Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 09:05
Verwijderd
Ik weet niet zeker of dit nou hier moet of bij werk/geld/recht
maar ik gok toch hier

naja ik heb gister een boete van 130 euro binnen gehad voor door rood rijden. Nu rij ik zelf nooit door rood, maar standaard door oranje, dus daar zal het wel door komen.
Maarrrrrrgoed, op de boete staat mijn nummerbord wel goed, maar er staat bij dat het een zwarte citroen saxo is geweest.. ik rij in een zwarte citroen AX 1.4 gti.
Ben ik gewoon alsnog de pineut en maakt dat geen flikker uit, of kan dit er voor zorgen dat ik de boete niet hoef te betalen?

alvast bedankt,
Betercore
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2006, 09:30
Verwijderd
Ik zou dan in ieder geval een bezwaarschrift indienen.
Zijn je platen een keer gejat ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:36
Verwijderd
nee de politie keek gewoon niet goed ;x
de plaats en tijd enzo kloppen wel gewoon.. daar rij ik altijd langs als ik naar huis ga na mn werk
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:50
Luminon
Luminon is offline
Lijkt me dat je auto verkeerd geregistreerd staat bij het BKR. Ze halen die info toch uit hun database?
Overigens lijkt me dat de rechter dit niet als grond voor vernietiging van de bekeuring zal aannemen hoor, door registratie van het nummerbord is immers voldoende vastgesteld dat jij het was.
Oud 21-07-2006, 10:00
Verwijderd
nee, ik heb gewoon alleen dat gele bonnetje nog thuis gekregen, daar stond met de hand opgeschreven dat het een zwarte citroen saxo was

dus dat zal wel zon in de bosjes verstopte motorSS'er geweest zijn die niet goed naar t type auto keek
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 21-07-2006 @ 10:50 :
Lijkt me dat je auto verkeerd geregistreerd staat bij het BKR. Ze halen die info toch uit hun database?
Overigens lijkt me dat de rechter dit niet als grond voor vernietiging van de bekeuring zal aannemen hoor, door registratie van het nummerbord is immers voldoende vastgesteld dat jij het was.
Nee, het is vastgesteld dat jouw auto daar reed, niet dat jij ook in die auto zat.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:23
juno
juno is offline
Als jij denkt dat iemand in een andere auto met jouw nummerbord rondrijdt zou ik er werk van maken. Als je donders goed weet dat jij het was, zou ik me schamen en netjes betalen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:27
Verwijderd
ik weet dondersgoed dat ik het was, maar het was oranje
maar 130 euro come on ;x
daarvoor vind ik het sturen van een bezwaarschrift wel de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:29
juno
juno is offline
Vraag is alleen of het zin heeft? Het is zijn woord tegen het jouwe, en het zijne weegt altijd zwaarder want hij is de opsporingsambtenaar.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:35
Verwijderd
mwah er was vorige week een bericht op tv dat veel te weinig mensen bezwaarschrift tekenen en er dus veel boetes onterecht betaald worden
en heel misschien had ie last van zn oog en geeft ie dat toe of wat dan ook
proberen kan altijd ;x
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:56
fractuur
fractuur is offline
Als je er tijd en zin in hebt kan je altijd even kijken hoe ver je komt natuurlijk.

@juno: wat bedoelde je met "jouw woord tegen het zijne"? Ging dat over het door oranje rijden of over de verwisseling van autotypes? (en een ax uitmaken voor saxo. Jezus man, dat dat bij de verkeerspolitie zit )
Oud 21-07-2006, 11:14
remy476
remy476 is offline
Als je zegt dat iemand jouw kentekenplaten had gestolen terwijl jij op je werk zat. Die toen door rood is gereden met die saxo. En vervolgens de nummerplaten weer teruggeplaatst heeft.

