Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 21:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
... Op bijvoorbeeld de dagen dat jij je rot voelt?

En wat kan er bij jou voor zorgen dat jou oh-zo goede gevoel plots omslaat naar een sombere stemming?

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 21:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 21:53
Faerie
Faerie is offline
Sinds kort maakt een hele leuke jongen mij altijd vrolijk

Maar verder: als ik me rot voel ga ik bijvoorbeeld met mijn zus praten of hele goeie vrienden. Vooral met mijn zus heb ik een super goede band en als ik dan gewoon ff zeg dat ik me rot voel dan zorgt zij er meestal wel voor dat ik inzie dat ik me hélemaal niet rot hoef te voelen. Want meestal als ik me rot voel dan heb ik er echt totaal geen reden voor.

Soms heb ik gewoon mijn dag niet en voel ik me gewoon even heel rot. Als ik echt vrolijk ben slaat dat niet snel over naar 'me rot voelen'.

Ohja, en verder luister ik ook vaak muziek dan. Als ik me rot voel luister ik vaak meer zielige liedjes zeg maar maar daar voel ik me meestal wel beter door. En bij sommige liedjes heb ik gewoon ook leuke herinneringen en dan voel ik me ook beter. En ik heb ook enkele favoriete liedjes waar ik me sowieso altijd beter door voel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:12
Papillon
Papillon is offline
Ik kan altijd genieten van kleine dingen, dus hoe rot ik me ook voel er zijn altijd wel dingen die me een beetje opvrolijken.

Verder maakt contact met vrienden me vaak wel vrolijk. En als één van mijn honden gek doet. En muziek natuurlijk, al is het soms wel moeilijk om dan niet in elk liedje iets te vinden wat op mijn situatie van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:14
Verwijderd
soms kan k als k me rot voel van de kleinste dingen heel goed gaan voelen.. en andersom ook, als t dan eenmaal goed gaat kan t door t kleinste ding alweer helemaal omslaan..
als iets lukt en k kan ook inzien dat k iets goed heb gedaan kan k daar soms heel erg blij van worden en van de kleinste tegenslagen zoals k het zie, ook al is het misschien niet eens noemenswaardig, kan t alweer helemaal mis gaan..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:16
Basjee
Basjee is offline
Op dit moment..? Super Mario muziekjes
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 01:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat mij vrolijk maakt, is mooie muziek waarin ik me helemaal uit kan leven. Bij voorkeur dus snelle, swingende, opzwepende nummers (en ja, af en toe zitten daar ook van die typische 'foute' nummers tussen). Maar ook nummers waarin juist de rotsituatie waarin ik dan zit, of dat rotgevoel dat ik dan heb totaal worden weggezongen, alsof ze niet bestaan; dat helpt dan ook, want dat werkt relativerend. ('I ain't got no/I got life' van Nina Simone, bijv.: "dit en dit en dit heb ik allemaal niet, maarrrr dit-en-dit heb ik mooi wél" of 'I am a rock' van Simon & Garfunkel: "ik heb lekker toch niemand nodig")
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:34
Pluis
Pluis is offline
Ik word vrolijk van impulsieve acties. 's avonds laat nog op de trein stappen naar m'n lief bijvoorbeeld nadat je net 5 minuten daarvoor hebt afgesproken.
Mijn stemming slaat om als ik me ergens op verheug en het gaat niet door. Dan word ik gefrustreerd, en daar kan ik heel slecht mee omgaan.
Oud 13-12-2006, 11:42
Verwijderd
Ik kan heel erg vrolijk worden van kleine dingetjes. Een avondje even alleen met mijn vriend, een vriend(in)weer zien, een bezoekje aan mijn favoriete winkel, een kaartje, een liedje dat ik hoor, een complimentje, als iets lekker verloopt enz.
Mijn stemming kan omslaan als ik iets hoor/zie wat me heel erg aangrijpt, een k*tsituatie op het werk, problemen met mijn gezin, het idee hebben dat ik machteloos ben.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:09
Verwijderd
Kleine dingen inderdaad. Muziek heel vaak. of wanneer ik aan het werk ga bij de daklozen. Een kindje dat een grapje maakt, of me aankijkt wanneer ik in de bus zit. Een treinconducteur die een grapje met me maakt, mn vriend die een huppeltje maakt, thuiskomen en zien dat mijn vriend lekker gekookt heeft, kaarsjes overal,

maar vrolijkheid moet ik niet teveel forceren. dan is het voor mn omgeving ook niet leuk meer. En wat Slobowicz zegt. t kan ook zo weer de verkeerde kant opslaan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:18
Verwijderd
trompetspelen, daar kan ik heel vrolijk van worden.
maar ook uitzinnig van razernij.

muziek in het algemeen wel eigenlijk.

kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Pluis schreef op 13-12-2006 @ 11:34 :
Mijn stemming slaat om als ik me ergens op verheug en het gaat niet door. Dan word ik gefrustreerd, en daar kan ik heel slecht mee omgaan.
Dat heb k ook wel heel erg.. probeer me nooit ergens op te verheugen omdat k ook altijd bang ben dat het toch wel weer niet door zal gaan..

en nu net is m'n humeur in een keer (positief) omgeslagen door een mailtje van 4 regels..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
flyaway schreef op 13-12-2006 @ 15:46 :
violen
Speel je ook viool? Leuk

Ik sluit me bij dit antwoord aan en mijn stress en/of rotgevoel verdwijnt heel vaak als ik met mijn vriend en zijn familie 's avonds een spel doe. En dat doen we gelukkig vaak
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:04
Verwijderd
Ik voel me altijd beter door gewoon even met iemand te praten, zelfs al gaat het helemaal nergens over. En kleine dingetjes, zoals schoon beddegoed of bloemen kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:46
Nyawa
Mijn vriend eigenlijk altijd wel, mijn moeder en vriendinnen meestal ook. Verder helpt vrolijke muziek vaak, mooi weer, een leuke film zien, door het park wandelen of in een leuke winkel rondkijken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:34
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
HvJ schreef op 12-12-2006 @ 22:20 :

En wat kan er bij jou voor zorgen dat jou oh-zo goede gevoel plots omslaat naar een sombere stemming?
dat mijn goede gevoel omslaat kan echt door de kleinste dingen gebeuren

en m''n vrienden en feestjes maken me wel weer vrolijk
maar niet als ik me echt klote voel
Oud 13-12-2006, 19:00
jongen1986
jongen1986 is offline
tsja,
als ik een slechte bui heb, is het eigenlijk vrijwel onmogelijk om deze te veranderen.
Eén van de weinige dingen die wel helpt, is, hoe clichématig dan ook, seks.

Komt dit omdat ik zo extreem hopeloos en gefrustreerd ben? Ik hoop van niet . Ik denk voornamelijk omdat ik me in seks (met een geliefde!) volledig kan geven en volledig kan ontspannen. Dit is eigenlijk het enige waarmee ik me ontspannen kan..

Daarna is mijn humeur meestal een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:14
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Citaat:
Basjee schreef op 13-12-2006 @ 00:16 :
Op dit moment..? Super Mario muziekjes
Helemaal tof om op je gitaar te spelen
Oud 13-12-2006, 22:40
Verwijderd
Heel simpel. Drank.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 00:52
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wiet, lezen, gamen, slapen.

Niet per se in die volgorde
Oud 14-12-2006, 06:04
Yerli
Yerli is offline
Violen.

Verder maken mijn vrienden me vrolijk. Hoe gedeprimeerd ik ook ben, als ze me willen laten lachen lukt het ze bijna altijd.

Veel tegenslag kan mijn humeur erg beïnvloeden, dan kan ik nog maar weinig hebben en denk ik nogal 'donker'.

Wat verder helpt om me vrolijker te krijgen is slaap, muziek, boeken en gewoon een dag alleen maar leuke dingen doen.
Oud 14-12-2006, 09:31
Verwijderd
Het maakt me niet echt vrolijk, maar het is wel van: Alles komt goed, als ik bepaalde muziek hoor. Gewoon even heel hard meeblèren. Een smsje van mijn beste vriend doet ook wonderen, lachen om helemaal niks en met de hond lopen. En bellen met een bepaalde vriendin is ook goed voor me.
Ik krijg een slecht humeur als dingen niet gaan zoals ik wil. Als ik zelf ergens de motivatie niet voor heb of als er in mijn omgeving ruzie is. Niet altijd, maar vaak wel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:10
Moustache
Moustache is offline
Mijn vriendin
Oud 14-12-2006, 10:49
BleuEyes
BleuEyes is offline
2 vriendinnen van me kunnen me opeens uber-vrolijk maken Ook mijn ex was daar héél goed in, want er waren nogal eens tijden (in die tijd) dat ik me zo slecht voelde, en dan maakte hij me weer vrolijk!
Oud 14-12-2006, 10:53
Stefanie
Stefanie is offline
Ik word vrolijk van het vinden van een oplossing, als er een probleem is/was dat stress veroorzaakte.

Ik word minder vrolijk van droevige muziek of muziek die me doet denken aan het verleden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
Om zelf ook nog maar eventjes te reageren: Er zijn 4 jongens in mijn leven die me over het algemeen flink aan het lachen kunnen krijgen, vooral omdat zij precies weten hoe ik in elkaar steek en dus ook weten hoe ze mij dan het beste (en met succes) kunnen benaderen.
Tevens is er een oud klasgenootje waar ik altijd ontzettend vrolijk van word, zelfs al zie ik alleen maar haar foto. Echt heel vreemd!
Ook de dieren uit mijn omgeving doen me altijd goed, op een moment van tegenslag. Dan heb ik absoluut geen mensen nodig...

