Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 13:52
Verwijderd
Met de feestdagen in het vooruitzicht worden we ook weer doodgegooid met smokings, jurken, glitters en pailletten. Hoe ver gaan jullie daar in mee? Vieren jullie geen Kerst en hoef je dus ook niet na te denken over wat je aandoet, is het een besloten familiefeestje waarbij je in je gewone jeans en trui aan tafel zit, doen jullie net wat meer moeite of ga je zo ver dat je gehuld in galagewaad of smoking met strikje verschijnt. Of ga je meer de echte Kerst-toer op met slingers in je haar en kerstballen in je oren?

Ik ben zelf gewend dat we altijd wel wat meer moeite doen en we zijn ook geneigd rokken en glitters te gebruiken. Vroeger deed pa nog wel eens een kostuum aan, maar de laatste jaren houdt hij het op een mooi hemd of trui.
Er is een tijd geweest dat ik wel speciaal op zoek ging naar nieuwe dingen om met Kerst te dragen, maar daar doe ik niet meer aan. Het is nu vooral wat meer moeite doen met haar, make up, kleding, juwelen, zodat het feestelijk is.
We hebben 2 diners en daar geldt dat voor. De eerste Kerstdag hebben we allerlei hapjes en dingetjes terwijl we de cadeautjes uitpakken en dat is dan allemaal ook iets gemoedelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2006, 13:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Een smoking is veel te duur om te kopen, en huren... neen, zie ik niet zitten. Maar met de feestdagen loop ik traditioneel ook heel wat vaker in mijn mooi pak rond. Wit hemd, witte jas, zwarte das, zwarte broek. Hopelijk is dat na de feestdagen weer geen witte jas met vlekken van rode wijn, bechemelsaus en sigarettenpeuken.
Oud 10-12-2006, 13:57
capibara
capibara is offline
Crustmis.
Oud 10-12-2006, 13:58
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb geen feestkleding.
Oud 10-12-2006, 14:02
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik koop niet speciaal voor de feestdagen feestelijke kleding, ik draag gewoon iets leuks en dat vind ik wel genoeg. Heb een leuk jurkje gekocht dat ik met het gala ook aan doe, dus die doe ik hoogstwaarschijnlijk ook met kerst een dag aan.
Oud 10-12-2006, 14:10
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 10-12-2006 @ 14:58 :
ik heb geen feestkleding.
oh waCHT eigenlijk wel, twee rode jurkjes en glittershizzle enzo.
Oud 10-12-2006, 14:17
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 10-12-2006 @ 15:02 :
ik koop niet speciaal voor de feestdagen feestelijke kleding, ik draag gewoon iets leuks en dat vind ik wel genoeg.
+ ik heb niet echt boeiende feesten met de kerstdagen waar ik goed voor de dag moet komen, dus waarom zou ik de moeite nemen om me op te doffen.
Oud 10-12-2006, 14:41
__
__ is offline
ik doe nét iets meer moeite, als in, ik zal niet in crappy slonzige kleren gaan rondlopen. een beetje netjes is ok.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 15:43
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Onze familie doet niet zo aan Kerst plus bijbehorende nette kleding. Dit jaar doe ik misschien iets netters aan, aangezien ik ga dineren bij Otis en haar ouders, .
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 15:44
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Ik doe zeker geen galakleding aan, maar bijvoorbeeld wel een leuk jurkje of rokje; en ik doe wat meer moeite met juwelen/haar/... Ik ga meestal eten met vrienden en daarna uit, dan is het onhandig om in zo'n galakleed rond te lopen.
Oud 10-12-2006, 16:21
botulismf
botulismf is offline
Telt een LARP-outfit ook?
Oud 10-12-2006, 16:59
Ceespop
Ceespop is offline
haha larping is echt van nú
Oud 10-12-2006, 16:59
Verwijderd
We vieren geen kerst of sinterklaas. Nieuwjaar wel, dan wil ik op zich wel leuke kleren maar aangezien nieuwjaar equals zuipen^2 ga ik daar geen uitzonderlijke nieuwe dingen voor halen, dat is zonde aangezien het toch wel samen met mij in de goot belandt die avond.

Maar ik vind het wel jammer, ik houd wel van feestjes waarop je moeite moet doen voor wat je aan hebt - gala's, themafeestjes, maakt niet uit. Die zijn er alleen zo zelden.