Kunnen ze je niks maken. Jij hebt immers een ander type auto. Dan kunnen ze je alleen nog pakken als ze een foto hebben.
Oud 21-07-2006, 11:18
Verwijderd
lijkt me een heel sterk verhaal maar tis wel te doen xD
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:19
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
remy476 schreef op 21-07-2006 @ 12:14 :
Als je zegt dat iemand jouw kentekenplaten had gestolen terwijl jij op je werk zat. Die toen door rood is gereden met die saxo. En vervolgens de nummerplaten weer teruggeplaatst heeft.

Kunnen ze je niks maken. Jij hebt immers een ander type auto. Dan kunnen ze je alleen nog pakken als ze een foto hebben.
En jij denkt dat dat geloofwaardig over komt

Maarré ja, ik zal wel een bezwaarschrift aantekenen en dan daarin zetten van Het is wel mijn kenteken, maar de auto klopt niet. Ik weet alleen niet wat zij zwaarder vinden tellen, een kenteken of het model van de auto. Maar goed, aan de andere kant is het ook zo dat het wel beide moet kloppen, omdat anders de platen wél gejat kunnen zijn.

Kan je niet gewoon voor informatie naar de politie bellen ofzo? Want ja, voor je iets van zo'n bezwaarschrift gehoord hebt, is je boete misschien al omhoog gegaan
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:21
Verwijderd
boete van 130 euro nog meer omhoog? dan rijd ik mn auto wel total loss in t politiegebouw
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:22
remy476
remy476 is offline
Er staat toch bij de brief die je gekregen hebt of je eerst moet betalen of niet alvorens klachten in te dienen
Oud 21-07-2006, 11:24
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
betercore schreef op 21-07-2006 @ 12:21 :
boete van 130 euro nog meer omhoog? dan rijd ik mn auto wel total loss in t politiegebouw [afbeelding]
Als je toch niet binnen een x aantal weken je boete niet betaald, dan wordt hij toch verhoogd?
Stel dat dat 8 weken is en je bezwaarschrift is 8 weken onderweg, dan heb je kans dat je boete verhoogd wordt en dan kan je meer betalen

tenzij jij je gelijk krijgt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:28
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 21-07-2006 @ 12:22 :
Er staat toch bij de brief die je gekregen hebt of je eerst moet betalen of niet alvorens klachten in te dienen
ik heb alleen nog maar een geel met de hand geschreven briefje gekregen waarbij stond dat ik later een factuur thuis kreeg
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:29
J-roenn
J-roenn is offline
altijd bezwaarschrift doen, dan maken ze er iig geen winst meer op ( doe ik echt op al mijn boetes, en gewoon niet komen opdagen dan in rechtbank ) en houd het ooit mischien vanzelf op...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:33
Verwijderd
denk niet dat t ooit ophoud, denk dat t daardoor juist alleen maar meer en meer verhoogd word ><
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:58
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 21-07-2006 @ 11:05 :
Nee, het is vastgesteld dat jouw auto daar reed, niet dat jij ook in die auto zat.
Dat maakt niet uit, de eigenaar van een auto is verantwoordelijk voor alles wat daarmee in het verkeer gebeurt.
Oud 21-07-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 21-07-2006 @ 12:58 :
Dat maakt niet uit, de eigenaar van een auto is verantwoordelijk voor alles wat daarmee in het verkeer gebeurt.
Voor zover ik weet is dat niet waar. Als je je auto uitleent of hij gestolen wordt ben jij niet verantwoordelijk voor het rijgedrag van die ander.

Overigens heeft het altijd zin om een bezwaarschrift in te dienen want die moeten ook binnen een bepaalde periode (ik meen 6 weken) beantwoord zijn. Als het niet binnen die 6 weken beantwoord is, wordt de boete kwijtgescholden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 12:22
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Rachel schreef op 21-07-2006 @ 12:24 :
Als je toch niet binnen een x aantal weken je boete niet betaald, dan wordt hij toch verhoogd?
Stel dat dat 8 weken is en je bezwaarschrift is 8 weken onderweg, dan heb je kans dat je boete verhoogd wordt en dan kan je meer betalen

tenzij jij je gelijk krijgt natuurlijk
nee joh natuurlijk niet als jij een bezwaarschrift opstelt dan staat de termijn van die boete gewoon op pauze hoor. zo verrot is nederland net niet
Oud 21-07-2006, 12:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 21-07-2006 @ 13:20 :
Voor zover ik weet is dat niet waar. Als je je auto uitleent of hij gestolen wordt ben jij niet verantwoordelijk voor het rijgedrag van die ander.

Overigens heeft het altijd zin om een bezwaarschrift in te dienen want die moeten ook binnen een bepaalde periode (ik meen 6 weken) beantwoord zijn. Als het niet binnen die 6 weken beantwoord is, wordt de boete kwijtgescholden.
wat jij denkt te weten, is helaas bezijden de waarheid.

de eigenaar of 'vruchtgebruiker' van een auto (dat laatste slaat vnl op lease-rijders) is verantwoordelijk voor het 'gedrag van zijn auto'. Ook als er iemand anders rijdt.

Als je een bekeuring krijgt, terwijl iemand anders reed, dan ben je wel als eigenaar verantwoordelijk voor het betalen van de boete.

enkel bij arrestaties, staande-houdingen etc. is het logisch dat de daadwerkelijke bestuurder verantwoordelijk is. Die moet zich dan ook legitimeren.

Bij ongelukken zul je een verklaring van de bestuurder moeten krijgen (dat hij reed), tenzij de politie aanwezig is geweest. (die zal altijd alle namen noteren).

als je auto gestolen is, ben je niet zelf verantwoordelijk voor de door de dief veroorzaakte schade. voorwaarde is daarbij wel dat je aangifte gedaan hebt.

dat kwijtschelden van die boeten na 6 weken is onzin.
Oud 21-07-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-07-2006 @ 13:27 :
wat jij denkt te weten, is helaas bezijden de waarheid.

de eigenaar of 'vruchtgebruiker' van een auto (dat laatste slaat vnl op lease-rijders) is verantwoordelijk voor het 'gedrag van zijn auto'. Ook als er iemand anders rijdt.

Als je een bekeuring krijgt, terwijl iemand anders reed, dan ben je wel als eigenaar verantwoordelijk voor het betalen van de boete.

enkel bij arrestaties, staande-houdingen etc. is het logisch dat de daadwerkelijke bestuurder verantwoordelijk is. Die moet zich dan ook legitimeren.

Bij ongelukken zul je een verklaring van de bestuurder moeten krijgen (dat hij reed), tenzij de politie aanwezig is geweest. (die zal altijd alle namen noteren).

als je auto gestolen is, ben je niet zelf verantwoordelijk voor de door de dief veroorzaakte schade. voorwaarde is daarbij wel dat je aangifte gedaan hebt.

dat kwijtschelden van die boeten na 6 weken is onzin.
Ik dank u voor de toelichting.

Het kwijtschelden is geen onzin, dat is gewoon zo.
De politie is verplicht binnen een bepaalde periode te reageren op jouw bezwaarschrift, doen ze dat niet vervalt de boete.
Toevallig nog dit jaar behandeld tijdens een college Rechten.
Hetzelfde geldt voor hoger beroep aanvragen e.d. Ook daarop dient binnen de in de wet vastgelegde termijn gereageerd te worden.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 12:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2006, 12:44
coopergirl
coopergirl is offline
Hier is-ie weer: http://www.flitsservice.nl/

en dan bezwaarschrift Misschien heb je er wat aan?

130 euro is wel tyfus veel voor door rood rijden
Oud 21-07-2006, 16:52
PV
PV is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-07-2006 @ 13:44 :
130 euro is wel tyfus veel voor door rood rijden
Het kan dan ook levensgevaarlijk zijn. Niet als je net 0,2 sec door rood rijdt, maar als je er echt vól doorheen gaat expres, mag de boete wmb nog hoger zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:21
Verwijderd
het werd denk ik NET rood toen ik er al doorheen was
ik zag het nog oranje in ieder geval ><
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 21-07-2006 @ 13:29 :
Ik dank u voor de toelichting.

Het kwijtschelden is geen onzin, dat is gewoon zo.
De politie is verplicht binnen een bepaalde periode te reageren op jouw bezwaarschrift, doen ze dat niet vervalt de boete.
Toevallig nog dit jaar behandeld tijdens een college Rechten.
Hetzelfde geldt voor hoger beroep aanvragen e.d. Ook daarop dient binnen de in de wet vastgelegde termijn gereageerd te worden.
de politie reageert helemaal niet op bezwaarschriften, dat doet de officier van justitie. die neemt dan eventueel contact op met de dienstdoende agent.

misschien dat de politie zou moeten reageren - dat weet ik niet - maar ik weet wel uit ervaring (ja, ook ik krijg weleens post uit leeuwarden...) dat je vrijwel nooit een reactie krijgt van de politie zelf.

Overigens staat er volgens mij op de beschikking die je krijgt wel iets van dat je niet hoeft te betalen, etc, en daar staat vast ook wel iets over de tijd die t zou moeten kosten.

overigens, oranje betekent niet 'ow, nou moet ik nog snel doorrijden', maar 'als het nog kan, ben ik verplicht te stoppen'.

je bent toch wel een ongelofelijke sukkel als je altijd door oranje rijdt, puur omdat je kennelijk niet wilt stoppen.

130 euro is wat mij betreft een belachelijk laag bedrag voor een overtreding die te vaak een dodelijke afloop heeft. Voor zoiets zou wat mij betreft je rijbewijs ingevorderd mogen worden, daar leren mensen tenminste van. (t gaat je overigens sowieso een punt kosten, als je een puntenrijbewijs hebt.)
Oud 21-07-2006, 17:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
betercore schreef op 21-07-2006 @ 18:21 :
het werd denk ik NET rood toen ik er al doorheen was
ik zag het nog oranje in ieder geval ><
In zwolle zijn de flitspalen heel strak afgesteld, pas reed er een stadsbus door groen, echter op moment dat de achterkant van de bus onder het verkeerslicht reed, werd ie oranje en *flits*...
Oud 21-07-2006, 17:38
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
PV schreef op 21-07-2006 @ 17:52 :
Het kan dan ook levensgevaarlijk zijn. Niet als je net 0,2 sec door rood rijdt, maar als je er echt vól doorheen gaat expres, mag de boete wmb nog hoger zijn hoor.
Ja okay, daar heb je gelijk in. maar stel dat het een kwestie van door oranje rijden is, dan vind ik het wel lullig
Oud 21-07-2006, 17:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-07-2006 @ 18:38 :
Ja okay, daar heb je gelijk in. maar stel dat het een kwestie van door oranje rijden is, dan vind ik het wel lullig
dat risico neem je, als je bewust door oranje rijdt.
Oud 21-07-2006, 17:47
Verwijderd
lol als t me nog een punt gaat kosten ook...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-07-2006 @ 18:43 :
hij kan toch op oranje springen zodra je onde rhet verkeerslicht rijd.. En soms is het juist onverantwoord om op de rem te springen als je ziet dat ie op oranje springt en je een redelijke vaart hebt en iemand vlak achter je rijd
Oud 21-07-2006, 19:14
remy476
remy476 is offline
vraag een foto aan. Als ze die niet hebben dan kunnen ze je niks maken want het was namelijk iemand met valse kentekenplaten.
Oud 21-07-2006, 20:36
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-07-2006 @ 18:54 :
hij kan toch op oranje springen zodra je onde rhet verkeerslicht rijd.. En soms is het juist onverantwoord om op de rem te springen als je ziet dat ie op oranje springt en je een redelijke vaart hebt en iemand vlak achter je rijd
Dat deed ik een keer met lessen (A)
En toen zei ze; Wat doe jij nou?
Ja hallo, je moet toch remmen als het oranje is en dat kan? (A)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 22:11
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Daarom moet je ook stoppen bij geel (het is officieel geel en geen oranje ) als het nog kan en mag je doorrijden als het nog kan.

