Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 12:26
dwight88
dwight88 is offline
gelukkig niet op mij van toepassing, maar wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben.

Een vriendin van me werkt als maatschappelijk werkster, en die vertelde een client te hebben die uit zijn huis gezet was. Nu was mijn vraag: hoe werkt dat? Hoelang moet je niet betalen wil het zover moeten komen? (zijn daar wetten voor?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 18:23
T_ID
T_ID is offline
Nou.. Mijn ervaring is dat niet betalen tot aan uitzetting maanden en maanden duurt. Sterk afhankelijk van de wonincorporatie natuurlijk. Ook krijgt de huurder tig kansen om betalingsregelingen af te sluiten, alsnog (deels) het bedrag te voldoen, of op andere manieren uitzetting te voorkomen.

De truc is dat er eerst een betalingsachterstand moet optreden (sowieso 1 maand duurt dat dus al)
Dat de aanmaningen geen effect hebben
Er een deurwaarder op gezet moet worden.
De deurwaarder brieven stuurt en aandringt.
Daarna moet de deurwaarder met de corporatie een procedure beginnen bij de kantonrechter om betaling af te dwingen.
Kan dat niet, dan kan er over worden gegaan tot uitzetting.
Waar ik werkte werd dat twee weken van tevoren aangekondigd.

Al met al praat je minstens over een maand of vier.
Oud 27-11-2006, 20:13
Verwijderd
In Nederland heb je (helaas) ongelooflijk veel huurbescherming. Helaas, omdat mensen die zich gedragen het vaak niet nodig hebben, terwijl tuig dat zich gruwelijk misdraagt er enorm moeilijk uit te wippen is.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:47
200E
200E is offline
Meestal word je na een half jaar tot een jaar niet betalen eruit geflikkerd. Heb je daarnaast een hennepplantage op zolder, dan kan het wel eens veel sneller zijn. Zo overkwam een man bij ons in het dorp, blij toe dat we nu van hem verlost zijn. Hij schijnt nu ergens in het bos te wonen in een tentje...als we de geruchten moeten geloven.
Oud 28-11-2006, 19:54
Hakuna
Hakuna is offline
Bij de woningcoorperatie waar ik huur, mogen huurders niet meer dan 3 maanden huurschulden hebben, en dan nog bestaat er een mogelijkheid voor een betalingsregeling.

Aan artikel 18 van de huurwet zijn woningbouw verenigingen met handen en voeten aan gebonden, en dat weten veel (aso) huurders!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 09:43
Stefanie
Stefanie is offline
Onze oude buurman heeft dag en nacht, minstens een jaar lang herrie geschopt in het huis onder ons. Er zijn tig klachten gemeld en hij is enkele keren gewaarschuwd, maar na een jaar waren ze het toch wel zat en moest hij weer bij pappie en mammie gaan wonen (vent van 27).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten