Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2007, 14:03
Otnemem
Otnemem is offline
Hey

ik gebruik al een kleine paar weken de oogel/druppels vidisic carbogel. zo heet t volgens mij ja. Daarvoor gebruikte ik normale oogdruppels, blink heette die volgens mij, maar die werkte voor geen fuck.

in het begin hielpt t wel aardig, maar nu vind ik dat het nauwelijks meer werkt. Vooral bij 't buiten zijn niet.

Gebruikt iemand anders deze ook? Of weet iemand van jullie of er misschien een betere of sterkere oogzalf is? Kan het damn goed gebruiken!

En niet zeggen, ga terug naar de doctor, dat doe ik wel als ik zelf niets vind.
Oud 02-04-2007, 14:04
Verwijderd
Waar gebruik je ze tegen?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 14:06
Otnemem
Otnemem is offline
mjah, tegen irritatie, kriebel, drukken gevoel. oogdruk zeg maar. Ze hadden een tranentest afgenomen in t ziekenhuis ( ik denk dat het zo heet) en daarop gebasseerd werd mij deze zalf aangeraden.

Het is vooral in mn linker oog. grr
Oud 02-04-2007, 14:23
Balance
Balance is offline
Ik gebruik wel eens oogdruppels, maar voor hooikoorts, dus het lijkt me dat jij daar weinig aan hebt. Bovendien werken ze maar half en doen ze pijn, dus ik raad ze niet eens aan
Oud 02-04-2007, 19:19
Otnemem
Otnemem is offline
hmm...nog meer?
Oud 03-04-2007, 14:41
blackwhite
blackwhite is offline
als je last van je ogen krijgt (jeuk door hooikoorts) plens ik er altijd wat water ..het helpt wel je moet aleen uitkijken als je lenzen hebt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 14:53
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik pas het toe op mijn werk. (de carbogel) Is dat ook goed?
Oud 03-04-2007, 15:09
Otnemem
Otnemem is offline
yup, is allemaal goed hoor, maar bij mij werkt die stomme carbogel vidisic gewoon niet.

Ik ben gewoon benieuwd of mensen hier met dit soort oogproblemen op de hoogte zijn van een andere goede oogzalf/gel/druppels/whatever. Het zou me zo goed kunnen helpen. Was daarstraks al bij de apotheek geweest, maar die bastards zeiden dat ik terug moest naar de doktor om raad. Mjah, dat is in het vu ziekenhuis in a'dam en daar krijg je niet op kortemijn een goede afspraak (eikels sturen je ook gewoon weg na 10 min pfft- great fucking check up).

Mn linker oog doet echt constant pijn ( nou ja, mini pijn met irritatie, droogheid, kriebeling etc) en man het komt je he humeur niet te goede! Ik dacht mss dat er een ziekte ofzo is in mn ogen, mjah daar hebben ze niks van kunnen vinden. Kunnen ze er eigenlijk ook niet gewoon eens een scan van me oog maken om te zien of er daadwerkelijks iets fout is of heeft dat geen zin?

En water helpt niks bij dit haha!

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:09
Verwijderd
Misschien dat je hier wat aan hebt. Mn de behandeling, daar worden nog wat andere oogdruppels/ gels genoemd.

Verder een oogscan wordt er niet vaak gemaakt naar mijn weten. Enkel als de arts op een andere manier niet goed in je oog kan kijken (bijvoorbeeld door een troebel oog), of als bloedvaten beoordeeld moeten worden. Kleine afwijkingen en het functioneren van het oog kunnen hiermee niet worden gezien. Dus denk dat het niet echt veel zin zal hebben in jou geval.

Wanneer je echt last van je oog blijft houden, wellicht toch nog eens langs de oogarts!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 12:43
Otnemem
Otnemem is offline
Thx m'am!

Citaat:
Wanneer je echt last van je oog blijft houden, wellicht toch nog eens langs de oogarts!
denk dat ik dit ook wel ga doen binnekort ja.

Iets wat ik nog niet genoemd had is het feit dat ik maar met 1 oog tegelijk kan kijken. Linker oog doet het nog wel, en staat gewoon goed, maar ik kan ze niet in combinatie gebruiken, Vroeger wel, maar om een of andere reden is dit ergens gedurende mijn 17de jaar ofzo fout gegaan. i dunno. Ik gebruik dan voornamelijk ook m'n rechteroog om te zien.

Ik denk dat dit gegeven misschien ook wel extra last geeft aan mn linker oog...t verhoogt volgens mij die irritatie en droogheid enzo.
Oud 06-04-2007, 21:23
Verwijderd
Als je weer naar de dokter gaat zou ik die klachten wel echt goed (weer) serieus benoemen en goed uitleggen. Anders word je mss weer weggestuurd met een oogdruppeltje .
Sterkte ermee
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten