Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 22:55
Verwijderd
aka "all hobbynerds assemble".

U speelt en wat?
Ik herrinner mij toen ik begon met 40k te zeggen "bij 1500 pts space marines stop ik"

Nu heb ik:
- 1750-2000'ish pts aan Marines
- +/- 1250 pts imperial guard
- 500 pts dwarf slayers
- 1500 pts aan BFG (Adeptus Astartes vloot), laatste staat nog in de bestelling overigens.

Volgens mij ben ik gewoon verslaafd aan plasticlijm ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 23:03
Ymir
Ymir is offline
Maat van me heeft van die oude Eldar titans oid, enorme badass mofo's.
Mooi spul, speel (helaas?) al te veel andere spellen om hier ook nog mee te beginnen.
Oud 07-09-2006, 11:31
Verwijderd
Oude eldar titans, als in, die armourcast dingen?
En dan dacht ik dat ik er aardig wat poen in had zitten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 14:04
Ymir
Ymir is offline
Geloof het wel, van die reuzen van minstens 10 cm hoog met kanonnen zo groot als meeste units
Oud 07-09-2006, 15:45
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik ben er al tig keer mee begonnen, maar maak nooit legers af.

Behalve m'n Escher Necromunda gang, god wat is dat een geniaal spel zeg.
Oud 08-09-2006, 00:58
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik speel de LOTR versie. Daar heb ik echt bakken geld aan uitgegeven: heb zo'n beetje troepen van elk leger en alle helden enzo..
Oud 08-09-2006, 02:22
Ymir
Ymir is offline
Daar heb ik ook nog een hele zooi van liggen, tijdje gespeeld met een paar vrienden.

Doe mij maar WARMACHINE, veel gaver
Oud 08-09-2006, 13:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Ymir schreef op 08-09-2006 @ 03:22 :
Daar heb ik ook nog een hele zooi van liggen, tijdje gespeeld met een paar vrienden.

Doe mij maar WARMACHINE, veel gaver
Wat is dat?

Chronopia is ook gaaf trouwens. (als ik de naam nog goed onthouden heb)
Oud 08-09-2006, 13:53
Ymir
Ymir is offline
http://www.privateerpress.com/

In WARMACHINE™, the very earth shakes during fierce confrontations where six-ton constructs of tempered iron and steel slam into one another with the destructive force of a locomotive, where lead-spewing cannons chew through armor plating as easily as flesh, and where a tempest of arcane magics sets the battlefield ablaze with such Armageddon-like proportions that the gods themselves fear to tread such tormented ground!

Victory shall favor the bold! So bring it on, if you’ve got the metal.

WARMACHINE™ is a fast-paced and aggressive 30mm tabletop miniatures battle game set in the steam-powered fantasy world of the Iron Kingdoms™. The Quick Start rules offered below are designed to get you up and running with the contents of your battlegroup box set. They are streamlined to facilitate quick learning of the game’s fundamentals, and as such omit certain special rules and options. The WARMACHINE rulebooks PRIME and ESCALATION provides greatly expanded rules that cover all the models, including troops and characters, as well as extensive background into the world of the Iron Kingdoms.

Play like you've got a pair \m/
Oud 10-09-2006, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 08-09-2006 @ 01:58 :
Ik speel de LOTR versie. Daar heb ik echt bakken geld aan uitgegeven: heb zo'n beetje troepen van elk leger en alle helden enzo..
Dat LOTR-gedoe is verschrikkelijk gay, maar gezien je icon, sig en nickname kan ik het je eigenlijk niet kwalijk nemen.

Ik speel zelf Warhammer Fantasy, Chaos/Tzeentch.