Iets wat bij mij een sombere stemming kan veroorzaken, zijn toch wel de mensen die doen alsof mijn gevoelens geen inhoud hebben. Verschrikkelijk irritant!
Oud 14-12-2006, 17:14
avrilfan
avrilfan is offline
Mijn vriend maakt mij vrolijk, goede cijfers, een gezellige sfeer op school, enz. Hele kleine dingetjes vaak.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:18
flanke
flanke is offline
binnenpretjes
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:46
Basjee
Basjee is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 13-12-2006 @ 23:14 :
Helemaal tof om op je gitaar te spelen
Nu je het zegt.. ik weet wat ik vanavond eventjes ga leren spelen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:12
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2006 @ 23:40 :
Heel simpel. Drank,Wiet
Oud 14-12-2006, 20:06
blacky
blacky is offline
Op dit moment zou ik er erg vrolijk van worden als mijn startdocument voor mijn scriptie goedgekeurd wordt. Het is enorm veel werk om dat ding in elkaar te zetten en ik zou graag verder willen kunnen gaan met mijn onderzoek.
Oud 15-12-2006, 23:46
Verwijderd
Als het financieele voorstel van een opdrachtgever maandag lekker hoog is Leuk werk doen, lekker veel dingen doen met vrienden!

Vanavond ook erg vrolijk geworden van m'n ex , was heel erg leuk om te horen hoe het met d'r ging en al d'r verhalen over d'r stage Nog steeds wel m'n maatje!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 11:54
Nona
Nona is offline
Een goed gesprek met mijn vriendje wil altijd wel helpen als ik me down voel. En als het echt om niets is wil een beetje beweging wel helpen, zoals een stukje fietsen of een eindje lopen.

En een sombere stemming komt vaak door mensen die lullig doen of afwijzing bij iets.
Oud 17-12-2006, 10:48
Verwijderd
Als ik echt down ben, maakt niks/niemand mij vrolijk
Hoe bizar dit ook mag klinken..
Meestal ga ik dan muziek luisteren..
en in bed liggen.. maar dat maakt me dan nog niet vrolijk

Als ik niet down ben word ik vrolijk van de kleine dingetjes. B.v een gezellige sfeer thuis, of een leuk gesprek met een vriend.

Ik word somber, als de sfeer niet gezellig is.
als ik te veel nadenk aan het verleden..
Of door een bepaalde vervelende gebeurtenis..

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 16:03
Smurfelicious
Smurfelicious is offline
Als mensen om me heen vrolijk zijn. Ik heb nog nooit een dag gehad waar ik gewoon niet lachte ofzo. Heb het wel eens geprobeerd om te kijken of ik het wel volhield maar dat ging niet. Ik ga er van uit dat dat positief is.
Oud 17-12-2006, 17:49
Miranda
Miranda is offline
Door te praten met mijn vriend, of vriendinnen

Als m'n vriend bij me is voel ik me ook super
Verder kan ik vrolijk worden door een onverwacht telefoontje van een vriendin, kaartjes, gewoon een mooi liedje dat voorbij komt op de radio.
Avondje naar een vriendin gaan, die je al een tijdje niet hebt gezien.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:35
Verwijderd
Haha, dik origineel:

violen.
Verder vind ik het super om onverwachts post te krijgen, vooral lange leuke brieven. Of brieven schrijven. Of vrolijke liedjes zoals 'Feel like flying' van Racoon.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 20:36
Meadow
Meadow is offline
Muziek, en een stevig potje gamen zijn heel goed mijn humeur. Een pot zoethout thee ook. En knuffels, knuffels zijn super.

Mijn humeur kan heel slechte worden van fietsen met ijzel, en van nare opmerkingen van mensen. Ik word ook heel chagerijnig van te veel warmte, en van plakkerig zand.
Oud 18-12-2006, 17:45
kenni
kenni is offline
Verschilt per keer.. soms kan ik me helemaal gelukkig voelen als ik me bedenk dat ik het nu gewoon goed voor elkaar heb als ik mijn huidige leven vergelijk met dat van ongeveer een jaar terug bijvoorbeeld. Ik geniet van een goede stapavond/ ik kan vrolijk worden van een telefoontje van een vriendin/ verder maken mijn impulsieve acties de laatste tijd mij ook erg vrolijk
Oud 18-12-2006, 18:36
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Wat maakt jou vrolijk op bijvoorbeeld de dagen dat jij je rot voelt?
DIT. En ik raad het iedereen aan.
Citaat:
pms
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:52
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-12-2006 @ 19:36 :
DIT. En ik raad het iedereen aan.
(..,,)
Ja ken het filmpje, zooooo schattig.

