Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 19:31
scara
scara is offline
Er zijn verregaande plannen om de 2 belangrijkste en grootste Belgische wielerploegen samen te voegen tot 1 superwielerploeg, met jeugdafdelingen enzovoort ...

Een goed idee of niet?
Oud 19-06-2002, 20:47
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik heb dat nog nergens gehoord of gelezen, maar ik geloof je natuurlijk wel.

Of het een goed idee is? Euh, ik denk van niet. Ik zie persoonlijk liever 2 aparte ploegen, waarin Domo die "beste" is, en Lotto de ploeg is waar jonge Belgisch wielrenners een kans krijgen.
Natuurlijk begrijp ik dat het Financieel waarschijnlijk is dat ze beter samengaan.

Het zal wikken en wegen worden.
Oud 19-06-2002, 21:47
Lyx
Lyx is offline
ik zie ook liever 2 aparte

lotto-domo wordt VEELSTE groot imho
Oud 19-06-2002, 23:02
mobie
mobie is offline
Megaploeg Lotto-Domo in de maak? (19/06/2002)

Lotto-Adecco en Domo-Farm Frites praten over een mogelijke fusie. Die zou leiden tot één superploeg, met beloften, junioren en een derdeklasser.

Het hoeft niemand te verbazen dat Eddy Merckx het bindmiddel is tussen beide teams. Hij droomt al langer van één prestigieuze Belgische wielerploeg. Lotto en Domo zijn bovendien alle twee op zoek naar een co-sponsor voor volgend jaar. Een fusie ligt voor de hand.

Het zou overings om meer gaan dan één profteam. Het project wil een allesomvattend plan, met ook junioren, beloften en een derdeklasser waar jonge profs kunnen rijpen.

Domo-manager Patrick Lefevere weigert voorlopig wel vooruit te lopen op de feiten. Zolang de deal niet rond is, wil hij niets zeggen.

Paul De Belder, woordvoerder van Lotto wil niets bevestigen of ontkennen. Lotto stapt wel alleen in een project als het hoofdsponsor is en financieel verantwoordelijke.

Intussen buigt minister van Overheidsbedrijven Rik Daems zich over het project.

www.sportplanet.be
Oud 27-06-2002, 20:44
shanne
shanne is offline
aangezien beide ploegen nog met sponsor-tekorten zitten, kunnen ze misschien beter maar samen gaan en net zo machtig worden als Mapei eerst was.
Oud 28-06-2002, 09:14
Boogie
Boogie is offline
ik snap er helemaal nix van. Er was juist een 2e Belgische ploeg opgericht omdat het land qua wielrennen groot genoeg is, en nou willen ze opeens weer 1. Naja 'de kannibaal' heeft er waarschijnlijk meer kijk op dan ik
Oud 29-06-2002, 09:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
En ik las zojuist dat de gesprekken zijn afgelopen en dat het samengaan een feit is. Ik ben benieuwd wanneer het officeel gemaakt gaat worden. Ik vind het nog steeds jammerlijk, zeker nu Mapie-Quickstep ermee stopt, en Quickstep eigen in mijn ogen perfect met Domo kan samen gaan.
Of misschien met een kleine Belgische ploeg, om op die manier weer 2 "grote" in Belgie te hebben.
Oud 29-06-2002, 09:28
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
En ik las zojuist dat de gesprekken zijn afgelopen en dat het samengaan een feit is. Ik ben benieuwd wanneer het officeel gemaakt gaat worden. Ik vind het nog steeds jammerlijk, zeker nu Mapie-Quickstep ermee stopt, en Quickstep eigen in mijn ogen perfect met Domo kan samen gaan.
Of misschien met een kleine Belgische ploeg, om op die manier weer 2 "grote" in Belgie te hebben.
dan krijgen we een groot Lotto-Domo en een klein Quick Step, maar dan heb je alsnog 2 ploegen. Ik weet alleen niet of het de bedoeling van Quick Step is om een trade team I te worden
Oud 29-06-2002, 09:51
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:

dan krijgen we een groot Lotto-Domo en een klein Quick Step, maar dan heb je alsnog 2 ploegen. Ik weet alleen niet of het de bedoeling van Quick Step is om een trade team I te worden
Quickstepp samen met het kleine Palmans-Collstrop. Palmans-Collstrop wilt namelijk een 1ste divisie ploeg worden en met de inbreng van Quickstepp, die de voorrang krijgt op de Belgische renners bij Mapei, moet dat eventueel te doen zijn.
Oud 30-06-2002, 16:42
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het zou morgen, na het Belgisch Kampioenschap die nu gereden wordt, bekend gemaakt worden dat ze samen gaan. Ik ben benieuwd welke renners er volgend jaar in die ploeg gaat rijden.
Oud 02-07-2002, 14:27
mobie
mobie is offline
De fusie is een feit.
Er zullen nu wel heel wat renners een nieuwe ploeg moeten zoeken. Er zouden al 5 vd 10 Nederlandse renners op zoek moge naar een nieuwe ploeg.
En Frank VDB tekent terug een contract bij (Lotto-)Domo.
Oud 18-07-2002, 07:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
De spelers kern die men wilt hebben is intern bekend, de besprekingen met de renners beginnen (en dat in de tour). Ik ben benieuwd.

Ook over nieuwe Belgische ploegen enzo.
Oud 27-07-2002, 18:20
shanne
shanne is offline
het is nog niet bij alle renners bekend of zij mogen blijven of weg moeten, de pers weet vaak meer dan zij. dat vind ik niet kunnen, de renners moeten wel duidelijkheid krijgen.
Oud 27-07-2002, 21:19
Boogie
Boogie is offline
Virenque en Museeuw naar Quick Step, VDB ook?
Oud 28-07-2002, 13:42
mobie
mobie is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Virenque en Museeuw naar Quick Step, VDB ook?
Virenque
Museeuw als hij nog een jaartje bijdoet volgt hij Lefevre waarschijnlijk-->quickstep
VDB volgt ook Lefevre-->heeft VDB een nieuwe kans gegeven en laatst zei hij nog dat hij dat nog niet vergeten is.
Oud 28-07-2002, 20:28
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
mobie schreef:

Virenque
Museeuw als hij nog een jaartje bijdoet volgt hij Lefevre waarschijnlijk-->quickstep
VDB volgt ook Lefevre-->heeft VDB een nieuwe kans gegeven en laatst zei hij nog dat hij dat nog niet vergeten is.
Virenque ja, je weet wel, die Fransman die 5x (?) de bolletjestrui heeft gewonnen en in de laatste tour de rit naar Mont Ventoux won.
De 2e sponsor van de ploeg wordt Davitamon, en die heeft een grote markt in Frankrijk, vandaar dat die ook franse toppers wil hebben. Ook is geloof gesproken over Patrice Halgand
Oud 28-07-2002, 20:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:

Virenque
zie bovenstaande reply
maar ook dat Virenque dat bij verschuldigd is aan Lefevere. Hij was zowat de enigste die nog een plaatsje wilde vrijmaken in zijn team toen hij terug kwam na zijn dopinggedoe.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Die nieuwe ploeg van Quickstepp wordt gewoon een internationale ploeg. Met enkele Belgie, die Quickstepp meebrengt, en de Belgen die Lefevere zelf meebrengt. Dan de co-sponser die enkele Franse toppers wilt. Quickstepp bracht ook Italianen mee dacht ik. En de 3de sponser wilt er Nederlanders in...
Oud 28-07-2002, 20:46
Tofke_H
Tofke_H is offline
Lotto-domo wordt een versterkte (?) versie van de huidige Lotto-ploeg.
Oud 29-07-2002, 10:55
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Lotto-domo wordt een versterkte (?) versie van de huidige Lotto-ploeg.
Khoop maar dat Lotto-Domo geen vergiftigd geschenk is.
Reageren

Regels voor berichten