Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 13:06
Selwyn Renard
Selwyn Renard is offline
hallo iedereen,

Ik heb een onderzoek gestart naar de kijk van mensen op psychische aandoeningen en wat de gevolgen hiervan zijn. Hiervoor heb ik een enquete gemaakt die online in te vullen is.

Het doel van het onderzoek is om te kijken hoe mensen tegenwoordig naar psychologen, psychiatrie en psychologische aandoeningen kijken. Er is eerder een onderzoek geweest of er een stigma op de psychiatrie heerst. dit bleek het geval te zijn. nou vraag ik me af wat de gevolgen hiervan zijn. Ik hoop dat de enquete enige opheldering hierover kan geven. Ik wil wil jullie daarom ook vragen of jullie deze in willen vullen. hij is snel in te vullen en ik heb er veel positieve reacties op gekregen.

Link naar de enquete:
http://www.studentenonderzoek.com/?qid=22563&ln=ned

Alvast bedankt en stuur dit mailtje door zodat deze door zo veel mogelijk mensen word ingevuld.

Nogmaals bedankt,
Selwyn Renard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 13:46
coopergirl
coopergirl is offline
Ingevult, er staat overigens een foutje in je enquete:
Jij spreekt over een postnatale depressie terwijl de tegenwoordige benaming postpartum depressie is...
Oud 12-12-2006, 16:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
enquete is niet altijd duidelijk, vaak beperkt en behoorlijk retorisch. ingevuld.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:10
Nona
Nona is offline
Ingevuld, maar aangezien ik psychologie studeer kunnen mijn resultaten een wat vertekend beelf opleveren. Overweeg dus mijn resultaten uit te sluiten bij analyse.
Oud 12-12-2006, 18:10
martijn1985
martijn1985 is offline
ingevuld, maar tis nou niet bepaald een hele sterke enquete.
Oud 12-12-2006, 18:16
Verwijderd
ingevuld. met sommige vragen was ik het niet eens.
het was beter geweest als je nog 'anders' en dan je eigen antwoord kon invullen erbij had gezeten.

En dan nog iets over ADHD bij kinderen.
Alsof dat de schuld van de kinderen is, ik kan me daar zo kwaad om maken. Zodra je die kinderen een stempel geeft, zeg je eigenlijk dat het probleem bij hun ligt, of je dat nu verklaard uit gedrag of uit een een of ander hersenstofje.
Maar niemand wordt met ADHD geboren, het bijna altijd gewoon aan de opvoeding en het gedrag van de ouders.
zo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:26
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Eenzijdige enquete. Ik denk dat je hier totaal geen objectieve uitkomsten bij zult hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:38
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-12-2006 @ 19:10 :
Ingevuld, maar aangezien ik psychologie studeer in een algemeen psychiatrisch ziekenhuis werk/ leer kunnen mijn resultaten een wat vertekend beelf opleveren. Overweeg dus mijn resultaten uit te sluiten bij analyse.
Oud 12-12-2006, 19:10
Verwijderd
Ingevuld, maar met name de meerkeuze vragen zou ik nog eens naar kijken. Ik was het vaak niet eens met álle antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:35
Selwyn Renard
Selwyn Renard is offline
mijn dank voor iedereen die hem heeft ingevuld.

En wat het commentaar betreft dit stel ik zeer op prijs en is handig voor als ik weer eens wat moet doen.

op een aantal dingen wil ik graag ingaan:
- kruimel --> dat je psychologie studeert maakt niet uit ik hoop gewoon dat de enquete door zo veel mogelijk mensen word ingevuld zodat hij zo representatief mogelijk is. en onder de bevolking hoort ook een bepaalt deel psychologen en studenten psychologie.

- coopergirl --> Bedankt, ik heb op verschillende websites naar verschijdene aandoeningen gezocht maar je kijgt altijd foutjes. Ik zal dit in mijn verslag veranderen. verder denk ik dat het voor de kern van de vraag niet veel uit maakt.

