Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 12:58
Verwijderd
Tsja, ik heb dus een groot gedeelte uit mijn beker thee over m'n laptop gemorst een paar dagen geleden. Meteen viel het scherm uit en deed ie weinig meer, behalve wat schor kraken en wat 'stuiptrekkingen' van een paar lampjes. De volgende avond liet ik mijn vriend ernaar kijken en deed de laptop het weer (alles was opgedroogd waarschijnlijk), behalve het toetsenbord. De chip op het moederbord die bij het toetsenbord hoort ziet er niet zo goed uit, er zit roest enzo, wittig spul, weetikveelwat. Omdat ie ook ontzettend piepte hebben we het toetsenbord losgemaakt en weer teruggeplaatst en nu koop ik een nieuw klein toetsenbordje, dus dat is geen probleem.

Alleen vraag ik me dus af of die roest zich verder zal verspreiden over mijn moederbord.. Op zich zit er gewoon plastic tussen die chips toch? En wat zou ik er anders tegen kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2006, 13:07
J-roenn
J-roenn is offline
je kan sowieso altijd later er last mee krijgen, heb dat ook gehad op mijn stage, had per ongeluk een beker koffie er over heen gegooid, gelijk accu er uit getrokken en droog gemaakt, en hij deed het weer, maar in de weken erna ging dat ding toch kuren vertonen en hebben ze m toch maar afgeschreven ( lang leve de stageverzekering )
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 14:24
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je moet 'm ook wel afspoelen en dan een week boven een kachel laten staan, zodat-ie kurkdroog is.
Oud 10-12-2006, 15:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-12-2006 @ 15:24 :
Je moet 'm ook wel afspoelen en dan een week boven een kachel laten staan, zodat-ie kurkdroog is.
idd.
Oud 10-12-2006, 20:31
Verwijderd

Ik heb wel gehoord dat je er iets over kan sprayen en 'm vervolgens 'waterdicht' kan plamuren, maar dat ga ik niet zelf proberen.

Ik zit nu alleen ff met die roest.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:14
Nietzman
Nietzman is offline
Thee met suiker?

Suiker is op de lange termijn namelijk funester dan vocht.

Ik zou 'm gewoon eventjes door een professional schoon laten maken, dat heeft een vriend van me eens laten doen toen 'ie cassis over z'n PowerBook donderde. Kost een paar centen, maar dan weet je tenminste zeker dat 'ie goed schoon is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:08
Verwijderd
Nee, gelukkig geen suiker.. ik hou van de smaak van thee. Er valt dus denk ik niet veel aan schoon te maken, behalve dan die ene chip. Maar bedankt voor je reactie! Een collega van m'n vriend gaat er misschien nog naar kijken, die knutselt vaker met laptops.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:16
Hakuna
Hakuna is offline
Drankjes en laptops zijn een dodelijke combinatie (voor de laptop althans ), vandaar dat ik bekers en kopjes altijd een flink stuk van mijn laptop afhou als ik toch met mijn laptop bezig ben. Is wel onhandig, maar toch veel handiger dan achteraf moeten vaststellen dat je laptop door morsen verkloot is!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je al zo nodig een laptop wilt hebben, moet je er natuurlijk niet boven gaan zitten drinken
Oud 11-12-2006, 10:34
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-12-2006 @ 23:29 :
Als je al zo nodig een laptop wilt hebben, moet je er natuurlijk niet boven gaan zitten drinken
Lijkt me overbodig vast te stellen na dit incident.
Oud 11-12-2006, 15:13
phoxetis
phoxetis is offline
het geeft nu eenmaal een kick om iemand de grond in te boren, dat geeft ons het idee dat we belangrijk zijn

mocht je laptop nu helemaal volgelopen zijn met zooi, haal dan alles eruit wat je eruit halen kunt (accu's, verwisselbare drives, whatever)

neem dan een teiltje warm water en spoel het gehele ding eens lekker uit, maar: houdt het beeldscherm droog!! dat beeldscherm krijg je namelijk nooit meer droog.

daarna zet je de oven op 50 graden en laat je 'm een uurtje bakken. ofzo. niet de magnetron stand gebruiken, als je hier al überhaupt over dacht lees je niet goed en heb je zowiezo niet genoeg intelligentie voor deze actie.

of je zet 'm inderdaad een weekje op de kachel. en zet die dan ook aan anders verdampt het nog steeds niet goed.
Oud 11-12-2006, 16:02
Engadin
Engadin is offline
In de oven maar dan wel goed opletten, dus niet zoals deze:
http://tweakers.net/nieuws/20516/
http://tweakers.net/nieuws/25405/
Oud 11-12-2006, 16:36
Verwijderd
Hey! Ik gooi heus niet altijd drinken over laptops, 't is 3,5 jaar lang goed gegaan.

Mijn vraag ging alleen over dat ene chipje he.. uiteraard ga ik mijn laptop niet wassen en bakken. Hij is droog, hij werkt, ik zit er alweer een paar dagen op te forummen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 16:59
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Engadin schreef op 11-12-2006 @ 17:02 :
In de oven maar dan wel goed opletten, dus niet zoals deze:
http://tweakers.net/nieuws/20516/
http://tweakers.net/nieuws/25405/
bizar... !
Oud 17-12-2006, 22:38
noes
noes is offline
Maak je geen zorgen, er zijn al liters bier over mn laptop gegaan.. maar pas bij de laatste keer deden een paar knopjes het niet meer. Lang leve verzekering, heb inmiddels nieuw toetsenbordje, waar ook al bier overheen is gegaan. Ook mn pa heeft dit probleem, maar dan met whiskey-cola. in 99% van de gevallen is het alleen het toetsenbord waar je je zorgen over hoeft te maken: de laptop van mn pa was goed doorweekt, heb m meteen opengetrokken en gedroogd (NIET IN DE OVEN/MAGNETRON: je plastic kan vervormen!!!) gewoon met een keukenrol en wattenstaafjes voor de kleine hoekjes. Daarna lekker een paar uur laten staan. Deed het weer als daarvoor. Maar mn pa besloot nog wel het toetsenbord te vervangen: paar knopjes reageerden niet lekker meer (waarschijnlijk kleverig door de suiker). Ik zou er niet wakker om hebben gelegen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten