Advertentie | |
|
![]() |
|
Alle hardware eraf, licht opschuren (niet alle lak hoeft eraf, doen veel bouwers ook niet) en dan laagje voor laagje spuiten met kleur en afdekken met transparant. Autolak is hier erg goed en goedkoop voor (voor een dekkende kleur). Post anders je vraag nog eens op het gitaarforum voor wat specifiekere tips:
www.gitaarnet.nl/forum |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmm, dit heb ik pas ook gedaan met m'n bas (lees: de afgelopen weken) en je hoeft 'm eigenlijk niet eens te schuren, zo kan het namelijk ook.. ik heb mijn bas wel geschuurd daarentegen, maar dat duurde al snel flink wat uren en spierpijn.
de grondverf is ook belangrijk, bij autolak kan je niet zomaar even een grondverf pakken want dat bijt weg oid. Kan je niet helpen met wat voor grondverf dat dan wel zou moeten maar dat valt op te zoeken. En je moet ook vooral de vernis niet vergeten anders is je lak erg snel beschadigd en zal sneller dof enzo worden. Foto's van hoe het met mijn bas is vergaan zijn hier te vinden. ps. let op je electronica.. mijn snoertjes zijn kapot gegaan bij het weer in elkaar zetten ps. ps. Plak je element gaten ed. af. Bij mij was de lak net iets te dik waardoor ik een uur of 3 heb zitten bijschuren en dat maakt het er niet mooier op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat pas zonde is is 20.000 stickers erop plakken omdat je het uiterlijk saai vindt worden.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn bas was hiervoor mat rood, slechte lak ook. Beschermde m'n hout totaal niet en ik kon erin krassen met m'n nagel. Nu is de lak beter, mooier en beschermd het m'n hout tenminste. En daarnaast koop ik geen gitaar/bas voor hoe die eruit ziet maar voor het geluid dat eruit komt. Daarnaast is de lak van de topicstarter misschien wel gewoon heel lelijk, vaal, vervaagd of afgesleten... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En bij een oude gitaar kun je wat slijtage verwachten natuurlijk. Maar dat heeft ook wel iets karakteristieks, dat hoort bij die gitaar, daarom is die dan ook zo uniek. Ik hou wel van puur natuur. Zo ben ik bijvoorbeeld ook tegen botox, en ook tegen het 'verjongen' van een gitaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk ook niet dat je me ongelijk kan geven dat dit mooier is dan dit(kleur ziet er beter uit dan in 't echt) .. En niet alle lak slijt mooi en karakteristiek. De lak die tegenwoordig het meest gebruikt wordt barst gewoon ipv dat het mooi slijt. En slijtage is sowieso niet bij alle kleuren en types gitaren mooi. Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 19:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Overigens is verven niet mijn hobby (en zeker instrumenten verven niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik ergens een bas tegenkom die ik heerlijk vindt spelen, fijn vasthoudt, een leuk geluid heeft maar ik vind de kleur niet echt mooi maar deze is er niet in mooie kleuren dan heeft het geluid en de speelbaarheid toch een zware overhand in of ik 'm aanschaf of niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens is mijn (akoestische) gitaar nog niet zo ontzettend oud dat hij last heeft van enorme slijtage (ik heb hem ongeveer 8 jaar) en ziet hij er nog goed uit. Als hij over tig jaar te lelijk zou gaan slijten, zou ik misschien een nieuwe erbij kopen, maar ik ben er te gehecht aan om van hem echt afstand te nemen of te verven. Meestal is het bij (akoestische) gitaren zo dat ze mooier gaan klinken als ze ouder worden. Dus misschien kan ik hem beter maar voor heel mijn leven houden ![]() Als ik een mooie gitaar tegenkom die ik heerlijk vind spelen, fijn vasthoud, een leuk geluid heeft maar een lelijk uiterlijk heeft koop ik hem niet en wacht rustig af totdat er wel een gitaar te koop is die goed is. Tot nu toe heb ik bij geen van mijn instrumenten lang moeten wachten op de 'ware'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Want daar zit nogal wat verschil tussen. Een acoustische zou ik ook niet opnieuw gaan lakken.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() sorry ![]() en toch...koop ik liever in een keer iets perfects dan dat ik moeilijk moet gaan doen met verven en risico loop op iets lelijks (ik vertrouw mijn verfkunsten niet, ben veel te onervaren daarmee) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
zelf een likje verf geven is niet moeilijk, kost alleen tijd en een beetje geld.. minder dan een perfecte gitaar ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() en ik blijf erbij: puur natuur ![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik ben ook uitzonderlijk blij met mn bas, maar er kan altijd iets beter.. en hij blijft identiek aan het exemplaar dat in de winkel staat, behalve dan de emotionele waarde.. en een likje verf geven is zo makkelijk, dattet bijna niet kan mislukken, als je het maar goed doet..
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind een ander lakje dan het oorspronkelijke niet eigen bij die gitaar. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ook dat vind ik een belangrijke waarde.. maar ik speel net zo goed op kydnav dr bas als op mn eigen.. t blijft een bas.. en een nieuwe bas klinkt geweldig... een goede akoestische gitaar trouwens ook ..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
helaas (of juist niet) heb ik zelf anders meegemaakt.. niet vaak, maar ik heb het meegemaakt .. ik heb het hier niet over violen of mandolines.. daar weet ik vrij weinig vanaf.. wel leuk dat je het er ook even bij betrok..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1497056
Lees kydnav's eerste post nog maar even ![]() en anders is dit topic ook wel duidelijk.. je kan zelf beslissen ofje het mooi vind, maar je kan er best wat aan hebben.. Kydnav: als je gaat schuren moetje met de houtnerf mee gaan..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Electrische gitaar Verwijderd | 22 | 18-08-2010 20:59 | |
De Kantine |
Wat wil je graag weten van de forumer onder je? #3 Verwijderd | 500 | 23-04-2008 14:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Muziek |
Gitaar verven. Verwijderd | 24 | 20-05-2006 19:09 | |
Muziek |
Gitaar verven Verwijderd | 103 | 15-07-2003 10:56 | |
Muziek |
Gitaar verven/lakken??? Multilot | 16 | 10-03-2003 11:12 |