelain is offline
Ja, een stop-over mag zo lang duren als je wil. En voor zover ik weet is het inderdaad erg makkelijk om je vertrekdatum te veranderen (die hoef je bij mijn weten niet eens vast te zetten, alleen een uiterste vertrekdatum), maar de route moet je wel vastzetten ja.

Travel active is wel duur trouwens. Tenzij je denkt dat je hun programma en hulp echt nodig hebt kun je beter een ticket boeken via www.backpackers.nl bijvoorbeeld. Maar misschien wist je dat zelf wel heel goed.
Oud 19-11-2006, 19:24
Verwijderd
Zo'n startpakket met hulp om je visum aan te vragen, bankrekening te openen, sofi-nummer aan te vragen, hulp bij het vinden van werk enzo lijkt me wel handig

Op www.backpackers.nl kun je idd goedkopere tickets vinden, maar als ik daar zoek naar een ticket naar Australië, inlusief retour Nieuw-Zeeland en stop-over in Azië op de terugweg, zit het op dezelfde prijs als bij TravelActive En dan vind ik het TA starterspakket net wat fijner dan dat van Backpackers.
Oud 03-12-2006, 08:21
Breg
Breg is offline
Ik ben zelf net terug uit Australie, en het is ontzettend makkelijk alles zelf te regelen.

Had hier in Nederland een jaarticket Amsterdam-VS-Nieuw Zeeland-Azie-Amsterdam gekocht, ookal was mijn plan om voor een jaar in Australie te blijven, omdat dit het goedkoopst was. en vervolgens dus met Virgin Blue (low-cost maatschappij dus) de tickets Nieuw Zeeland - Australie en vice versa gekocht.

Verder is een visumaanvragen totaal niet moeilijk. Je moet je persoonlijke gegevens invullen, de reden waarom je naar Australie komt, hoe lang je wilt blijven en meer van dat soort simpele vragen. Sofi-nummer vraag je ook gewoon via internet aan, en het hostel waar ik verbleef in Sydney had naast de computer een stap-voor-stap beschrijving liggen daarvoor (wat je in moet vullen, waar je op moet klikken enz.). Voor een bankrekening ga je gewoon bij een Australische bank langs (westpac, commonwealth zijn zo'n beetje de meestvoorkomende), zorg dat je voldoende ID meeneemt (paspoort, creditcard, rijbewijs) en ook dat is binnen een kwartiertje geregeld.

Zorg verder dat je een gratis Medicare (ziekenfonds)kaart aanvraagt. Heb zelf een paar keer naar de dokter gemoeten en het is veel makkelijker om je geld bij medicare terug te krijgen dan bij je Nederlandse reisverzekering (vond ik dan).
Oud 04-12-2006, 20:46
Verwijderd
Bedankt voor de tips!
Advertentie

Regels voor berichten