Hier, een lekker brakke foto:

En hier een nog brakkere:

Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 09:28
Verwijderd
Een stingray

Anyhoe, ik weet nog dat ik jaren terug een soort info-blaadje van Games Workshop ergens had gekregen. Ik vond al die figeren er erg strak uit zien. Helaas ben ik er nooit aan begonnen omdat het me zo ontzettend duur leek

Daarnaast weet ik echt zeker dat ik van die kleine figuurtjes nooit zo zou kunnen beschilderen met zoveel detail en alles. ZOu eerder wat gekwak met verf worden
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:27
Arox
Arox is offline
Citaat:
Morridin schreef op 10-09-2006 @ 10:28 :
Anyhoe, ik weet nog dat ik jaren terug een soort info-blaadje van Games Workshop ergens had gekregen. Ik vond al die figeren er erg strak uit zien. Helaas ben ik er nooit aan begonnen omdat het me zo ontzettend duur leek

Daarnaast weet ik echt zeker dat ik van die kleine figuurtjes nooit zo zou kunnen beschilderen met zoveel detail en alles. ZOu eerder wat gekwak met verf worden
Precies de redenen waarom ik er ook nooit mee begonnen ben, maar ik vind het er echt gaaf uitzien.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:36
Verwijderd
als we foto's gaan posten:

flamer-dude

ben op dit moment mijn marines aan het re-painten:

zo was het

zo is het nu, althans, zo moet het allemaal worden

IG:
plasma-dude

groepje

Chimera APC
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:09
Verwijderd
Ja, present.

Maar dat wist je al volgens mij.

+- 2000 pnt. Chaos Space Marines
+- 500 pnt. Nids
+- 2500 pnt.Chaos BFG (nog los liggen)
+- 2000 pnt. Bretts

Geen zin om te gaan posen met foto's daar voel ik me niet nerd genoeg voor.
Maargoed het is een 'way of life' he

Ohja en een Khador battlegroupje (H).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:19
Verwijderd
ik ken het niet echt, maar die poppetjes zien er echt dope uit, dat moet je toch zelf schilderen?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:22
Verwijderd
Yup en ik vraag me af wat oor miniscule penselen je daarvoor gebruikt, hehe. Ik zou het dus echt zo onderkwatten. En voor die details, omg

Wat houden die punten in btw? Waardes van bepaalde units opgeteld opfzo?

het artwork vond ik ook altijd erg mooi.
Ook de Britse death metal band Bolt Thower heeft er hun naam vandaan en ook artwork gebruikt gemaakt door Gams Workshop zoals deze:

http://metalfile.ru/B/Bolt%20Thrower/realmofchaos.jpg
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:39
Verwijderd
Artwork van warhammer is geniaal:

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Mentu schreef op 10-09-2006 @ 19:09 :

Maargoed het is een 'way of life' he
Neuh, ik vind het gewoon leuk om te doen, dat is eht nut van hobbies, geld en tijd opvreten en het uipoepen als activiteit die je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:53
Verwijderd
Klopt, maar dat is exact wat ik met een 'way of life' bedoel in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 21:57
Verwijderd
Fuck it, ik krijg echt zin om zo'n starter set te kopen (althans, geloof dat die er vroeger iig nog waren) en dan gewoon te proberen of het wat wordt. Het spelen zal me wel niet lukken maar dat painten lijkt me erg strak

Nu alleen nog een winkeltje in Groningen vinden >_>

De Collector in Apeldoorn is helaas maanden terug al gesloten
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 22:03
Ymir
Ymir is offline
Mentu, held Bevalt Khador?

Morridin: Wirwar, ik meen Boteringestraat (Straat waar ook de kinderboekenwinkel zit), gave zaak, zal je zat vinden, en de lui daar zijn hartstikke aardig, en er komen genoeg regulars die je op weg willen helpen.
Oud 10-09-2006, 23:36
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Mentu schreef op 10-09-2006 @ 21:39 :
Artwork van warhammer is geniaal:

[afbeelding]
The Inquisition War toch ? Vet boek
Oud 11-09-2006, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 10-09-2006 @ 23:03 :
Mentu, held Bevalt Khador?

