Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2006, 11:57
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is een van jullie eigenlijk wel eens opgenomen geweest in een (eetstoornis) kliniek?
Ik ga woensdag voor het eerst erheen (ben de weekenden wel thuis), maar vroeg me af of iemand daar al eens heeft gezeten? Wat deed je in je vrije tijd? Hoe ervaarde je de sociotherapeuten en de sfeer in de groep?
nouja, wie kan me er meer over vertellen?
Oud 24-12-2006, 12:44
Eend
Eend is offline
Ben nog nooit opgenomen geweest in een eetstoornissen kliniek. Wel in een andere kliniek, als je info wilt, hoor ik het wel.
Oud 24-12-2006, 12:52
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Hoi,
ik ben 13 maanden opgenomen geweest in een kliniek,(red.Rintveld in Zeist) het was dan wel geen kliniek voor eetstoornissen maar eetproblemen waren wel een deel van de therapie.
In mijn vrije tijd, meestal was dat eind van de middag en stukjes van de avonden, ging ik even naar mijn kamer, om even te schrijven over de therapieen, of om even te rusten (want de hele dag therapie dat is niet niks)
Maar soms ook, vooral s avonds gingen we met de groep een film kijken, of even naar buiten (we hadden een bos op het terrein)overdag gingen we ook nog weleens zeist in, om te winkelen. Dus tussendoor deden we vaak wel gezellige dingen met elkaar. En wij moesten zelf koken, dus er werden ook boodschappen gedaan, dat moest doen ook in de vrije tijd.

over de sociotherapeuten, ja.. met de meeste kon ik het wel vinden,en ik vond het fijn dat je altijd kon aankloppen om ergens over te praten. Ze zijn natuurlijk niet altijd "lief en aardig" voor je, maar dat is denk ik alleen maar goed, mij lieten ze vooral over dingen nadenken. Maar vaak ook kon ik gewoon mijn hart luchten in zo''n gesprekje.
Bij ons zaten de socio's ook gewoon op de groep,(dus niet alleen maar op hun kantoortje) en dat was vaak wel gezellig.

Tja, de sfeer in de groep.. Over het algemeen vond ik hem wel goed. Ik heb nooit echt grote problemen gehad met de groep, dus voor mij was het wel oke. Soms was er wel veel onrust, dan probeerde ik me er zoveel mogelijk buiten te houden en afstand te nemen. Maar wat ik daar dus heb gezien. en geleerd is dat,als je sfeer binnen een groep niet goed is, het beste is om er met z'n alle over te praten. (wij hadden daar een therapie voor, een vergaderinge met alle clienten en stafleden.)

nou,als je nog meer wilt nemen mag je het vragen, je mag ook PM'en, of toevoegen op MSN.

Waar ga je eigenlijk heen? (welke kliniek)

heel veel succes en sterkte!

xxx dolce
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 13:15
Verwijderd
3 maanden, maar niet in een eetstoornistoko..
omdat het in de zomer was hebben we veel met z'n alleen op t dakterras gezeten, heel veel gelachen en spelletjes gedaan.. 's avonds zaten we vaak dvd's te kijken.. zelf lag k ook wel veel op m'n bed te lezen of met de radio aan puzzels te maken..
toen k naar een andere opname ging, psychotherapie, was t wel een stuk saaier.. mensen zaten daar veel minder met elkaar te ouwehoeren en iedereen deed heel erg z'n eigen ding, op tv kijken na..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 15:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik weet neit waar je naartoe gaat, maar over de Ursula is een tijdje geleden een documentaire gemaakt. Misschien dat iemand weet of die nog ergens op het net te vinden is?
Oud 24-12-2006, 15:24
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb ook 13 maanden op een afdeling voor eetstoornissen gezeten. Het is een moeilijke stap om je te laten opnemen, maar ik heb er zelf heel veel aan gehad. Wel is het zo dat je je zelf ook echt moet inzetten om je angsten aan te gaan en een gezond gewicht te krijgen. Mensen die zich onvoldoende inzetten of te vroeg weggaan komen vaak later terug. De sfeer in de groep hangt heel erg af van je groepsleden, soms was die erg goed en soms ook slecht als er bijvoorbeeld iemand was die zich niet aan de regels hield. In het begin zal alles heel erg wennen zijn, laat ej daar niet door ontmoedigen. En vergelijk niet te veel met anderen want je zit er voor jezelf. Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 08:22
Verwijderd
Een vriendin van mij heeft in de Ursula gezeten en heeft het daar 'erg naar haar zin gehad' (tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk ook gewoon heel zwaar is). Ze heeft er heel veel geleerd en er hele goede vrienden aan over gehouden. En met de sociotherapeuten kon ze volgens mij ook wel aardig overweg.

Niet zo heel veel informatie waar je wat aan hebt, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 12:22
Verwijderd
Ik ben een aantal keren opgenomen geweest. Elke opname was weer anders. Ik neem aan dat je in een jeugdkliniek terecht komt dus zal ik daar wat over vertellen.
In die kliniek was er vrij veel aandacht voor je. Er was altijd wel een groepsleider in de groep. Ik bouwde best wel een band op met mijn mede-groepsleden en ook met de groepsleiders. Natuurlijk zijn er soms spanningen, dat kun je niet voorkomen, maar meestal werd daar wel goed mee omgegaan. In mijn vrije tijd was ik bij mijn eerste opnames vaak in de groep. We deden dan wat spelletjes of kletsten wat. Bij latere opnames trok ik me meer terug op mijn kamer en luisterde wat muziek of speelde op mijn gitaar. Soms was het leuk, soms was het moeilijk.
Heel veel succes meis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten