Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk krijgen andere schrijvers tijdens de studie ook voldoende aandacht, maar dit zijn de belangrijkste onderzoeksgebieden
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Wij hebben qua afvallers overigens wel een pechjaar. Eén meisje al meteen de eerste dag af (die vond het toch maar niets voor haar, terwijl we alleen nog een inleidend praatje hadden gekregen, dus hoe die zich op de studie georiënteerd had is mij ook een raadsel...
![]() ![]() ![]() En idd, lang leve Loeb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik heb dinsdag in Nijmegen een meeloopdag GLTC gehad. Sinsdien ben ik helemaal verkocht aan de studie
![]() Nadat ik dit jaar de studiebeurs in Utrecht had bezocht, dacht ik dat ik beter toch maar een technische studie zou kunnen doen, omdat het "zonde" zou zijn als ik GLTC zou studeren. Tevens vond ik het toen ook wel belangrijk veel geld te verdienen, maar sinds ik dus die meeloopdag heb gevolgd, ben ik helemaal overtuigd. Ik ga nu zéér zeker GLTC studeren, daar ligt gewoon mn hart ![]() Nu resteert alleen nog de vraag, waar ik het wil studeren ( al heb ik daar nog 1,5 jaar voor, omdat ik nog in de 5e zit ). Ik ga ook nog naar A'dam en Leiden, maar als het daar ongeveer gelijk is als in Nijmegen, wordt het zéker Nijmegen, omdat de mensen daar echt súper aardig waren, ik me er op mijn gemak voelde en het de dichtsbijzijnde Uni is, waar je het kunt studeren. Ik woon namelijk in zuid-limburg. edit: mensen uit A'dam of Leiden die GLTC studeren, en mij in de loop van dit of volgend jaar willen "begeleiden" tijdens een meeloopdag zijn dus 'gewenst' ![]() Laatst gewijzigd op 24-11-2006 om 16:26. |
![]() |
||
Citaat:
Wat was dat aanbod van jouw school dan? Groet Sanctus |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of moet je na t afstuderen een aantal jaren voor de klas? ![]()
|
Verwijderd
|
Leuk aanbod, maar ik zou toch mijn keuze daar niet op baseren hoor. Je moet je wel beseffen dat je eerst 4/5 jaar moet studeren en daarna dus 4/5 jaar werken. Dat betekent wel dat je pas over meer dan tien jaar kan doen wat je wil.. Dus ik zou er nog maar even goed over nadenken!
|
![]() |
|
![]() |
Ja, dat aanbod is héél serieus en het gaat gewoon door, tenzij ik opeens van mening verander... Mijn school hecht aan zulke "investeringen" veel waarde en het is bij enkele andere vakken in het verleden al een paar keer gebeurd.
Ik doe het dus echt niet (alleen) voor het geld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En je kunt amper op kamers gaan, omdat je toch weer terug zult moeten verhuizen voor je lessen (heb even gecheckt in je profiel naar je woonplaats). Maar ik neem aan dat je heirover goed hebt nagedacht en met ouders overlegd enzo. Ach, ik ben misschien wel te sceptisch en te negatief over zulke constructies.
|
![]() |
Kun je niet beter afspreken dat je, áls je op je school komt werken, de school je per lesgeefjaar een jaar collegegeld teruggeeft?
Als je dan namelijk na je studie toch niet op school komt werken, zit niemand nog ergens aan vast: de school heeft dan nog geen geld uitgegeven en jij voelt je nergens toe verplicht. Als je wél komt werken, is (waarschijnlijk) de school blij en jij ook vanwege de smak geld die je dan krijgt. Hoe kan trouwens de school jou na je studie een baan garanderen? Gaat er iemand met pensioen? En hoeveel jaar gaan ze jouw collegegeld betalen? Er zijn namelijk mensen die heel lang over hun studie doen!
|
![]() |
Nee nee, ik zit er niet vast aan
![]() Ik zal het wat beter uitleggen: School betaalt mijn studie (als "voorschot") en elk jaar dat ik op school ga werken is dan een "geschenk". Stel ik zou na mijn studie opeens toch besluiten niet naar mijn oude school terug te komen, omdat ik toch niet het onderwijs in wil/ergens anders meer verdien, dan kan ik gewoon het contract verbreken en heb ik 10jaar de tijd het geld, dat ze al betaald hebben, terug te betalen ![]() Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is. edit: @docent: 2 van de 4 leraren KT zijn nu al ouder dan 50, eentje 56, als ik dus over een aantal jaren klaar ben met mijn studie, zal er dus zéker voor mij een baan vrij zijn. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
universiteiten voor GLTC Verwijderd | 15 | 18-03-2006 21:29 | |
Volgend jaar studie Latijn en Grieks UvA Caligo | 46 | 15-11-2005 06:51 | |
Wat ben jij? nienie | 125 | 14-05-2005 17:31 | |