- lienepien --> bij meerkeuze vragen als het over een mening gaat valt mij dit ook vaak op. Meestal is het een keuze naar het antwoord waar je het het minst mee oneens bent. maar ik heb ook 2 open vragen en als je daar de verschijdenheid aan antwoorden ziet dan kan ik dara uit op maken dat het soms onmogelijk is om iedereen een antwoord te kunnen laten kiezen waar diegene het mee eens is.

- LiefsvanHier & =zwart wit= --> ik zou graag willen weten waarom je denkt dat er geen objectieve uitkomsten uit komen, ik heb veel vragen als stelling gedaan zodat iedereen kan zeggen of ze het er mee eens zijn of oneens en ik welke mate. dus graag zou ik hier meer informatie over rijgen waarom je dit denkt. en aan zwart wit waarom je de vragen retorisch vind? ik heb de resultaten tot nu toe bekeken en bij elke vraag is een hele verschijdenheid aan antwoorden. dus mensen hebben er zeer zeker verschillende meningen over.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij vraag 3. 4 antwoorden die heel verschillend, niet evenredig en niet representatief zijn. 1 is duidelijk, dan volgen er 3 vage negatieve beschrijvingen. ik bedoel; het is niet per definitie logisch dat je je in één daarvan zou kunnen vinden. het ligt ook niet zo aan de vragen, maar aan de antwoorden. bij vraag 5 mogelijkheid 2 zeg je bijvoorbeeld 'enigsinds gechoqueerd'. waarom zou je enigsinds gechoqueerd moeten zijn? ik zou dan neerzetten: 1 afspraak maken, 2 erover nadenken 3. niets met het advies doen. vraag 6 mogelijkheid 2 zegt 'omdat je niet wilt dat..', waarom? er kunnen tal van andere mogelijkheden zijn waarop of waarom je zelf een oplossing zoekt. vraag 12 'omdat ik niet wil dat', andere redenen tenover waarom je geen diagnose zou willen. worden niet vermeld. etc. etc. .
je hebt in je antwoorden hele goede mogelijke ideeen staan van wat mensen zouden kunnen vinden, maar ze zijn niet objectief. ze moeten op zodanige manier gesteld worden dat je je in één van die kan vinden. anders zou je bij wijze van spreken bij vraag 5 de optie 'ik val van mijn stoel en ik kom nooit meer bij de dokter' bij kunnen voegen. nja, you get the point.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:55
Verwijderd
ingevuld.. vind alleen dat er bij sommige vragen meer een "zou kunnen" in zou moeten staan.. voor sommige gevallen gelden weer andere dingen dan voor andere gevallen.. voor sommige aandoeningen gelden weer andere maten van stigmatisering dan voor andere aandoeningen, dus is t raar alles zo over een kam te scheren, maar das mijn mening..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:22
Selwyn Renard
Selwyn Renard is offline
=zwart wit= bedankt voor je toelichting in sommige gevallen moet ik toegeven dat ik het met je eens ben. Bij vraag 3 gaat het er inderdaad om of mensen een positief of negatief beeld hebben, ik vraag me echter wel af in welke mate mensen zich hierin vinden als ze er een negatief beeld over hebben. en uit de resultaten die ik tot nu toe heb blijkt toch dat er een deel is die het complete onzin vind etc. Vraag 5 heb je zeker een goed punt. Bij vraag 6 en 12 gaat het mij erom hoeveel mensen het om die reden niet zouden doen of het wel zouden doen. ik had hier inderdaad bij kunnen zetten: 'ïk zou het niet doen om een andere reden'. dit zal ik zeker ook in de toekomst doen echter ben ik ervan overtuigt dat uit het overgrote deel van het onderzoek waardevolle conclusies te trekken zullen zijn. en bij punten waar onduidelijkheid blijft of waar achteraf blijkt dat veel mensen er problemen mee hadden zal ik hier uiteraard geen conclusies uit kunnen trekken.

slobowicz --> Een groot deel zijn stellingen hier heb je de keuze uit 5 stipjes van een likert scale de middelste is in dit geval neutraal dus kan je op vatten als 'zou kunnen'. als je denkt dat bij een grooter deel van de psychische aandoeningen stigma heert vul je in dta jet het ermee eens bent. etc.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Selwyn Renard schreef op 12-12-2006 @ 20:35 :
- lienepien --> bij meerkeuze vragen als het over een mening gaat valt mij dit ook vaak op. Meestal is het een keuze naar het antwoord waar je het het minst mee oneens bent. maar ik heb ook 2 open vragen en als je daar de verschijdenheid aan antwoorden ziet dan kan ik dara uit op maken dat het soms onmogelijk is om iedereen een antwoord te kunnen laten kiezen waar diegene het mee eens is.
Natuurlijk staat vaak je 'exacte' mening er niet tussen bij meerkeuze, maar bij deze enquete was het veel meer dan dat ik anders heb dat niet één antwoord ook maar in de buurt kwam.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:22
Nona
Nona is offline
Citaat:
Selwyn Renard schreef op 12-12-2006 @ 20:35 :
- kruimel --> dat je psychologie studeert maakt niet uit ik hoop gewoon dat de enquete door zo veel mogelijk mensen word ingevuld zodat hij zo representatief mogelijk is. en onder de bevolking hoort ook een bepaalt deel psychologen en studenten psychologie.
Ik hoop dat je je respondenten ook elders werft? Hier zul je namelijk een weinig representatsieve steekproef vinden.
Oud 13-12-2006, 19:13
Selwyn Renard
Selwyn Renard is offline
jazeker ik heb momenteel al 112 respondenten ik hoop minimaal 200 te krijgen, ik had ergens gelezen dat je er dan wel van uit kunt gaan dat je de resultaten ook over de bevolking ongeveer gelijk zullen zijn. in elk geval als je groep van 200 mensen gevarieerd genoeg is. maar zeker bedankt voor je bezorgdheid
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Selwyn Renard schreef op 13-12-2006 @ 20:13 :
jazeker ik heb momenteel al 112 respondenten ik hoop minimaal 200 te krijgen, ik had ergens gelezen dat je er dan wel van uit kunt gaan dat je de resultaten ook over de bevolking ongeveer gelijk zullen zijn. in elk geval als je groep van 200 mensen gevarieerd genoeg is. maar zeker bedankt voor je bezorgdheid
...hier zul je weinig mensen met antipathie jegens psychiatrie treffen
Oud 13-12-2006, 21:15
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Naojan schreef op 12-12-2006 @ 19:16 :
ingevuld. met sommige vragen was ik het niet eens.
het was beter geweest als je nog 'anders' en dan je eigen antwoord kon invullen erbij had gezeten.

En dan nog iets over ADHD bij kinderen.
Alsof dat de schuld van de kinderen is, ik kan me daar zo kwaad om maken. Zodra je die kinderen een stempel geeft, zeg je eigenlijk dat het probleem bij hun ligt, of je dat nu verklaard uit gedrag of uit een een of ander hersenstofje.
Maar niemand wordt met ADHD geboren, het bijna altijd gewoon aan de opvoeding en het gedrag van de ouders.
zo.
Je wordt wel met ADHD geboren lieve schat.

Een klote opvoed versterkt de gevolgen van ADHD wel enorm.

En kutouders gebruiken het vaak als excuus dat wel.

Maargoed ik heb zelf ook ADHD, en ik heb er matig last van, maar ovoor de rest is het gewoon ok

Ik draai lekker mee in de maatschappij en op school / stage gaat het prima.
dat is ookd oor toedoen vna mijn ouders, die wle enigsinds een idee hadden hoe je een kind moet opvoeden
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten