Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 14:54
icoontje
icoontje is offline
Hoi,
mijn vriend is diabeet en nu al ongeveer een 3 jaar depressief. Hij slikt nu al enkele maanden anafranil (voordien heeft hij nog andere gebruikt, maar ik weet niet welke en die hielpen dus ook niet), maar er is geen beterschap te bespeuren.
Nu is hij sowieso al iemand die vrij op zichzelf is en weinig aansluiting vindt bij andere mensen. Voordien kon hij zijn gevoelens (negatieve of positieve) nog kwijt in het schilderen en schrijven, maar zelfs daarvoor heeft hij geen intresse meer. Ik ben zowat de enige die hij constant rond zich kan verdragen, anderen gaan hem al snel vervelen en irriteren.
Af en toe zoekt hij zijn heil in coke, en eerlijk gezegd slaat de schrik mij nu om het hart. Jaren terug is hij daar vrij zwaar aan verslaafd geweest en op eigen houtje afgekickt...
Wie heeft ervaring met diabeten en antidepressiva en het gebruik van coke.
Oud 21-01-2007, 15:19
Verwijderd
m'n moeder is een diabeet aan de antidepressiva.. of het helpt weet ik eigenlijk niet.. maar niet elke antidepressiva werkt voor iedereen even goed, diabeet of niet..

"Cocaïne heeft een activerend effect op het lichaam. De bloedruk gaat omhoog en de hartslag versnelt. Cocaïne kan het glucosegehalte in het bloed verhogen. Hierdoor neemt de insulinebehoefte toe en is er grotere kans op een te hoog suikergehalte in het bloed (hyperglycemie). Hyperglycemie kan klachten geven zoals dorst, veel plassen, moeheid, jeuk of infecties. Tekenen van een ernstig verhoogde bloedsuiker zijn toenemende zwakte, sufheid, bemoeilijkte ademhaling en uitdroging."

(bron: jellinek)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 15:30
icoontje
icoontje is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 21-01-2007 @ 16:19 :
m'n moeder is een diabeet aan de antidepressiva.. of het helpt weet ik eigenlijk niet.. maar niet elke antidepressiva werkt voor iedereen even goed, diabeet of niet..

"Cocaïne heeft een activerend effect op het lichaam. De bloedruk gaat omhoog en de hartslag versnelt. Cocaïne kan het glucosegehalte in het bloed verhogen. Hierdoor neemt de insulinebehoefte toe en is er grotere kans op een te hoog suikergehalte in het bloed (hyperglycemie). Hyperglycemie kan klachten geven zoals dorst, veel plassen, moeheid, jeuk of infecties. Tekenen van een ernstig verhoogde bloedsuiker zijn toenemende zwakte, sufheid, bemoeilijkte ademhaling en uitdroging."

(bron: jellinek)
Ik heb de hele site van jellineke al doorlopen :-)
Maar hij heeft eerder veel last van een lage suikerspiegel dan van een hoge.
Maar ik wil meer weten over ervaringen die diabeten hebben met antidepressiva.
Die Anafranil die hij nu neemt werkt voor geen meter :-(
Reageren

Regels voor berichten