Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2006, 09:20
Verwijderd
Ook dit jaar doe ik weer volop mee aan de, zoals altijd gezellige surpises. Maar dat betekend dus wel weer een hoop werk, eigenlijk meer dan eigenlijk de bedoeling was.
Ik mag dit jaar voor 4 mensen een surprise maken, maar ik ben helemaal door de originele surprises heen. Vorige week ben ik al in de bibliotheek gaan zoeken naar boeken vol tips, maar dat leverde weer niets op.

Dus .. Hebben jullie ooit een fantastische surprise gemaakt of gekregen, post hier dan de beschrijving; en je maakt heel wat mensen blij
Advertentie
Oud 17-11-2006, 12:50
Ceespop
Ceespop is offline
een kop van een varken halen bij de slagerij ofvarkensboer, vervolgens de kop uithollen.
daar de kadootje instoppen en afdekken met klei, tape etc.
bij mij werkte het nog ook. ondanks de stank
Oud 17-11-2006, 12:53
Lautitia
Lautitia is offline
Ik mocht een aantal jaren geleden een suprise gaan bedenken voor iemand die van toetjes hield en van Disney, en daarnaast kon ze wel een fijn paar sokken gebruiken. Ik heb toen sokken van Winnie the Pooh gekocht en in een plastic potje gestopt, dat ik vervolgens met rode gelei in een kom heb gedaan. De 'pudding' is zo wel een paar keer mislukt .. De kom heb ik vervangen door een tulband-beslagvorm en het plastic potje heb ik in het gat van de tulbandpudding gestopt, en het geheel kwam er met veel versiersels die het cadeau bedekten heel erg leuk uit te zien .
Oud 17-11-2006, 13:55
Verwijderd
Ik houd nooit zo van 'algemene surprises', het is veel leuker om iets te maken wat echt bij iemand past. Wat weet je van die vier mensen? Dan wil ik best brainstromen.

Helaas hoef ik dit jaar maar één surprise te maken...maar heb ook de surprise die mijn man maakt bedacht.
Oud 17-11-2006, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2006 @ 14:55 :
Ik houd nooit zo van 'algemene surprises', het is veel leuker om iets te maken wat echt bij iemand past. Wat weet je van die vier mensen? Dan wil ik best brainstromen.

Helaas hoef ik dit jaar maar één surprise te maken...maar heb ook de surprise die mijn man maakt bedacht.
Oh wil je mij helpen? Bij de scouting hebben we lootjes getrokken:

Meisje van een jaar of 9
Cadeau voor 4 euro
Hobby's: dansen en voetballen
Lievelingsdier: hond

Dat stond op het briefje. En verder weet ik niks, want ik ben net een nieuwe leidster voor deze groep, ik ken dr niet. Grááág hoor ik ideeën, ik dacht misschien aan een voetbal maken van papier maché, maar verder....
Oud 17-11-2006, 16:45
Verwijderd
Voetbal van papiermaché was ook mijn eerste idee, maar das wel erg voor de hand liggend. Voetbal lijkt me wel makkelijker om wat mee te doen dan met dansen. Je zou misschien een voetbalveld met hoekpalen, doelen en een (kleine) bal kunnen maken. Zo iets heb ik voor iemand van waterpolo eens gemaakt (een waterpoloveld dan ), het doelnet kun je haken, maar met een netje van sinasappels of mandarijnen kan het ook. Of als je meer tijd ed hebt een tafelvoetbalspel (hoeft niet zo heel ingewikkeld te zijn). Of een hondje van stof maken, waarin je het cadeautje verstopt. Of iets mbt scouting, want dat zal toch ook wel een hobby van haar zijn, mag ik hopen?

Zit er iets bij waarvan je denkt 'dat is het' of moet ik nog verder denken?
Oud 17-11-2006, 17:00
Verwijderd
Dingen van karton of papiermache maken iets dat met een hobby te maken heeft. En dan het liefst dingen die open kunnen zonder dat ze kapot hoeven.

Suprises die plakkerig of stinkerig zijn kunnen echt alleen als je 13 of 14 bent. En zelfs dan zijn ze al stom.
Oud 17-11-2006, 17:12
Envy
Envy is offline
Hmm, iemand een idee voor een surprise voor m'n tante die net leidinggevende (manager) is geworden?
Oud 17-11-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 17-11-2006 @ 18:12 :
Hmm, iemand een idee voor een surprise voor m'n tante die net leidinggevende (manager) is geworden?
Leidinggevende van wat? Wat zijn haar hobby's?
Oud 17-11-2006, 17:55
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
geen vieze plakkerige suprieses maken als je echt niks kunt bedenken kun je altijd nog iets doen wat met sinterklaas te maken heeft
Oud 17-11-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 17-11-2006 @ 17:38 :
Oh wil je mij helpen? Bij de scouting hebben we lootjes getrokken:

Meisje van een jaar of 9
Cadeau voor 4 euro
Hobby's: dansen en voetballen
Lievelingsdier: hond

Dat stond op het briefje. En verder weet ik niks, want ik ben net een nieuwe leidster voor deze groep, ik ken dr niet. Grááág hoor ik ideeën, ik dacht misschien aan een voetbal maken van papier maché, maar verder....
Ik heb een meisje die op handbal zit. Ga voor haar een doel maken met in het doel (net is van soort gaas, dus de bal kan er goed in 'hangen') een bal en daar het cadeautje in. Het doel dan op een stuk triplex met de lijnen van het veld (naja, helft of stukje van het veld) met pepernoten. En dan voor het doel doe ik een sinterklaas of zwarte piet (iemand idee om een soort sinterklaaspop of zwartepietenpop (dus beetje pluche-achtig, zacht iig, en niet zo'n kleine van een toiletrolletje) te maken?), maar jij zou daar dan desnoods een ballerina ofzo (doet ze aan ballet of is het dansen in het algemeen, in dat geval zou je gewoon een dansmeisje ofzo kunnen doen) van kunnen maken?
Misschien een idee?

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 20:09.
Oud 17-11-2006, 20:08
marokkaanse
marokkaanse is offline
je kan een voetbal maken of een hond
Oud 18-11-2006, 11:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Een enorme doos. Daarop een briefje 'voor persoon A'. A leest het gedichtje, en dan eindigd het met 'naar persoon B' Persoon B maakt de grote doos open, haalt er een kleine doos uit waarop een briefje zit met 'voor persoon B' en dan moet die doos weer naar persoon C enzovoort. Dat gaat dan een tijdje door en dan zit in de kleinste doos een kadootje voor de laatste persoon.

Ik heb eens een terugdraaiende klok gemaakt voor iemand die altijd te laat komt. Nou ja, de cijfers stonden in een verkeerde volgorde, de klok liep niet echt.
Oud 18-11-2006, 11:34
meezkah
meezkah is offline
Poehh.. kan iemand mij helpen?
ik heb thuis mn broertje getrokken,
hij is 8 jaar, speelt hockey (maar daar wil ik niks mee doen, want dat is echt te onorigineel) enne, ja verder kijkt ie veel tv en speelt ie veel buiten...

wat kan k maken?!
Oud 18-11-2006, 11:58
jet
jet is offline
voor alle hockeyende/voetballende mensen:

