Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2006, 21:35
flyaway
flyaway is offline
Of alleen een van beide en waarom?
Advertentie
Oud 17-11-2006, 21:38
Stefanie
Stefanie is offline
Samen met mijn vriend aan beiden, maar ik ga niet voor de hele familie/klasgenoten én voor Sinterklaas en voor Kerst iets kopen.
Oud 17-11-2006, 22:07
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Sinterklaas met men moeder en kerst met men vader
Oud 17-11-2006, 23:28
Ieke
Ieke is offline
Het is nog niet duidelijk, we gaan vlak ervoor op vakantie dus is het minder practisch. Toch hoop ik het er nog wel door te krijgen, sinterklaas is geweldig

We vieren ook wel eens sinterklaas op kerstavond als het rond de 5e niet zo goed lukt. Dus dan met suprises en gedichten <3
Oud 18-11-2006, 00:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Kruidnoten (pepernoten mag je het niet noemen he) zijn wel ok, maar daarbuiten doe ik niet aan sinterklaas.

Kerstmis kan wel gezellig zijn. Maar ik wil niets horen over "denken aan anderen", of gristelijke verhalen in welke vorm dan ook.

En ik ben tegen kerstbomen, want ik vind dat erg zonde voor die sparren die dan worden opgekapt. bomen zijn ok, maar niet in de huiskamer. En nee, ik ben en geen GL'er a.k.a bomenknuffelaar, maar wat betreft het fenomeen 'kerstbomen' heb ik wel een duidelijke mening.
Oud 18-11-2006, 01:17
arPos
arPos is offline
kerst ga ik bij een kennis langs
Oud 18-11-2006, 10:34
Verwijderd
Ja, Sinterklaas doen we surprise en krijgen we een cadeau, met eigen familie en aanhang; mijn vriend en de vriend van mijn zus.
En kerstmis, een kerstdag vieren we het met de hele familie (van mijn moeders kant) en dan krijgen we van oma (ow nee de kerstman) nog een cadeau.
Oud 18-11-2006, 11:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Met sinterklaas geven we kadootjes en maken we een gedichtje voor iemand. En met kerstmis eten we te veel en doen we gezellig.
Oud 18-11-2006, 12:59
Verwijderd
Ik doe ook wel 'iets aan kerst', ja, er komen vrienden van mijn ouders met hun zoons en de vriendinnen daarvan, en die blijven dan 5 of 6 dagen logeren, en dat is leuk
Oud 18-11-2006, 13:38
Verwijderd
Sinterklaas wel, Kerst niet. Sinterklaas vind ik leuk, Kerst niet
Oud 18-11-2006, 14:23
Nyawa
Normaal niet, maar dit jaar waarschijnlijk wel. Sinterklaas met mijn vriend en zijn familie, kerst sowieso met mijn vriendinnen en misschien met mijn ouders als ze het niet te druk hebben.
Oud 18-11-2006, 15:03
Missy
Missy is offline
Ja, altijd.

Met sinterklaas gewoon schoen zetten, courmetten en sinterklaasavond. Met kerst gewoon lekker het 'kerstgevoel' en leuke dingen doen én lekkere dingen eten.
Oud 18-11-2006, 15:24
snoopy
snoopy is offline
allebei. Sinterklaas is voor de gezelligheid, snoep, cadeautjes enzo.
met Kerst gaan we naar de kerk en zijn we gewoon lekker samen.
Oud 19-11-2006, 09:04
Bell
Bell is offline
Met familie vier ik Sinterklaas met cadeautjes en met Kerst eten we gezellig...

met een groepje van school vieren wij Sinterkerst. (dit doen wij op 14 december)
Oud 19-11-2006, 09:14
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
vieren alleen sinterklaas..
kerst niet hebben we eigenlijk nooit echt gedaan.. waarom weet ik ook niet
Oud 19-11-2006, 15:01
gewoonmax
gewoonmax is offline
grotendeels kerst, sinterklaas is gwn gezellig avondje ofzo.
Oud 19-11-2006, 18:37
Dexter_M
Dexter_M is offline
Sinterklaas helemaal niks al jaren niet meer gedaan en moet ook gewoon werken.

En met kerst gaan we zoals gewoonlijk barbequen met de rest van de familie, maar doen we de rest van het jaar ook. dus gelukkig niks bijzonders
Oud 19-11-2006, 18:43
Verwijderd
Met de familie van mijn vaders kant vieren we elk jaar Sinterklaas (we gaan dan een weekendje weg en trekken lootjes, maken surprises en gedichten, enz.). Eerste kerstdag gaan we meestal naar mijn schoonouders en tweede kerstdag naar mijn ouders. We zijn dan 'gezellig samen' (het is meestal ook wel gezellig ), bij mijn schoonouders doen we ook cadeautjes (ook daar trekken we lootjes, zodat je niet voor iedereen wat hoeft te kopen) en we eten samen, bij mijn ouders doen we geen cadeautjes, maar brunchen of dineren we).
Oud 19-11-2006, 19:49
amor
amor is offline
Sinterklaas doe ik dit jaar alleen met collega's. Ik mag van mn moeder wel een sinterklaascadeautje uitzoeken maar dat is meer omdat ik dit jaar niet met kerst in Nederland ben. Normaal mag ik iets voor kerstmis uitkiezen.
Dit jaar ben ik dus met kerst bij mn fam in Chili en daar doen ze dus heel uitgebreid aan kerstmis met cadeaus op kerstavond. Volgens mij gelooft mn nichtje zelf nog in de kerstman
Oud 20-11-2006, 08:57
Verwijderd
Kerst 'vierde' ik altijd al wel, maar dan gewoon door thuis te gezellig en samen gezellig dingen te doen, en uitgebreid te eten of uit eten te gaan. Dit jaar vier ik kerstavond bij mijn vriend en zij doen het wel met cadeautjes. Dat doen zij niet bij sinterklaas maar dat doen wíj dan weer wel.

Dus ik vier beide met cadeautjes en dergelijke, maar buiten dat blijft kerst natuurlijk gewoon kerst.
Oud 21-11-2006, 15:18
KiMZz
KiMZz is offline
Sinterklaas met familie, eerste kerstdag is mn moeder jarig, dus komt ook heel de familie. Maar krijgen geen kadootjes ofzo, verder niks bijzonders, vieren gewoon mn moeders verjaardag.
Oud 21-11-2006, 16:05
Verwijderd
Sinterklaas een klein cadeautje, kerstmis is echt met de schoonfamilie rond de boom cadeaus uitpakken.
Oud 21-11-2006, 18:15
dark princess
dark princess is offline
ja, we doen aan beide...bij sinterklaas doen we hele kleine goedkope cadeautjes. ik krijg misschien ook nog de mixer die ik voor mn verjaardag zou krijgen, maar toen kon dat niet ofzo.
met 2 vriendinnen vieren we het ook, maar hoe weten we nog niet.

met kerst doen we thuis wat meer cadeautjes
Oud 22-11-2006, 10:11
gaming champion
gaming champion is offline
allebei

zussie van 6
Oud 22-11-2006, 12:27
*oma*
*oma* is offline
Ja beide. Van sinterklaas krijgen we kadootjes en van de kerstman heel veel eten
Oud 24-11-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 18-11-2006 @ 12:01 :
Met sinterklaas geven we kadootjes en maken we een gedichtje voor iemand. En met kerstmis eten we te veel en doen we gezellig.
Oud 24-11-2006, 14:18
MissGirly
MissGirly is offline
met sinterklaas krijgen we kado's (heb nog een zusje dat gelooft) dat doen we met fam van mn vaders kant..
en met kerst krijgen we nog een paar kleinigheidjes van de fam aan mn moeders kant..
krijg dus 2 keer kadootjes.. hihi
Oud 24-11-2006, 16:58
Tofke_H
Tofke_H is offline
nee, enkel bij de sint. Met Kerst is mijn oom jarig
Oud 24-11-2006, 19:56
Verwijderd
Of aan geen van beiden
Oud 25-11-2006, 15:53
Stephan_92
Stephan_92 is offline
Wij houden bij ons oma sinterklaas (pakjesavond) En thuis surprise, en kadootjes.
Oud 25-11-2006, 15:56
Kryptonite
Kryptonite is offline
Sinterklaas pakken we thuis altijd groots aan met schoenen, wortels, juten zakken en de hele rambam. Met kerst krijgen we een boek en overwicht.
Oud 25-11-2006, 20:48
MTpower
MTpower is offline
Alleen kerst.