Dit (school)jaar niet - honderddagenfeest en eindexamengala, whoo
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:04
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik wilde me eigenlijk niet in die hele larp-hype mengen maar ok,

Voorbeelden van LARP-plots zijn:

Een wrede tovenaar heeft een dorp vervloekt. Hef de vloek op.
Op planeet Aarde is een scheur in de tijdruimte ontstaan. Maak hem weer dicht. Op een militaire basis op de Zuidpool gebeuren mysterieuze dingen. Zoek uit wat er aan de hand is.

hoe de fuck kan je zoiets spelen?
Oud 10-12-2006, 17:11
idontcare
idontcare is offline
ik heb '3e kerstdag' een gala, wat georganiseerd wordt door de groep waar ik ook mee op vakantie ben geweest afgelopen zomer. ik vind het juist leuk dat iedereen zo met z'n kleding bezig is, want eigenlijk zie je er zo maar 1x per jaar uit en dan vind ik het best speciaal.

ik vind het wel belangrijk dat m'n outfit bij elkaar niet meer dan € 50,- kost, want meer vind ik het niet waard voor zo'n avondje. maar goed, bij de h&m hebben ze vast weer genoeg dingen voor weinig geld.
Oud 10-12-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 10-12-2006 @ 18:04 :

Op planeet Aarde is een scheur in de tijdruimte ontstaan. Maak hem weer dicht. Op een militaire basis op de Zuidpool gebeuren mysterieuze dingen. Zoek uit wat er aan de hand is.

Ductape?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 10-12-2006 @ 18:04 :

Hmm, nog niet tegengekomen. Wel hadden we een chaosrift en een kereltje van 5 jaar dat dat met spijkers en planken ging dichttimmeren ^^.

Maar ontopic mensen, als je meer wil horen over larp, dan pm je me maar.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:41
Luna
Luna is offline
ik heb zelfs een keer in pyjama aan het kerstdinee gezeten

mn broertje is 2e kerstdag jarig en als we dat vieren kleed ik me wel wat netter aan maar niet vanwege de kerst dus.
Oud 10-12-2006, 18:37
tuttebel
tuttebel is offline
op 1e kerstdag is hier altijd kerstsessies.
alle bandjes uit de omgeving vormen met elkaar en nog meer mensen gelegenheidsbandjes en dan is het van 3 uur smiddags tot een uur of 3 snachts feest.
ik moet dit keer ook een paar uur werken daar, dus ik ga niet te netjes.
vorige x-en was t meestal wel iets met zilveren kralenketting en een mooi hemdje en zwarte broek. niet dat anderen er veel aan deden, maar ik hou van kerstkleding.

ik ga ook een galajurkje in de uitverkoop halen.
Oud 10-12-2006, 21:39
Verwijderd
k trek met kerst m'n zondagse kleertjes aan denk k.. en dat is m'n meest rielekste broek, die ook het kapotst is, en een trui of vest met cappuchon om in te verdwijnen..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:54
*oma*
*oma* is offline
Met kerst kleed ik me wel netter dan normaal, bovendien is het een uitstekend excuus om nieuwe kleren etc. te kopen
Oud 10-12-2006, 21:54
Verwijderd
ik heb nog geen idee wat ik aantrek, waarschijnlijk een jurkje ofzo. ik koop er in ieder geval niets nieuws voor aangezien ik kerst en oud&nieuw toch naar vind

voor gala's e.d koop ik wel altijd nieuwe jurkjes.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:54
Broeder
Broeder is offline
Hmz, ik ben niet zo van de feestoutfits. Waarschijnlijk heb ik ook maar één bezoekje af te leggen dit jaar en dan doe ik wel wat nets aan, maar we gaan het niet overdrijven HE.
Oud 11-12-2006, 08:35
Verwijderd
1e kerstdag in het net, 2e kerstdag 24 uur in mn piama.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 09:42
niña
niña is offline
Op eerste kerstdag gaan we allemaal wel op net, en dat vind ik ook wel leuk. Rok, hakken, mooi shirtje. Hakken trap ik na een poos uit omdat ik toch thuis ben en ik er niet aan gewend ben.

Op tweede kerstdag doe ik een gewone outfit aan want dan ga ik eten bij een vriendin met veel huisdieren en daar moet je je kleding een beetje op aanpassen.
Oud 11-12-2006, 10:46
Jones
Ik trek wel een pak en overhemd uit de kast ja.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 21:03
I am Weasel
I am Weasel is offline
Wij vieren het voor het eerst sinds jaren eens echt uitgebreid dus ik heb ook een pak aangeschaft want ik doe niet aan rokken. En wat mooie sieraden want optutten is leuk
Oud 11-12-2006, 21:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Eerste kerstdag m'n jurk met pumps en mooie sieraden want dan gaan we heel luxe uit eten. Tweede kerstdag wordt echt mijn heerlijke rokje met een trui en sokken. <3
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:13
Nona
Nona is offline
Ik heb toch maar besloten een slutty jurkje met glitters aan te trekken dat ooit bedoeld was voor een danstest Latin.
Oud 16-12-2006, 01:18
Carn
Carn is offline
ik doe een pak aan als ik in een kist lig, voor de rest kan het me voorlopig gestolen worden. Voor belangrijke dingen wil ik wel eens iets anders aandoen dan spijkerbroek-bandshirt/hoodie maar daar blijft het bij.
Oud 16-12-2006, 08:22
Verwijderd
Ik denk dat ik gewoon een zwarte broek aan trek met een paar pumps. Met een bloesje en een zwart truitje. En daarover een grijs vestje.

Kerst vind ik sowieso de meest non-gezellige feestdag.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:10
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
gister de jurk bij de h&m gehaald!

voor slechts 19.90 !
(bij mij staat ie natuurlijk véél leuker)
Oud 16-12-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
*princess-M* schreef op 16-12-2006 @ 16:10 :

[afbeelding]

voor slechts 19.90 !
En met jou heeft half Nederland die jurk, gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:19
Verwijderd
neemt niet weg dat het best een mooie jurk is
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:23
Verwijderd
ik wou hem ook wel want hij is mooi en goedkoop maar volgens mij kan je die echt maar 1 keer aan als je hem al eens aan kan
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:24
Verwijderd
in plaats daarvan heb ik vandaag maar een H&M shirt met regenboogjes gekocht
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:29
Verwijderd
Citaat:
moya. schreef op 16-12-2006 @ 16:19 :
neemt niet weg dat het best een mooie jurk is
Dat heb ik nergens ontkend.

Als ik 'm ergens tegenkwam waarvan ik wist dat het geen massaproductie was, dan had ik 'm wel gehaald. Maar als je 'm nu aandoet naar een kerstgala (en dan niet iets kleinschaligs met familie) of welk naderend feestje dan ook waar feestelijke kleding gepast is, dan weet je gewoon dat er minstens vijf anderen zijn die 'm ook aanhebben.

Hoewel het wel weer grappig is om 'm aan te doen en dan met een bord te gaan rondlopen waarop staat 'LOL JIJ HEBT DEZELFDE JURK ALS IK MAAR MIJ STAAT HIJ LEUKER PWNT'
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:32
Verwijderd
haha
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb een mooi pak in de kast hangen (zeer donkerblauw) en dat draag ik weleens als t zo uitkomt, jah.
Oud 16-12-2006, 16:00
Anki
Anki is offline
Ik heb vandaag mijn gala jurk gekocht, en de foto's volgen woensdag...dinsdag is mijn gala
Oud 16-12-2006, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 16-12-2006 @ 16:18 :
En met jou heeft half Nederland die jurk, gefeliciteerd
boeien?

en anders bewaar je em een jaar
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 16:01
woezel
woezel is offline
ik was mn haar en verder niks speciaals
Oud 16-12-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Bardamu schreef op 16-12-2006 @ 17:01 :
boeien?

en anders bewaar je em een jaar
Hehe, dat bewaren wilde ik er nog bij zetten. Dat kan wel inderdaad.

Maar ik vind het wel degelijk boeien of je precies hetzelfde hebt als het gros van de mensen. Kijk, als je het je droomjurk is en je was er tijden naar op zoek, precies zoiets, dan moet je 'm gewoon kopen. Of als je gewoon een goedkope mooie jurk wil zonder teveel moeite, dan ook.

Echter, bij de meeste feesten waar zulke kleding gepast is, is er sprake van iets bijzonders, iets wat hooguit eens per jaar gevierd wordt. In mijn geval zelfs eenmaal in het leven, want ik moet iets gaafs voor het eindexamengala en het honderddagenfeest op school (voor als dat geen algemeen fenomeen is, een verkleedfeest en afsluitend een gala, honderd dagen voor de examens, daarna begin je officieel met heuse voorbereidingen van het examenmateriaal). Dan wil ik iets aan wat niemand anders heeft, ja. Bij een éénmalig feest, in zekere zin uniek in mijn leven, dan ook nog eens op een belangrijk breekpunt in dat leven, wil ik er niet bijlopen als elke tiende op dat feest.

En ook op andere feesten waar je zo'n jurk aan kan, eigenlijk. Zelfs als het een minder belangrijk feest is, het is toch schaamtevol als je daar rondloopt en je komt om de haverklap je jurk tegen op iemand anders? (Hoewel jij je daar misschien niet in kan vinden, aangezien jongens dat vaker hebben, maar in ieder geval vind ik dat heel kut en ik denk dat de meeste meisjes het daar mee eens zijn.)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 17:50
Gwen.
Gwen. is offline
Ik ga werken met kerst en die ene avond die ik met familie doorbreng smeer ik misschien een glittertje op mijn ogen maar normaal ben ik ook altijd al vet opgemaakt (haha).
Ik trek waarschijnlijk een zwart shirt aan met een zwarte spijkerbroek en zwarte ballerina's want ik heb geen feestkleren en ik vind zwart ook stijlvol.
Ik vind het best leuk hoor je opdoffen maar nu even niet.
Oud 16-12-2006, 18:06
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik kleed me altijd wel wat netter aan met de kerst dan ik normaal ben gekleed.
een leuk rokje met een mooi topje ofzo.

met oud&nieuw wil ik dit jaar wel feestlijk gekleed gaan. heb een mooie korte zwarte jurk. zwarte panty, nette schoentjes, mooie makeup en mn haar mooi opsteken.
Oud 16-12-2006, 18:38
innogen
innogen is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 16-12-2006 @ 17:44 :
Hehe, dat bewaren wilde ik er nog bij zetten. Dat kan wel inderdaad.

Maar ik vind het wel degelijk boeien of je precies hetzelfde hebt als het gros van de mensen. Kijk, als je het je droomjurk is en je was er tijden naar op zoek, precies zoiets, dan moet je 'm gewoon kopen. Of als je gewoon een goedkope mooie jurk wil zonder teveel moeite, dan ook.

Echter, bij de meeste feesten waar zulke kleding gepast is, is er sprake van iets bijzonders, iets wat hooguit eens per jaar gevierd wordt. In mijn geval zelfs eenmaal in het leven, want ik moet iets gaafs voor het eindexamengala en het honderddagenfeest op school (voor als dat geen algemeen fenomeen is, een verkleedfeest en afsluitend een gala, honderd dagen voor de examens, daarna begin je officieel met heuse voorbereidingen van het examenmateriaal). Dan wil ik iets aan wat niemand anders heeft, ja. Bij een éénmalig feest, in zekere zin uniek in mijn leven, dan ook nog eens op een belangrijk breekpunt in dat leven, wil ik er niet bijlopen als elke tiende op dat feest.

En ook op andere feesten waar je zo'n jurk aan kan, eigenlijk. Zelfs als het een minder belangrijk feest is, het is toch schaamtevol als je daar rondloopt en je komt om de haverklap je jurk tegen op iemand anders? (Hoewel jij je daar misschien niet in kan vinden, aangezien jongens dat vaker hebben, maar in ieder geval vind ik dat heel kut en ik denk dat de meeste meisjes het daar mee eens zijn.)
Ja dat is ook echt heel kut .
Maar het is wel altijd leuk om dingen van de H&M te spotten en dan te denken HAH dat heb ik lekker niet, ik heb iets veel leukers! Ofzo
Vooral met feestjes/gala/whatever is het juist de bedoeling om iets leuks aan te doen wat niemand anders aan heeft.

Die jurk is echt wel gaaf, alleen jammer dat tienmiljoenduizend anderen hem hebben gekocht. Dan hoef ik het niet meer zo.
Oud 16-12-2006, 18:52
Verwijderd
met kerst enzo doe ik een blouse aan of een leuk shirtje, maar dat draag ik normaal ook. en voor oud & nieuw ga ik nog iets kopen, want ik heb nog een h&m bon van €50. sowieso is het een goed excuus om daarvoor in de kerstvakantie lekker ergens te gaan winkelen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 19:21
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:

[afbeelding]

voor slechts 19.90 !
Nja ik was gister op een kerstfeestje, en daar was een meisje dat dat jurkje aanhad. Opzich is het jurkje niet eens lelijk, maar vanwege die hele rage erop hebben teveel mensen hem. Ook is het nu een superbekend jurkje geworden, en elke gek weet dat hij maar 2 tientjes was. Als je er exclusief wilt bijlopen, niet errug bevordelijk allemaal.
Maar ik denk dat door die hele gekte ook teveel mensen niet hebben beseft dat die jurk iedereen dikker dan maat 34 niet staat! Dat meisje had hem in maat 40 (denk ik) en ze was er zo plomp in, die taille zit erg hoog, en het is erg "breed" door die plooien zegmaar. Daardoor was het eigenlijk een genante vertoning, t was net een taart.
Volgens mij is de reden dat iedereen het jurkje wilde hebben ookniet omdat hij zo mooi is, maar omdat het gewoon cheap ass is.
Oud 17-12-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

voor slechts 19.90 !
ben ik de enige die deze jurk echt kklelijk vind? hij doet me denken aan behang in een bejaardenhuis, of van die lelijke oude banken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 14:42
pollewop
pollewop is offline
Ik twijfel of ik mijn bruidsmeisjesjurk aan moet doen naar het gala aanstaande donderdag.
Aan de ene kant doe ik hem anders ook nooit aan, maar aan de andere kant ga ik heel hard gillen als hij kapot gaat en de kans dat hij kapot gaat is groot.
Reageren

Regels voor berichten