vriendinnetje van mij heeft ooit een stuk gras gehaald uit ons gymveld (waar dus een heel stuk miste daarna ) en daarop hardgekookte eieren gezet die ze had beschilderd als mensen (de spelers dus) volgensmij had ze er BNers enzo op geplakt. was iig erg crea en ze had er school property mee kapot gemaakt wat het altijd goed doet. ze had ook nog uitspraken op die eieren geplakt over het meisje die ze had getrokken enzo. was erg leuk
Oud 18-11-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-11-2006 @ 19:04 :
(iemand idee om een soort sinterklaaspop of zwartepietenpop (dus beetje pluche-achtig, zacht iig, en niet zo'n kleine van een toiletrolletje) te maken?),
Heb je op de basisschool wel eens kerstmannetjes van watjes en vilt gemaakt? Op die manier kan sinterklaas ook best. Je neemt een watje, vormt hier een langwerpig iets van, maakt van rood vilt een soort cape met capuchon, doet dit om het watje, bindt het vast bij de nek, plakt er een klein watje aan voor de baard, tadaa, sinterklaas. Dan kun je nog uit geel vilt een kruis knippen en op de capuchon plakken, dan is het een mijter, en een tandenstoker geel verven en tegen de zijkant plakken, dan is dat de staf.
Oud 19-11-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-11-2006 @ 13:56 :
Heb je op de basisschool wel eens kerstmannetjes van watjes en vilt gemaakt? Op die manier kan sinterklaas ook best. Je neemt een watje, vormt hier een langwerpig iets van, maakt van rood vilt een soort cape met capuchon, doet dit om het watje, bindt het vast bij de nek, plakt er een klein watje aan voor de baard, tadaa, sinterklaas. Dan kun je nog uit geel vilt een kruis knippen en op de capuchon plakken, dan is het een mijter, en een tandenstoker geel verven en tegen de zijkant plakken, dan is dat de staf.
Nadeel is dat het dus redelijk groot moet zijn. Gok op popformaat zeg maar.
Wel goede tip trouwens
Oud 19-11-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-11-2006 @ 19:04 :
iemand idee om een soort sinterklaaspop of zwartepietenpop (dus beetje pluche-achtig, zacht iig, en niet zo'n kleine van een toiletrolletje) te maken?
Neem stof, vulling, naald en draad en maak er één?

Bij veel 'goedkope' winkels (supermarkt, Zeeman, Wibra, ...) kun je btw ook heel goedkoop popjes kopen (nu ook vaak sinterklaas en zwarte piet), kan ook nog een idee zijn als je niet zo handig bent met naald en draad?

Ik heb btw ook wel patronen voor poppen, maar geen scanner (niet thuis iig), als het niet te veel haast heeft kan ik het eventueel wel bij mijn ouders scannen of een kopie maken en die opsturen ofzo? Of je zoekt op google, daar is ook wel het e.e.a. te vinden. (Bv. http://hobby.blogo.nl/blogo.asp?comments/208/12046/ , niet heel charmant, maar die lijkt mij wel vrij eenvoudig te maken.)

Citaat:
meezkah schreef op 18-11-2006 @ 12:34 :
wat kan k maken?!
Beetje lastig te zeggen als je alleen hockey, tv kijken en buiten spelen als informatie geeft.

Maar misschien een tv met daarin een 'verhaal' (een doos als tv, aan allebei de kanten een stokje waar je aan kunt draaien en daaraan een lang vel papier met daarop allemaal tekeningen, die je van de ene stok op de andere kunt draaien, zeg maar of gewoon een soort van theater, dus met allemaal kleine dingentjes er in - het verhaal/de opstelling moet natuurlijk wel op je broertje slaan ).
Oud 19-11-2006, 19:09
Verwijderd
Iemand een tip hoe ik een bos bloemen of een grote bloem kan maken?
(of een hele goede andere tip voor mijn moeder heeft? )
Oud 19-11-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 19-11-2006 @ 20:09 :
Iemand een tip hoe ik een bos bloemen of een grote bloem kan maken?
(of een hele goede andere tip voor mijn moeder heeft? )
Met meer informatie over je moeder komen we verder.

Bloemen kan je overal van maken: papier(maché), stof, ...
Moet er iets in de bloem(en) en zo ja, wat?
Oud 20-11-2006, 09:31
Verwijderd
Opzich hoeft er niks in de bloemen te komen (het cadeautje is iets te groot en verder kan ik het cadeautje vast wel op een of andere manier erin verwerkt krijgen).
Ik zou verder niet echt weten hoe ik dan precies van papier(mache)/ stof een bloem kan maken? Tips?

