Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2006, 10:09
Verwijderd
Het is niet mijn eigen PC, dat even vooraf

Maar op deze Dell Dimension 3000 Pentium 4, 2,99GHz, 1GB Ram met onboard Intel(R) 82865G Graphics controller gebeurt er iets als SimCity2000 wordt gestart. Namelijk: de computer hangt vast, en na een tijdje keert hij terug naar je bureaublad, maar dat staat dan wel plots in 640X480 en andere minimale beelscherminstellingen. Bovendien krijg je een foutmelding ivm ialmrnt5, vandaar dat ik over de Graphics controller begin.

Ik heb al verschillende compabiliteitsinstellingen geprobeerd bij de sc2000.exe, en de "nieuwste" drivers van Dell en Intel geïnstalleerd (al waren die allebei ouder dan de oorspronkelijke drivers), maar dat maakte niets uit.

De versie van SimCity2000 doet het op andere pc's wel gewoon, en SimCity2000 is natuurlijk niet zo zwaar dat het aan de kwaliteit van de pc zou moeten liggen.

Hebben jullie een voor de hand liggende oplossing die ik even gemist heb? Ik ben natuurlijk een totale n00b verder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 10:34
Verwijderd
moet je m maar orgineel kopen :boos:
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 12:22
phoxetis
phoxetis is offline
waarom start je dat ding niet gewoon onder DOS ?

sc2000 werkt met Vesa voor z'n 640x480x256 kleurtjes. Toen een hele mooie techniek, maar het zal mij benieuwen of je dat op een moderne videokaart nog aan de praat krijgt
Oud 23-11-2006, 14:48
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 23-11-2006 @ 13:22 :
waarom start je dat ding niet gewoon onder DOS ?

sc2000 werkt met Vesa voor z'n 640x480x256 kleurtjes. Toen een hele mooie techniek, maar het zal mij benieuwen of je dat op een moderne videokaart nog aan de praat krijgt
Luister, mijn vriend heeft gewoon mijn versie die op mijn pc wel draait, en mijn pc is ook redelijk nieuw, de videokaart van mij is zelfs stukken beter dan die van hem Daar kan het niet zoveel mee te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 15:17
phoxetis
phoxetis is offline
je hebt het dus over een windows-versie, begrijp ik
Oud 01-12-2006, 09:38
Elite!
Elite! is offline
Compabiliteit? en andere windows aanklikken wellicht
Oud 01-12-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 22-11-2006 @ 11:09 :

Ik heb al verschillende compabiliteitsinstellingen geprobeerd bij de sc2000.exe,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten