Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2006, 11:55
Chess
Chess is offline
hee,
ik heb van een jongen bij mij uit de klas een oude gitaar gekregen. Nou wil ik hem graag gaan verven, maar moet ik dan eerst schuren? Wat voor verf moet ik gebruiken? etc.
Zouden jullie me iets verder kunnen helpen?
thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 11:57
Escapism
Escapism is offline
--> EM
en daar is er ook wel es een topic over geweest, geloof ik.
Oud 14-12-2006, 13:16
Custom
Custom is offline
Alle hardware eraf, licht opschuren (niet alle lak hoeft eraf, doen veel bouwers ook niet) en dan laagje voor laagje spuiten met kleur en afdekken met transparant. Autolak is hier erg goed en goedkoop voor (voor een dekkende kleur). Post anders je vraag nog eens op het gitaarforum voor wat specifiekere tips:

www.gitaarnet.nl/forum
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 16:33
Verwijderd
hmm, dit heb ik pas ook gedaan met m'n bas (lees: de afgelopen weken) en je hoeft 'm eigenlijk niet eens te schuren, zo kan het namelijk ook.. ik heb mijn bas wel geschuurd daarentegen, maar dat duurde al snel flink wat uren en spierpijn.

de grondverf is ook belangrijk, bij autolak kan je niet zomaar even een grondverf pakken want dat bijt weg oid. Kan je niet helpen met wat voor grondverf dat dan wel zou moeten maar dat valt op te zoeken.

En je moet ook vooral de vernis niet vergeten anders is je lak erg snel beschadigd en zal sneller dof enzo worden.

Foto's van hoe het met mijn bas is vergaan zijn hier te vinden.

ps. let op je electronica.. mijn snoertjes zijn kapot gegaan bij het weer in elkaar zetten

ps. ps. Plak je element gaten ed. af. Bij mij was de lak net iets te dik waardoor ik een uur of 3 heb zitten bijschuren en dat maakt het er niet mooier op.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:14
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
zonde zonde zonde zonde zonde zonde
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 19:14 :
zonde zonde zonde zonde zonde zonde
hoezo? als je gitaar/bas 1 kleur is (en dan voornamelijk mat) raak je er wel op uitgekeken en wil je eens wat anders. En je kan je instrument persoonlijker maken.

Wat pas zonde is is 20.000 stickers erop plakken omdat je het uiterlijk saai vindt worden..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:43
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
kydnav schreef op 14-12-2006 @ 19:19 :
hoezo? als je gitaar/bas 1 kleur is (en dan voornamelijk mat) raak je er wel op uitgekeken en wil je eens wat anders. En je kan je instrument persoonlijker maken.

Wat pas zonde is is 20.000 stickers erop plakken omdat je het uiterlijk saai vindt worden..
Dat laatste is nog meer zonde. Maar ik vind een gitaar zoals die oorspronkelijk is het mooist. Als ik een gitaar koop zoek ik er een uit die ik mooi vind, en dan hoef ik hem ook niet te verven wat ik dus niet zou willen. En ieder instrument is uniek (het hout en alles) en dus persoonlijk genoeg. Op een muziekinstrument raak ik sowieso niet uitgekeken(A)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 19:43 :
Dat laatste is nog meer zonde. Maar ik vind een gitaar zoals die oorspronkelijk is het mooist. Als ik een gitaar koop zoek ik er een uit die ik mooi vind, en dan hoef ik hem ook niet te verven wat ik dus niet zou willen. En ieder instrument is uniek (het hout en alles) en dus persoonlijk genoeg. Op een muziekinstrument raak ik sowieso niet uitgekeken(A)
ik zeg niet dat je uitgekeken raakt op het instrument, maar diens uiterlijk.
Mijn bas was hiervoor mat rood, slechte lak ook. Beschermde m'n hout totaal niet en ik kon erin krassen met m'n nagel. Nu is de lak beter, mooier en beschermd het m'n hout tenminste.
En daarnaast koop ik geen gitaar/bas voor hoe die eruit ziet maar voor het geluid dat eruit komt.