In theorie zou men natuurlijk kunnen achterhalen of het dit keer noodzakelijk was om door geel te rijden, door middel van lussen in de weg, die kunnen voertuigen waarnemen en snelheden bepalen). Dus als zo'n luscombinatie gegevens waarneemt waaruit op te maken is dat er nog gewoon geremd had kunnen worden, dan zou er bij geel geflitst kunnen worden, maar dit lijkt mij praktisch onhaalbaar.
Oud 22-07-2006, 12:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
in dat soort gevallen zul je dan ook nooit door rood rijden. daarvoor staat het verkeerslicht te lang op oranje.
Oud 22-07-2006, 12:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-07-2006 @ 13:21 :
in dat soort gevallen zul je dan ook nooit door rood rijden. daarvoor staat het verkeerslicht te lang op oranje.
Ja maar zoals ik al zei, hier in zwolle staan ze zo afgesteld dat ze flitsen wanneer je door oranje rijdt..
Oud 22-07-2006, 12:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 21-07-2006 @ 23:11 :
Daarom moet je ook stoppen bij geel (het is officieel geel en geen oranje ) als het nog kan en mag je doorrijden als het nog kan.

In theorie zou men natuurlijk kunnen achterhalen of het dit keer noodzakelijk was om door geel te rijden, door middel van lussen in de weg, die kunnen voertuigen waarnemen en snelheden bepalen). Dus als zo'n luscombinatie gegevens waarneemt waaruit op te maken is dat er nog gewoon geremd had kunnen worden, dan zou er bij geel geflitst kunnen worden, maar dit lijkt mij praktisch onhaalbaar.
Ik weet dat er officieel over geel wordt gesproken, dat vind ik echter zulke onzin (daarbij had ik wel verwacht dat er iemand 'geel' zou roepen). Degene die bedacht heeft dat een verkeerslicht op 'geel' springt ipv ' oranje' moet wel kleurenblind geweest zijn.
Oud 22-07-2006, 12:43
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 21-07-2006 @ 20:14 :
vraag een foto aan. Als ze die niet hebben dan kunnen ze je niks maken want het was namelijk iemand met valse kentekenplaten.
dat die politieagent de dom is om types te onderscheiden hoeft niet te betekenen dat t gelijk iemand anders is met neppe kentekenplaten, ofwel?

ik zou zeggen: stuur n bezwaarschrift en zie wat er gebeurt
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 13:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-07-2006 @ 13:34 :
Ja maar zoals ik al zei, hier in zwolle staan ze zo afgesteld dat ze flitsen wanneer je door oranje rijdt..
dat lijkt me toch sterk. mocht t zo zijn, dan mag dat - uiteraard - niet.
Oud 24-07-2006, 10:18
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-07-2006 @ 18:43 :
Mja, daar ben ik het mee eens, maar het komt ook echt wel vaak genoeg voor dat je niet anders kan dan door oranje rijden.
Denk aan slecht afgestelde verkeerslichten of je bent er net en dan springt ie op oranje ofzo, dan ga je echt geen noodstop maken.
Overigens zul je dat hier in de wijk wel moeten doen want oranje blijven ze echt maar héél kort.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 10:41
vichog
vichog is offline
en zo af en toe ff checken of je remmen het doen kan toch ook geen kwaad?
Oud 24-07-2006, 11:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
remy476 schreef op 21-07-2006 @ 12:14 :

Op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx kun je kijken hoe je auto geregistreerd staat.

Niet dat het uitmaakt. Als je hier een zaak van laat maken geeft de rechten ongetwijfeld de politie gelijk (je kunt op de foto hoogstwaarschijnlijk prima zien dat het jouw auto was, als je met een verhaal van gestolen kentekenplaten komt zou ik maar een politieaangifte van voor de boete paraat hebben), bovendien kan de boete, omdat het een schikkingsvoorstel is, ook nog eens hoger uitvallen.

Citaat:
vlep`un schreef op 24-07-2006 @ 11:18 :

Overigens zul je dat hier in de wijk wel moeten doen want oranje blijven ze echt maar héél kort.
Dat komt omdat het een 30 of 50km zone betreft. De oranje tijden zijn afhankelijk van de max toegestane snelheid daar. Bovendien ben je verplicht een stoplicht met gematigde snelheid te naderen, niet gas bij te geven. Als je niet te hard rijdt heb je plenty tijd om te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rachel schreef op 21-07-2006 @ 12:19 :

Kan je niet gewoon voor informatie naar de politie bellen ofzo? Want ja, voor je iets van zo'n bezwaarschrift gehoord hebt, is je boete misschien al omhoog gegaan
Je moet sowieso die boete gewoon betalen. Als je bezwaar aantekent en je in je gelijk gesteld wordt, krijg je dat geld terug. Je kunt niet wachten met betalen, dan krijg je verhoging op verhoging.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2006 @ 12:00 :
Bovendien ben je verplicht een stoplicht met gematigde snelheid te naderen, niet gas bij te geven. Als je niet te hard rijdt heb je plenty tijd om te stoppen.
Even nieuwsgierig: wat versta je onder gematigde snelheid? De daar geldende maximumsnelheid, of minder?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 24-07-2006 @ 12:09 :
Even nieuwsgierig: wat versta je onder gematigde snelheid? De daar geldende maximumsnelheid, of minder?
Je hebt autorijles gehad neem ik aan? Als het goed is, herinner jij het je beter dan ik Het is in ieder geval de bedoeling dat je rustig doorrijdt, sowieso geen gas bijgeeft (hier in Utrecht sowieso geen goed idee dankzei die camera's).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2006 @ 12:00 :

Dat komt omdat het een 30 of 50km zone betreft. De oranje tijden zijn afhankelijk van de max toegestane snelheid daar. Bovendien ben je verplicht een stoplicht met gematigde snelheid te naderen, niet gas bij te geven. Als je niet te hard rijdt heb je plenty tijd om te stoppen.
Het is gewoon in het dorp, dus idd 50km zone.
Maar die dingen blijven gewoon véél korter op oranje staan dan de rest van de stoplichten hier in 't dorp.
Overigens is het sowieso niet slim om gas bij te geven, bij ieder stoplicht staat namelijk een camera. In totaal 6 waarvan 2 altijd een camera hebben (wordt vrij regelmatig gerouleerd).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 12:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2006 @ 12:19 :
Je hebt autorijles gehad neem ik aan? Als het goed is, herinner jij het je beter dan ik Het is in ieder geval de bedoeling dat je rustig doorrijdt, sowieso geen gas bijgeeft (hier in Utrecht sowieso geen goed idee dankzei die camera's).
Ja, maar in theorie is het niet altijd exact hetzelfde als in de praktijk. Zo moest ik van mijn instructeur altijd met de wijzer net boven de 80 rijden op een 80km-weg, omdat andere weggebruikers zich anders aan mij zouden ergeren.
Ik snap dat je geen gas bij moet geven als je op een kruispunt met stoplichten oversteekt, maar ik vroeg me af of je bedoelde dat je echt gas los moet laten. Dat lijkt me in de praktijk namelijk niet werken. Ik ken een (overzichtelijk) kruispunt met verkeerslichten op een 80km-weg, waarbij, als ik het van een niet al te grote afstand oranje zie worden, erg hard moet remmen om op tijd stil te staan (en als je dat niet doet, kun je de pech hebben dat het al rood is en je dus geflitst wordt, zoals een kennis van mij die echt heel 'braaf' rijdt altijd, maar toen toch mooi een bon van 130 euro had).
Om die reden vroeg ik me af of je eigenlijk volgens de 'theorie van de verkeerslichten' gas los moet laten bij een kruispunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten