Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2007, 23:46
Carn
Carn is offline
Vrij aardige scifi-thriller van Danny Boyle (o.a. Trainspotting & 28 days later)

Trailer met (wederom) uw favo Clint Mansell tune:

Director:
Danny Boyle
Writer:
Alex Garland

(Credited cast)

Cliff Curtis ... Searle
Chipo Chung ... Voice of Icarus
Cillian Murphy ... Capa
Michelle Yeoh ... Corazon
Hiroyuki Sanada ... Kaneda
Rose Byrne ... Cassie
Benedict Wong ... Trey
Chris Evans ... Ace
Troy Garity ... Harvey

beknopt plot:

De zon is stervende en een bemanning van 8 personen trekt er op uit om een gigantische bom in de koperen ploert te sturen, maar natuurlijk gaat er van alles mis!

vond het zelf een vrij indrukwekkende film, zeker qua beelden. Het acteerwerk was vrij goed (Chris Evans, van Fantastic Four is hier blijkbaar wel serieus bezig). Laatste gedeelte van de film ging een beetje richting de cliche-slasher film kant, maar verder is de film een aardige mix van 2001, Alien en een vleugje Event Horizon. De film is allesbehalve een hollywoodfilm met flinterdun plot (ala The Core), er ligt een grote nadruk op de psychologische effecten die de bemanningsleden ondergaan. Gave muziek ook (samenwerking tussen John Murphy en Underworld). Ook goed te doen voor niet sci-fi fans

Laatst gewijzigd op 18-07-2007 om 23:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2007, 07:24
DanielC
DanielC is offline
Maar deze draait toch al lang niet meer. Ik heb 'm een maand of drie geleden in de bios gezien ofzo. Wel een goede film inderdaad. Maar hij gaat vandeweek in de USA in premiere, geloof ik. Zou 'm best nog wel een keertje op het witte doek willen zien.
Oud 19-07-2007, 09:39
Carn
Carn is offline
ja, maar er was geen topic over dus zodoende. De brave downloaders weten m wel te vinden .
Oud 19-07-2007, 13:29
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Ik las overal over het "belachelijke einde dat zo'n afbreuk doet aan het verder best realistische verhaal". Did I miss something?
Oud 19-07-2007, 14:20
Carn
Carn is offline
het is niet belachelijk maar is idd wel een beetje een rare nasmaak. Maar ik kan de keuze wel begrijpen; als de lijn van de eerste helft werd doorgezet waren de kritieken vast in de trend van "pompeus gedachtengoed" en andere kreten. Daarom ook mijn omschrijving "cliche-slasher kant"; Ik vind het alles behalve een slechte film.
Reageren

Regels voor berichten