Dit is overigens de volledige versie!!:

http://www.youtube.com/watch?v=ZaUQP...elated&search=

En nog een aanrader, KIJKEN allemaal, wordt je ook vrolijk van :

http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:06
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 18-12-2006 @ 19:52 :

Oeh, dankje. Ik ben fan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:09
Roosje
Roosje is offline
Nou ik ga lekker ten eerste mijn vriendje zeggen. <3 Maar een tijdje terug had ik een heel lijstje gemaakt en dat ging als volgt:

- muziek.
- paardrijden.
- Pim.
- dansen.
- ’s morgens heel vroeg buiten zijn.
- de zon zien ondergaan. Of opkomen.
- Latijnse teksten vertalen zonder mijn grammatica erbij te houden.
- rosé en chocola en koffie en geroosterd brood met kaas.
- knuffelenzoenenseks.
- de capuchon van mijn grijze trui.
- nutteloze dingen opschrijven met mijn vulpen.
- mijn zusjes zolang ze liev doen.
- mijn bed.
- mijn vriendinnetjes.
- paradoxale vergelijkingen.
- algebraïsche wiskunde & heel hard werken.
- houtskool en pastelkrijt en verf.
- rode nagellak.
- heel laat opblijven.
- me uit dingen weten te praten.
- foutloos Nederlands schrijven.
- kutopmerkingen en seksgrapjes maken.
- flirten.
- mijn handschrift.
- door school dansen op muziek die alleen ik horen kan.
- gave dromen.
- lieve complimentjes en opmerkingen en woorden.
- discussiëren over een leuk onderwerp.
- mijn veel te dure spijkerbroek.
- mijn bottige handen en uitsteekheupen.
- hand in hand lopen.
- mijn jas en dan met name mijn heeeeeel lange sjaal.
- de zon.
- regen als ik in bed lig.
- in het gras liggen.
- het strand & de zee.
- mijn ene pushup-bh.
- heel lang met iemand bellen.
- slapen.
- toneelspelen & theatersport.
- kusjes op mijn buik.
- mijn afgetrapte zwarte All Stars.
- het roze Pumageurtje.
- nog een keertje Pim want die is lief & belangrijk.
- Frans praten.
- zeggen wat ik denk.
- liefde.

<33
Oud 18-12-2006, 21:13
Ann
Ann is offline
Piano spelen, trompet spelen, mijn mentrix, de knokkels van mijn vingers en mijn laarzen waar ik heel het land voor afgereist heb omdat mijn kuiten zo verrekt dik zijn. Mjaa het is al meer dan een paar maande geleden... Is het erg dat mijn vriendje hier niet bij staat?
Oud 19-12-2006, 10:39
PieceOfMind
PieceOfMind is offline
Keihard drummen, en mijn record qua snelheid proberen te breken... Helaas heb ik nu geen drums ... Voor de rest: Muziek (Edguy, Dragonforce, maar ook gewoon pop muziek), en gezelligheid en warmte.
Oud 19-12-2006, 12:11
Verwijderd
Ik heb niet echt controle over mijn gevoel lijkt het wel. Mijn stemming kan soms plotseling omslaan, maar waardoor het komt . Wel helpt het vaak om iets met vrienden af te spreken of wat muziek te maken (hoe origineel: violen, en gitaren) . Maar vaak helpt dat alleen voor het moment. zodra ik er weer mee stop is het weer over.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 18-12-2006 @ 19:52 :
Ja ken het filmpje, zooooo schattig.

En nog een aanrader, KIJKEN allemaal, wordt je ook vrolijk van :

http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk
Haha wat schattig..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:25
Isatje
Isatje is offline
Gewoon eens iets samen doen met vrienden, eens goed kunnen lachen en plezier maken en meer hoef ik niet om vrolijk te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:56
wolvin_26
wolvin_26 is offline
chocolade
Oud 19-12-2006, 15:08
Vuur_Sterretje
Vuur_Sterretje is offline
Citaat:

Wat mijn vrolijk maakt:

-Het gevoel van 1 zijn dus met vrienden ,familie,partner

-Als er dingen op mijn pad komen die ik totaal niet verwacht had
(dus wel positief)

-Innerlijke rust

-het gevoel van geliefd zijn
Oud 19-12-2006, 15:11
Meadow
Meadow is offline
Momenteel: Kerstkransjes met schutkleur. Ik heb net de hele kerstboom volgehangen met witte kerstkransjes, omdat bijna al onze versiering wit is lijken ze niet eetbaar nu . Elke keer als ik t zie staan word ik er helemaal gniffelig van.

Nu nog kijken of het mijn moeder opvalt vanavond .
Reageren

Regels voor berichten