Sinterklaas doe ik al niet meer aan sinds ik 7+ ben
Oud 26-11-2006, 09:57
bbyn
bbyn is offline
alleen sinterklaas... met kerst gaan we naar de kerk enzo
Oud 26-11-2006, 11:01
__
__ is offline
op sinterklaasavond zit ik in mn eentje op mn kamertje waarschijnlijk maar dat vier ik nog wel een andere keer in december, in het weekend ofzo.
kerst is een hele happening bij ons, vanaf 6 december bij wijze van spreken staat de kerstboom er al en gedurende de weken komen er steeds meeeeeer en meeeeer kado's bij volgende dag ook nog met de hele familie vieren en weer meer kado's en gezelligheid en ja, ik heb wel zin in kerst moet ik zeggen.
Oud 26-11-2006, 17:11
PV
PV is offline
Allebei; Sinterklaas met kleine cadeautjes & gourmetten, Kerst met grotere cadeaus & 'luxer' eten.
Oud 27-11-2006, 18:15
blacky
blacky is offline
Met mijn familie doe ik alleen aan kerst. Heb me wel samen met twee vrienden voor sinterklaas getrakteerd op een concertje....was wel eigen sinterklaascadeautje betalen op 5 december, maar ach....het idee is leuk.
Oud 28-11-2006, 14:28
Mestkever
Mestkever is offline
Nee.
Oud 28-11-2006, 15:35
EXBO
EXBO is offline
Sinterklaas hebben we nooit echt gevierd, we hebben de afgelopen jaren wel surprises gemaakt maar dat is er dit jaar een beetje bij ingeschoten (lees: ik was de enige die uberhaupt surprises wilde maken ) Nu vier ik het samen met een vriendin, maken we een surprise voor elkaar omdat we het allebei dit jaar niet thuis doen

Kerst vieren we altijd heel uitgebreid en dit jaar komt mijn oma eindelijk weer met kerst (de familie van mijn moeders kant is engels en woont in Engeland )
Oud 29-11-2006, 11:16
Verwijderd
Sinterklaas met mijn ouders, zussen + aanhang. lootjes getrokken en gezorgd dat je niet je eigen vriend hebt.

kerstavond samen met vriend, krijgt ie wel cadeautje. 1e kerstdag bij mijn ouders. kerstontbijt en lekker eten e.d. en we krijgen met kerst altijd een boek. 2e kerstdag naar ouders van mn vriend en daar met zijn broers + hun vriendinnen (en mn kleine neefje ) vieren met cadeautjes, ook lootjes getrokken en moet gedicht bij.

en met kerst geef ik ook mn beste vriendinnetjes een cadeautje

oftewel: daar gaat mn geld..
Oud 29-11-2006, 17:41
Codaz
Codaz is offline
Allebei. Maar met kerst maar een klein cadeautje. Soms 's avonds naar de nachtmis ofzo.

Verder met kerst niet veel, behalve tv kijken en uitslapen.

En op 5 december gewoon werk en school enzo
Oud 29-11-2006, 18:09
Verwijderd
Sinterklaas vieren we altijd met mn moeders hele familie, daar geloven ook nog 2 kindjes in Sinterklaas dus dat is wel leuk.
En dan doen we lootjes met kerst.
Oud 30-11-2006, 19:15
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
met sinterklaas doen we met onze favo opa en oma plus onze favo oom en tante en kinderen en ons eigen gezin veel cadeautjes, met ons eigen gezin doen we surprises en gedichten, mn tante en oom doen gedichten alleen. Bij ons is een goede surprise en gedicht een erezaak, dus het is altijd érrug grappig.

met kerst krijgen we qua cadeautjes allemaal een boek, en verder gaan we miljoen keer naar de kerk, kerstconcerten soms, eten kerstkransjes, doen kolonisten van catan, gaan gourmetten e.d., kijken films, etcetera.

voor de mensen die geen kerst thuis vieren: ga helpen bij het leger des heils! lijkt me zelf vet tof, maar ik moet toch bij het gourmetten aanwezig zijn ;p. Ze hebben altijd zo'n kerstdiner geloof ik, waarbij ze vrijwilligers nodig hebben.
Oud 01-12-2006, 09:16
zeep007
zeep007 is offline
we gaan eten met de familie, dat doen we met sinterklaas en kerst, heel gezelig altijd
Oud 03-12-2006, 10:46
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 24-11-2006 @ 20:56 :
Of aan geen van beiden
Ha, mijn zusjes hebben zo gezeurd, dat we nu toch nog even (zeer lastminute) een cadeautje voor elkaar mogen kopen. Vanavond uitpakken.
Oud 05-12-2006, 13:07
ikkuh15
ikkuh15 is offline
wij doen met sinterklaas 2 kleine cadeatjes met gedicht. En met kerst ook cadeautjes onder de kerstboom
en natuurlijk bij allebei weer "gezellig eten"

Regels voor berichten