Morridin: Wirwar, ik meen Boteringestraat (Straat waar ook de kinderboekenwinkel zit), gave zaak, zal je zat vinden, en de lui daar zijn hartstikke aardig, en er komen genoeg regulars die je op weg willen helpen.
Cool, zal ik eens rondsnuffelen en prijzen checken
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:03
Ymir
Ymir is offline
Oh en Warhammer shizzle kan je ook vinden bij de Krikke, al is dat meer een hobbyzaak (modeltreintjes en shit, wel penselen enzo dus ook een goed begin).
Voor info en beginnershelp moet je echt bij WirWar zijn, voor verfsupplies bij de krikke.
Oud 11-09-2006, 23:23
capibara
capibara is offline
AL mijn spul staat te verloederen.

2400 pts Ultramarines.
Veel Custom Mutants (lang leve greenstuff), niet om mee te spelen. Spelen heeft mee nooit hard geboeid, wel allerlei zooi aan elkaar fixen en geflipte creaties in elkaar mikken.
Verder nog wat Skaven Mordheim, Chaos Space Marines en Orks.
Oud 12-09-2006, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 11-09-2006 @ 16:03 :
Oh en Warhammer shizzle kan je ook vinden bij de Krikke, al is dat meer een hobbyzaak (modeltreintjes en shit, wel penselen enzo dus ook een goed begin).
Voor info en beginnershelp moet je echt bij WirWar zijn, voor verfsupplies bij de krikke.
Vandaag nog ff langs geweest, helaas was Krikke gesloten, hehe.

Ook even bij Wirwar gekeken. Zag er best mooi uit de spul, maar damn wat klein en pricey O_o Okey, prijzen stonden er niet bij maar ik had online wat gekeken.

Zat er wel over na te denken om de warhammer 40k starter set met 5 van die blauwe marines te kopen. 17,50 valt nog mee voor wat beginnersgedoe, hehe. Maar toen zag ik ook Munchkin deel 4 liggen en die miste ik nog, dus WH wacht nog even >_>

Later deze week nog maar eens kijken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 15:30
Verwijderd
blauw zijn ze niet hoor, eerder mooi neutraal grijs

tip voor wie zijn ziel wil verkopen aan deze hobby (je portemonnee is vast niet toereikend): UNDERCOAT je modellen.

En blauwe space marines met gouden/gele randjes zijn slecht.
Ultramarines sucken harde stukjes poep.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:18
Verwijderd
Mja, ze zijn grijs maar de verfpatronen gaven als voorbeeld dat ze blauw waren
En undercoaten houdt toch in dat je het model eerst wit verft? Staat me nog bij van zo'n hele oude folder war je in 4 korte stappen een verfschema lieten zien. Een blood angel deden ze geloof ik
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:14
Verwijderd
ik prefereer zwart, maar als je mijn kleurenschema ziet, is dat wel begrijpelijk denk ik, voor fellere kleuren is wit prettiger, maar zwart geeft met wat opbouwende kleuren een mooier effect.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 01:39
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 10-09-2006 @ 22:57 :

Fuck it, ik krijg echt zin om zo'n starter set te kopen (althans, geloof dat die er vroeger iig nog waren) en dan gewoon te proberen of het wat wordt. Het spelen zal me wel niet lukken maar dat painten lijkt me erg strak
Startersets zijn wel gay hoor. Dan krijg je de standaard kleuren verf en een standaard legertje van een standaard ras.

Je kunt beter een dag in een Games Workshop (of een andere nerdzaak ) gaan zitten en daar door armybooks heen bladeren, met de ziekelijk enthousiaste verkopers praten die dan binnen tien minuten ruzie krijgen met elkaar over welk leger 't beste is, de White Dwarf lezen, modellen die ze ongetwijfeld in de etalage hebben staan bekijken, etc. Soms zitten er lui aan een tafeltje te verven, dus dan kan je dat ook zien. Dan kun je na een dag wel ongeveer zeggen welk leger je 't beste ligt.

En ga alvast gave plaatjes kijken op www.games-workshop.com want dat is leuk.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:43
Verwijderd
Mja, zo'n starterset dacht ik puur aan omdat die redelijk cheap zijn zodat het niet zo uit maakt als ik het verkloot, in tegenstelling tot van die dure modellen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 10:19
Spoonie
Spoonie is offline
Ik speelde vroeger gewoon met groene plastic soldaatjes

blijkbaar hebben die een PimPbeurt gehad zeg, goeiedag
Oud 15-09-2006, 13:21
Verwijderd
En aangezien zowel 40k als fantasy hobbynerds hier vertegenwoordigd zijn kan je het hier ook vragen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 18:43
Verwijderd
Uit interesse vandaag maar even een "how to paint Citadel Miniatures"guide gekocht. Puur omdat op dit moment de zijde van het assembleren en verfen me het meest aanstaat. Dus ik ga eens kijken of ik op deze manier meer duidelijkheid kan vinden. Al even in gebladerd en het ziet er vrij handig uit. Zowel voor verder gevorderde dingen als n00bs zoals ik
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 23:20
Whappie
Whappie is offline
ik heb 3500 Vampire Counts en 2000 bretonnia.

ben 2 jaar geleden gestopt met spelen. ik kon het geduld niet opbrengen om al die units te schilderen (wat ik heb is wel allemaal geschilderd) ik wou gwoon verdomme spelen.

en ook omdat ik 100 skeletjes heb en elke kaar als ik die van mijn huis naar een vriend verder op in de straat bracht kon ik weer een tube lijm pakken omdat die kleine kut armpjes en beentje weer eens niet heel bleven.
Ik vind nog steeds dat de Warhammer realm de beste fantasy realm is die ik ken en dat Warhammer het beste spel is dat er bestaat, niks is zo breed en zo diep.
Oud 22-09-2006, 10:54
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Morridin schreef op 10-09-2006 @ 22:57 :

Nu alleen nog een winkeltje in Groningen vinden >_>

De Collector in Apeldoorn is helaas maanden terug al gesloten
wirwar in steenstilstraat ;p in groningen dus he
Oud 22-09-2006, 12:17
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 22-09-2006 @ 11:54 :
wirwar in steenstilstraat ;p in groningen dus he
Spuit elf, lees het topic nog eens door.
Oud 23-09-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 15-09-2006 @ 11:19 :
Ik speelde vroeger gewoon met groene plastic soldaatjes

blijkbaar hebben die een PimPbeurt gehad zeg, goeiedag
warhammer is ook al 20 jaar oud hoor. en 100 jaar geleden zaten er ook al nerds hun tinnen soldaatjes te pimpen

anyway ik heb een 1700pts Brettonia army. ga em waarschijnlijk pegasus-based maken, want die zijn vet. ik speel hooguit 1 keer in het seizoen of zo, maar het is elke keer wel gezellig. ben meestal wel een uur of 4, 5 met een battle bezig. en dat is inclusief bier zuipen, ouwehoeren, en totale verhaallijnen en teksten bedenken. ik heb tot nog toe ook al mn battles opgeschreven om er ooit es een echt logboek van te maken
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 15:35
Verwijderd
oh ja en ik ga een "knights who say NI!" unit maken, helemaal zwart, allemaal een gewei op hun hoofd en schildjes met een hekje en een boompje . en de champion met ee nharing als wapen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 23:56
Verwijderd
Wie speelt er trouwens al met de nieuwe regels? Ik ben laatst naar een semi-GW (..modelbouwzaak waar ze ook warhammer hebben ) geweest en gevraagd hoe het nou zat met de 7de editie, maar die gast aan de kassa wist er niks van en zei dat ik op zaterdag moest langskomen als ik dat wilde weten, want dan werkte iemand anders.. Ik heb wel het nieuwe boek gezien, kon er niet in kijken want hij zat dicht, maar bah. Zijn het echt allemaal nieuwe regels of zijn het gewoon de oude regels met toevoeging van speciale regels voor die nieuwe dwarfsukkels?

Ik begin er niet aan hoor, voor die 3 keer per jaar dat ik nog speel.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Dr. Aep schreef op 23-09-2006 @ 16:35 :
oh ja en ik ga een "knights who say NI!" unit maken, helemaal zwart, allemaal een gewei op hun hoofd en schildjes met een hekje en een boompje . en de champion met ee nharing als wapen
Haha, teringbruut

[edit] Moet je alleen niet gaan spelen tegen echte überprutnerds, die gaan zeggen van 'hallooo, in het ruleboek staan geen haringen hoor, dus pwned, je mannen hebben gewoon geen wapen'

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:19
Verwijderd
bij dat soort mensen is het prettig dat het nieuwe rulebooks hardcover zijn.

Great weapon!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:07
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 23-09-2006 @ 16:35 :
Da's wel echt briljant. Geweldige film...

Ik heb hier nog geen LOTR-spelers gezien echter.
Ben ik de enige hier of hoe zit dat?
Oud 25-09-2006, 14:34
Verwijderd
LotR game is voor noobs
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 24-09-2006 @ 01:00 :
Haha, teringbruut

[edit] Moet je alleen niet gaan spelen tegen echte überprutnerds, die gaan zeggen van 'hallooo, in het ruleboek staan geen haringen hoor, dus pwned, je mannen hebben gewoon geen wapen'
daarom hebben ze bij GW ook zo'n zwaar ruleboek gemaakt. om ubernerds mee kapot te hengsten. trouwens ik speel zowieso niet tegen dat soort figuren. ik hamer liever tegen mensen die het spel leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:47
Verwijderd
overigens heb ik het nieuwe rulebook nog niet ingelezen of gekocht, maar ik hoorde wel dat questing knights voor mij vrijwel nutteloos zijn geworden en de grail knights juist pwning. ik heb ze allebei niet dus het maatk mij geen flikker uit. ik zie nog wel of ik em koop.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:40
Verwijderd
Hmm, wel nieuwe regels voor alle legers dus.. Ik hoorde geruchten over dat chaos nog minder sterk is nu, weet iemand daar meer over? Dat zou echt wel gay zijn, het was net enigszins goed gebalanceerd.. Als je in een 1000 pts battle maar twee regimenten kan neerzetten bij wijze van dan moeten die lui wel flink sterk zijn, ja. Als chaos echt zwakker is geworden dan gok ik dat de helft van de chaosplayers er mee kapt of volgens de oude regels blijft spelen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:42
Verwijderd
masj kijk je pm es
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 25-09-2006 @ 17:40 :
Hmm, wel nieuwe regels voor alle legers dus.. Ik hoorde geruchten over dat chaos nog minder sterk is nu, weet iemand daar meer over? Dat zou echt wel gay zijn, het was net enigszins goed gebalanceerd.. Als je in een 1000 pts battle maar twee regimenten kan neerzetten bij wijze van dan moeten die lui wel flink sterk zijn, ja. Als chaos echt zwakker is geworden dan gok ik dat de helft van de chaosplayers er mee kapt of volgens de oude regels blijft spelen.
Ik ken chaos en heel WHF niet zo machtig goed, maar heb het regelboek wel, ik denk alleen dat ze doelen op de nieuwe "je moet 4 of 5 (dunno for sure) modellen in de 1e (en 2e rank?) hebben om een rank bonus te krijgen.

Boekje ligt boven dus als je iets specifieks wil weten, ask me
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 02:38
le Y
le Y is offline
ooit is aan een tau leger begonnen, wegens geldgebrek beeindigt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten