Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maarré ja, ik zal wel een bezwaarschrift aantekenen en dan daarin zetten van Het is wel mijn kenteken, maar de auto klopt niet. Ik weet alleen niet wat zij zwaarder vinden tellen, een kenteken of het model van de auto. Maar goed, aan de andere kant is het ook zo dat het wel beide moet kloppen, omdat anders de platen wél gejat kunnen zijn. Kan je niet gewoon voor informatie naar de politie bellen ofzo? Want ja, voor je iets van zo'n bezwaarschrift gehoord hebt, is je boete misschien al omhoog gegaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Stel dat dat 8 weken is en je bezwaarschrift is 8 weken onderweg, dan heb je kans dat je boete verhoogd wordt en dan kan je meer betalen ![]() tenzij jij je gelijk krijgt natuurlijk |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens heeft het altijd zin om een bezwaarschrift in te dienen want die moeten ook binnen een bepaalde periode (ik meen 6 weken) beantwoord zijn. Als het niet binnen die 6 weken beantwoord is, wordt de boete kwijtgescholden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
de eigenaar of 'vruchtgebruiker' van een auto (dat laatste slaat vnl op lease-rijders) is verantwoordelijk voor het 'gedrag van zijn auto'. Ook als er iemand anders rijdt. Als je een bekeuring krijgt, terwijl iemand anders reed, dan ben je wel als eigenaar verantwoordelijk voor het betalen van de boete. enkel bij arrestaties, staande-houdingen etc. is het logisch dat de daadwerkelijke bestuurder verantwoordelijk is. Die moet zich dan ook legitimeren. Bij ongelukken zul je een verklaring van de bestuurder moeten krijgen (dat hij reed), tenzij de politie aanwezig is geweest. (die zal altijd alle namen noteren). als je auto gestolen is, ben je niet zelf verantwoordelijk voor de door de dief veroorzaakte schade. voorwaarde is daarbij wel dat je aangifte gedaan hebt. dat kwijtschelden van die boeten na 6 weken is onzin.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kwijtschelden is geen onzin, dat is gewoon zo. De politie is verplicht binnen een bepaalde periode te reageren op jouw bezwaarschrift, doen ze dat niet vervalt de boete. Toevallig nog dit jaar behandeld tijdens een college Rechten. Hetzelfde geldt voor hoger beroep aanvragen e.d. Ook daarop dient binnen de in de wet vastgelegde termijn gereageerd te worden. Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 12:31. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hier is-ie weer: http://www.flitsservice.nl/
en dan bezwaarschrift ![]() 130 euro is wel tyfus veel voor door rood rijden ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
misschien dat de politie zou moeten reageren - dat weet ik niet - maar ik weet wel uit ervaring (ja, ook ik krijg weleens post uit leeuwarden...) dat je vrijwel nooit een reactie krijgt van de politie zelf. Overigens staat er volgens mij op de beschikking die je krijgt wel iets van dat je niet hoeft te betalen, etc, en daar staat vast ook wel iets over de tijd die t zou moeten kosten. overigens, oranje betekent niet 'ow, nou moet ik nog snel doorrijden', maar 'als het nog kan, ben ik verplicht te stoppen'. je bent toch wel een ongelofelijke sukkel als je altijd door oranje rijdt, puur omdat je kennelijk niet wilt stoppen. 130 euro is wat mij betreft een belachelijk laag bedrag voor een overtreding die te vaak een dodelijke afloop heeft. Voor zoiets zou wat mij betreft je rijbewijs ingevorderd mogen worden, daar leren mensen tenminste van. (t gaat je overigens sowieso een punt kosten, als je een puntenrijbewijs hebt.)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En toen zei ze; Wat doe jij nou? Ja hallo, je moet toch remmen als het oranje is en dat kan? (A) |
![]() |
||
Citaat:
![]() In theorie zou men natuurlijk kunnen achterhalen of het dit keer noodzakelijk was om door geel te rijden, door middel van lussen in de weg, die kunnen voertuigen waarnemen en snelheden bepalen). Dus als zo'n luscombinatie gegevens waarneemt waaruit op te maken is dat er nog gewoon geremd had kunnen worden, dan zou er bij geel geflitst kunnen worden, maar dit lijkt mij praktisch onhaalbaar. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou zeggen: stuur n bezwaarschrift en zie wat er gebeurt |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk aan slecht afgestelde verkeerslichten of je bent er net en dan springt ie op oranje ofzo, dan ga je echt geen noodstop maken. Overigens zul je dat hier in de wijk wel moeten doen want oranje blijven ze echt maar héél kort. |
![]() |
|||
Citaat:
Niet dat het uitmaakt. Als je hier een zaak van laat maken geeft de rechten ongetwijfeld de politie gelijk (je kunt op de foto hoogstwaarschijnlijk prima zien dat het jouw auto was, als je met een verhaal van gestolen kentekenplaten komt zou ik maar een politieaangifte van voor de boete paraat hebben), bovendien kan de boete, omdat het een schikkingsvoorstel is, ook nog eens hoger uitvallen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar die dingen blijven gewoon véél korter op oranje staan dan de rest van de stoplichten hier in 't dorp. Overigens is het sowieso niet slim om gas bij te geven, bij ieder stoplicht staat namelijk een camera. In totaal 6 waarvan 2 altijd een camera hebben (wordt vrij regelmatig gerouleerd). |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap dat je geen gas bij moet geven als je op een kruispunt met stoplichten oversteekt, maar ik vroeg me af of je bedoelde dat je echt gas los moet laten. Dat lijkt me in de praktijk namelijk niet werken. Ik ken een (overzichtelijk) kruispunt met verkeerslichten op een 80km-weg, waarbij, als ik het van een niet al te grote afstand oranje zie worden, erg hard moet remmen om op tijd stil te staan (en als je dat niet doet, kun je de pech hebben dat het al rood is en je dus geflitst wordt, zoals een kennis van mij die echt heel 'braaf' rijdt altijd, maar toen toch mooi een bon van 130 euro had). Om die reden vroeg ik me af of je eigenlijk volgens de 'theorie van de verkeerslichten' gas los moet laten bij een kruispunt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Biecht maar op! Welke zondes/stoute dingen/overtredingen heb jij begaan? Missy | 64 | 14-08-2019 06:46 | |
Verkeer & Vervoer |
Zou je vandaag zijn geslaagd? kalinho | 500 | 19-10-2008 12:55 | |
Werk, Geld & Recht |
boete betalen of niet dharshan | 39 | 11-04-2006 07:49 | |
Werk, Geld & Recht |
Rechts vraagje knijtert! | 16 | 17-03-2006 13:18 |