Al een tijdje luister ik af en toe naar de Da Ponte-opera's van Mozart. Vooral naar Don Giovanni. Zijn er mensen die ook naar (die) opera's luisteren / kijken?
(Jammer dat de uitzending van Così fan tutte is uitgesteld.)
Ik kan niet wachten tot de uitzending waarin 'Don Giovanni' drie keer een boe-salvo over zich heen krijgt. Was het Nederlandse publiek toch nog ergens goed voor. Verder ben ik niet zo ontzettend thuis in de operawereld, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal buiten Da Ponte.
Broeder schreef op 11-12-2006 @ 00:00 : Ik ken alleen wat stukken die onder Latijnse titels op m'n computer staan. Is het ergens online te beluisteren?
Via www.youtube.com kun je wat zien. Of er sites zijn waar je complete opera's kunt luisteren, weet ik niet. De libretti kun je lezen op: www.librettidaopera.it.
Snees schreef op 11-12-2006 @ 00:29 : Ik kan niet wachten tot de uitzending waarin 'Don Giovanni' drie keer een boe-salvo over zich heen krijgt. Was het Nederlandse publiek toch nog ergens goed voor. Verder ben ik niet zo ontzettend thuis in de operawereld, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal buiten Da Ponte.
Ja, de Viktor&Rolf-uitvoering van Don Giovanni slikt het Amsterdamsche publiek maar moeizaam door. Ik vind het wel leuk dat die Da Ponte-opera's eens opnieuw worden bekeken.