Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 10:17
Verwijderd
Heuj!
Ik loop stage in een woonbegeleidingscentrum voor mensen met een lichamelijke en verstandelijke handicap. Een keer in de drie maanden is er een thema avond, wat inhoud dat er gekookt word in een bepaald thema. De huiskamer word ook in dat thema aangekleed. Vorige keer was het thema restaurant en toen lagen er mooie tafellakens op de tafels, stonden er bloemen en kaarsjes op de tafels en konden de mensen kiezen van een kaart wat ze wilden eten.
De vrouw die dit normaal organiseert is momenteel ziek, dus heb ik met drie andere stagiaires de opdracht gekregen om de komende thema avond te organiseren. Het thema is China, maar ik heb geen idee wat er aan versiering bij hoort. Ik ga dalijk de plaatselijke chinees bellen, misschien mag ik daar dingen lenen, maar hebben jullie misschien een idee?
En geen ideeën als: Ga met het personeel in een kimono rond huppelen, want we moeten de mensen ook nog diezelfde avond naar bed brengen en dat gaat niet (of iig heel ongemakkelijk) in een kimono.

Alvast bedankt!
Caroline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2006, 10:23
Verwijderd
lampionnen.
met stokjes eten, maar das misschien een beetje moeilijk. maar wel leuk om die erbij te leggen.

oja hoofdkleur is wel rood als ik ff nadenk

Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 16-11-2006 @ 11:23 :
lampionnen.
met stokjes eten, maar das misschien een beetje moeilijk. maar wel leuk om die erbij te leggen.

oja hoofdkleur is wel rood als ik ff nadenk
Lampionnen had ik zelf ook al aan gedacht.
Met stokjes is een leuk idee, maar niet echt handig, aangezien er nogal wat mensen zijn met spasmen. Die stikken dus in die dingen... De fijne motoriek is vaak ook aangetast en er zijn mensen die maar een hand kunnen gebruiken. Ik denk sowieso dat er mensen zijn die de stokjes alleen maar zien als bevestiging van: "zie je wel, dat kan ik niet (meer)."
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 13:02
RodeKrab
RodeKrab is offline
- Van die waaiers, voor aan de muur o.i.d..
- Vazen
- Misschien kun je van die pilaren namaken op karton ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 13:23
synclinorium
synclinorium is offline
Misschien kun je die stokjes wel in het haar van het personeel doen. Staat wel leuk en hebben ze geen last van als ze moeten werken volgens mij.
Oud 16-11-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 16-11-2006 @ 11:32 :

Ik denk sowieso dat er mensen zijn die de stokjes alleen maar zien als bevestiging van: "zie je wel, dat kan ik niet (meer)."
ik denk anders dat de gemiddelde nederlander ook niet met die stokjes overweg kan....
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 16-11-2006 @ 15:24 :
ik denk anders dat de gemiddelde nederlander ook niet met die stokjes overweg kan....
Daar heb je gelijk in, maar de meeste mensen zijn mensen met een niet aangeboren handicap. Veel mensen vinden het moeilijk dat ze die handicap hebben en grijpen elke kans aan om te zeggen: 'Zie je wel, dat kan ik niet meer.' en depressief te worden, bij wijze van spreken.

Heeft iemand misschien een idee waar ze servetjes oid verkopen in de kleuren rood, zwart en geel?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 12:33
Verwijderd
De R als verboden letter invoeren.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 02:10
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 17-11-2006 @ 13:33 :
De R als verboden letter invoeren.

servetjes? hema, v&d, blokker etc.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 07:22
Mephisto
Mephisto is offline
Overal rode boekjes neerleggen.
Oud 18-11-2006, 09:03
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 16-11-2006 @ 11:17 :

En geen ideeën als: Ga met het personeel in een kimono rond huppelen, want we moeten de mensen ook nog diezelfde avond naar bed brengen en dat gaat niet (of iig heel ongemakkelijk) in een kimono.
Mooi, want een kimono is dan ook een Japans kledingstuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten