Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2006, 11:28
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-04-2013 om 22:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2006, 12:05
Danny
Danny is offline
Hoi Hug_The_Hippo,

Je bent wel een denktank zeg.. .. Maar ik begrijp het heel goed.

Toch is het denk ik het beste dat je je voor nu neerlegt bij de situatie zoals die is, en er toch mee probeert te leven. Het hebben van een serieuze relatie, zeker op zo'n jonge leeftijd, kan heel heftig en overweldigend zijn, júist als die relatie zo fijn is. Als die relatie nou niet zo überfijn zou zijn, kun je altijd nog de 'geruststelling' hebben dat het op een dag toch wel over is en je dan nog wel de 'kans' krijgt het met andere meisjes/jongens te proberen enzovoorts...

Niet iedereen heeft dat soort gevoelens even sterk, maar dit zijn wel gevoelens waar volgens mij best veel jonge mensen in een serieuze relatie vroeg of laat tegenaan lopen. En of je daar dan vervolgens wat mee doet, en zo ja 'wat', dat hangt natuurlijk van de persoon in kwestie af..

Het kan best zo zijn dat als je hem nu een beetje de ruimte geeft, hij tot bezinnen komt, hij alsnog tot de conclusie komt dat hij toch liever bij jou wil zijn.. maar dat hoeft natuurlijk niet per se.

Je kunt je er natuurlijk ook niet bij neerleggen en steeds contact blijven zoeken op allerlei manieren, maar ook actief met hem bezig blijven, alleen denk ik ten eerste dat dat niet wil waar hij naar op zoek is in deze situatie, en dat je ten tweede jezelf daar helemaal gek mee maakt.. Hij heeft het natuurlijk niet voor niks uitgemaakt, als hij wel graag bij je wilde blijven en contact met je zou willen houden had hij dat simpelweg niet moeten doen.

Ook wil ik nog wel even iets kwijt over wat je vertelde over toen hij bij je bleef slapen en dat hij toen graag seks met je wilde.. ik ken hem niet natuurlijk, en wil niet generaliseren, maar wat ik in mijn omgeving erg merk is dat jongens het makkelijker vinden om bepaalde gevoelens/emoties uit te schakelen die misschien in de weg zouden kunnen staan om te gaan vrijen met je (ex-)partner.. De meisjes die ik ken lijken daar meer moeite mee te hebben. En als dat bij jou ook zo is denk ik dat je er verstandig aan hebt gedaan om je die nacht er niet mee ingelaten te hebben, omdat dat je eigen gevoelens voor hem alleen maar weer aan kan wakkeren en sterker kan maken, terwijl je daar - als het dan toch echt definitief uit is - zelf ook niet op zit te wachten..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wil je heel veel sterkte toewensen in de periode die volgt! Volg je hart, probeer goed maar niet te veel na te denken, en dan nog een laatste advies voor vandaag: Leef!..

Groetjes,
Danny
Oud 11-11-2006, 12:44
Pluis
Pluis is offline
Pff, wat een verhaal zeg!

In ieder geval, van wat ik eruit heb gehaald, zijn de heftige gevoelens bij je vriend een beetje weg, en begrijpt hij zelf ook niet helemaal waar die zijn gebleven.
Ik heb zelf een tijdje geleden zo'n beetje hetzelfde gehad met mijn exvriendje, ik vond hem nog steeds lief enzo en ik kon nog steeds niet van hem afblijven, maar het echte sterke gevoel was weg. Dus heb ik het uitgemaakt. (na er een maand lang zelf heel lang stilletjes over getwijfeld te hebben) Jouw vriend is iets opener in het hele proces van besluitvorming, en dat zorgt voor de verwarring.

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van tijd geven, hem de tijd geven om erachter te komen of hij een voor zijn gevoel juiste beslissing heeft gemaakt of niet. Iets anders dan afwachten kun je eigenlijk niet doen. Al die nieuwe gevoelens zijn nog hardstikke vers en moeten eerst door hem zelf begrepen worden, dan pas valt het een beetje te relativeren.

Succes ermee, en probeer in de tussentijd een beetje leuke dingen te gaan doen met vriendinnen en er niet te veel aan te denken.
Oud 11-11-2006, 13:08
mara18
mara18 is offline
Hey,

Ik heb het gevoel van je vriend ook heel lang gehad.
Je wordt alles zo gewoon als je een lange relatie hebt.
Het leek alsof ik naast mijn vriend ook nog de ruimte wilde hebben om hevig te flirten met andere jongens en me vrij te voelen. Maar dit kan natuurlijk niet gecombineerd worden.
Ik besefte zelf nooit dat ik hem volledig kwijt zou zijn als ik het zou uitmaken. Hij maakte mij dat duidelijk. Hij zou niet meer bij mij slapen zoals nu, we zouden niet meer dagelijks afspreken,...
Hij zei: jij wil gewoon dan net hetzelfde verder doen zoals nu, en dat kan gewoon niet.

Ik ben uiteindelijk toch bij mijn vriend gebleven omdat ik simpelweg veel te veel van hem hou, en hem echt niet kwijt wilde op de manier die hij beschreef. Het heeft me wakker geschud.

Volgens mij heeft je vriend dit besef ook nodig. Het voelt nu voor hem alsof hij én vrij is én jou nog heeft. Maar dit kan gewoon niet. Jij moet hem duidelijk maken dat jullie niet meer naakt in bed zullen liggen nu, dat jullie niet meer zomaar afspreken.

Je moet hem laten voelen dat je niet zomaar weg te gooien en weer op te rapen bent, dat jij ook verder gaat met je leven.

Als je dit doet, denk ik dat er een grote kans is dat hij terugkomt
(Ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar dit denk ik nou eenmaal.)

Veel succes in elk gevalx
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 13:15
Verwijderd
Meisje ik reageer later uitgebreid maar ik moet nu werken, ik las dit even snel door en ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!

Dikke kus!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:31
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Hm, dank je wel voor jullie reacties..!
Ik weet me er alleen nog steeds geen raad mee..
Ik weet dat ik hem met rust moet laten, zodat hij rustig alles op een rijtje kan zetten.. MAAR.. Ik ben zo ongelooflijk bang dat hij het wel prima vind zo, dat zijn gemis voor mij langzaam aan vervaagd.. Ik word er echt bijna letterlijk gek van.

Als hij gewoon geen of weinig gevoelens voor me heeft.. Waarom HOOPT ie dan dat het goed komt? Dit begrijp ik gewoon echt totaal niet! Als hij zelf het idee heeft dat hij misschien gewoon geen relatie wilt.. Dan hoop je daar toch niet op..? Ik snap ECHT helemaal NIETS van 'm :-)
Ook niets wat ik zeg of doe, maakt gevoel in hem los.. Hij blijft gewoon van ijs.. Bijna gevoelloos voor zijn exvriendinnetje.. Hoe hard is dat.. Hij smelt maar niet voor me..

Storten op leuke dingen doen dan maar, maar zelfs dat is lastig, voel me lusteloos en kan maar aan 1 ding denken, de dagen gaan zo ongelooflijk langzaam voorbij.. potverdikkeme nog aan toe..
Oud 13-11-2006, 15:54
Pluis
Pluis is offline
Als zijn gemis voor jou vervaagt was het sowieso al een doodlopend iets. Hard maar waar. Probeer je hoofd écht even stil te zetten, of schrijf alles wat rondmaalt in je hoofd op, en ga dan ergens anders aan denken. Resulteert waarschijnlijk in veel volgeschreven a4tjes, maar geeft wel rust (werkte bij mij iig wel altijd). Bezigheidstherapie de gekste, zoals ik al zei

En het is voor hem denk ik ook een rotgevoel dat hij niets meer voelt. (was het voor mij destijds iig wel, ik ken hem natuurlijk niet)

Heel veel sterkte (voor zover ik je dat niet al toegewenst had)
Oud 14-11-2006, 09:17
nou en
nou en is offline
ik zit momenteel in precies dezelfde situatie..
Mijn vriend weet het gewoon niet meer. Hij zegt dat hij mij steeds meer ziet als een goede vriendin dan als zijn vriendin.
Dit doet echt pijn om te horen. Aan de ene kant wil hij mij niet kwijt, maar aan de andere kant denkt hij dat hij er zo niet mee door kan gaan.
En dat is zo frustrerend, omdat ik er echt toekomst in zie. Het liefste zou ik nu al willen samenwonen met hem.

Wat ik nu heb gedaan, ik heb hem zojuist gemaild en gezegd dat ik hem minstens een maand niet wil zien. Alleen zo kan hij ervaren hoe het is om zonder mij te leven.
Misschien is dat ook een tip voor jou. Het is echt een moeilijke beslissing en het doet me ook echt heel veel pijn, maar ik wil alleen een vriend die 100% voor mij gaat, en niet een die twijfelt.
Het doet veel meer pijn wanneer iemand twijfelt aan de liefde voor jou, dan dat er niemand van je houdt.

sterkte in ieder geval!!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:05
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Hm, wat naar voor je "nou en"!

Toch lijkt het bij mij iets anders.. Ik sprak hem gisteren, en toen zei hij dat hij even moest denken dat het hem zo leuk leek om samen met mij een apartementje in te richten, om samen te gaan wonen (ooit) en dat hij verlangde dit dus ooit te gaan willen.. dat ie dat gevoel wilt hebben..

echt alles lijkt er zijn, maar er mist IETS.. is dat echt zijn gevoel? kan dat gewoon tijdelijk verstopt zijn? ik ben wel degene met wie hij een relatie zou willen, ALS hij een relatie zou willen.. en die wilt ie gewoon, want hij hoopt dat zijn gevoelens terug komen.. Ik begrijp echt niets van hem..

Mijn nieuwe vraag dus: KAN het, dat zijn gevoelens gewoon even vast zitten..? Tijdelijk..

Ik heb zin om hem wakker te schudden.. Maar dat lukt me niet.
Oud 14-11-2006, 10:07
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Ohja "Nou en"

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om te zeggen dat je hem een maand niet wilt zien, ook omdat het jouw initiatief is. Het is beter dan als hij zelf zou hebben besloten jou even een maand niet meer te willen zien. Ik hoop dat hij zal realiseren dat hij je niet kwijt wilt!!
Oud 14-11-2006, 11:25
nou en
nou en is offline
ja dat hoop ik dus ook... Nu heeft hij alles in de hand en ben ik maar een schoothondje die opdraaft wanneer hij weer twijfelt..
Zo werkt dat niet..

Maar hij zegt dus ook dat hij een bepaalde klik mist die er eerst wel was. Ik merk dat zelf dus niet.
Maar hij kan dan weer niet aangeven wát hij precies mist. En dat is zo frustrerend! (en dat doet me denken aan mijn vorige relatie waar ik dat ook zo zei, maar ik had een ander.. Maar ik weet dan wel weer zeker dat hij geen ander heeft)

Maar jouw situatie is érg verwarrend, volgens mij is hij gewoon bang voor de toekomst. Maar angst zegt dan weer niets, vind ik. Zeker omdat hij nog zo jong is. (net 17 toch?)
Hij wil wel, maar aan de andere kant is hij denk ik bang dat het fout zal gaan lopen, zoiets?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:20
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Ik vind het echt heel stoer van je als jij de touwtjes in handen kan nemen, ik kan dat nog niet merk ik.. Ik ben hem wel aan het laten weten dat ik hem niet nog een maand de tijd geef, er zit gewoon een limiet, na een tijdje wil IK niet meer, dan is hij me ècht kwijt.

Heb je in die maand ook helemaal geen contact? Dat lijkt mij namelijk wel het beste, wel héél moeilijk, maar zo ervaart hij het beste hoe het is als je er compleet niet meer bent.
Ik denk dat hij ook niet weet WAT hij precies mist.. Er mist gewoon IETS.. Net als bij mijn exvriendje nu dus..

Ik denk dat het zo begonnen is, dat hij bang werd van zijn gevoelens.. Dat het zo overweldigend dus was, hij dacht echt dat hij nu al de ware had ontmoet en dat was hem te vroeg.. Hij wilde nog zoveel meemaken (alsof dat niet kan als je een vriendinnetje hebt) Dus ik snap wel dat het iets engs voor hem was, toen was ie nog niet zo lang 16, dus ja logisch dat je denkt "oh nee!"
Hij maakte ook een keer een opmerking in de richting van, stel dat ik me er nu wel vol aan zou geven, dan raak jij misschien uitgekeken, en dat zou me nog zoveel meer pijn doen..
Dus, omdat hij het niet wilt doorstaan die pijn moet ik dat dan maar? Lekker..

Maar wat het nu is.. Is toch dat zijn gevoelens niet sterk genoeg zijn.. En ik weet niet of ik hem dat misschien heb aangepraat, toen ik merkte dat ie zich van me weg ging trekken (toen hij dus bang werd, dacht dat hij dingen zou mislopen, met zijn vrienden..) Ik werd daar onzeker door en dacht dat zijn gevoelens niet sterk genoeg meer waren, wat nu misschien gewoon aarzeling van hem was.. Ik begrijp het echt niet.. Denk je dat het kan dat zijn gevoelens gewoon verstopt zitten? Ik weet het echt niet.. :-) Lastig..
Oud 14-11-2006, 16:40
nou en
nou en is offline
nou weet je wat het is, ik neem niet zozeer de touwtjes in handen, maar er zal iemand voor mij moeten kiezen, en laat ik maar beginnen met mezelf. Ik kies de hele tijd voor hem, en dit doet mij echt heel veel pijn. Ik heb inderdaad echt een maand helemaal geen contact met hem, en misschien dat ik zelf dan besef dat ik hem niet nodig heb. (Klinkt voor mezelf nu wel heel ongeloofwaardig, maar goed)
Maar het is ook zó moeilijk, ik dacht ook, dat kan ik nooit. En dat denk ik nu nog steeds. Maar weet je, het zal bij mij wel moeten. Hij moet eerst weten wat hij voor mij voelt voordat we verder kunnen. En ik kan het niet aan om bij hem te zijn terwijl hij niet dezelfde gevoelens heeft.
Een relatie moet gelijkwaardig zijn, en dat is het niet.

En in mijn situatie is het misschien wel iets anders. Bij hem was het zo dat hij dacht dat ik een heleboel nog mee ga maken (hij is een stuk ouder dan ik) en hij denkt dat ik dan over een paar jaar zoiets heb van, nee ik ben hier te jong voor. Ik denk dat hij onze relatie dan verspilde tijd vind ofzo.
Hierdoor werd ik dus ook onzeker, en ik denk dat we hier allebei anders door zijn gedragen.

Maar over jouw relatie. Het kan best zijn dat zijn gevoelens verstopt zitten. Want aan de ene kant wil hij jou écht niet kwijt, maar aan de andere kant wil hij ook een ander leven. En dat moet hij denk ik allemaal goed op een rijtje zien te krijgen.
Dit is voor jou ook niet leuk, en omdat hij niet weet wat hij wil ben jij hier nu de dupe van.
Zoals ik het mooi zei tegen mijn vriend, hij staat nu op een kruispunt waar hij links of rechts af moet gaan, maar hij neemt een rotonde. En dat kan gewoon niet zo doorgaan. Dat wil je geen van beiden.
En waarschijnlijk wil hij jou geen pijn doen, en zichzelf ook niet, maar nu worden jullie ook allebei gekwetst.. toch?

mannen!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 11:52
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Maar het heeft wel meer impact op hem, als jij degene bent die het beslist.. Denk ik..
Ik vind het echt heel stoer van je dat je dat zo "makkelijk" kan.. De manier waarop je het zegt geloof ik echt dat je het volhoud :-)

Maar je hebt hem niet NODIG.. Je vind het gewoon fijn om hem bij je te hebben. Je zal het ook echt wel prima naar je zin hebben zonder hem.. Maar dat willen we nu gewoon niet natuurlijk.
Ik besef het me nu, dat het niet MOET, maar ik zou het wel ongelooflijk leuk vinden. Ik ben gelukkig over mijn erge periode heen. Kan nu eindelijk gewoon normaal doen haha Maar moet wel nog héél veel aan hem denken. Ik blijf elke keer maar overtuigd dat het goedkomt.. Omdat hij het zelf zegt te hopen.. Zou echt een domper zijn als het dan niet gebeurt he..

Ik zou het wel heel raar van hem vinden als hij het als verspilde tijd zou zien.. Maar het zou wel kunnen dat hij zich daarom maar gewoon niet helemaal gegeven heeft? Om zichzelf te "beschermen".. Wie weet.. Ik hoop echt dat hij tot het besef zal komen, en 100% voor jou zal gaan. (als het een lief vriendje is) Nu kan jij mooi ook kijken hoeveel de relatie jou waard is, en of JIJ nog wel wilt straks..

Hij wil inderdaad ook nog andere dingen meemaken, maar ik denk dat hij moet beseffen dat het ook kan als hij met mij heeft, en wie weet na mij. Ik weet niet of dat invloed zal hebben op zijn gevoelens, andere inzichten?
Het vriendinnetje van mijn vriend, zat ook in zo'n situatie, zoals ik al eerder zei.. En bij haar vriendje is het na een paar maanden gewoon bijgedraaid.. Dus het kan allemaal hartstikke goed komen.. We zien wel..
Ohja, mijn vriendje (ex, moet er nog echt aan wennen hoor..) die voelt zich nu een beetje gepusht, omdat hij het graag wilt weten voor de feestdagen hahaha. Omdat het hem zo leuk lijkt om samen te zijn.. Ik snap'm echt niet hoor.. Hij zei dat hij graag de wil wilt hebben om een relatie te willen, en de wil om bij mij te zijn. Maar de wil om een relatie te hebben heeft hij gewoon wel, en zou dat ook alleen met mij willen zegt ie, het is alleen zo dat zijn gevoelens in de war zijn.. Maarja..

Ik merk het allemaal wel, ik voel me nu eindelijk weer gewoon een beetje goed, kan weer lachen eindelijk. Ik ga me gewoon heel erg vermaken de komende tijd. JIJ OOK! :-)

Heel veel succes! Wie weet kom JIJ tot de conclusie dat het niet meer hoeft..

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 11:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hug_The_Hippo schreef op 11-11-2006 @ 12:28 :
Snapt IEMAND 'm?
Ja hoor, kwestie van het hebben van een vriendin missen, heb ik ook vaak genoeg als het uitgegaan is, ook als ik 't zelf uitgemaakt heb. Meestal leef ik me dan uit met een anders meisje i.p.v. m'n ex, daar komen iets te veel emoties bij kijken nl.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 12:04
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
He? Ik snap je niet helemaal.. :-)

Dat hij nu het hebben van een vriendin wilt missen? Of puur dat gaat missen? En niet zijn gevoelens terug komen?
Oud 17-11-2006, 12:35
Chimera
Chimera is offline
Hij mist de voordelen van het hebben van een vriendin, dus de seks enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 21:14
mystery86
mystery86 is offline
Ten eerste wil ik even zeggen: WOW dit is heel erg bekend!!!
Ik ga nu door precies hetzelfde alleen was mijn ex (vind dit nog steeds vreemd om te zeggen) totaal niet lief voor me... liefde maakt blind he.... ja hij had zeker zijn lieve momenten maar het laatste half jaar totaaaal niet (we hadden trouwens anderhalf jaar) Alleen ik moest veranderen voor onze relatie, hij deed alleen maar bot, als er ruzie was wilde hij het meteen uitmaken als ik niet lief zou doen... (dreigen dus) en nog veel meer van dat oneerlijke gezeik. Na de laatste ruzie en dat hij weer zei: ik wil even tijd om na te denken of ik dit nog wel wil.. heb ik gezegd: Je gaat nu helemaal voor me en gaat normaal leren doen of het hoeft helemaal niet meer... hij koos voor het laatste.... en nu wat op jou bericht lijkt: Hij weet niet meer wat ie voor me voelt... gevoelens zijn minder... niet helemaal weg maar niet meer genoeg om helemaal te kunnen gaan voor onze relatie zegt ie.. dus... maar goed... Ik mis hem, wil hem terug maar toch ook niet (laat me niet zo behandelen, verdien beter) en heb geen flauw idee wat hij nu voelt en wil.... Hij wil me wel blijven zien zo'n 2 a 3x per week met sporten

Nou ff over jouw bericht:

Kies aub voor jezelf... heel stom om dit zelf te zeggen terwijl ik zelf ook de hele dag door met die situatie in me hoofd bezig ben maar ik ben wel zover dat ik weet dat je voor jezelf moet kiezen en niet voor een relatie waarin het niet volledig van beide kanten komt.

Het plan van elkaar een maand niet zien vind ik wel slim. Je kan dit natuurlijk korter maken zodra je 100% zeker bent van je gevoelens maar zo weet je wel wat je mist.

Kortom: kies voor jezelf en je eigen geluk.. alleen jij kan daar voor zorgen.

Veel liefs van mij.
Oud 19-11-2006, 13:29
mystery86
mystery86 is offline
en is er al verandering/verduidelijking?
Oud 19-11-2006, 14:56
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Mystery86,

Maar, als je ex toch niet lief voor je was.. Dan is dit waarschijnlijk toch beter..? En ik denk dat je beter nu even hard voor hem moet zijn voor hem, volhouden dat je hem niet wilt zien, daar heeft hij nu zelf voor gekozen.. Je zou hem later kunnen zien, als jij daar zin in hebt. Maar nu moet ie maar voelen hoor :-( Eerst stom tegen je doen, en daarna niet eens voor jou kiezen..
Ik denk dat je nu kan realiseren voor jezelf dat je hem niet terug wilt, dat je uiteindelijk iemand wilt die WEL lief is voor je.. En heel misschien komt hij zo tot het inzicht dat hij niet goed voor je geweest is en je toch te erg mist..
Ik zie door het uitgaan van de relatie ook wat ik fout heb gedaan, en dat is ergens wel weer positief.. Dat je tot inzichten over jezelf komt?

Ik vind het rare van mijn "ex"vriendje dat hij denkt dat zijn gevoelens er nog wel zijn, maar dat het er nu gewoon niet uitkomt.. Ik vraag me af waarom hij dat denkt, en of dat wel mogelijk is..
Hij hoopt dat het helpt als ik hem nu even met rust laat.. Ik heb geen flauw idee of het zal helpen. Hij ook niet, maar ik merk het wel.. OF het goedkomt..
En wat ook zo stom is, toen hij dus vorige week vrijdag bij me was, kwamen zijn gevoelens naar boven, had hij het verlangen naar mij.. Maar koos toch niet voor mij, omdat hij dat stom van zichzelf zou vinden, dan was het voor niets geweest de afgelopen week.. Dat is toch belachelijk..? En daarna werd het verlangen "gewoon" weer minder..

