Advertentie | |
|
![]() |
|
jij zegt: dynamisch model is dT/dt=-0.0033(T-15)
nu kan je dus voor alle T, dT/dt uitrekenen. Maak hiervan een tabel. dT/dt<0 dan is de grafiek dalend dT/dt>0 dan is de gafiek stijgend dT/dt=0 dan is de grafiek horizontaal bij jou zal de grafiek dalend zijn. Je wilt dus gebruik maken van veldlijnen, en daaruit de oplossing van de differentiaalvergelijking halen. kijk hier maar: http://www.sosmath.com/diffeq/slope/slope1.html |
![]() |
||
Citaat:
Als je woensdag het verslag moet inleveren, kan het handig zijn even na te kijken hoe je het precies moet schrijven. (Volgens mij hadden wij het vroeger op de middelbare school ook altijd over "de functie is continue" etcetera. Kijk dus even na hoe je docent het schrijft in enkelvoud, en houd die spelling aan. Zou uiteindelijk net een puntje kunnen schelen) |
![]() |
||
Citaat:
Je werkt hier met gemeten getallen. Snees werkt met berekende waarden. Kijk even op die stencils, welke versie je voor deze opdracht moet nemen ... Houd ook de tekens goed in de gaten: Als dT/dt positief is, is de koffie aan het opwarmen ipv afkoelen. En kijk uit voor rekenfoutjes. - Voor een taalfout zouden "eigenlijk" punten moeten worden afgetrokken. Maar je weet nooit zeker in hoeverre een wiskundedocent zich daaraan zal houden. - Voor een rekenfout zullen *zeker* punten worden afgetrokken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarschijnlijk eerder iets als delta T gedeeld door delta t. (Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe jullie dat opschrijven. -------------- Als je overigens die 21 zomaar accepteert als correcte waarde, dan kun je natuurlijk gewoon die andere twee constantes bepalen dmv exponentiele regressie. Dat is een van de standaardfuncties van je GR. (Je zult dan waarschijnlijk wel zelf de nauwkeurigheid moeten bepalen) |
![]() |
||
Citaat:
Je zei: d T / d t. En dat is iets heel anders als delta T / delta t. Dat heeft Snees je net uitgelegd in zijn post van 04-12-2006 @ 20:40 |
![]() |
||
Citaat:
Lees anders de post van Snees gepost op 04-12-2006 @ 20:40 nog maar eens. Hoe dan ook, dat is heel wat anders dan wat alert-red hier doet. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is goed, want zo is het in de klas immers ook gedaan. Zorg er wel voor, dat je het correct in je verslag schrijft. Dus met een delta, en niet met een d. Anders denkt je docent wellicht, dat je het verschil niet helemaal begrepen hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WIS] dynamisch model opmaken gijsss | 12 | 10-01-2007 21:27 | |
VWO |
Uitsluiting nderwerpen examens professor2 | 21 | 09-04-2006 20:50 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Kan iemand deze opgave oplossen: wiskunde opgave vwo-5/6 b1 Zenovandeven | 0 | 21-02-2006 13:52 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WB12]Continue Dynamische Modellen TopDrop | 6 | 31-08-2005 10:34 | |
VWO |
Wiskunde B1 Breg | 170 | 19-06-2005 18:39 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Exacte definitie continu dynamisch model zkhbaldo | 3 | 20-05-2002 20:57 |