Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 09:41
studentje21
studentje21 is offline
Oké het zit zo, ik heb 4 weken geleden een los toestel gekocht(nokia 3250 t.w.v 360 euro) maarrrrr toen de verkoper hem uit de doos haalde bleek er geen nederlands op te zitten (vaaggggg) maargoed hij kwam met de oplossing om de telefoon op te sturen naar de fabrikant en mij korting te geven van 60 euro. Die kreeg ik terug dus.

Volgens de verkoper zou het toestel (met nederlands erop) over 3 weken weer terug zijn. Ik heb gebeld om te vragen hoe het zit en de verkoper vertelde mij dat hij mij zou bellen op (deze) donderdag of zaterdag. Ik ben dus niet gebeld! Nou is mijn vraag; mag ik mijn geld terug eisen? Want ik heb gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen maar volgens hem kon dat dus niet vanwegen het systeem van de kassa ofzo, iniedergeval een vage reden. Ik heb het toestel niet in gebruik gehad en ik heb alles nog, de doos, het bonnetje enz..

Ik wil gewoon mijn geld terug! Want dit kan nog wel even duren met dit toestel.. Iemand enig idee?

Groetjes, studentje21
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 10:40
Verwijderd
Werk, geld en recht.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 12:40
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
studentje21 schreef op 26-11-2006 @ 10:41 :
Oké het zit zo, ik heb 4 weken geleden een los toestel gekocht(nokia 3250 t.w.v 360 euro) maarrrrr toen de verkoper hem uit de doos haalde bleek er geen nederlands op te zitten (vaaggggg) maargoed hij kwam met de oplossing om de telefoon op te sturen naar de fabrikant en mij korting te geven van 60 euro. Die kreeg ik terug dus.

Volgens de verkoper zou het toestel (met nederlands erop) over 3 weken weer terug zijn. Ik heb gebeld om te vragen hoe het zit en de verkoper vertelde mij dat hij mij zou bellen op (deze) donderdag of zaterdag. Ik ben dus niet gebeld! Nou is mijn vraag; mag ik mijn geld terug eisen? Want ik heb gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen maar volgens hem kon dat dus niet vanwegen het systeem van de kassa ofzo, iniedergeval een vage reden. Ik heb het toestel niet in gebruik gehad en ik heb alles nog, de doos, het bonnetje enz..

Ik wil gewoon mijn geld terug! Want dit kan nog wel even duren met dit toestel.. Iemand enig idee?

Groetjes, studentje21
Dit valt onder de consumentenkooprecht.
Na mijn weten heb je recht op je geld terug, omdat de verkoper in gebreke is. Misschien kan de site van de consumentenbond je helpen, om je recht te halen. Zie http://www.consumentenbond.nl/vooren...dsopgave_links

Laatst gewijzigd op 26-11-2006 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:59
Ivo
Ivo is offline
Dat je geen geld terug kan krijgen vanwege het kassasysteem dat gebruikt wordt is onzin. Hoe kan het bedrijf anders inkopen doen? Dan wordt er ook geld afgeboekt van financiele saldo van de betreffende winkel. Grote kans dat deze zaak z'n werknemers een verkoop-bonus geeft en dat deze werknemer gewoon geen zin heeft om het geld terug te geven. Das tenslotte negatief voor z'n eigen bonus.

Als jij niet heel snel dat telefoontoestel met daarop een Nederlandse besturing in je bezit hebt, is de verkoper in gebreke. Je mag als consument tenslotte verwachten dat er bij aankoop van een telefoon in een Nederlandse winkel ook Nederlandstalige software op dat toestel zit, tenzij er duidelijk bij vermeld wordt dat dit niet het geval is.

Helaas zijn de grote telecomconcerns alleen niet bepaald klantvriendelijk. Ze willen je graag binnenhalen als klant, liefst gebonden aan een contract, om vervolgens 0 aan klantenservice te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 18:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
studentje21 schreef op 26-11-2006 @ 10:41 :
Want ik heb gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen maar volgens hem kon dat dus niet vanwegen het systeem van de kassa ofzo, iniedergeval een vage reden.
Humor. Met die rotsmoes komen ze wel vaker, dat je alleen een tegoedbon kan krijgen, of slechts een ander product van dezelfde waarde uit kan zoeken, maar als je reden hebt om de koop te ontbinden (zoals dat de verkoper in gebreke blijft en niet in staat is dat te veranderen) heb je recht op je geld terug.
Oud 27-11-2006, 21:23
studentje21
studentje21 is offline
Ik ben dus met al mijn woede (zondag) naar de winkel gestampt, met het doel om toch een deal te sluiten met de verkoper. Hij zei heel zielig dat hij het wel tegen zijn collega's had gezegd om mij hierover terug te bellen, maar dat ze dat waren vergeten. Ik vertelde hem dat hij op een erg slordige manier bezig was. Hij vertelde mij ook dat ik mijn telefoon dinsdag krijg. Of een hele nieuwe uit een ander filiaal of dezelfde waar eerst geen Nederlands op zat en als het goed is nu wel. Maar het rare van alles is nog dat er in die telefoon (waar geen Nederlands in stond) foto's in stonden van mensen. Iemand had deze telefoon dus al gebruikt. Je zag het niet af aan het toestel maar ik weet zeker dat deze is gebruikt door iemand anders. Misschien 1 dag of 2 want het toestel zit er nog helemaal nieuw uit. Dus ben benieuwd of ik hem morgen of uiterkijk woensdag heb!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 21:24
studentje21
studentje21 is offline
Citaat:
Dukko schreef op 26-11-2006 @ 11:40 :
Werk, geld en recht.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 19:24
studentje21
studentje21 is offline
Nou, ik heb m! Maar ik postte dit om wat zekerder van mijn zaak te zijn voor het geval dit verhaal nog een staartje zou krijgen. Gelukkig heb ik gewoon een heel nieuw toestel gekregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten