Hoi,
ik ben 13 maanden opgenomen geweest in een kliniek,(red.Rintveld in Zeist) het was dan wel geen kliniek voor eetstoornissen maar eetproblemen waren wel een deel van de therapie.
In mijn vrije tijd, meestal was dat eind van de middag en stukjes van de avonden, ging ik even naar mijn kamer, om even te schrijven over de therapieen, of om even te rusten (want de hele dag therapie dat is niet niks)
Maar soms ook, vooral s avonds gingen we met de groep een film kijken, of even naar buiten (we hadden een bos op het terrein)overdag gingen we ook nog weleens zeist in, om te winkelen. Dus tussendoor deden we vaak wel gezellige dingen met elkaar. En wij moesten zelf koken, dus er werden ook boodschappen gedaan, dat moest doen ook in de vrije tijd.
over de sociotherapeuten, ja.. met de meeste kon ik het wel vinden,en ik vond het fijn dat je altijd kon aankloppen om ergens over te praten. Ze zijn natuurlijk niet altijd "lief en aardig" voor je, maar dat is denk ik alleen maar goed, mij lieten ze vooral over dingen nadenken. Maar vaak ook kon ik gewoon mijn hart luchten in zo''n gesprekje.
Bij ons zaten de socio's ook gewoon op de groep,(dus niet alleen maar op hun kantoortje) en dat was vaak wel gezellig.
Tja, de sfeer in de groep.. Over het algemeen vond ik hem wel goed. Ik heb nooit echt grote problemen gehad met de groep, dus voor mij was het wel oke. Soms was er wel veel onrust, dan probeerde ik me er zoveel mogelijk buiten te houden en afstand te nemen. Maar wat ik daar dus heb gezien. en geleerd is dat,als je sfeer binnen een groep niet goed is, het beste is om er met z'n alle over te praten. (wij hadden daar een therapie voor, een vergaderinge met alle clienten en stafleden.)
nou,als je nog meer wilt nemen mag je het vragen, je mag ook PM'en, of toevoegen op MSN.
Waar ga je eigenlijk heen? (welke kliniek)
heel veel succes en sterkte!
xxx dolce
|