Dus stel hij kiest voor mij, hoeveel vertrouwen zal ik dan hebben.. Als zijn gevoelens voor mij gewoon zomaar kunnen verdwijnen.. En nu voel je zoveel pijn, heb je dit allemaal moeten doorstaan, wil je hem zo graag omdat hij je afgewezen hebt, je hem helemaal geidealiseerd hebt.. Zal je dan niet een "laat maar" gevoel hebben, mocht hij uiteindelijk dan toch wel voor je kiezen..? Ik raak hier zelf helemaal in de war van :-)

Ik kies voor mezelf, MAAR ik hoop gewoon zo erg dat hij tot het besluit komt dat hij wel vol voor mij wilt gaan.. Ik vind het stom dat hij kan zeggen dat ik het waard ben, dat ik alles ben wat een "minnaar" (hij) zich maar kan wensen.. Ook vind hij dat hij nu wel met mij zou moeten zijn.. En toch houd vanalles hem tegen..
En ik weet niet hoe objectief ik ben, volgens mij filter ik alle positieve dingen die hij zegt uit onze gesprekken, zet dat op een rijtje en zit dan vol goede hoop.. Ik moet me echt gaan focussen op dat het gewoon niet goed komt.. Op het hem niet meer willen..

Hij zei zaterdag het gevoel te hebben dat het goed zou komen, dat hij echt dacht dat ik hem zijn rust zou geven, zijn verlangens naar mij al begonnen te groeien.. Maar toen, toen kwam ik weer met vragen.. Hahaha.. Jee wat ben ik goed bezig.. Maar het zal toch echt bizar zijn als het dan gewoon zomaar slinkt?

Ik vind het maar raar hoor..
Oud 19-11-2006, 22:00
nou en
nou en is offline
Hm ja dat is echt een vreemde situatie.
Het stuk over je vertrouwen in hem is zo herkenbaar. Ik zit nu ook in precies hetzelfde schuitje. Maar ik ben denk ik weer een stap verder dan jij. Ik heb hem vandaag gemaild, best een botte mail, dat ik hem niet nodig heb om gelukkig te zijn, dat hij mij niet waard is, en dat het niet per se aan hem ligt dat ik het fijn bij hem heb, maar meer omdat ik iemand heb.
En dit is wel heel kort door de bocht, in de mail staat het wel beter beschreven, maar ik denk dat het ook beter is als het uit is.
Ik zie nu in dat ik hem niet nodig heb. Het liefste wil ik hem wel terug denk ik, maar ik weet dat dit nooit goed komt. Als ik hem terug heb, dan is het over twee maanden weer hetzelfde liedje.
Dat is zo verwarrend, mijn gevoelens en gedachtes komen niet overeen.

Alleen het verschil bij jou en mij is, dat jouw vriend je valse signalen geeft. Hij heeft voor zichzelf helemaal niet duidelijk wat het is, en het kan nog allebei de kanten opgaan. Maar hij moet uiteindelijk wel kiezen, en dit kan zo niet doorgaan. Hij houdt geen rekening met jouw gevoelens hierin.
En volgens mij kloppen zijn gevoelens ook niet met zijn gedachtes. Zijn gevoelens zeggen volgens mij JA, maar zijn gedachtes nee..
(In mijn relatie is dat dus precies andersom.. denk ik)

En ik heb ook het idee dat jij nog niet helemaal voor jezelf kiest. Je blijft maar in afwachting van wat HIJ gaat doen. En ik weet dat het echt heel moeilijk is, want ik kies ook nog steeds niet helemaal voor mezelf, maar je moet ergens mee beginnen.
Maar heb je nou ook helemaal geen contact met hem? En voor hoe lang?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 22:11
mystery86
mystery86 is offline
Ja je hebt helemaal gelijk.... hij was niet lief voor me en dan moet ik hem ook niet meer willen maar dat is iets wat ik ook in jou verhaal herken en ook in dat van "nou en" je houdt gewoon van zo iemand en WIL gewoon zo graag dat diegen ook van jou houdt en voor je wil gaan ook al weet je dat het misschien niet eens gaat werken.

Dat idee heb ik ook steeds hoor dat ik mezelf hoop geef door alle positieve dingen te onthouden. Dan krijg ik een smsje en staan er 5 xxxxx onder en meteen denk ik: het zijn er 5 en geen 3 misschien dat... en daar gaan me gedachtes weer en ja maar hij zei zelf dat.... en daar gaan we weer. Ondertussen weet ik heel goed dat het hem waarschijnlijk niks kan schelen en ik zoveel beter verdien maar het is zooo ongelovelijk moeilijk

Ik heb vanmiddag me haar een ander kleurtje gegeven... soort van "nieuwe periode, nieuw uiterlijk" idee. voel me wel een stukje beter, zelfs door zoiets kleins

Nou kortom.... Je wil niks liever dan horen dat hij niet zonder je kan en je geweldig bent en daar ga je alles voor hopen, je gedachtes verdraaien maar ik denk dat je echt beter kan zeggen: Wat wil je nou? ik ben niet van plan om als back up plan klaar te staan. Ja of nee en geen misschien.
Dit is heeeeeeeel moeilijk want dit heb ik ook een beetje gedaan door hem te laten kiezen voor vechten voor de relatie of weg gaan maar uiteindelijk heb je wel zekerheid en geloof me... ik heb sinds 3 kwart jaar eindelijk een beetje rust in me hoofd. (op het de hele tijd denken van: zal ie me missen?, heeft ie wel door dat ie zo'n lul is geweest?,enz.)

Nogmaals kies voor jezelf... en voor duidelijkheid.
En ik voel echt heeel erg met je mee want ik voel me sinds jou bericht eindelijk niet meer zo onbegrepen en alleen haha.

Dikke knuffel van mij!

(hoop dat je wat hebt aan dit bericht en vraag aub als je wat wil weten hoor)
Oud 24-11-2006, 14:20
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Dank je wel voor jullie reacties, ik ga er zometeen op in.. Wil eerst even iets vertellen..

Ik heb hem echt braaf de hele week met rust gelaten, echt met de grootste moeite! Ik had een doos gevuld met zijn spulletjes, briefjes en tekeningetjes naar hem, herinneringen, foto's enz. Die heb ik aan een vriend van hem gegeven, en die zou het weer aan mijn (ex)vriend geven..
Die vriend liet het m wel even van te voren weten, zodat hij erover na kon denken. Mn vriend zn reactie was "that's intense". En had daarna meteen dat hij me wilde bellen, om met me te praten, hij dacht dat ik me er overheen gezet had..

Maar, in plaats van bellen sprak hij me aan op msn. Heel stom van mij dat ik het niet gewoon afgekapt heb, maar was benieuwd..
Hij is nog niets duidelijker geworden.. Maar, hij voelde zich wel zoveel rotter, een knagend soort rot gevoel. Hij lijkt hetzelfde als mij te ervaren, emoties verspringen gewoon zo erg elke keer. Geen leuke dingen kunnen doen, omdat het gewoon niet leuk is. Je bent lusteloos, nergens zin in.
Hij heeft het gevoel dat hij niet meer vrolijk kan zijn, ik vroeg hoe denk je dat dit komt, en toen zei hij dat het kwam omdat hij me niet kan bellen en zien.. En dat hij n uur naar de telefoon staart.. Je hart springt over als de telefoon overgaat (ook bij hem) Dat is iets wat je doet, in mijn situatie, als je verliefd bent.. Ik snap hem niet..

En weet je wat ook al zo stom is, dat ie zich wel beter voelt als we even op een leuke manier met elkaar praten. Het geeft rust, dat voel ik ook.
Hij mist me, anders dan normaal (logisch) Heeft verlangen me te zien, verlangen me te spreken, me te knuffelen enz. Heeft het verlangen bij me te zijn MET gevoel. Wilt dat het goed komt..
Maar er zit een knak in de drang om bij mij te zijn zegt hij.. Er is iets dat zegt, niet doen..

Hij lijkt het allemaal als een verplichting te zien, de relatie.. Hij heeft zo'n verstoord beeld.. En ik weet niet of ik hem dat gevoel heb gegeven, of dat het door zichzelf komt.. Het voelt als een verplichting om naar mij te komen, alsof je naar elkaar toe moet als je even vrij bent. Hij vind dat als je een relatie hebt, dat je daar eigenlijk continu mee bezig bent, het zit continu in je hoofd.. En soms op een nare manier.
Ik voel me nu alsof ik wel heel naar moet zijn geweest voor hem wilt hij dit idee hebben.. Maar dat zegt ie niet, hij zegt dat hij zijn gevoelens hoopt terug te krijgen, dat hij de keiharde liefde voor me wilt voelen, de drang.. alles. Zegt dat het lijkt alsof ze wel in hem zitten, maar hij er niet bij kan.. Maarja, als hij het niet vinden kan, is het er dan wel? Waarom denkt hij in hemelsnaam dat het verstopt zit? En is het niet gewoon dat zijn gevoelens gewoon verdwenen zijn..? Dat wéét je toch wel, als dat zo is..?

Hij zegt beide kanten te ervaren, iemand die wel heel graag bij me wilt zijn, maar ook iemand die nog niet toe is aan een relatie, of niet genoeg voelt, tijd in andere dingen wilt stoppen. Dit laatste vind ik ook zo raar.. Je hebt in een relatie toch gewoon tijd om andere dingen te doen, het is maar net wat je met elkaar afspreekt.. Ohja, hij voelt dus ook als iemand die geen vaste afspraken wilt hebben.
En hij zegt dat als hij fijn bij me is geweest, heeft hij niet het gevoel meer te willen. Denkt dat hij best een paar weken zonder me zou kunnen als het goed gaat tussen ons, en voelt soms zelfs die behoefte, om zonder mij te zijn.. Om even wat anders te doen dan zich met een relatie bezig te houden.
Bij elkaar zijn is iets waar je naar uit hoort te kijken, en hij ervaart dat soms gewoon niet zo.

Weet iemand of het normaal is om ZO verward te zijn als je gevoelens gewoon weg zijn..? Denken anderen ook dat hun gevoelens dan misschien wel verstopt zitten, of besef je wel gewoon dat ze weg zijn..?

Misschien moet het maar gewoon over zijn. Niets van mij horen lost blijkbaar ook niets op..
Ik snap echt helemaal niets van 'm..

Laatst gewijzigd op 24-11-2006 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 15:02
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
nou en:

Hoe reageerde je vriend op je email? Is er nog nieuws gebeurd? Nog contact gehad?
Hem terug willen tegen beter weten in is een natuurlijke reactie.. Dat gaat wel weer over, al helemaal als je inziet dat het nu gewoon beter is..
Ik heb de pech dat het gewoon echt geweldig klikte samen, dat we het eigenlijk hartstikke hadden saampjes.. Dat vond hij ook..

Hij probeert wel "rekening" te houden met mijn gevoelens, maar meer als in door te zeggen dat ik me erbij neer moet leggen. De vorige weken, toen ik me zo ongelooflijk rot voelde en hem echt MOEST spreken, probeerde hij er gewoon voor me te zijn, hoe rot hij zich er ook door voelde.
Zijn gedachtes zeggen JA, zijn gevoelens "ik weet het niet". Want hij WILT wel..

Haha je hebt hartstikke gelijk dat ik maar blijf afwachten.. Maar je kan gewoon niet echt verder als hij het niet zeker weet.. Als hij hoopt dat het goed komt, denkt dat het verstopt zit..
Ik denk dat ik zo ga bellen om te zeggen dat ik me er bij neerleg..
Het gaat stukje bij beetje beter.. Ik vond het al een hele prestatie dat ik vol kon houden hem niet te bellen.. Nu dit langer volhouden, en dan zal het steeds makkelijker voor me worden..
Voor jou ook, al helemaal omdat je wel in ziet dat dit misschien beter is voor je?

Hoe voel je je er nu bij??
Oud 24-11-2006, 15:14
groovy
groovy is offline
Eerlijk gezegd denk ik dat hij een beetje te ver gaat met zijn gedachten.

Mijn vriend en ik hebben het ook wel eens moeilijk gehad, en punten gehad dat we niet zeker wisten of we wel bij elkaar wilden blijven.

Maar..als het nu leuk is, dan moet je daar gewoon van genieten en niet zoveel nadenken. Sommige dingen moet je gewoon op je laten afkomen en niet proberen te analyseren. Het komt op mij over dat hij dit ook doet en je maakt jezelf hier alleen maar gek mee, en antwoorden krijg je echt niet op deze manier.

Ik heb ook lange tijd heel moeilijk over alles wat ik deed nagedacht, het enige wat je daarmee doet is het jezelf moeilijk maken, niet van het leven genieten en de leuke mensen in je omgeving wegjagen.

Het komt op mij over dat hij je heel leuk vindt, waarom kan hij daar niet aan toe geven en vanzelf zien wat daar aan komt? Hij is alleen maar bezig met het verleden of met de toekomst, maar hij moet in het nú leven en daarvan genieten. Als het over een week, een maand, een jaar niet meer leuk is in de relatie, dan kom je daar vanzelf wel achter.

Maar je kunt niks voor zijn door nu opeens heel moeilijk te gaan doen. Op je bek gaan doe je toch wel vaker in of buiten een relatie en met dat lange denken bereik je niks.

Je bent jong, geniet ervan en denk niet zoveel. Dat lijkt me de boodschap voor je vriend.

Zo hebben mijn vriend en ik het aangepakt, en we hebben het nu leuker dan ooit.

En wat zou je missen als je een relatie hebt? Mijn vriend en ik hebben af en toe avondjes dat we elkaar expres niet zien en lekker iets met vrienden of vriendinnen gaan doen.

En als je echt het gevoel hebt dat je vanalles mist en dat een goede relatie daar niet tegen op weegt, dan kom je daar vanzelf wel achter. Hij dus ook

Jullie zijn nog jong, niet zo serieus doen en gewoon genieten van elkaar! Net zoals jullie voorheen deden .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2006, 15:18
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
mystery86:

Het is puur omdat hij jou niet wilt, dat ervoor zorgt dat je hem het allerliefst wilt.. Die drang wordt echt zo groot opeens.
En wat ook altijd is, zodra het uit is, denk je aan alle LEUKE dingen, die mis je dan zo erg..

Ik heb erover gelezen, vergeefs verlangen.. We voelen ons volgens de regeltjes hoor hahaha. Overal hoop in zien, hem niets liever terug willen. Oppassen dat het geen obsessie wordt haha.

Geeft jouw vriend je valse hoop, of is hij gewoon eerlijk? Heeft hij gewoon niet voldoende gevoelens en is hem dat duidelijk?

