Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 09:27
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
Heey allemaal,
ik heb een klein vraagje,
wat vinden jullie van Zingen en Zanglessen!?
zouden jullie als jullie daar de mogelijkheid voor hebben zanglessen voor nemen. en zouden jullie daar voor willen betalen of zouden jullie het wel doen maar dan alleen als het gratis zou zijn?
alsvast Hardstikkebedankt
Liefs Emma
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2006, 09:55
Verwijderd
Ik volg prive zanglessen, zeer de moeite waard en het kost me 20 euro per les van 3 kwartier.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 10:33
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
Maar dat is wel vrij duur toch?
zouden niet veel mensen baat hebben bij gratis zanglessen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 11:35
Verwijderd
Citaat:
EmmaSophie schreef op 27-11-2006 @ 11:33 :
Maar dat is wel vrij duur toch?
zouden niet veel mensen baat hebben bij gratis zanglessen?
Je gaat toch ook geen gratis gitaar/drum/bas/etc les geven?
Die mensen gaan heus niet gratis even hun tijd zo gebruiken, lessen zijn en blijven een dienst en daar moet je nou eenmaal voor betalen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 12:38
Verwijderd
precies, plus dat het feit dat ik ervoor betaal me een stok achter de deur bied mochten de lessen kwalitatief/inhoudelijk niet goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 13:29
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
klinkt vrij logisch allemaal,
maar stel dat het word aan geboden bijv. op een school na schooltijd. en het is goedkoop tot gratis? waarom zou je dan wel niet gaan? en je moet toch niet gemotiveerd worden omdat je er voor betaalt maar juist omdat je het leuk vind, en omdat je er wat leert. en omdat er een doel achter zit.
leren zingen, houding, articulatie enz. plus een keer in de zoveel tijd een klein optredentje?

het gaat hier natuurlijk dan wel over zangles in een groep, geen prive zangles.

ik krijg ook prive zangles, betaal hier maar heel weinig voor, maar het het super naar mijn zin daarzo, kom daar elke week met veel plezier, en dat na toch al wel 5 jaar ong.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
EmmaSophie schreef op 27-11-2006 @ 14:29 :
klinkt vrij logisch allemaal,
maar stel dat het word aan geboden bijv. op een school na schooltijd. en het is goedkoop tot gratis? waarom zou je dan wel niet gaan? en je moet toch niet gemotiveerd worden omdat je er voor betaalt maar juist omdat je het leuk vind, en omdat je er wat leert. en omdat er een doel achter zit.
leren zingen, houding, articulatie enz. plus een keer in de zoveel tijd een klein optredentje?

het gaat hier natuurlijk dan wel over zangles in een groep, geen prive zangles.

ik krijg ook prive zangles, betaal hier maar heel weinig voor, maar het het super naar mijn zin daarzo, kom daar elke week met veel plezier, en dat na toch al wel 5 jaar ong.
het is gewoon niet realistisch zoiets vol te houden, die docent wil er altijd wel een goede financiële vergoeding voor.. En ik betwijfel dat er een gemeente oid is die zangles zodanig wil financiëren. En het betalen motiveert de leerling niet maar juist de docent.. Waarom je best doen als je er niets voor krijgt? En je kan als leerling niet klagen dat je de les niet goed genoeg vindt, want voor een kwalitatieve les ga je dan maar naar iemand die je ervoor vergoed..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 13:50
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
maar goedkoper zou toch wel prettig zijn?

maar goed hoe denken jullie over zingen zelf?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
EmmaSophie schreef op 27-11-2006 @ 14:50 :

een prijsverlaging zou in mijn opinie niet zoveel uitmaken, meestal betaal je namelijk ook voor de kwaliteit van je zangles..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 14:22
George
George is offline
Citaat:

Tsjah, als het goedkoper zou zijn had ik het nu nog kunnen betalen en had ik niet hoeven stoppen. Ik heb het geld er best voor over, ik héb het alleen niet.

En ik vind zingen gaaf, eigenlijk vind ik zingen nog gaver dan seks, erg gaaf dus. Ja, zingen.
Oud 27-11-2006, 15:51
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:

goedkoper zou ronduit klote zijn, want mn moeder geeft zangles en het kost haar heel veel tijd en energie, want het heeft ook voorbereiding nodig.. als het goedkoper zou worden zou ze zich kapot werken er er veel te weinig voor verdienen
Oud 27-11-2006, 17:05
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
oke ik snap het. haha
van wat voor soort muziek houden jullie?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:56
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Zanglessen zijn wel te doen, maar je kan zelf ook je stem ontwikkelen. Zanglessen zijn er om je stem te verbeteren en om grip te krijgen op van alle soorten toonladders, maar je kan er zelf ook een flink stuk aan werken
Oud 27-11-2006, 20:04
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
EmmaSophie schreef op 27-11-2006 @ 18:05 :
van wat voor soort muziek houden jullie?
Handig, het hele forum Muziek én Eigen Muziek in 1 topic.
Oud 27-11-2006, 21:16
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik ging net zingen. wat een ervaring was dat.
Oud 27-11-2006, 22:09
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Citaat:
Metal-Hoofd schreef op 27-11-2006 @ 18:56 :
Zanglessen zijn er om je stem te verbeteren en om grip te krijgen op van alle soorten toonladders
Klopt niet echt..
Oud 28-11-2006, 00:53
George
George is offline
Citaat:
Metal-Hoofd schreef op 27-11-2006 @ 18:56 :
Zanglessen zijn wel te doen, maar je kan zelf ook je stem ontwikkelen. Zanglessen zijn er om je stem te verbeteren en om grip te krijgen op van alle soorten toonladders, maar je kan er zelf ook een flink stuk aan werken
Err, een juiste techniek kan je jezelf echt niet zomaar even aanleren en is wel erg handig bij zingen als je je stem niet wil verneuken. Bijvoorbeeld.
Oud 29-11-2006, 16:56
AngelLena
AngelLena is offline
Waar wil je nou eigenlijk heen met je vraag? Klinkt alsof je een protest afgeeft tegen betalen voor zanglessen en/of een aanbod hebt gehad om gratis te krijgen maar niet weet of je dat moet aannemen.

Betalen voor een dienst lijkt me niet meer dan normaal overigens. Het loont uiteindelijk alleen maar want zonder zanglessen wel actief gaan zingen betekent grote kans dat je over enkele jaren geen stembanden meer hebt. En om dat te fixen gaat je meer kosten dan die paar euro voor een lesje zo af en toe.
Oud 29-11-2006, 19:32
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Fake schreef op 27-11-2006 @ 10:55 :
Ik volg prive zanglessen, zeer de moeite waard en het kost me 20 euro per les van 3 kwartier.
dat is een schappelijke prijs. ik betaalde op het laatst 18 of 19 euro voor een les van 20 minuten.
Oud 29-11-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 29-11-2006 @ 17:56 :
Het loont uiteindelijk alleen maar want zonder zanglessen wel actief gaan zingen betekent grote kans dat je over enkele jaren geen stembanden meer hebt.
Weet iemand eigenlijk hoe dit precies zit?

Ik heb ook zangles gehad, zou er ook zo weer mee beginnen als ik het geld had ja. Zo gaaf Ik had het dan bij een muziekschool, dat was vrij prijzig, maar ook goed en gelukkig hoefde ik dat niet te betalen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-11-2006 @ 20:42 :
Weet iemand eigenlijk hoe dit precies zit?
Het is deels bullshit aangezien er veel mensen zijn die van nature een goede controle over hun stem hebben en hem niet belasten of forceren. Van de andere kant zijn er ook genoeg die moeten leren er niet met alle geweld van alles uit te willen persen want daarmee help je de boel inderdaad in de vernieling.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 11:43
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
Waar wil je nou eigenlijk heen met je vraag? Klinkt alsof je een protest afgeeft tegen betalen voor zanglessen en/of een aanbod hebt gehad om gratis te krijgen maar niet weet of je dat moet aannemen.

Betalen voor een dienst lijkt me niet meer dan normaal overigens. Het loont uiteindelijk alleen maar want zonder zanglessen wel actief gaan zingen betekent grote kans dat je over enkele jaren geen stembanden meer hebt. En om dat te fixen gaat je meer kosten dan die paar euro voor een lesje zo af en toe.

Nou ik zal je er antwoord op geven,
ik doe een opleiding SAW, dit is een welzijns opleiding. nou doe ik een maatschappelijke stage. en omdat ik al heel erg lang bezig ben met zingen (zelfzangles heb, en mijn ouders hebben een eigen toneelvereniging) ben ik gevraagt of ik zanglessen zou willen geven. maar dan wel niet betaalt of heel weinig betaalt. dit zullen dan waarscheinlijk zanglessen worden om te leren hoe je je stem moet gebruiken, en nou je zelf te presenteren op het podium. wel moet ik dit helemaal zelf gaan regelen. heb ik dan een paar maanden les gegeven aan een groep, dan komen er 2 profesionals bij, die ook wel bekent zijn, en die gaan dan samen met mij de groep een leuk lied aan leren en dan gaan we dat op voeren op een festival. ik vond het een Hardstikke leuk idee, omdat niet iedereen zanglessen kan betalen en dit een leuk alternatief zou kunnen zijn, denk ook dat er veel te leren valt. maar moet ik natuurlijk wel weten hoe andere mensen dit vinden, vandaar deze vragen.
i
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:41
Ceespop
Ceespop is offline
SAW klinkt horror
Oud 04-12-2006, 12:41
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
SAW betekend Sociaal Agogisch Werk,
is heel interesant hoor. ik leer er heel erg veel, en heb het er erg naar mijn zin.
maar wat vinden jullie van mijn Project?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:16
Ceespop
Ceespop is offline
wel leuk
Oud 06-12-2006, 15:25
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik vind het een onrealitsisch project en ik zou het echt niet doen, voor heel weinig of gratis zangles.
Oud 06-12-2006, 20:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zou wel wat zangles kunnen gebruiken
Oud 11-12-2006, 11:39
EmmaSophie
EmmaSophie is offline
waarom onrealistisch?
ik ben er nu 4 weken mee bezig, en het gaat hardstikke goed.
je moet wel weten dat ik een voor traject start op een workshop die al een paar jaar bezig is.
maar die duurde altijd maar 1 weekend en nu ga ik dus al een paar weken eerder beginnen dus wordt er eerst 1 keer in de week zangles gegeven (door mij) en daarna een weekend door 2 bekende zangcoaches. deze steunen mij overigens. nu al.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 15:05
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline
Link
Reageren

Regels voor berichten