Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2007, 20:44
Aidaa
Aidaa is offline
hey peeepsszz

Ik ben bezig met mn voorbereiding voor nederlands, ik heb een debat.
Het gaat over dat leerlingen moeten voldoendes halen voor hun basisvakken anders geen examen. Ik ben er tegen, en ik heb keiharde argumenten nodig, kunnen jullie me pleaseeeeeeee helpen...Het telt voor mn exmamen, dus..

LAAT JE HORENNNN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2007, 20:53
Sanctus
Sanctus is offline
Als je de basisvakken niet voldoende beheerst (het is een basis, een fundament waar je dus op verder gaat bouwen) gaat het in het tertiair onderwijs al helemaal niet lukken.

(Edit: niet goed gelezen, maar dan moet je deze dus weerleggen )

Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat - ook al is iemand slecht in bijv. Nederlands - hij toch heel goed kan zijn in wiskunde en natuurkunde. En dat dat niet hoeft te belemmeren dat hij een hele goede wiskundestudent zal zijn.
Oud 09-10-2007, 20:53
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
hey peeepsszz

Ik ben bezig met mn voorbereiding voor nederlands, ik heb een debat.
Het gaat over dat leerlingen moeten voldoendes halen voor hun basisvakken anders geen examen. Ik ben er tegen, en ik heb keiharde argumenten nodig, kunnen jullie me pleaseeeeeeee helpen...Het telt voor mn exmamen, dus..

LAAT JE HORENNNN
Het argument dat Plasterk gebruikte was dat als iemand die klassieke talen wil studeren maar een onvoldoende staat voor bijvoorbeeld wiskunde, daardoor niet kan slagen, terwijl hij/zij dit niet nodig heeft voor zijn/haar vervolgstudie. Dat is alvast een argument op basis van autoriteit.
Oud 09-10-2007, 22:29
PV
PV is offline
je kunt missch de vergelijking maken met vroeger, toen leerlingen nog een vakkenpakket konden kiezen waar (volgens mij, weet ik niet zeker) alleen Nederlands en Engels verplicht waren. de leerlingen van toen zijn toch ook goed terecht gekomen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 08:56
Verwijderd
Je kan ook zeggen dat je de basisvakken moet kunnen compenseren met de niet-basisvakken, als iemand bv. heel slecht is in Nederlands, maar extreem goed in natuurkunde, dat het cijfer van natuurkunde dat slechte cijfer van Nederlands compenseert. Dit inderdaad omdat mensen soms die basisvakken helemaal niet nodig hebben om verder te komen, mensen die níet kunnen compenseren met andere vakken hebben zodoende wel een probleem, maar dat lijkt me ook logisch.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 11:11
Aidaa
Aidaa is offline
Okej dan!1!!!!!! thnxx

Nog meer mensen...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:05
Belgarath
Belgarath is offline
Argument tegen: dat je geen voldoende hebt op het schoolexamendeel van de basisvakken betekent niet dat je die alsnog niet kunt compenseren met het landelijk examen. Je snijdt met deze maatregel ook in de vingers van scholieren die met een 5 het examen ingaan. (overigens zou ik er wel voor zijn om iemand niet te laten slagen als hij/zij een onvoldoende op de basisvakken heeft)
Oud 10-10-2007, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je de basisvakken niet voldoende beheerst (het is een basis, een fundament waar je dus op verder gaat bouwen) gaat het in het tertiair onderwijs al helemaal niet lukken.
Ik heb op mijn examen bijna voor het eerst een voldoende gehaald voor wiskunde.

Geen problemen mee gehad in mijn studie tot nu toe.
Oud 10-10-2007, 16:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
de leerlingen van toen zijn toch ook goed terecht gekomen lijkt me
Dat is een beroep op traditie. Een drogreden. Bovendien zinkt dat argument op de constatering dat ondanks alle uitholling het onderwijs van nu beter is dan van 'toen'.
Citaat:

Aanvulling uit een voorbeeld op het argument van Plassterk.
Oud 10-10-2007, 20:46
Aidaa
Aidaa is offline
Citaat:
Dat is een beroep op traditie. Een drogreden. Bovendien zinkt dat argument op de constatering dat ondanks alle uitholling het onderwijs van nu beter is dan van 'toen'.

Aanvulling uit een voorbeeld op het argument van Plassterk.
Als jij nou zo goed weet kom maar met een paar goeie, want jij weet natuurlijk wanneer t een drogreden is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten