Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2006, 13:11
NyNkE_81
NyNkE_81 is offline
Ik ben dit jaar begonnen met de opleiding spw-woonbegeleiding 18+.
Nu moesten we een persoonlijk verslag maken en heb ik gekozen voor t onderwerp huislijk geweld. Het verslag is echt heel goed geworden alleen nu moet ik er nog een presentatie voor geven as donderdag. Heeft iemand tips voor mn presentatie??
Advertentie
Oud 12-11-2006, 13:19
Verwijderd
Wat ik persoonlijk altijd doe is het publiek betrekken. Bijvoorbeeld bij mijn eindpresentatie van mijn profielwerkstuk heb ik ze een testje laten doen bij welke politieke stroming ze horen.

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 14:15.
Oud 12-11-2006, 13:22
NyNkE_81
NyNkE_81 is offline
Dus ik kan ook gaan vragen of ze op een groot vel papier allemaal kernwoorden willen opschrijven waar ze aan denken als ze t onderwerp huislijk geweld horen?? En daarna uit gaan leggen wat t inhoud?

hihi best lastig als je na 9 jaar weer eens met een studie gaat beginnen
Oud 12-11-2006, 14:12
Verwijderd
Dat zou je kunnen doen ja... of je zoekt bijvoorbeeld cijfers op van huishoudelijk geweld en vraagt vooraf naar hoe gevallen zij denken dat het per jaar betreft.

Verder woon ik begeleid. Dus als je daarmee nog iets zou kunnen helpen?
Oud 12-11-2006, 14:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
dan zou ik het centraal doen.
zorgen dat je een goede inleiding hebt, duidelijk maakt hoe en wat je gaat vertellen, mensen er bij betrekken ja (zoals met die kernwoorden), misschien ruimte voor een stelling of discussie als je veel tijd hebt en je natuurlijk aanpassen aan je publiek (ik weet niet of het je studiegenoten zijn?). als het goed in elkaar zit, kun je er ook vast een goedlopende presentatie van maken.
Oud 12-11-2006, 14:22
NyNkE_81
NyNkE_81 is offline
wat leuk trouwens dat jullie zo met me meedenken!
ja het is voor mn mentorklas allemaal spw-ers dus. Ik vind die discussie ook wel een leuk iets, denk dat ik die erin wil betrekken.
Ik ga iets vertellen over huislijk geweld, de vormen van mishandeling, de gevolgen voor de slachtoffers en de eventueel betrokken kinderen in het gezin. Ik heb een tekening die gemaakt is door een kindje die getuige is geweest van huiselijk geweld denk dat ik die wil laten zien en heb ook nog een mooi gedicht gevonden misschien kan ik die ook nog wel voordragen.

Als ik nou een mooie stelling vind denk ik dat ik ze daar over laat discuseren.

Mn presentatie hoeft niet zo heel lang te zijn dus nu ik ff aan t brainstormen ben denk ik ook wel dat ik eruit kom, maar vind het altijd zo moeilijk om een beginnetje te vinden

Domus ik denk dat ik nu niet zoveel kan met dat je begeleid woont maar ik zal t onthouden misschien komt het nog eens van pas!Thnx iig!!!
Oud 12-11-2006, 14:23
Verwijderd
Geen probleem. Ik hoop dat het allemaal lukt

En... wat heel goed helpt is om met een vraag aan 1 of 2 personen te beginnen. Niet met een discussie beginnen want dan zijn de mensen afgeleid zodra jij je verhaal doet. Als je begint met een vraag worden ze nieuwschierig en door middel van het verhaal kan je dan hun antwoord geven.
Oud 12-11-2006, 14:24
NyNkE_81
NyNkE_81 is offline
ik zal jullie laten horen als t allemaal gelukt is en hoe ik t heb gedaan!!
Oud 25-11-2006, 09:48
Verwijderd
Hoe is het gegaan?
Advertentie

Regels voor berichten