Verder info (voor een nog () beter idee): mijn moeder houdt van wandelen (4daagse), heeft het afgelopen jaar een hernia gehad, werkt in een bibliotheek en houdt dus ook van lezen, kan erg goed koken!
Oud 20-11-2006, 11:19
Verwijderd
Een bloem kun je sowieso maken door uit stof de blaadjes te knippen (uit één stuk), in het midden de stof in een puntje trekken, ijzerdraad eromheen en dan een steel van ijzerdraad en daar groen crepepapier omheen wikkelen. De blaadjes kunnen ook door verschillende onregelmatig geknipte stukjes crepepapier op elkaar te leggen en dat in het midden in een puntje te trekken. Maar op die manier kun je geen super grote bloemen maken.
Oud 21-11-2006, 19:09
looneylover
looneylover is offline
Hallo mensen..
nou ik moet 3 suprise in iedergeval maken..
ik heb op zich wel ideeen enzo maar vind het zelf niet zo leuk.

hier even wat info over de mensen:
me vader: verzameld munten, hobby darten, speeld hockey
een vriendin: zit bij mij op volleyen, verder weet ik eigenlijk niks
andere vriendin: zit bij mij in de klas, heeft een vriend, werkt bij de kruitvat, denkt vaak heel erg door(als je begrijpt wat ik bedoel..)

nou weet ik dus niet echt wat ik moet maken enzo..
ik zat voor me vader te denken aan een grote munt.. maar hoe wil ik dat make enzo..
naja alle ideen zijn welkom

doegdoeg
looneylover
Oud 21-11-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
looneylover schreef op 21-11-2006 @ 20:09 :

andere vriendin: zit bij mij in de klas, heeft een vriend, werkt bij de kruitvat, denkt vaak heel erg door(als je begrijpt wat ik bedoel..)
Dildo gevuld met snoepgoed inclusief kruidvatlogo en leuk gedicht? Ik ken iemand die dat heeft gedaan maar toen was het ook in het nieuws dat dildo's werden verkocht bij de Etos.
Oud 21-11-2006, 19:22
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
White Trash schreef op 21-11-2006 @ 20:20 :
Dildo gevuld met snoepgoed inclusief kruidvatlogo en leuk gedicht? Ik ken iemand die dat heeft gedaan maar toen was het ook in het nieuws dat dildo's werden verkocht bij de Etos.
ja dat is wel een goed idee
Oud 21-11-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
looneylover schreef op 21-11-2006 @ 20:09 :

een vriendin: zit bij mij op volleyen, verder weet ik eigenlijk niks
saai idee: bekleed een zo rond mogelijke ballon met papiermache, beschilder dit als een volleybal, laat het drogen, snij het open, stop het cadeautje erin
Oud 21-11-2006, 20:54
Verwijderd
@MevrouwM: Van stof knippen in de vorm van bloemblaadjes, aan elkaar naaien, eventueel vullen, en dan aan elkaar maken aan een stokje/ijzerdraadje (eventueel nog met een rondje in het midden). En anders idd wat Sarah zegt. Uit de bieb heb ik ooit een boekje gehad over bloemen maken van papier, daar stonden veel verschillende bloemen in, ook hele mooie, misschien zou je in de bieb zo iets kunnen vinden als je er meer werk van wilt maken (ik weet de titel helaas niet meer). Met koken kan je natuurlijk ook veel.