Haha vind het leuk te lezen dat je nieuwe haarkleur je beter doet laten voelen! Heb ik ook met van die rare dingen.. Ik had dus zijn spulletjes in een doos gedaan, en tussen de naad deed ik half een vingerpoppetje, die ik hem ooit kado had gedaan, ertussen uit laten komen. Het is een groene octopus. En op de doos had ik toen in een rondje "help. me." gezet.. En ik heb er echt zoveel lol in gehad, terwijl het echt zo grappig nog niet is.. Maarja, ik voel me er wel elke keer beter door, als ik er maar aan denk.

Ik vind dat je gelijk hebt. En ik ga hem zometeen bellen om te zeggen dat ik me erbij neer leg. I'm done.

Oh god, 3/4 jaar.. Ik had ook ergens gelezen dat het jaaaaren kan duren.. Ik hoop stiekem op zo kort mogelijk :-)

Ik had toen ik niets van me liet horen dat ik me zo sterk afvroeg wat hij ervaarde.. Ik hield gelukkig nog wat contact met die vriend van hem, zodat hij me een beetje op de hoogte kon houden. (Jee ik speel vals! "oh wat goed dat ik niets van me laat horen")

Hahaha ik ben blij dat mijn verdriet je een beetje helpt hoor! Ik snap wat je bedoeld. Het is fijn om met mensen te praten die hetzelfde hebben moeten door gaan..

Maar, ben je er nu overheen? Naar mijn idee zal het in mijn hoofd blijven, ook als je verder met je leven bent gegaan.. Ik zal er aan blijven denken..

Dank jullie wel voor jullie berichtjes! Ik heb er echt wel wat aan.. Ook al blijf ik nog heel koppig in de waan dat het nu anders is.. Terwijl ik ergens ook wel weet dat het gewoon over is.. Maar het blijft gewoon zo'n vreemde situatie..

Ik ga 'm bellen :-) En ik ga stoer zijn en me er overheen zetten!

mwa!
Oud 24-11-2006, 15:23
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
groovy

Dat vind ik ook! En heb ik 'm ook proberen te zeggen..
Weet je, je berichtje maakte me even doen glimlachen :-) Dank je wel! Ik ga hem zometeen eventjes bellen..
Oud 24-11-2006, 17:59
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Ik belde.. ook om te kijken of hij mijn "grappige" ding al had gezien op zijn doos.. Hij moest er dus keihard om lachen.. Precies waar ik op hoopte. Toen ging ik het berichtje van groovy voorlezen, had verteld dat ze gereageerd had op een berichtje op het forum.. Ik wilde eerst bellen om te zeggen dat ik me erbij neer zou leggen, maar door groovy's berichtje voelde ik me weer positief, en dat effect had het blijkbaar ook op hem.
Je merkte dat hij zich blijer voelde omdat ik gewoon normaal vrolijk tegen hem deed, en zo hard moest lachen om mijn eigen creatie op zijn doos.
En toen, en toen.. zei hij.. kom je hier heen gefietst? fietsen we elkaar te gemoet.. wight now..
Toen kwamen we elkaar tegen.. En ik ben bedolven onder de kusjes, en hij leek weer helemaal blij, eindelijk weer normaal..
Hij was super enthousiast, zei sorry dat hij me zoveel pijn gedaan heeft, and he said he wuvs me..
Daarna gingen we allebei weer ons eigen weg, hij vroeg wanneer hij me weer zou zien.. Ik deed een "geen idee" gebaar, zwaaide en fietste weg.. (wel na uitgebreid afscheid te hebben genomen, zo harteloos voel ik me ook niet)
Toen kreeg ik als smsje dat hij zich eigenlijk dol gelukkig voelde.. en dat ie heel veel van me houd.

En toen een heel ander vriendje dan dat ik gewend ben: Hij kwam op msn, met als msnnaam: de leven gevende.. de betekenis van de naam eva.. daarna veranderde hij het in: de beroemde wolf (betekenis zijn naam) heeft de leven gevende lief..
.. dat heeft ie gelukkig wel weer aangepast haha. was een beetje te fanatiek.

En weet je wat ik stiekem heel mooi vind, dat ik me nu rustig voel, beetje terughoudend.. En hij lijkt opeens super enthousiast.
Ik ben blij :-)

groovy je bent geweldig haha je hebt ook geholpen!

Laatst gewijzigd op 24-11-2006 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 07:36
groovy
groovy is offline
Wat leuk om te lezen

Echt fijn voor je meid, geniet er maar van
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 06:39
nou en
nou en is offline
fijn voor je dat het nou al beter gaat...

Bij mij is het nou helemaal over. Ik had hem dus die mail gestuurd, en hij had teruggestuurd dat ik op sommige punten wel gelijk had enzo. Maar die mail was heel erg neutraal, maar toch liet hij wel blijken dat het gewoon niet goed kwam.
Ik heb hem toen gebeld om te zeggen dat ik de volgende dag mijn spullen kwam halen.
Dus vorige week dinsdag heb ik mijn spullen gehaald.. Erg moeilijk was dat.

En ik snap het ook niet zo goed meer, want het was ook echt heel leuk samen. En net wat groovy zegt, daar moet je NU van genieten. Maar dat doet hij niet, want hij denkt teveel over zijn toekomst na. Maar dat doet hij in al zijn relaties, hij heeft het nog nooit langer dan een jaar bij iemand uit kunnen houden.

Maar goed, ik voel me op zich best oké. Nouja, het ene moment voel ik me prima, maar er zijn wel momenten dat ik me echt superkut voel. Voornamelijk dus 's ochtends, omdat ik gewoon echt elke avond nog over hem droom. En dat is dan niet zo leuk...

Het is alleen wel supererg wennen om alleen te zijn, omdat ik dat niet gewend ben. Ik zit op kamers en zolang ik op kamers zit heb ik al een relatie gehad..

Maar goed, ik vind het echt superfijn voor je dat het bij jou wel goed komt! Ik ben wel benieuwd naar hoe het nu verder gaat haha..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 13:25
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
nou en
Oh wat stom.. Wat een sufferd dat hij je gewoon laat gaan.. Het kan zijn dat hij wat langer de tijd nodig hebt om tot besef te komen, dat hoor je vaak genoeg.. Ikzelf vind dat heel stom, als iemand zo lang nodig zal hebben.. Jij zal er dan overheen zijn, dat weet ik zeker.. En stiekem hoop ik dat hij je DAN terug wilt, als het niet meer kan mwaha gemeen..

Voel je je niet ontzettend moe nu..? Daar had ik last van, omdat het je bezig houd voor je gaat slapen waardoor je niet goed in slaap kan komen, je droomt erover waardoor je heel onrustig slaapt.. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.. En dat zal gebeuren, je zal merken dat het stukje bij beetje steeds minder moeilijk wordt..

Hoe was het contact toen..? Deed hij heel koeltjes..? Want toen ik mijn vriendje zag toen het uit was werd hij helemaal gek van zichzelf omdat hij me zo graag wilde knuffelen.. Hm, ik vind het zo moeilijk voor je Het is voor mij ook echt zooo vers, dat gevoel van de afgelopen weken.. Dus ik snap echt wat je door moet gaan nu en ik vind het echt ongelooflijk naar voor je..

Misschien ga je merken dat het wel fijn is, even helemaal alleen zijn.. Zorg dat je een knus kamertje hebt, doe leuke dingen..

Bij mij was echt heel vreemd.. Vrijdag voelde ik me eerst heel blij.. En dat sloeg OPEENS helemaal om, voelde me gewoon nog hartstikke ongelukkig, kon er maar niet blij/trots op zijn.. Had echt het gevoel dat hij iets goed te maken had.. Ik kon ook niet echt heel lief tegen hem doen..
Dat is nu gelukkig weer bijgedraaid.. Ik merk dat hij zijn best voor me doet, en blij is me te zien, en dat geeft me wel een gelukkig gevoel.. Hij probeert ook allemaal kleine lieve dingetjes te doen voor me, en dat vind ik heel schattig.. Dus nu voel ik me er eindelijk wel blij mee..

Hoe is het nu met jou?? Heb je nu nog contact met hem of helemaal niet meer..?

Het is zo moeilijk voor je! Heel veel sterkte lief meisje! mwa!
Oud 01-12-2006, 13:27
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
ik heb de afgelopen weken ECHT een heeft/heb/hebt probleem gecreëerd hahaha.. dat hij de tijd nodig HEEFT bedoel ik dus.. Echt hoor, liefdesverdriet heeft mijn verstand een beetje weg gewassen merk ik nu..
Oud 03-12-2006, 17:23
nou en
nou en is offline
hey,

het gaat nu eigenlijk wel heel erg goed. Ik denk nog best vaak aan hem, maar kan hem heel goed loslaten. Voel me echt prima..
Ik denk dat dit echt het beste is geweest voor ons allebei!
En ik weet niet of hij mij nog wel terug zou willen hoor, ook al heeft hij het besef nu... En idd, ik weet zeker dat ik hem niet terug zou willen ik ben blij dat ik dit zelf nu ook inzie.
Nou toen ik mijn spullen ging halen deed ik zelf heel erg koel. Ik kon hem ook gewoon niet aankijken, ik kon eigenlijk ook weinig zeggen, want ik wilde gewoon sterk blijven en niet gaan huilen ofzo. En dat is ook goed gelukt.
en ik heb helemaal geen contact met hem. Dat wil ik ook niet. Het scheelt dat hij geen msn heeft, of niet uit dezelfde stad als ik kom.

Is het nou bij jou niet dat je twijfelt aan zijn liefde? Dat zou ik tenminste hebben. Dat heb ik in die maand ook echt gehad, omdat hij twijfelde maar wel lief en leuk tegen je doet dat je twijfelt of hij het wel meent etc.
En hoe staat hij er nou precies tegenover? Is zijn gevoel weer terug?
Ik vind het echt heel fijn voor je dat het weer goed is!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 19:01
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Gelukkig dat het wel goed met je gaat! Wel jammer dat je er nog veel aan denkt, maar dat zal gelukkig ook nog vervagen..
Het is echt GOED dat je hem in ieder geval niet meer wilt! Ik voel me op de een of andere manier echt trots op je haha!

Hoe reageerde hij daar op dan? Toen je zo koel deed? Probeerde hij lief te doen of liet hij het er gewoon bij?

Lukt het ook goed, dat geen contact hebben? Ik vind het heel goed van je hoor, dat je het zo volhoud! Ik werd echt helemaal gek toen het uit was en ik niets van me moest laten horen haha. Maar ik heb het idee dat de situatie bij mij toch iets anders was.

Ik had eerst heel erg dat ik me er niet goed bij voelde, het leek mij meer als "nou, dan probeer ik het maar weer he.." Maar ik merk nu dat hij echt heel blij is, zijn best doet en ook daar plezier in heeft.. En hij zei ook dat hij weer sterk voor me voelde.. Blijf nog wel een twijfel in m'n achterhoofd houden, hoe lang zal hij zich zo blijven voelen, misschien is het zo weer voorbij enz.. Maar dat probeer ik een beetje te negeren.. Denk dat het mijn gepieker ook is geweest dat hem heeft doen laten twijfelen, en als we gewoon allebei leuk doen (heus niet altijd) is het gewoon echt geweldig. Dus tot nu toe ben ik heel blij met hoe het gaat. Ik ben een veel te grote fan van m'n vriendje haha helemaal niet zo goed voor me..
Oud 04-12-2006, 21:36
nou en
nou en is offline
Nou toen ik daar even was, liet hij het er gewoon zo bij volgens mij. Ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg, dus heb ook niet echt op hem gelet.
geen contact hebben lukt op zich wel, hij heeft geen msn, ik wil niet smsen (vaak zat dat ik op het punt stond om het wel te doen), maar ik weet dat hij dat niet leuk zou vinden.
Dat is ook moeilijk, zeker omdat we allebei op eenzelfde forum zitten, en stiekem hou ik dan toch bij wat hij allemaal zegt.. heel triest.
Maar ik ben wel blij dat ik er niet zo in blijf hangen! Ben weer helemaal de vrijgezel uit aan het hangen en geniet ervan!

Het is fijn om te zien bij jou dat jij niet degene bent die initiatief toont, maar dat hij zelf ook laat zien dat hij het fijn bij jou heeft.
Dat geeft je denk ik wel meer vertrouwen he.
En het mooie aan zo'n tijd is denk ik ook wel dat je er allebei sterker uit komt, en dat je (als t goed is) nog meer weet dat je bij elkaar hoort. Als je samen uit zo'n problemen komt, dan heb je echt een sterke relatie!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 10:50
Kapoen
Kapoen is offline
omg ik ga door presies dezelfde situatie,

Alleen hebben mijn vriend (ex blehg) en ik besloten uit elkaar te gaan.
Vooral omdat ik gek werd van het wachten op een duidelijk antwoord.
En hij eigenlijk al wist wat het zou worden.

Ik mis hem vreselijk maar we gaan proberen als goede vrienden verder te gaan.

Ik wens je veel sucses in deze situatie maar ik raad je aan om dicht bij jezelf te blijven.

Ben jij gelukkig als je weet dat je bij een jongen bent die niet genoeg van je houd, verdien je dat en kan je daarmee leven, en kan hij daarmee leven.
Maak nooit een beslissing waar je niet voor 100% achter staat anders verlies je jezelf uit het oog.

heel veel suces en sterkte
Oud 05-12-2006, 10:53
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Hug_The_Hippo schreef op 13-11-2006 @ 14:31 :
Hm, dank je wel voor jullie reacties..!
Ik weet me er alleen nog steeds geen raad mee..
Ik weet dat ik hem met rust moet laten, zodat hij rustig alles op een rijtje kan zetten.. MAAR.. Ik ben zo ongelooflijk bang dat hij het wel prima vind zo, dat zijn gemis voor mij langzaam aan vervaagd.. Ik word er echt bijna letterlijk gek van.

Als hij gewoon geen of weinig gevoelens voor me heeft.. Waarom HOOPT ie dan dat het goed komt? Dit begrijp ik gewoon echt totaal niet! Als hij zelf het idee heeft dat hij misschien gewoon geen relatie wilt.. Dan hoop je daar toch niet op..? Ik snap ECHT helemaal NIETS van 'm :-)
Ook niets wat ik zeg of doe, maakt gevoel in hem los.. Hij blijft gewoon van ijs.. Bijna gevoelloos voor zijn exvriendinnetje.. Hoe hard is dat.. Hij smelt maar niet voor me..

Storten op leuke dingen doen dan maar, maar zelfs dat is lastig, voel me lusteloos en kan maar aan 1 ding denken, de dagen gaan zo ongelooflijk langzaam voorbij.. potverdikkeme nog aan toe..
Ow wat herken ik dit, hij hoopt dat het nog goeg komt omdat hij jou geen pijn wil doen.
Het is veel makkelijker om van iemand te houde dan om iemand pijn te doen.

Ik had er ook moeite mee om hem niet te bellen en heb dat dus ook gewon steeds gedaan.
Als hij het nu niet weet weet hij het over een paar dagen ook niet hoe hardt dat ook klikt het is zo.
Oud 06-12-2006, 22:04
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
kapoen
Ik heb je verhaaltje gelezen, en ik vind het echt heel naar voor je! Sterkte!
Als hij eigenlijk toch het antwoord al wist is het maar beter dat je er niet al te lang op hebt moeten wachten. Ik zal zo nog wel even in jouw topic reageren :-)

Mijn situatie was denk ik toch wel wat anders.. Mijn vriend wilde niet voor mij dat het goed kwam, dat had ik hem gevraagd en ik had hem ook gezegd dat ie het niet moest hopen/willen voor mij, omdat dat niet is wat ik wil.. Het was echt iets wat hij zelf wilde/verlangde..

En ik denk ergens dat ik die twijfel bij mijn vriend ook zelf veroorzaakt heb.. Ik heb altijd heel overdreven het gevoel dat de ander niet genoeg voor me voelt (ik voel bijvoorbeeld echt een soort van steek in me als hij met zijn rug naar me toe gaat liggen met slapen, terwijl ik zelf die behoefte ook gewoon heb, om met m'n rug naar hem te liggen, zo val je gewoon fijner in slaap, en TOCH voelt het voor mij ongelooflijk liefdeloos aan) En dat heb ik hem dus ook continu laten weten, elke keer gevraagd of hij wel genoeg voelde, elke keer gezegd dat ik dacht van niet "want.." Terwijl, als ik dit allemaal niet doe, dat twijfelen om niets (ik weet dat het vaak nergens op slaat) is er helemaal niets aan de hand.
En af en toe twijfelen vind ik wel normaal, zeker met zijn leeftijd.

Ik weet nu gelukkig ook wel dat het niet is dat hij niet genoeg gevoelens voor mij heeft :-) Dus ja, tot nu toe kunnen we hier prima mee leven, ik merk dat hij blijer is en dat maakt mij blij.

Ik vind het echt niet leuk dat jullie ook al dat nare mee moeten maken, ik vond het echt afgrijselijk, en heb dan nog het geluk (?) dat ik het maar een paar weekjes mee heb hoeven te maken.

Heel veel sterkte :-) Je red het wel, je klinkt heel sterk! haha! Ik meen het wel! Ik geloof echt dat het je goed af zal gaan!

Laatst gewijzigd op 06-12-2006 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:22
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
nou en
Is dat niet ongelooflijk RAAR..? Dat je bij je (ex)vriend bent, iemand waar je zo lang mee gehad hebt.. En dan, zo koeltjes te moeten doen..? Dat moet echt zo pijnlijk voor jou zijn..
Haha ik wilde ook niet bellen/smsen, en wist dat het hem stoorde als ik het wel zou doen, en kon me verdorie toch niet bedwingen.. Uiteindelijk wel gelukkig :-)

Ik vind het niet triest, het is echt heel normaal. En je gaat het uiteindelijk gewoon steeds minder interessant vinden. Dus voor nu, maakt het helemaal niet uit. Tenminste, of het goed voor je is, om er over heen te komen.. Weet het niet..
Hoe komt het eigenlijk dat hij wel forumt maar geen msn heeft? (haha sorry hoor, vroeg ik me opeens af)

Jee! Goed dat je GENIET van het vrijgezel zijn! Je zal volop sjans krijgen en "oh wat heb ik me druk gemaakt om hem" denken en iets veeeel beters aan de haak slaan! i know it fow suwe!

Ik was ook echt bang dat het van mijn kant zou komen nu, en dat is gelukkig helemaal niet zo. Hij doet echt heel lief, en ik voel me stiekem weer ongelooflijk trots op m'n vriendje. Het is heel fijn voor me om te merken dat hij echt blij is dat het gewoon weer goed is.
De nacht van 5 december was het een jaar geleden dat we iets met elkaar kregen, hij zou 5 december naar mij toe komen.. En zou me de avond ervoor nog even bellen.. Ik smste: ik vind dat je met mij moet zijn vannacht :-). Daarna hoorde ik maar niets van hem, het werd steeds later.. En toen (uren later).. Stond ie opeens in m'n kamer! Vond ik echt heel leuk. Dus jee :-)

Hm ik heb denk ik wel dat ik minder de volste vertrouwen in de relatie heb.. Wel dat het heel goed is nu, maar ik zie het niet meer als iets blijvends.. Tenminste, ik weet het allemaal even niet meer.. Wat ook wel weer raar is :-) Het hele sterke van de relatie ervaar ik nu dus nog niet echt, maar wel dat ik zelf wat sterker geworden ben, en zelf wat meer afstand kan nemen.. En dat is wel weer fijn.
Oud 07-12-2006, 00:01
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Je laat wel met je sollen zeg. Zoek nou maar gewoon iemand die niet zo zeurderig doet. Of je wilt iemand, of je wilt iemand niet, een middenweg is er niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:05
nou en
nou en is offline
nooit van twijfel gehoord?

Ja het was ook raar om zo tegen elkaar te doen, maar wel goed..
Nou hij heeft wel msn, maar zit daar echt nooit op.. en op dat forum ook niet echt vaak ofzo, maar meer als hij zich verveelt op zijn werk.. maar wat nou het stomme is, op dat forum stonden foto's van een feestje, dus ik die kijken, zag ik hem daar al klef doen met een ander wijf.. best moeilijk om te zien!
Maar ja dan denk ik ook weer van, ik mag niks zeggen want ik ben nou ook niet heilig, en van hem zou het logischer zijn om met andere vrouwen aan te pappen..
Maar ik weet niet of dat nou zijn nieuwe vriendin is, of gewoon een scharrel.. ach ja, ik moet me daar eigenlijk ook niet druk om maken. Ik zie nou ook wel in dat er veel meer leuke jongens op deze aardkloot rondlopen

Maar begrijp ik nou uit jouw verhaal dat jij nou eigenlijk een beetje begint te twijfelen of niet?
En dat je je heel druk maakt(e) om de kleinste dingen die hij wel of niet deed en jij daardoor onzeker werd over zijn liefde voor jou is wel normaal denk ik. Ik heb dat zelf ook wel. Misschien niet in de mate die jij hebt, maar zowiezo hebben vrouwen dat eerder
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 23:45
smuidra
smuidra is offline
lol hoe vaak heb ik die dingen wel niet gehoord. Maarrum om ff kleine hint te geven. De jongen is 17 meeste gasten van 17 hebben geen 'vaste' relatie en dat hij zei dat hij dingen wil doen met vrienden is heel begrijpelijk op die leeftijd. Sommige mensen voelen zich nu eenmaal heel erg naar diegene waar ze een relatie mee hebben aangetrokken en voelen het idd als een verplichting. Zo van ja je moet erheen anders gaat het niet goed enzo. Dat hij zijn gevoel even kwijt was (zoek was zoals hij het noemt) kan best kloppen aangezien hij in de twijfel zat van ja wil meer met men vrienden doen maar ook met jou, daarvan ga je nu eenmaal twijfelen voor wie je moet kiezen. Praat er eens een x over dat ie echt niet iedere dag voor je neus hoeft te staan en ook met zijn vrienden een x wegkan om zulke dingen (proberen) te voorkomen !

Veel sterkte en ben blij voor jullie dat het goed is gekomen. Raad je wel aan het nog even met hem erover te hebben (vrienden enzo) zodat hij weet hoe jij daarover denkt en dat hij weet dat ie niet verplicht is iedere dag te komen.
Oud 19-12-2006, 13:32
Isatje
Isatje is offline
Je vriend heeft veel om je dat is duidelijk, maar toch heeft hij daar nog twijfels over wat niet nodig is
Reageren

Regels voor berichten