Daarnaast is de lak van de topicstarter misschien wel gewoon heel lelijk, vaal, vervaagd of afgesleten...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:00
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
kydnav schreef op 14-12-2006 @ 19:55 :
ik zeg niet dat je uitgekeken raakt op het instrument, maar diens uiterlijk.
Mijn bas was hiervoor mat rood, slechte lak ook. Beschermde m'n hout totaal niet en ik kon erin krassen met m'n nagel. Nu is de lak beter, mooier en beschermd het m'n hout tenminste.
En daarnaast koop ik geen gitaar/bas voor hoe die eruit ziet maar voor het geluid dat eruit komt.

Daarnaast is de lak van de topicstarter misschien wel gewoon heel lelijk, vaal, vervaagd of afgesleten...
Ook op het uiterlijk van een instrument raak ik niet uitgekeken. Als je lak slecht is, is het natuurlijk ook een ander verhaal, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. En ik combineer geluid en uiterlijk graag (helaas mag dat wat kosten maar goed je krijg er wat voor terug).
En bij een oude gitaar kun je wat slijtage verwachten natuurlijk. Maar dat heeft ook wel iets karakteristieks, dat hoort bij die gitaar, daarom is die dan ook zo uniek. Ik hou wel van puur natuur. Zo ben ik bijvoorbeeld ook tegen botox, en ook tegen het 'verjongen' van een gitaar.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:04
DeadNation
DeadNation is offline
Ik koop altijd gitaren in kleuren die ik ruig vind....
Oud 14-12-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:00 :
Ook op het uiterlijk van een instrument raak ik niet uitgekeken. Als je lak slecht is, is het natuurlijk ook een ander verhaal, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. En ik combineer geluid en uiterlijk graag (helaas mag dat wat kosten maar goed je krijg er wat voor terug).
En bij een oude gitaar kun je wat slijtage verwachten natuurlijk. Maar dat heeft ook wel iets karakteristieks, dat hoort bij die gitaar, daarom is die dan ook zo uniek. Ik hou wel van puur natuur. Zo ben ik bijvoorbeeld ook tegen botox, en ook tegen het 'verjongen' van een gitaar.
Och, je kan altijd je lak iets te standaard gaan vinden en denken 'goh, laat ik er eens iets nieuws mee doen' een bepaald patroon erop, een teken, etc. Daarnaast is het ook gewoon leuk om een keer (of meer) gedaan te hebben.
En ik denk ook niet dat je me ongelijk kan geven dat dit mooier is dan dit(kleur ziet er beter uit dan in 't echt) ..

En niet alle lak slijt mooi en karakteristiek. De lak die tegenwoordig het meest gebruikt wordt barst gewoon ipv dat het mooi slijt. En slijtage is sowieso niet bij alle kleuren en types gitaren mooi.

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:10
Malfunction
Malfunction is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 14-12-2006 @ 20:04 :
Ik koop altijd gitaren in kleuren die ik ruig vind....
Ik niet. Ik heb een donker groene gitaar, ik zocht niet langer te wachten op een zwarte destijds. Gewoon rammen op zo'n plank man.
Oud 14-12-2006, 19:16
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
kydnav schreef op 14-12-2006 @ 20:09 :
Och, je kan altijd je lak iets te standaard gaan vinden en denken 'goh, laat ik er eens iets nieuws mee doen' een bepaald patroon erop, een teken, etc. Daarnaast is het ook gewoon leuk om een keer (of meer) gedaan te hebben.
En ik denk ook niet dat je me ongelijk kan geven dat dit mooier is dan dit(kleur ziet er beter uit dan in 't echt) ..

En niet alle lak slijt mooi en karakteristiek. De lak die tegenwoordig het meest gebruikt wordt barst gewoon ipv dat het mooi slijt. En slijtage is sowieso niet bij alle kleuren en types gitaren mooi.
Vind het wel mooi, maar zelf zou ik het niet doen bij mijn eigen dingen. Ik koop liever in een keer iets wat ik mooi vind en eigenlijk blijf ik dat altijd mooi vinden dus is het niet nodig om het mooi te maken. Bij een goeie kwaliteit gitaar is de slijtage over het algemeen wel te overzien(als je er niet te onvoorzichtig mee omgaat dan). En ik hou wel van kwaliteit.
Overigens is verven niet mijn hobby (en zeker instrumenten verven niet) en heb ik ook niet de drang om het een keer gedaan te hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:16 :
Vind het wel mooi, maar zelf zou ik het niet doen bij mijn eigen dingen. Ik koop liever in een keer iets wat ik mooi vind en eigenlijk blijf ik dat altijd mooi vinden dus is het niet nodig om het mooi te maken. Bij een goeie kwaliteit gitaar is de slijtage over het algemeen wel te overzien(als je er niet te onvoorzichtig mee omgaat dan). En ik hou wel van kwaliteit.
Overigens is verven niet mijn hobby (en zeker instrumenten verven niet) en heb ik ook niet de drang om het een keer gedaan te hebben.
ja, maar ook goede kwaliteit gitaren slijten uiteindelijk.. En dan slijten ze dus ook gelijk hartstikke lelijk. Ik kan er zo snel geen plaatje van vinden maar de lak krijgt gewoon scheuren en spleten erin. Nou, als dat je gitaar overkomt wil je die écht wel opnieuw lakken/laten lakken.
En als ik ergens een bas tegenkom die ik heerlijk vindt spelen, fijn vasthoudt, een leuk geluid heeft maar ik vind de kleur niet echt mooi maar deze is er niet in mooie kleuren dan heeft het geluid en de speelbaarheid toch een zware overhand in of ik 'm aanschaf of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:36
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
kydnav schreef op 14-12-2006 @ 20:25 :
ja, maar ook goede kwaliteit gitaren slijten uiteindelijk.. En dan slijten ze dus ook gelijk hartstikke lelijk. Ik kan er zo snel geen plaatje van vinden maar de lak krijgt gewoon scheuren en spleten erin. Nou, als dat je gitaar overkomt wil je die écht wel opnieuw lakken/laten lakken.
En als ik ergens een bas tegenkom die ik heerlijk vindt spelen, fijn vasthoudt, een leuk geluid heeft maar ik vind de kleur niet echt mooi maar deze is er niet in mooie kleuren dan heeft het geluid en de speelbaarheid toch een zware overhand in of ik 'm aanschaf of niet.
Ik denk dat we ook een soort communicatiemisverstand hebben. Er zit ook wel een verschil in tussen akoestische en elektrische gitaren. Bij elektrische gitaren is het idd minder mooi. Aangezien ik meer in de akoestische kant zit, ging ik daar van uit en dan heeft slijtage wel zijn charmes. Excuus
Overigens is mijn (akoestische) gitaar nog niet zo ontzettend oud dat hij last heeft van enorme slijtage (ik heb hem ongeveer 8 jaar) en ziet hij er nog goed uit. Als hij over tig jaar te lelijk zou gaan slijten, zou ik misschien een nieuwe erbij kopen, maar ik ben er te gehecht aan om van hem echt afstand te nemen of te verven. Meestal is het bij (akoestische) gitaren zo dat ze mooier gaan klinken als ze ouder worden. Dus misschien kan ik hem beter maar voor heel mijn leven houden.
Als ik een mooie gitaar tegenkom die ik heerlijk vind spelen, fijn vasthoud, een leuk geluid heeft maar een lelijk uiterlijk heeft koop ik hem niet en wacht rustig af totdat er wel een gitaar te koop is die goed is. Tot nu toe heb ik bij geen van mijn instrumenten lang moeten wachten op de 'ware'.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:41
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:36 :
Ik denk dat we ook een soort communicatiemisverstand hebben. Er zit ook wel een verschil in tussen akoestische en elektrische gitaren. Bij elektrische gitaren is het idd minder mooi. Aangezien ik meer in de akoestische kant zit, ging ik daar van uit en dan heeft slijtage wel zijn charmes. Excuus
Overigens is mijn (akoestische) gitaar nog niet zo ontzettend oud dat hij last heeft van enorme slijtage (ik heb hem ongeveer 8 jaar) en ziet hij er nog goed uit. Als hij over tig jaar te lelijk zou gaan slijten, zou ik misschien een nieuwe erbij kopen, maar ik ben er te gehecht aan om van hem echt afstand te nemen of te verven. Meestal is het bij (akoestische) gitaren zo dat ze mooier gaan klinken als ze ouder worden. Dus misschien kan ik hem beter maar voor heel mijn leven houden.
Als ik een mooie gitaar tegenkom die ik heerlijk vind spelen, fijn vasthoud, een leuk geluid heeft maar een lelijk uiterlijk heeft koop ik hem niet en wacht rustig af totdat er wel een gitaar te koop is die goed is. Tot nu toe heb ik bij geen van mijn instrumenten lang moeten wachten op de 'ware'.
zeg dan gelijk dat 't een acoustische is
Want daar zit nogal wat verschil tussen. Een acoustische zou ik ook niet opnieuw gaan lakken..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:43
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
kydnav schreef op 14-12-2006 @ 20:41 :
zeg dan gelijk dat 't een acoustische is
Want daar zit nogal wat verschil tussen. Een acoustische zou ik ook niet opnieuw gaan lakken..
zijn we het daarover eens
sorry
en toch...koop ik liever in een keer iets perfects dan dat ik moeilijk moet gaan doen met verven en risico loop op iets lelijks (ik vertrouw mijn verfkunsten niet, ben veel te onervaren daarmee)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:49
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 19:43 :
En ieder instrument is uniek (het hout en alles) en dus persoonlijk genoeg. Op een muziekinstrument raak ik sowieso niet uitgekeken(A)
Eigenlijk worden heeel veel gitaren en basgitaren achter elkaar precies hetzelfde gemaakt.. ik heb een squier precision bass .. een zwarte met een witte slagplaat en met mij hebben duizend mensen precies hetzelfde .. als ik de tijs en het geld zou hebben zou ik er een hele mooie eigen creatie van kunnen maken.. eentje die niemand anders heeft.. (ik heb het hier dus niet over een acoustische bas )
Oud 14-12-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:43 :
sorry
en toch...koop ik liever in een keer iets perfects dan dat ik moeilijk moet gaan doen met verven en risico loop op iets lelijks (ik vertrouw mijn verfkunsten niet, ben veel te onervaren daarmee)
als je het zelf niet kunt/wilt kan je het altijd laten doen door mensen die het daadwerkelijk wel kunnen eh
Met citaat reageren
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:43 :
sorry
perfect is onmogelijk en als het al zou bestaan is het belachelijk duur
zelf een likje verf geven is niet moeilijk, kost alleen tijd en een beetje geld.. minder dan een perfecte gitaar
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
kydnav schreef op 14-12-2006 @ 20:53 :
als je het zelf niet kunt/wilt kan je het altijd laten doen door mensen die het daadwerkelijk wel kunnen eh
voor 400 euro ofzo he
Oud 14-12-2006, 19:54
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
azwethinkweiz schreef op 14-12-2006 @ 20:49 :
Eigenlijk worden heeel veel gitaren en basgitaren achter elkaar precies hetzelfde gemaakt.. ik heb een squier precision bass .. een zwarte met een witte slagplaat en met mij hebben duizend mensen precies hetzelfde .. als ik de tijs en het geld zou hebben zou ik er een hele mooie eigen creatie van kunnen maken.. eentje die niemand anders heeft.. (ik heb het hier dus niet over een acoustische bas )
Als je je instrument goed kent, zitten er altijd wel een aantal unieke plekjes op (ook al zijn het hele kleine dingetjes). Net een kleurverschilletje of iets en als het wat ouder wordt ook bepaalde putjes met herinneringen etc..
en ik blijf erbij: puur natuur
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:57
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
azwethinkweiz schreef op 14-12-2006 @ 20:53 :
voor 400 euro ofzo he
ben maar een arme student