@looneylover: Voor je vader idd een grote munt (vrij simpel te maken van karton: twee rondjes en een rand, iets er op 'tekenen' met bv. ijzerdraad, aluminiumfolie er over heen en klaar) of een hockeystick of een dartbord met op het bord ipv punten iets anders (foto?) of iets leuks met de getallen doen of iets met de dartpijlen ofzo? Mbt vriendin, als het een vriendin is weet je toch wel meer van haar dan alleen dat ze op volleybal zit...? Anders is het meer een teamgenootje, lijkt me? Maar goed: maak een volleybal? Voor die andere vriendin: heb je misschien meer informatie als in hobby's ed?
Oud 21-11-2006, 21:00
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-11-2006 @ 21:54 :
@MevrouwM: Van stof knippen in de vorm van bloemblaadjes, aan elkaar naaien, eventueel vullen, en dan aan elkaar maken aan een stokje/ijzerdraadje (eventueel nog met een rondje in het midden). En anders idd wat Sarah zegt. Uit de bieb heb ik ooit een boekje gehad over bloemen maken van papier, daar stonden veel verschillende bloemen in, ook hele mooie, misschien zou je in de bieb zo iets kunnen vinden als je er meer werk van wilt maken (ik weet de titel helaas niet meer). Met koken kan je natuurlijk ook veel.

@looneylover: Voor je vader idd een grote munt (vrij simpel te maken van karton: twee rondjes en een rand, iets er op 'tekenen' met bv. ijzerdraad, aluminiumfolie er over heen en klaar) of een hockeystick of een dartbord met op het bord ipv punten iets anders (foto?) of iets leuks met de getallen doen of iets met de dartpijlen ofzo? Mbt vriendin, als het een vriendin is weet je toch wel meer van haar dan alleen dat ze op volleybal zit...? Anders is het meer een teamgenootje, lijkt me? Maar goed: maak een volleybal? Voor die andere vriendin: heb je misschien meer informatie als in hobby's ed?
ja dat van het volleybal is ook meer een teamgenootje.. dus ik denk dat dat maar gewoon wat simpels word zoals een volleybal..
en die andere vriendin.. nou ze heeft op streetdance gezeten maar daar is ze sinds kort vanaf.. ik kan misschien wel iets doen omdat we allemaal in het eindexamenjaar zitten daar iets mee doen ofzo..
Oud 21-11-2006, 22:56
Verwijderd
Bedankt voor de tips . Ik ga wat moois maken.
Oud 22-11-2006, 07:28
Verwijderd
@Lisaaah: Eventueel nog een idee met dansen, een discospiegelbol. Maak een bal van papiermaché of koop een piepschuimbal (twee delen), maak 'spiegeltjes' van karton en aluminiumfolie (knip zoveel kleine vierkantjes van karton als je nodig hebt, pak ze in met aluminiumfolie (klein stukje en zorg voor één mooie kant) en lijm de 'spiegeltjes' met een lijmpistool op de bal.

@meezkah: Nog een vraag: heeft je broertje specifieke programma's die hij veel kijkt? Zo ja, welke?

@MevrouwM: Op de site van de bieb hier vond ik veel boeken met in de titel 'bloemen' en 'papier', ik weet alleen niet meer welke ik toen had. Het zou Bloemen van papier van Ray Gibson, Prue Greener en Amanda Heywood kunnen zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb ook nog even op google gezocht, maar daar kon ik niet echt iets vinden. Iets koken/bakken en daar wat in stoppen kan natuurlijk ook. Of een koekenpan of een ander 'attribuut' maken.
Oud 22-11-2006, 09:08
Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb mn schoonzus getrokken, ze is basisschool juf en ze wilde fotolijstjes, in mei gaat ze met mn broer trouwen maar ik heb geen idee wat ik moet maken,

een schoolbord kreeg ze vorig jaar en een taart heeft ze ook al gehad
iemand tips
Oud 23-11-2006, 09:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
Aangezien mijn vriend vogelaar is wil ik nu eens een vogel voor hem maken als surprise. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Het moet of een scharrelaar/ijsvogel of papegaaiduiker worden (niet zo groot dus) en alledrie zijn met veel kleuren. hoe pak ik dat het beste aan?
Oud 23-11-2006, 14:11
Pruts0r
Pruts0r is offline
Een houten kist in elkaar timmeren, cadeautjes inpakken en in een plastic zakje doen, vervolgens laagje cement erin doen, cadeautyjes ertussen, niets dat plat kan worden of breekbaar is, en dan to aan de rand toe volmaken met cement....

Succes en lol gegarandeerd
Oud 23-11-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 23-11-2006 @ 10:36 :
Aangezien mijn vriend vogelaar is wil ik nu eens een vogel voor hem maken als surprise. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Het moet of een scharrelaar/ijsvogel of papegaaiduiker worden (niet zo groot dus) en alledrie zijn met veel kleuren. hoe pak ik dat het beste aan?
maar weer aan de papiermache?
Je kunt met kippengaas eerst een vogel-vorm maken. Dan papier mache er dus op, laten drogen en schilderen met plakkatverf. Misschien kun je beter wc papier dan krantenpapier gebruiken, dan hoeft de verf er minder dik op.
Oud 23-11-2006, 19:06
B@rcelona
B@rcelona is offline
ik heb het zusje van mijn vriend met lootjes.. ze is 12, wil graag zangeres of musicalster worden.. en ze leest graag de tina, en heb voor haar dus ook het Noortje stripboek gekocht.. een haarband die ze graag wou hebben en oorbellen..

ik had zelf al het idee bedacht om een schoen te gaan maken van gipsverband, daar stro in te doen.. cadeautje er in.. en de schoen op het stripboek plakken..

maar vind het niet zo orgineel..
wie zou me kunnen helpen met misschien iets orginelers??
Oud 23-11-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-11-2006 @ 15:16 :
Misschien kun je beter wc papier dan krantenpapier gebruiken, dan hoeft de verf er minder dik op.
Maar dan heb je wel enorm veel wc-papier nodig... Het best kun je, denk ik, eerst krantenpapier doen en dan de 'toplaag' van wc-of keukenrolpapier.
Oud 23-11-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
B@rcelona schreef op 23-11-2006 @ 20:06 :

wie zou me kunnen helpen met misschien iets orginelers??
Een microfoon of een podium?
Oud 23-11-2006, 20:25
B@rcelona
B@rcelona is offline
en waar zou ik die van kunnen maken???
Oud 23-11-2006, 21:08
Verwijderd
Citaat:
B@rcelona schreef op 23-11-2006 @ 21:25 :
en waar zou ik die van kunnen maken???
Papiermaché, karton, papier, ... wat je maar wilt. Vooral een podium is niet zo moelijk: een platte doos kan al een podium vormen, eventueel collisen (hoe schrijf je dat?) maken, paar boxen er op (kleine doosjes beplakt met papier) eventueel een microfoonstandaardje (van zwart geverfde satéprikkers ofzo) er op en klaar.
Oud 24-11-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-11-2006 @ 20:54 :
Een microfoon of een podium?
Een microfoon is ook niet echt moeilijk om te maken. Een wcrolletjes/ keukenrol met daarop een prop kranten. Mooi beplakken/verven en er kan echt wel iets moois uit komen. Alleen nog even kijken waar je het cadeautje laat, maar desnoods pak je het cadeau mooi in en plak je de microfoon erop oid.

Of je rolt de strip goed op en maakt daar het handvat van de microfoon van.
Oud 24-11-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Je kunt met kippengaas eerst een vogel-vorm maken. Dan papier mache er dus op, laten drogen en schilderen met plakkatverf. Misschien kun je beter wc papier dan krantenpapier gebruiken, dan hoeft de verf er minder dik op.
Wat ik "altijd" doe; de eerste lagen van kranten (dit gaat namelijk makkelijker en sneller dan gepruts met wc papier) en de laatste lagen met wc papier, om de tekst van de krant weg te werken!
Oud 24-11-2006, 17:33
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
als je kippen gaas gebruikt

plak er dan eerst een opengeknipte vuinis zak omheen

wnat papier mache op kippengaas plakken lukt niet goed
(eigen ervaring)
en als je minder lagen wilt gebruiken en het moet toch hard worden
moet je door je behangplaksel een beetje beton poeder doen
Oud 24-11-2006, 20:03
Verwijderd
Ik kom er zelf niet meer helemaal uit dus misschien kan iemand van jullie mij helpen? Voor mijn moeder, die helemaal into zweverige dingen is op het moment wil ik graag een boeddha maken, liefst één met meerdere armen enzo, zoiets of zoiets dus qua figuur. Wel zittend want anders is het vast helemaal onmogelijk, en dan zijn gezicht vervangen door dat van een zwarte piet of de sint. De grootte maakt niet veel uit, 30 centimeter is wel prima. Ik kom er alleen echt niet uit, welk materiaal moet ik gebruiken om dit in elkaar te zetten? Papier-maché is geen optie

dank je!
Oud 24-11-2006, 20:53
Verwijderd
Boeddha was een mens en mensen hebben 2 armen en geen slurf
Wat jij hier post is de Hindoe-god van de reizigers, Ganesha.
Maar ik weet verder niet hoe je een Boeddha of Ganesha kunt maken.
Hmm, misschien kun je er een op triplex schilderen, dat uitzagen, en daar gewoon een doos achter plakken? Of op dik karton als triplex te veel werk is.
Oud 24-11-2006, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 24-11-2006 @ 21:53 :
Boeddha was een mens en mensen hebben 2 armen en geen slurf
Wat jij hier post is de Hindoe-god van de reizigers, Ganesha.
Maar ik weet verder niet hoe je een Boeddha of Ganesha kunt maken.
Hmm, misschien kun je er een op triplex schilderen, dat uitzagen, en daar gewoon een doos achter plakken? Of op dik karton als triplex te veel werk is.
ja nou ja het maakt ook niet uit wat het precies is, het doel is haar plotselinge zweverigheid een beetje op de hak te nemen
Oud 24-11-2006, 21:35
Verwijderd
Klei of brooddeeg?
Oud 25-11-2006, 18:49
Yana
Yana is offline
Ok.. Ik sta voor de onmogelijke opdracht een surprise te maken voor iemand die verstandelijk gehandicapt is. Nou is dat nog niet het grootste probleem, maar mijn totaal niet creatieve kant op het gebied van knutselen wel.. Ik heb dus ook amper knutselspullen in huis, wil er best iets voor kopen... maar toch ook niet teveel.

Wat ik van hem weet: Vrolijke kerel, speelt in een muziekband, drinkt graag koffie, noemt mensen "koekenbakker", houdt van knuffelen

Ik heb overigens een psv-muts voor hem gekocht.
Oud 26-11-2006, 17:22
PV
PV is offline
koop een grote knuffel, snij die open en stop daar het cadeau in?

of maak een muziekinstrument, een trommel of een fluit of zoiets, iets wat niet al te moeilijk is.
Oud 26-11-2006, 19:46
Verwijderd
Ik moet dit jaar een suprise voor m'n broertje maken, hij is 9 jaar maar qua verstand zit hij op het niveau van een twaalf jarige.
Ik heb als cadeautjes: een voetbalshirt van Italie, een computerspelletje van Tycoon skatepark en een hangertje met een haaientand voor aan een ketting.
Hij houdt van: computeren, voetbal, zingen, muziek maken, gedichten schrijven,liedjes schrijven, tekenen, x boxen, tv kijken (vooral Huis Anubis) en rekenen.
Verder kan hij heel goed discuseren en is hij altijd heel grappig. Soms lijkt hij een beetje op chin chan.
Wie wil mij helpen met het bedenken van een suprise? Want ik wil eens een keer iets orgineels maken (vandaar zoveel informatie).
Oud 27-11-2006, 15:05
Verwijderd
Ik moet suprise maken voor een meisje dat ik eigenlijk niet ken. Het enige wat ik van haar weet, is dat ze op het moment met haar autorijlessen bezig is, een jaar of 20, ze rijdt paard, heeft veel zussen, en werkt bij een fruitteler. Heeft iemand ideeen? Cadeau voor tien euro.
Advertentie

Regels voor berichten