Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2005, 09:07
Verwijderd
Ion Dissonance - Solace

6 September komt het nieuwe album Solace van Ion Dissonance uit. Na het debuut album Breathing is Irrelevant komen ze nu met een wat geliktere productie. Het vorige werk vond ik altijd wel wat weg hebben van DEP, ze leken zelfs erg hun best te doen om DEP een beetje te imiteren maar dat is op de nieuwe cd wat minder het geval. De nieuwe plaat heeft wat meer metal invloeden en trekt ergens wel een beetje op Into The Moat. Check het uit zou ik zeggen, te verkrijgen via de normale kanalen natuurlijk

Purevolume pagina

Ter vergelijking even 2 mp3's

Oude plaat:
Failure in The Process of Identifying a Dream

Nieuwe Plaat:
Play Dead ... And I'll Play Allong
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2005, 14:31
Metal
Metal is offline
th#s is teh shizn$t!~1

vette shit ja, al heb ik die nieuwe nog niet gehoord.

mensen zouden duidelijk ook capistrano moeten checken, mijn homies uit cali\m/
Oud 12-08-2005, 23:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Vorige album sprak me niet erg aan, was wel lekker luister materieaal, maar het was idd een beetje DEP maar dan te duidelijk minder

ben nu de nieuwe aan het binnenhalen, maar dat het de kant van into the moat op gaat spreekt me al zeer aan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 09:29
Dato_16
Dato_16 is offline
Tot nu toe heeft Solace me niet kunnen overtuigen, ik hou het eerst nog maar bij Breathing is Irrelevant, super goeie plaat vind ik dat.
VInd trouwens de gelijkenis met DEP wel mee vallen, ID is veel lomper en niet van die gefreakte gitaar riffjes zoals in DEP...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 09:36
Verwijderd
het is inderdaad wel lomper, maar je hoort ze toch af en toe heel geforceerd dep loopjes eruit persen. luister bijvoobeeld Binary, part II maar eens. alleen de wat metalcore achtige drums vind ik wel een waardige toevoeging, de stem kan ook nergens die van greg evenaren. opzich wel een coole plaat maar het haalt nergens het niveau van Calculating Infinity. Wat mischien minder hard "beukt" maar wel ongeloofelijk snel doormaait zonder ergens zichzelf voorbij te rennen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:49
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
kijk, dat is goed nieuws.. downen dus.

En die vergelijking met DEP trekt op geen kloten, Breathing Is Irrelevant klonk als een band die hun gitaren tot onder de grond stemde en vervolgens in een aliminium doos ging spelen. En er is geen jazzy loopje in te herkennen.
Oud 15-11-2006, 23:43
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 13-08-2005 @ 18:49 :
kijk, dat is goed nieuws.. downen dus.

En die vergelijking met DEP trekt op geen kloten, Breathing Is Irrelevant klonk als een band die hun gitaren tot onder de grond stemde en vervolgens in een aliminium doos ging spelen. En er is geen jazzy loopje in te herkennen.
Mee eens, die productie klinkt fucking metalig, het doet erg industrieel aan, moordend. echt vet

wist niet dat ik hier al gereageerd had, maar OASD op de myspace is vet

http://www.myspace.com/iondissonance

Wil die gasten al zo lang live bezig zien.. Ze moeten echte eens komen
Oud 17-11-2006, 01:47
Metal
Metal is offline
Stelletje kut math haters op s.com

WAAROM HEEFT TOOL AL ZIJN DERDE TOPIC (OOK AL STARTE IK DE EERSTE)

We moeten echt een math/grind allience vormen.

Nee maar, baal echt dat een hoop middelmatige bandjes gigantisch veel reply's krijgen en bands die hun genre overstijgen maximaal 15 reply's, gaat helemaal nergens over....
Oud 17-11-2006, 01:55
Metal
Metal is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 13-08-2005 @ 00:35 :
Vorige album sprak me niet erg aan, was wel lekker luister materieaal, maar het was idd een beetje DEP maar dan te duidelijk minder

ben nu de nieuwe aan het binnenhalen, maar dat het de kant van into the moat op gaat spreekt me al zeer aan

Hehe, no effence, maar wel erg dubbel die reply van je. Lekker luister materiaal kan ik het echt niet noemen. Valt toch wel onder de meest ontoegankelijke platen ever, in elk genre. Heb die plaat 1,5 jaar geleden gedownload, en in het begin dacht ik echt van WAT IS DIT. plaat heeft echt super lang moeten groeien bij mij, maar het is wel echt briljant, besef ik nu.

Heb pas twee tracks van die nieuwe gehoord//
Oud 17-11-2006, 08:08
Verwijderd
toevallig deze plaat vorige week nog geluisterd en ik vind hem wel aardig, moet zeggen dat het vooral een plaat is waar ik in eerste instantie siked over was maar die al snel weer wegzakte in de massa. ondanks dat zou ik ze best nog wel een keer live willen zien.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 10:28
Escapism
Escapism is offline
metal, jongen, doe es kalm.
Oud 18-11-2006, 20:35
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Metal schreef op 17-11-2006 @ 02:47 :
Stelletje kut math haters op s.com

WAAROM HEEFT TOOL AL ZIJN DERDE TOPIC (OOK AL STARTE IK DE EERSTE)
stel je eens niet zo aan.
Reageren

Regels voor berichten