Citaat:
perfect is onmogelijk en als het al zou bestaan is het belachelijk duur
Bij mij is perfect mogelijk bij instrumenten. Ik ben heel tevreden degene die ik heb (op één na waar er iets is afgebroken, maar daar kan dat ding niks aan doen).

Citaat:
zelf een likje verf geven is niet moeilijk
Een likje geven is niet moeilijk, maar ik wil natuurlijk wel een perfect likje...........
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 20:19
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:54 :
Als je je instrument goed kent, zitten er altijd wel een aantal unieke plekjes op (ook al zijn het hele kleine dingetjes). Net een kleurverschilletje of iets en als het wat ouder wordt ook bepaalde putjes met herinneringen etc..
en ik blijf erbij: puur natuur
een gitaar is niet puur natuur.. en ik heb liever een lakje dat eigen is, met een mooie afbeelding ofzo, dan een deukje of scheurtje dat van mij is.. =\
Oud 14-12-2006, 20:22
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 20:57 :
ben maar een arme student

Bij mij is perfect mogelijk bij instrumenten. Ik ben heel tevreden degene die ik heb (op één na waar er iets is afgebroken, maar daar kan dat ding niks aan doen).

Een likje geven is niet moeilijk, maar ik wil natuurlijk wel een perfect likje...........
je bent een arme student, dan is het opnieuw verven van een gitaar goedkoper dan het nieuw kopen van een gitaar.
ik ben ook uitzonderlijk blij met mn bas, maar er kan altijd iets beter.. en hij blijft identiek aan het exemplaar dat in de winkel staat, behalve dan de emotionele waarde..
en een likje verf geven is zo makkelijk, dattet bijna niet kan mislukken, als je het maar goed doet..
Oud 14-12-2006, 20:23
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
azwethinkweiz schreef op 14-12-2006 @ 21:19 :
een gitaar is niet puur natuur.. en ik heb liever een lakje dat eigen is, met een mooie afbeelding ofzo, dan een deukje of scheurtje dat van mij is.. =\
Een gitaar is zeker wel puur natuur als het een gitaar is. Als je als gitaar op de wereld bent gezet heb je die eigenschappen en dat is de natuur van de gitaar.
Ik vind een ander lakje dan het oorspronkelijke niet eigen bij die gitaar.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 20:26
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
azwethinkweiz schreef op 14-12-2006 @ 21:22 :
je bent een arme student, dan is het opnieuw verven van een gitaar goedkoper dan het nieuw kopen van een gitaar.
of gewoon de oude gitaar houden

Citaat:
ik ben ook uitzonderlijk blij met mn bas, maar er kan altijd iets beter.. en hij blijft identiek aan het exemplaar dat in de winkel staat, behalve dan de emotionele waarde..
en dat vind ik wel een belangrijke waarde. Maar ook het inspelen, bij nieuw moet je het weer inspelen (bij een akoestische is dat heel belangrijk) voordat het mooi klinkt.

Citaat:
en een likje verf geven is zo makkelijk, dattet bijna niet kan mislukken, als je het maar goed doet..
tja..als je het niet goed doet...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 21:04
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 21:26 :
of gewoon de oude gitaar houden

en dat vind ik wel een belangrijke waarde. Maar ook het inspelen, bij nieuw moet je het weer inspelen (bij een akoestische is dat heel belangrijk) voordat het mooi klinkt.

tja..als je het niet goed doet...
ja.. ik zou ook de oude gitaar houden

en ook dat vind ik een belangrijke waarde.. maar ik speel net zo goed op kydnav dr bas als op mn eigen.. t blijft een bas.. en een nieuwe bas klinkt geweldig...
een goede akoestische gitaar trouwens ook ..
Oud 14-12-2006, 21:13
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
azwethinkweiz schreef op 14-12-2006 @ 22:04 :
ja.. ik zou ook de oude gitaar houden

en ook dat vind ik een belangrijke waarde.. maar ik speel net zo goed op kydnav dr bas als op mn eigen.. t blijft een bas.. en een nieuwe bas klinkt geweldig...
een goede akoestische gitaar trouwens ook ..
Een goede akoestische gitaar die nieuw is, klinkt niet zo mooi als een oudere. Bij de meeste akoestische instrumenten is het belangrijk dat ze ingespeeld zijn, en dat kost tijd dus zijn ze al wat ouder als ze echt mooi gaan klinken. Daarom is de stradivariusviool zo bekend. Same story voor de akoestische gitaar. Maar er zijn instrumenten waar dat niet zo is, zoals de mandoline.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 22:53
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 22:13 :
Een goede akoestische gitaar die nieuw is, klinkt niet zo mooi als een oudere. Bij de meeste akoestische instrumenten is het belangrijk dat ze ingespeeld zijn, en dat kost tijd dus zijn ze al wat ouder als ze echt mooi gaan klinken. Daarom is de stradivariusviool zo bekend. Same story voor de akoestische gitaar. Maar er zijn instrumenten waar dat niet zo is, zoals de mandoline.
wauw je klinkt zowaar als een werkstuk
helaas (of juist niet) heb ik zelf anders meegemaakt..
niet vaak, maar ik heb het meegemaakt .. ik heb het hier niet over violen of mandolines.. daar weet ik vrij weinig vanaf..
wel leuk dat je het er ook even bij betrok..
Oud 15-12-2006, 00:46
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 22:13 :
Daarom is de stradivariusviool zo bekend.
ja die is vast bekend om dat hij heel erg oud is
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 08:00
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
azwethinkweiz schreef op 14-12-2006 @ 23:53 :
wauw je klinkt zowaar als een werkstuk
helaas (of juist niet) heb ik zelf anders meegemaakt..
niet vaak, maar ik heb het meegemaakt .. ik heb het hier niet over violen of mandolines.. daar weet ik vrij weinig vanaf..
wel leuk dat je het er ook even bij betrok..
wel bij goede kwaliteit bedoel ik Bij slechte kwaliteit is het eerder andersom..

Citaat:
ja die is vast bekend om dat hij heel erg oud is
Ik doelde meer op dat hij het bekendste voorbeeld is van dat oude (goede, akoestische) instrumenten beter klinken dan net nieuw gekochte.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 08:22
DeadNation
DeadNation is offline
Joh verf m of verf m niet. Het is vast toch een of andere crappy gitaar.
Oud 15-12-2006, 08:48
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 15-12-2006 @ 09:00 :
wel bij goede kwaliteit bedoel ik Bij slechte kwaliteit is het eerder andersom..
azwethinkweiz heeft dan ook op goede kwaliteit gitaren gespeeld
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 14:25
Chess
Chess is offline
Ok maar in ieder geval..
Deze gitaar heb ik NIET gekocht, maar gewoon GEKREGEN.
Ik heb een eigen gitaar, maar dit is gewoon leuk voor erbij.
Hij heeft heel lang in een schuur gestaan en ik heb er ook aan zitten denken om hem gewoon zo te houden, maar ik wil hem persoonlijker. Dus.. hoe kan ik hem het beste schuren, verven etc? Want heb meerdere dingen gehoord over autolak (positief & negatief)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 10:55
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1497056

Lees kydnav's eerste post nog maar even
en anders is dit topic ook wel duidelijk..
je kan zelf beslissen ofje het mooi vind, maar je kan er best wat aan hebben..

Kydnav: als je gaat schuren moetje met de houtnerf mee gaan..
Oud 16-12-2006, 16:13
Chess
Chess is offline
Ow oke dankjewel!
Hoop dat ik er vanavond of morgen nog mee kan beginnen, maar heb het nu ook druk met 2 surprises maken voor kerst.!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten