![]() |
|
![]() |
Zelf vind ik het nogal leuk om alle onzinnige dingen rondom horoscopen te lezen; Ik geloof er totaal niet in, maar blijf het altijd grappig vinden om te lezen dat ik voor de 5de keer die week mijn 'ware liefde' ga ontmoeten, of ineens enorm succesvol ben op mijn werk (waarbij ik dan denk: Welk werk?), enzovoorts.
![]() Echter verbaasde mij het jaren geleden al dat de chinese astrologie over het algemeen wel dicht in de buurt komt qua omschrijving. In welk chinees teken sta jij, en komt het overeen met jouw karakter of bezigheden? Klik bijvoorbeeld hier voor verdere omschrijvingen van chinese tekens, en een kaartje om te zien welk dier je zelf bent.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook ooit eens een persoonlijke horoscoop laten maken, waarvan de beschrijving verre van algemeen was. Die klopte overigens best heel aardig. ![]()
||
Citaat:
![]() Voor mij klopt het echt ontzettend! Zodra de Slang echter verliefd is geworden, kan hij bezitterig zijn. Hij eist volledige loyaliteit en trouw van zijn partner en als hij op wat voor grond dan ook jaloezie heeft, trekt hij zich dat zeer aan. Sommigen vinden dat bezitterigheid van de Slang te veel van het goede, maar velen genieten juist van de liefde, genegenheid en zekerheid die de Slang biedt. De Slang heeft een sterke seksuele aandrift en hoort tot de meest onweerstaanbare Chinese tekens. De Slang zou bij voorkeur nooit jong moeten trouwen. Hij is flirterig van aard en het is dikwijls het beste voor hem om van de vrijheid van de jeugd te genieten voordat hij zich vastlegt in een huwelijk. Ondanks de volledige trouw die ze van hun partner eisen, zijn er Slangen die hun flirterig neigingen niet weten te bedwingen en buitenechtelijke affaires aangaan. Ja, eigenlijk ben ik écht zo.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben zelf een tijger. En eigenlijk alles wat er bij mijn omschrijving staat klopt! ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben een draak \m/ HOOFDKENMERKEN: actief, alert, vastberaden, zelfverzekerd, ondernemend, veelzijdig, openhartig, veerkrachtig, gewetensvol, impulsief, fortuinlijk. IN DE LIEFDE: hartstochtelijk, trouw en oprecht, doch veeleisend! Ik geloof dat het wel redelijk overeenkomt, al kan vriendinnetjelief/vrienden/vriendinnen/familie dat beter beslissen denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() oehh ontopic: Draak actief, alert, vastberaden, zelfverzekerd, ondernemend, veelzijdig, openhartig, veerkrachtig, gewetensvol, impulsief, fortuinlijk. IN DE LIEFDE: hartstochtelijk, trouw en oprecht, doch veeleisend! en dan volgt een héle lange lijst met veel goede eigenschappen, opmerkingen over mijn voortreffelijke leiderschap en mijn vele bewonderaars overal waar ik ga. ![]() Bij gelegenheid kan hij evenwel te goed van vertrouwen zijn en het zal hem overkomen dat hij bedrogen wordt door mensen die minder scrupules hebben dan hijzelf. Wanneer dat is gebeurd, zal het de daders wis en waarachtig berouwen. De toorn van de getergde Draak liegt er niet om! De Draak is erg direct in de omgang. Hij neemt geen blad voor de mond en is absoluut geen diplomaat. Hij kan ook veeleisend zijn en van zijn omgeving verwachten dat die zijn hoge maatstaven overnemen. Geestdriftig en zelfverzekerd als hij is, heeft de Draak de neiging om bij alles wat hij doet op de voorgrond te treden. In zekere zin is hij een entertainer die het fijn vindt om gezien te worden en de goedkeuring van andere te krijgen. Op het amoureuze vlak heeft hij veel bewonderaars. Hij heeft stijl, charme en allure, en zijn levendigheid en openheid naar mensen maken hem onweerstaanbaar. Hij is amoureus en hartstochtelijk van aard en zal vele liefdes hebben.
Laatst gewijzigd op 26-01-2007 om 09:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik mis hier de elementen. Chinese astrologie is niet alleen gebaseerd op 12 dieren, maar ook op 5 elementen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sexagen...us_van_60_jaar
En sowieso is dit wel heel oppervlakkig. Net als bij de westerse horoscoop is er veel meer om rekening mee te houden dan gewoon je geboortejaar. Een goede horoscoop kan bij ons ook alleen getrokken worden met tijd en plaats. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Mijn sterrenbeeld is Leeuw en ik sta in het Chinese teken van de Tijger.
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|